loading...
مجله وبلاگی | بروز ترین مجله اینترنتی
وبلاگی بازدید : 1640 پاییز 1394 نظرات (1)

پوست تخم مرغ کاربردهای مختلفی دارد که از مهم‌ترین موارد آن می‌توان به پاک‌کنندگی قوی و استفاده به عنوان کود برای رشد گیاهان اشاره کرد.

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، اگر پوست تخم مرغ را بکوبیم، پودری جالب و غیرسمی به دست می‌آید که از آن می‌توان در موارد مختلف استفاده کرد. یکی از آن موارد، به کارگیری به عنوان ماده شوینده قوی برای شستن ظروف و لوازمی است که به سختی پاک می‌شوند. این پودر به همراه آب و صابون همچنین برای شستن ظروف پاکیزه‌تر نیز مفید است.
وبلاگی بازدید : 2429 بهار 1394 نظرات (0)

یکی از مشکلاتی که برای فرش ها ممکن است رخ بدهد به وجود آمدن لکه های مختلف روی آن ها است. پاک کردن هر کدام از این لکه ها نیز روشی مخصوص به خودشان را دارند چرا که در صورت عدم توجه ممکن است فرش از آنچه هست خراب تر شود. در اینجا به نحوه پاک کردن تعدادی از این لکه ها اشاره می کنیم


وبلاگی بازدید : 833 1393 نظرات (0)
راهنمایی برای خانم های کدبانو برای رفع بوی بد یخچال. در یخچال را باز می کند و پارچ آب را بر می دارد. لیوان را پر از آب می کند، اما به محض نوشیدن اولین جرعه، از نوشیدن ادامه آب منصرف می شود و می گوید: « این دیگر چه طعم بدی است!». اگر شما هم تا به حال در چنین وضعیتی قرار گرفته اید، توجه داشته باشید که پیشگیری بهتر از درمان است، بنابراین در وهله اول باید از ایجاد بوی نامطلوب در یخچال جلوگیری کنید و قدم اول برای رسیدن به این امر، رسیدگی و تمیز کردن مرتب قفسه ها و مواد داخل یخچال است.
وبلاگی بازدید : 876 1393 نظرات (0)

1- برای تمیز کردن کابینت و دیگر سازه های mdf ازیک اسفنج مرطوب استفاده فرمائید و از اسکاچ و شوینده های اسیدی جدآ خودداری کنید ، زیرا استفاده از این مواد به کابینت و یراق آلات آن آسیب میرساند .

2- برای پاک نمودن کابینت یا سازه های mdf از یک دستمال نمدار آغشته به مواد شوینده استفاده نمائید و پس از آن با یک دستمال نمدار چندین بار پاک و در انتها خشک نمائید .


وبلاگی بازدید : 1784 زمستان 1393 نظرات (0)
راه حل اول *۴ قاشق چای‌خوری سرکه سفید را در ظرف مخصوص ماکروویو ریخته و بقیه ظرف را با آب پر کنید و در دستگاه بگذارید. آن را به مدت ۶ دقیقه با درجه بالا حرارت دهید. اجازه دهید این محلول به مدت یک ساعت در ماکروویو بماند. سپس داخل آن را با دستمال تمیز کرده وبعد با آب و صابون بشویید.
وبلاگی بازدید : 2030 زمستان 1393 نظرات (0)

آب برنج برخلاف تصور ما نه تنها خوش طعم است بلکه حتی خواص آن رفع کننده برخی مشکلات از جمله مشکلات گوارشی است. در ادامه این مطلب چند خاصیت مهم آن ذکر شده است.

گاهی بهترین درمان برخی از ناخوشی‌ها، ساده‌ترین چیزهایی است که اتفاقا به جای استفاده، متأسفانه دور ریخته می‌شوند. یکی از همین مواد درمانی که خیلی از ما قدرش را نمی‌دانیم آبی است که برنج در آن جوشیده است و آن را آبکش کرده، دور می‌ریزیم. باید بدانید که این آب برخلاف تصور ما خوش طعم بوده و حتی برای رفع مشکلات گوارشی مفید است.

وبلاگی بازدید : 583 زمستان 1393 نظرات (0)
يكي از راه‌هاي نگهداري مواد غذايي، منجمد كردن آنهاست. به اين ترتيب مي‌توان مدت طولاني‌تري مواد غذايي را نگه داشت و اين براي زندگي پرمشغله اين روزها كه افراد فرصت خريد روزانه را ندارند، غنيمت است. تا چند وقت پيش فقط مرغ، گوشت و سبزي در قفسه‌هاي فريزر جا داشت اما حالا سبك زندگي به سمت و سويي رفته كه مواد غذايي ديگري هم در اين كمد منفي 15 درجه قرار مي‌گيرد. آيا اطلاعات كافي در مورد آنچه قرار است در اين كمد قرار دهيد، داريد؟ اصلا مي‌دانيد كه چه خوراكي را در چه ظرفي و چه مدت مي‌توان منجمد نگه داشت؟ راهنمايي دكتر آراسب دباغ مقدم، متخصص بهداشت مواد غذايي در اين مورد به شما كمك مي‌كند.
وبلاگی بازدید : 1860 زمستان 1393 نظرات (0)

کمتر زن خانه داری است که به تیز کردن قیچی نیاز نداشته باشد. به طور طبیعی، قیچی‌ها بعد از مدتی استفاده، کند می‌شوند. شاید برخی از افراد ترجیح دهند قیچی کهنه را دور بیندازند و یک قیچی نو بخرند در صورتی که به راحتی می‌توان تیغه‌های قیچی را در خانه تیز کرد

قبل از دور انداختن قیچی که تیغه‌های آن کند شده است، راهکارهای زیر را امتحان کنید.

