loading...
مجله وبلاگی | بروز ترین مجله اینترنتی
وبلاگی بازدید : 583 زمستان 1393 نظرات (0)

با پیشرفت روزافزون فناوری و همه‌گیر شدن استفاده از رایانه‌ها و لوازم هوشمند، نیاز به اینترنت و شبکه بی‌سیم به یکی از ضرورت‌های غیرقابل انکار زمان ما بدل شده و به همین دلیل مسیریاب‌ (روتر)های بی‌سیم (Wi-Fi) به‌ یکی از وسایل مورد نیاز منازل و محل کار تبدیل شده ‌است.

مسیریاب وسیله‌ای است که یک یا چند شبکه بی‌سیم یا باسیم را به‌یکدیگر متصل کرده و وظیفه اصلی آن گسترش شبکه به‌صورت بی‌سیم و باسیم است. همچنین با اتصال مودم خود از طریق کابل شبکه اترنت (LAN) به یک روتر می‌توانید اینترنت خود را به‌صورت بی‌سیم و باسیم به‌اشتراک بگذارید. در اینترنت وظیفه روتر، کنترل و مشخص کردن مسیر به مقصد رسیدن بسته‌های اطلاعاتی است.

وبلاگی بازدید : 779 زمستان 1393 نظرات (0)
امروزه فناوری بی‌سیم توانسته به میزان قابل‌توجهی خواسته‌های انسان عصر حاضر را برآورده کند، اما هنوز هم برای ارتباطات بی‌سیم، به حداقل واسطه‌ای احتیاج است. از طرف دیگر، همچنان دغدغه‌ امنیت و حفظ حریم‌خصوصی نیز ذهن سازندگان و کاربران را به خود مشغول کرده است.
در بیشتر مواقع، نسخه‌های جدیدی که از این فناوری وارد بازار رقابت می‌شود، چندان تفاوت چشمگیری با دیگر محصولات ندارد. البته این‌بار انتظار می‌رود با روی کار آمدن پروتکل بی‌سیم نسخه 4.2 بلوتوث، نه‌تنها رویای ارتباطات بی‌واسطه و ایمن تحقق یابد، بلکه تحول بزرگی نیز در سیستم اتوماسیون خانگی کاربران خود و تحقق رویای خانه‌های هوشمند رقم زده شود. این فناوری جدید محصول گروه توسعه‌دهنده سیستم بلوتوث(bsig) است.

وبلاگی بازدید : 588 پاییز 1393 نظرات (0)

با پیشرفت علم و فناوری، یکی از نگرانی‌های کاربران اینترنتی افشا شدن اطلاعات هویتی یا هک شدن حساب‌های شخصی‌شان در فضای اینترنتی و مجازی است. ادوارد اسنودن در همین راستا بزرگترین افشاگر تاریخ جاسوسی اطلاعات جهان 4 توصیه به کاربران اینترنتی ارائه کرده است.

ادوارد اسنودن، افشاگر بزرگترین توطئه و جاسوسی اطلاعات جهان است که اسناد محرمانه طبقه بندی شده ای از برنامه های فوق سری مقامات آمریکایی را در اختیار نشریات آمریکایی مانند گاردین، نیویورک تایمز و واشنگتن پست قرار داده بود، 4 توصیه مهم امنیتی را به کاربران اینترنتی ارائه داده تا بتوانند اطلاعات خود را از دست هکرها محفوظ نگه دارند.

وبلاگی بازدید : 414 بهار 1393 نظرات (0)

همه چیز از جنگ سرد شروع شد؛ یعنی اوایل سال 1960 میلادی که دو کشور آمریکا و شوروی سابق از هر ترفندی برای به رخ کشیدن قدرت خود به دیگری غفلت نمی‌کردند. قدرت نمایی فضایی در آن سال‌ها حرف اول را می‌زد، روس‌ها فضاپیمای تاریخ‌ساز اسپوتنیک را به فضا فرستادند تا نشان دهند قدرت از بین بردن شبکه‌های ارتباطی آمریکا را دارند.

همین تهدید برای آمریکا کافی بود که به فکر چاره ای برای حفظ ارتباطات خود بیفتد؛ راه حلی که به خلق موسسه پروژه های تحقیقی پیشرفته و در ادامه آن، اینترنت منجر شد. این تکامل دو دهه به طول انجامید تا نام اینترنت را به خود بگیرد و تعریف درستی از کارکرد آن تعیین شود اما از آنجا که پیشرفت های فناوری خیلی زود مسیر خود را بهسمت مصرف کننده پیدا می کند، این پدیده ارتباطی نیز با فراگیر شدن رایانه های خانگی توانست راه خود را از کاربردهای نظامی به خانه های کاربران کج کند تا به مهم ترین پدیده قرن بیست و یکم و اصلی ترین پل ارتباطی جهان تبدیل شود.

