loading...
مجله وبلاگی | بروز ترین مجله اینترنتی
وبلاگی بازدید : 1126 تابستان 1394 نظرات (0)


این روزها بازار استفاده از گیاهان مختلف برای تقویت موی سر و پیشگیری از ریزش مو حسابی داغ است. خیلی‌ها ترجیح می‌دهند به جای استفاده از انواع لوسیون‌ها و شامپوهایی که درست نمی‌دانند از چه مواد شیمیایی تشکیل شده سراغ گیاهانی بروند که صدها سال است خواص مفید آن بر موی سر به اثبات رسیده است. کدام‌یک از شما حداقل برای یک‌بار هم که شده توصیه به استفاده از حنا را از یکی از بزرگ‌ترهای فامیل نشنیده‌اید؟



وبلاگی بازدید : 460 پاییز 1392 نظرات (0)

گرد و خاک، آلودگی هوا و نور خورشید آسیب شدیدی به مو می رساند و باعث از دست دادن مو و کاهش رشد آن می شود. برای حل این مشکل بیشتر افراد به درمان های شیمیایی رو می آورند. شاید مصرف محصولات بهداشتی نتیجه خوبی دهد اما به مرور زمان مواد شیمیایی تاثیر خود را خواهد گذاشت و در نتیجه آسیب دیدگی مو بیشتر خواهد شد. بهترین راه حل، در این زمینه درمان گیاهی است که در این مطلب به نقل از «هلث نیوز» به آن اشاره شده است.

رزماری: این گیاه براق کننده مو است و با شوره سر و ریزش مو مقابله می کند. این گیاه را یا می توان به غذا افزود یا پس از شامپو و شستن مو با دم کرده آن موها را آب کشید.

بابونه : این گیاه که خاصیت درمانی زیادی دارد، خارش سر را نیز برطرف می کند. کافی است سر را با دم کرده آن بشویید.

دم اسب: می توان این گیاه را به شامپو افزود. این گیاه به رشد مو کمک می کند.

گزنه: این گیاه را در روغن زیتون خیس کنید و به مدت ۳هفته در مکان تیره و خنک قرار دهید سپس با این روغن کف سر خود را ماساژ دهید. این روغن مانع از نازک شدن مو می شود.

بابا آدم: روغنی که از ریشه این گیاه به دست می آید، در رشد مو موثر است. این گیاه باعث بهبود گردش خون در فولیکول های مو می شود.

وبلاگی بازدید : 528 پاییز 1392 نظرات (0)

زیره به دلیل دارا بودن مقادیر قابل توجهی از ریزمغذی‌ها، املاح و مواد معدنی و انواع ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌ها خواص تغذیه‌ای و درمانی فوق‌العاده‌ای دارد و مانع از پیری زودرس می‌شود.

زیره در مناطقی از اروپا، آفریقای شمالی و آسیا کشت می شود و پرورش دهندگان این گیاه پس از برداشت و خشک کردن، دانه های آن را می کوبند و از روغن دانه زیره ترکیبات شفابخش و مفید می گیرند.

دانه های زیره منبع غنی از فیبر غذایی هستند و این ماده خوراکی حجم غذا را افزایش می دهد و با تسریع حرکت غذا در روده ها از بروز یبوست جلوگیری می کند.

همچنین فیبر خوراکی تاثیر مطلوب روی مخاط جداره روده دارد و با این ویژگی از روده ها در برابر سرطان حفاظت می کند و همچنین از جذب مجدد نمک در روده می کاهد.(ایسنا)

دانه زیره حاوی روغن های ضروری است که به دلیل دارا بودن ویژگی های آنتی اکسیدانی قوی و ضدنفخ بودن برای دستگاه گوارش بسیار مفید است.


وبلاگی بازدید : 501 زمستان 1391 نظرات (0)

با جست‌وجوی ساده در فضای اینترنت و مرور غذاهای چینی خواهید دید که در میان فهرست غذاهای چینی کمتر غذایی پیدا می‌شود که ذرت میان مواد اولیه غذا و جزو چاشنی‌های ضروری غذا نباشد.

