loading...
مجله وبلاگی | بروز ترین مجله اینترنتی
وبلاگی بازدید : 617 زمستان 1391 نظرات (0)
پيوستن درياچه گهر ـ نگين زيباي لرستان ـ به كنوانسيون بين‌المللي رامسر زمينه‌ساز معرفي اين جاذبه زيباي طبيعي به جهانيان خواهد بود، موضوعي كه در صورت تحقق مي‌تواند نگاه گردشگران را به سمت لرستان جذب كند.

در 50 سال اخير و با شدت گرفتن فعاليت‌هاي صنعتي و رشد فزاينده جمعيت، داشته‌هاي آبي كره زمين بشدت در معرض خطر نابودي يا آلودگي قرار گرفته است.

در اين بين هنوز هم مي‌توان در همه ‌جاي اين كره خاكي اكوسيستم‌هاي آبي بي‌نظيري يافت كه هنوز از دست اندازي‌هاي بشر به دور مانده‌اند. يكي از همين اكوسيستم‌هاي بي‌نظير آبي درياچه گهر در دل منطقه حفاظت شده اشترانكوه در استان لرستان است.

درياچه‌گهر به عنوان يكي از درياچه‌هاي بكر و زيباي آب شيرين ايران در ميان رشته كوه‌هاي زاگرس و در دامنه اشترانكوه واقع شده كه همين امر خود سبب حفظ آن شده است. در‌حقيقت دوري اين درياچه از زندگي خاص امروزي ما انسان‌ها سبب پايداري آن شده است.


وبلاگی بازدید : 747 تابستان 1391 نظرات (0)


یک طراح ایتالیایی طرح یک هتل شناور مجلل را ارائه کرده است انرژی خود را به طور کامل از طریق سلولهای خورشیدی رنگ حساس که در دیوارها و سقف آن کار گذاشته شده، تأمین می کند .

به گزارش سه نسل، میشل پوزولانتی طراح صنعتی ایتالیایی در رابطه با طرح "استراحتگاه شناور خورشیدی" خود اظهار داشته است : این هتل می تواند در امتداد خطوط ساحلی حرکت کند و مسافران آن که شش نفر هستند می توانند در قسمت تحتانی هتل که در زیر آب قرار می گیرد، زندگی دریایی را تماشا کنند.

بقیه در ادامه مطلب . . .

وبلاگی بازدید : 825 تابستان 1391 نظرات (0)

چمدان (ويژه‌نامه سفر و گردشگري) - سه‌شنبه 02/03/1391 - شماره 54



عناوین چمدان (ويژه‌نامه سفر و گردشگري) شماره 54 :

نشاني

هزينه ‌گردشگري مردم‌دنيا

تظاهرات گردشگران را فراري مي‌دهد

Sport+travel
نقاشي طبيعت روي بوم کردستان

سفر به يك وجبي آسمان

گردشي مجازي در برج خليفه

ييلاق پايتخت

بقیه در ادامه مطلب . . .

وبلاگی بازدید : 707 بهار 1391 نظرات (0)

این غار در۳۰ کیلومتری شمال غربی کاشان در پایة کوه نسبتاً مرتفعی از ارتفاعات نیاسر واقع است. دهانة غار به عرض ۵/۳ متر و ارتفاع ۵/۲ متر روبه شمال قراردارد. ابتدای غار تالار طبیعی کوچکی به طول ۸ متر و عرض ۳ متر است که دهانه خارجی به آن پیوسته است و در انتهای آن به ارتفاع تقریباً یک متر از سطح زمین حفره کوچک دریچه مانندی است به ابعاد ۵۰ × ۵۰ سانتی‌متر که در سنگ کنده شده و در واقع مدخل داخلی غار محسوب می‌شود.