وسایل مورد نیاز:

سنگ چاقو تیزکن، فویل آلومینیمی و کاغذ سنباده. قبل از شروع مراحل تیز کردن تیغه‌های قیچی، شما باید موارد ذکر شده را از بازار تهیه کنید.

وبلاگی بازدید : 877 پاییز 1393 نظرات (0)

اگر به هر دلیلی برنج شپشک زد، می‌توانید با راه‌های مختلفی این حشره‌های ریز را از بین ببرید. البته انتخاب روش، به میزان محصولی که در اختیار دارید، بستگی دارد.

یک راه ساده و سنتی این است که پارچه بزرگ و تمیزی را زیر نور آفتاب و در محلی دور از گرد و خاک پهن کنید و برنج حشره زده را روی آن بریزید. هوادهی و گرمای شدید آفتاب بین ساعت 12 تا 3 بعد از ظهر، می‌تواند حشره‌های برنج را فراری دهد. البته برای پیشگیری از خرد شدن برنج، آن را مدت زمان زیادی زیر نور مستقیم آفتاب قرار ندهید.

روش دیگر، پاشیدن نمک لابه‌لای برنج است که هرچند تأثیر زیادی در از بین بردن حشرات ندارد اما می‌تواند تا حدی باعث پیشگیری از تکثیر آن‌ها شود.

راه دیگری که بسیاری از افراد برای پیشگیری از شپشک زدن یا حتی از بین بردن حشره‌های برنج استفاده می‌کنند، قرص‌های سیر موجود در بازار است. این قرص‌ها معمولاً ترکیب‌های فسفردار هستند و از آنجا که ترکیب‌های فسفردار بوی سیر می‌دهند، در بازار به قرص سیر معروف شده‌اند ولی در واقع سیری در تهیه آن به کار نرفته است. البته قرص خود گیاه سیر هم در بازار موجود است اما بیشتر قرص سیرهایی که در داروخانه یا عطاری‌ها به فروش می‌رسند، قرص «فستوکسین» هستند که ترکیب‌های فسفردار دارند و بوی سیر می‌دهند.قرص فستوکسین مانند نفتالین تصعید می‌شود. یعنی از حالت جامد یک دفعه به حالت گاز درمی‌آید.
وبلاگی بازدید : 538 پاییز 1393 نظرات (0)

غذاهاي کنسروي که خيلي از جوانان علاقه زيادي به آن دارند، مي تواند مضر باشد. با باز کردن در قوطي، محتويات آن در معرض آلودگي هاي بيرون قرار مي گيرد. هرچند با قرار دادن کنسرو باز در يخچال رشد باکتري ها کند مي شود اما همچنان قادر به تکثير هستند. اغلب غذاهاي کنسروي را مي توان بين ۲ تا ۷ روز پس از باز شدن مصرف کرد. کنسرو ماهي تنها تا ۲ روز پس از باز شدن و کنسرو ميوه تا يک هفته ماندگاري دارد.

عواملي که در رشد باکتري تاثير مي گذارد

کنسروهاي خانگي و بازاري، هر دو مي تواند حامل باکتري باشد که باعث بيماري مصرف کننده مي شود. کنسروهاي بازاري به طور کلي حاوي ماده نگه دارنده است که خطر رشد باکتري را کاهش مي دهد، در حالي که کنسروهاي خانگي اين ماده را ندارد. در غذاهايي مانند گوشت، مرغ، غذاهاي دريايي و سبزيجات نسبت به غذاهاي با اسيديته بالا مانند ميوه، خطر رشد باکتري بيشتر است. دمايي که غذاي کنسروي باز شده در آن قرار دارد، در رشد باکتري تاثيرگذار است. بنابراين، براي کاهش رشد باکتري، غذاهاي کنسروي باز شده را در دماي کمتر از ۴ درجه سلسيوس قرار دهيد.

تفریحی
پیشنهاد 2






تعداد صفحات : 10

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    جنسیت شما ؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 3266
  • کل نظرات : 77
  • افراد آنلاین : 22
  • تعداد اعضا : 53
  • آی پی امروز : 573
  • آی پی دیروز : 636
  • بازدید امروز : 2,839
  • باردید دیروز : 6,485
  • گوگل امروز : 12
  • گوگل دیروز : 9
  • بازدید هفته : 21,614
  • بازدید ماه : 87,034
  • بازدید سال : 631,151
  • بازدید کلی : 6,986,678
  • پخش زنده فوتبال
    مطالب پربازدید
    بازی انلاین مجله