چینی‌ها برخلاف ما ایرانی‌ها که در اغلب وعده‌های غذایی برنج در میان سفره غذا دیده می‌شود، ذرت را به عنوان یکی از مواد مغذی و فراموش‌نشدنی در وعده‌های غذایی خود مصرف می‌کنند. آنها حتی اگر از دانه‌های طلایی ذرت برای پخت و پز غذای اصلی استفاده نکنند از این دانه های طلایی برای تهیه پیش غذا یا دسر حتما استفاده می‌کنند.

باوری قدیمی در چین وجود دارد که اگر ذرت در وعده‌های غذایی دختران چینی وجود داشته باشد علاوه بر آنکه آنها دخترانی زیبا با پوست‌های شاداب و با طراوت می‌شوند، در آینده مادرانی می‌شوند که می‌توانند فرزندانی سالم و زیبا به دنیا آورند.

در کنار این موارد خواص درمانی بلال و اجزای مختلف آن مانند کاکل، چوب و برگ بلال موجب شده چینی‌ها در تمام‌ فصل های سال بلال را به عنوان یکی از مهم‌ترین غذاهای دارویی در بیشتر وعده‌های غذایی خود داشته باشند
وبلاگی بازدید : 522 زمستان 1391 نظرات (0)
رییس مرکز تحقیقات زیتون کشور گفت: روغن زیتون خوب باید بوی میوه یا برگ زیتون را داشته باشد و در ابتدای زبان مزه شیرین و در انتهای زبان کمی احساس سوزش ایجاد کند.

رمضانی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه بیش از 99 درصد مردم روغن زیتون خوب را نمی‌شناسند اظهار کرد: رنگ روغن زیتون ربطی به کیفیت روغن این محصول ندارد و بسته به ارقام و زمان برداشت زیتون، رنگ روغن زیتون هم متفاوت است.

وی خاطر نشان کرد: اکثر مردم روغن زیتون اکسیداسیون را برای خرید انتخاب می‌کنند که بوی اکسید می‌دهد این درحالیست که روغن زیتون خوب باید بوی میوه یا برگ زیتون بدهد.

رمضانی یکی دیگر از راه‌های شناختن روغن زیتون را چشیدن آن عنوان کرد و افزود: در ابتدای زبان مزه روغن زیتون شیرین است و در انتهای زبان کمی احساس سوزش باید داشته باشیم، به اندازه‌ای که مجبور به سرفه کردن شویم.

رییس مرکز تحقیقات زیتون کشور گفت: باید فرهنگ استفاده از روغن زیتون را بین مردم ارتقاء دهیم تا با استفاده از این محصول خوب، سلامت جامعه افزایش یابد.


وبلاگی بازدید : 651 تابستان 1391 نظرات (0)

برگ بو برای هضم غذا و همچنین افزایش اشتها بسیار مفید است. البته این گیاه مزه ای تلخ دارد که باعث شده بیشتر افراد آن را دوست نداشته باشند. برگ بو در انوع سس‌ها، غذاها، غذاهای گوشتی مصرف می‌شود. برگ بو نباید زیاد مصرف شود.

عصاره برگ بو ضد درد، موثر برای ورم پاها، درد مفاصل، ضربه زدگی اندام‌ها، در رفتگی مفاصل، دهان باز کردن دمل، کورک پوست، نیش حشرات کمک فراوان به بهودی می‌کند. برگ بو مصارف زیادی در ایران ندارد. در ترشیجات، غذاهای گوشتی با طمع نامطلوب چربی استفاده می‌شود.


وبلاگی بازدید : 727 تابستان 1391 نظرات (0)

شايد بيشتر مردم روغن كرچك را به عنوان ملين و مسهلي كه قبل از انجام راديوگرافي يا آمادگي شكمي، قبل از عمل جراحي مورد استفاده قرار مي‌گيرد، مي‌شناسند.