قسمتی در داخل این غار وجود دارد که جز به حالت نشسته نمی‌توان از آن عبور کرد. پس از این قسمت چاه سنگی مکعب مستطیل شکلی به عمق ۶ متر وجود دارد که انتهای آن به راهرو باریکی ختم می‌شود که به خارج غار منتهی می‌شود. این خروجی با ارتفاع چند متر، موازات دهانه غار مشرف به پرتگاه عمیقی سر در می‌آورد که به یک سری راهروها و اتاق‌های تو در تو راه داشته است. قسمت بزرگی از این بخش در اثر عوارض طبیعی شکسته و فرو ریخته و اینک بقایا و آثار آنها اغلب به حالت معلق در بدنه دیواره به چشم می‌خورد و حتی بعضی از بالکونهای بزرگ با پیش‌بندهای ضخیم و محکم سنگ و گچی هنوز پابرجاست و قرنها جلگه شرقی نیاسر را تا کاشان زیر چشم دارد.

از این غار رو دارین روز های تعطیل به اونجا نرین چون شلوغه و فرصت نمی کنین استفاده لازم رو ببرین.

وبلاگی بازدید : 764 بهار 1391 نظرات (0)
جنگل‌های استوایی، آمازون، سواحل بکر و دست نخورده و روحیات پر انرژی مردم برزیل هر طرفدار جهانگردی و گشت و گذار را به خود جذب می‌کند.

از همه مهم‌تر روحیات و حال و هوای مردم است که شما را به فکر فرار از زندگی بی روح و افسرده شهری می‌اندازد و به سمت خود می‌کشد.

کجا و چه زمان؟

خیلی خوب است که در هر فصلی از سفر خود به برزیل آب و هوای مناطق مختلف را مطالعه کنید و با توجه به اینکه برزیل در نیم‌کره جنوبی قرار دارد و فصل‌ها برعکس نیم کره شمالی است برنامه سفر خود را تنظیم کنید. برای مثال آمازون یکی از بارانی‌ترین مناطق جهان است و از اوایل بهمن تا اواسط اردیبهشت ماه سفر به این نقطه با مشکلات راه و بارش همراه است و از سفر به پانتنل (Pantanal) در این زمان خودداری کنید. جنوب برزیل سخت‌ترین تابستان‌ها و زمستان‌ها را دارد که در زمستان بارش برف نیز وجود دارد.

مردم برزیل بیشترین سفر‌ها را در تابستان انجام می‌دهند که این امر هزینه‌های تعطیلات و قیمت‌ها را افزایش می‌دهد ولی همین شلوغ بودن شهر‌های توریستی فستیوال‌های تفریحی زیادی را با خود به همراه می‌آورد و خدمات توریستی را افزایش می‌دهد و به هزینه‌هایش می‌ارزد. زمستان فصل کم توریست و خلوت است.

با دارا بودن مساحت بسیار زیاد تفاوت‌های دما و گوناگونی آب و هوا و بارش امری عادی است. رطوبت هوای ریو؛ پایتخت برزیل در تابستان‌ها طاقت فرساست و دمای هوا حدود 30 درجه سانتی گراد است. و در زمستان کمی هوا متعادل تر است و دما به 20 درجه هم می‌رسد. در سواحل شمال شرق به دلیل کم‌تر بودن رطوبت دمای هوا در تابستان به بیشتر از 30 درجه نیز می‌رسد. در جنوب و در سائو پاولو و پارانا دمای هوا در زمستان به 15- درجه هم می‌رسد.

بقیه در ادامه مطلب . . .
وبلاگی بازدید : 636 1390 نظرات (0)

این روزها خیلی از خانواده های ایرانی خود را برای سفرهای نوروزی شان آماده می کنند. اگر شما هم جزو این دسته هستید ، توصیه های ضروری سفر را بخوانید تا سفر راحت تر و دلنشین تری را تجربه کنید.

۱٫ پیش از شروع سفر از محل اقامت خود مطمئن شوید و آن را از قبل رزرو کنید.

۲٫ چادر زدن و بازی کردن در کنار جاده و محل هایی که احتمال ریزش کوه وجود دارد کار خطرناکی است.

۳٫ از همراه بردن سیلندرهای گاز پیک نیکی در خودرو، قطار و اتوبوس خودداری کنید.

۴٫ قبل از سفر نسبت به شرایط مقصد از هر نظر اطلاعات کافی کسب کنید، این اطلاعات در سفرهای داخلی و خارجی شامل شرایط آب و هوایی، مقرارت گمرکی، نیروهای خدماتی، انتظامی، بهداشتی و سایر امکانات است.

۵٫ در صورتی که با وسایل نقلیه عمومی مانند قطار، هواپیما، اتوبوس و یا کشتی مسافرت می‌کنید حتماً بلیط رفت و برگشت تهیه کنید. در غیر این صورت، ممکن است در روزی که قصد برگشت دارید، بلیط پیدا کنید و تا مدت نامعلومی در شهر محل سفرتان ماندگار شوید.

بقیه در ادامه مطلب . . .
وبلاگی بازدید : 708 1390 نظرات (0)

شما به یک عروسی دعوت شده اید ، برای انتخاب لباس مورد نظرتان دچار مشکل شده اید ، و از سوی دیگر دلتان می‌خواهد در این جشن شما تک باشید ، باید چه کرد ؟

معمولا افراد هنگامی که به یک جشن عروسی دعوت می‌شوند ، تا شب مورد نظر فرا رسد دچار استرس می‌شوند . در این مقاله با ما همراه شوید تا شما را به هدف مورد نظرتان برسانیم :

اگر شما فامیل ، اقوام ، درجه ی اول باشید که می‌خواهید به عروسی بروید ، لباسی که می‌خواهید انتخاب کنید ، خیلی سخت تر خواهد بود . اگر جشن عروسی که می‌خواهید بروید در فصل تابستان است ، توصیه می‌شود که از رنگ‌های خیلی روشن بپرهیزید .

رنگ‌های تیره ، رنگ‌های ملایم بیشتر برای این فصل مناسب هستند . مانند : مشکی ، رنگ‌های تیره ، ….

اگر جشن عروسی که می‌خواهید بروید در فصل زمستان باشد بهتر است از رنگ‌های روشن ، بژ ، … استفاده کنید .

بقیه در ادامه مطلب . . .
وبلاگی بازدید : 767 زمستان 1390 نظرات (0)


قدیمی‌ترین سند ایرانی، کتیبه های میخی داریوش، نام این سرزمین را «ماکا» ضبط کرده است. بعد از اسلام این سرزمین «مکران» نام گرفت که…..

گواتر روستایی است که فقط خیابان‌هایش جدول‌بندی شده‌اند اما آسفالت ندارد. همه با هم قوم و خویشند و بلوچ. همه صیادند.

در منتهی الیه جنوب شرقی ایران، درآخرین نقطه مرزی آنجا که شهرستان چابهار به خط تماس با مرز پاکستان می رسد، بندری کوچک و قدیمی قرار گرفته که چند صباحی است برای سرمایه گذاران کشورمان نامی آشنا شده است. آنجا گواتر است؛ بندری آن سوی ناکجای جغرافیای تاریخ.

بقیه در ادامه مطلب . . .

تفریحی
پیشنهاد 2






اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    جنسیت شما ؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 3266
  • کل نظرات : 77
  • افراد آنلاین : 20
  • تعداد اعضا : 53
  • آی پی امروز : 418
  • آی پی دیروز : 636
  • بازدید امروز : 1,213
  • باردید دیروز : 6,485
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 9
  • بازدید هفته : 19,988
  • بازدید ماه : 85,408
  • بازدید سال : 629,525
  • بازدید کلی : 6,985,052
  • پخش زنده فوتبال
    مطالب پربازدید
    بازی انلاین مجله