اما جالب است بدانيد كه اين روغن گياهي علاوه بر كاربردهاي درماني در ساخت لغزاننده‌هاي درجه يك، جوهر ماشين تايپ، چاپگر‌ها و رنگ‌كردن پارچه‌ها، شمع‌ها، موم‌ها، جلادهنده‌ها و كاربن‌ها نيز مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

روغن كرچك در دستگاه گوارش جذب بسيار كمي دارد و بخش عمده آن در روده باقي مي‌ماند و با اثر تحريكي روي عضلات لوله گوارش و جمع‌شدن آب در فضاي داخلي روده باعث تشكيل مدفوع آبكي شده و اجابت‌مزاج را تسهيل مي‌كند. از آنجا كه روغن كرچك بوي نامطبوعي دارد، انواع خوش‌طعم و كپسول آن نيز در داروخانه‌ها موجود است.

بقیه در ادامه مطلب. . .

وبلاگی بازدید : 437 تابستان 1391 نظرات (0)
گاوزبان يك گياه علفي يك ساله است كه از ارديبهشت تا شهريور گل مي دهد. اين گياه به احتمال زياد بومي منطقه مديترانه است ولي بعضي محققين عقيده دارند بومي خاورميانه است. كشت و كار گاوزبان بوسيله عربها در جنوب اسپانيا در قرون وسطي معرفي شد. اين گياه در بسياري از مناطق اروپا, غرب آسيا و آمريكاي شمالي مي رويد و اغلب بصورت وحشي در محل هاي لم يزرع و كناره رودخانه ها ديده مي شود.بخش هاي هوايي به منظور اهداف دارويي درابتداي گلدهي از خرداد تا شهريور جمع آوري شده و در سايه خشك مي شوند. دارو بويي شبيه به خيار دارد و طعم آن تند مي باشد. حاوي موسيلاژ, ساپونين ها, تانن ها و ديگر تركيبات است و مدر, ضد التهاب و سرد است. البته اثر آن اختصاصي نيست.دم كرده آن براي التهاب مجاري ادرار, روماتيسم و بيماريهاي قلبي مفيد است. بخش هاي هوايي گاوزبان باشويد بعنوان سالاد يا بعنوان چاشني در سالاد استفاده مي شود. اين گياه ازحالت وحشي جمع آوري مي شود و نيز براي مصارف خانگي كشت مي گردد.
وبلاگی بازدید : 680 بهار 1391 نظرات (0)

سلامت نیوز : دکتر دباغ مقدم، در گفتگو با باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه ریختن آب داغ تر از 80 درجه سانتی گراد بر برگ چای سبز بسیاری از خواص مؤثر آن را از بین می برد گفت: برای تهیه چای سبز باید آن را در لیوانی که صافی دارد بریزید و آب جوش را از روی آن عبور می دهید مایعی که از زیر صافی خارج می شود حاوی عصاره برگ های سبز یا همان چای سبز است.

این متخصص بهداشت مواد و صنایع غذایی با تأکید بر اینکه مصرف چای سبز همراه هر ماده غذایی دیگری از اثربخشی مواد سودمند آن می کاهد گفت: با مصرف مرتب و منظم چای سبز به طور روزانه می توانید نشاط و برطرف شدن خستگی را تجربه کنید و از خواص شفابخش این نوشیدنی بهره مند شوید.

تفریحی
پیشنهاد 2






اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    جنسیت شما ؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 3266
  • کل نظرات : 77
  • افراد آنلاین : 18
  • تعداد اعضا : 53
  • آی پی امروز : 498
  • آی پی دیروز : 636
  • بازدید امروز : 2,312
  • باردید دیروز : 6,485
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 9
  • بازدید هفته : 21,087
  • بازدید ماه : 86,507
  • بازدید سال : 630,624
  • بازدید کلی : 6,986,151
  • پخش زنده فوتبال
    مطالب پربازدید
    بازی انلاین مجله