وبلاگی بازدید : 414 بهار 1393 نظرات (1)

گجت‌های شخصی روزبه‌روز پیشرفته‌تر و جذابیت آنها موجب می‌شود کاربران بیشتری به استفاده از آنها روی آورند. متناسب با علاقه کاربران، گجت‌ها نیز از تنوع و امکانات بیشتری برخوردار می‌شود. کم‌کم کاربران اطلاعات مختلف خود را در گجت‌های شخصی ذخیره می‌کنند و به‌مرور زمان به استفاده از آنها وابسته می‌شوند و این یکی از مشکلاتی است که برای کاربران پیش می‌آید.

به عنوان مثال یک کاربر پس از چند ماه مشاهده می کند بخشی از اطلاعات خود را روی رایانه محل کار، بخشی را در رایانه منزل، بخش دیگری را روی تلفن همراه هوشمند و قسمتی را نیز روی تبلت خود ذخیره کرده است! در این شرایط دسترسی به اطلاعات برای کاربر کمی دشوار می شود و در صورتی که یکی از این دستگاه ها با مشکل مواجه شود، بخشی از اطلاعات موردنیاز از دسترس کاربر خارج می شود. به نظر شما پیشرفت هایی که در دنیای رایانه و فناوری های هوشمند صورت گرفته برای این مشکل نیز راه حلی ارائه کرده است؟

وبلاگی بازدید : 393 1392 نظرات (0)

شبکه گسترده جهانی «www» چهارشنبه هفته جاری تولد بیست و پنج سالگی خود را جشن می گیرد.

در حالی که بسیاری از مردم «اینترنت» و «شبکه گسترده جهانی» را یکی می دانند، اما باید گفت این دو، دو هویت کاملا متفاوت هستند.

اینترنت، شبکه عظیمی از شبکه هاست که میلیونها رایانه را در سراسر جهان به هم متصل می کند و شبکه ای را شکل می دهد که در آن هر رایانه ای می تواند با دیگری گفت وگو کند البته تا زمانی که هر دو به اینترنت متصل هستند. ترافیکی سنگینی در این شبکه جریان دارد.

به واقع اینترنت مانند یک بزرگراه فناوری است همانطور که به همین نام نیز خوانده می شود.

از سویی شبکه گسترده جهانی «World Wide Web» فقط وسیله ای برای ارسال و دریافت اطلاعات در اینترنت است.

وبلاگی بازدید : 431 1392 نظرات (0)
با مطالعه ی کتاب امنیت گوگل مطمئنا درک عمیق تر و متفاوتی نسبت به قبل از امنیت دست پیدا خواهید کرد و دید وسیع تری از آن خواهید داشت. گوگل می داند چه بنویسد تا با ذهن ما و شما سازگار باشد. کتاب پیش رو متفاوت ترین کتاب امنیتی خواهد بود که تا به حال مطالعه کرده اید.
وبلاگی بازدید : 474 1392 نظرات (0)

بسیاری از کاربران سرویس ADSL برای استفاده همزمان توسط گجت‌های دیگر، از مودم‌های وای‌فای استفاده می‌کنند. این مودم‌ها که بعضا قوی هم نیستند، ممکن است برخی اوقات کاربران را در آنتن‌دهی و سرعت کلافه کنند. برای تقویت آنتن‌دهی وای فای مودم، به‌طور مختصر در این مطلب پنج راهکار را به شما معرفی می‌کنیم.

1ـ پیدا کردن بهترین مکان برای مودم

اولین و مهم ترین مرحله، پیدا کردن بهترین جای ممکن برای مودمتان است. بهترین مکان برای قرار دادن روتر فضایی باز است که علاوه بر برخورداری از ارتفاع مناسب، قرار نگرفتن سر راه سیگنال های دیواری است. همچنین توجه داشته باشید اگر از تمام محیط خانه به اینترنت وصل می شوید، بهترین مکان برای مودم شما مرکز خانه است در غیر این صورت می توانید جای مناسب برای مودم را با آزمایش و خطا پیدا کنید. برای یافتن قدرت سیگنال در نقاط مختلف منزل، می توانید از نرم افزارهای قدرت یاب سیگنال مانند Inssider یا نرم افزارهای مشابه استفاده کنید. بهتراست نرم افزار را روی لپ تاپ خود نصب کنید، سپس در نقاط مختلف خانه از دسترسی و کیفیت سیگنال های شبکه با خبر شوید. با کنار هم گذاشتن اطلاعات به دست آمده می توانید بهترین مکان قرارگیری دستگاه روتر را تشخیص دهید. توجه داشته باشید بهتر است آنتن یا آنتن های مودمتان را به صورت عمودی تنظیم کنید.

وبلاگی بازدید : 1444 زمستان 1392 نظرات (0)

اتصالات، سیم یا کابل هر چه که آنها را بنامید، از دهه 70 به صورت بخشی بنیادی و جدایی ناپذیر از اختراعات و ابداعات مربوط به علم رایانه‌ها درآمده‌اند.

صفحه نمایش ها، چاپگرها، مسیریاب ها (روتر)، بلندگوها و هر چیز دیگری در دنیای رایانه ها به نوعی اتصال یا کابل کشی نیازمندند. این رویه تا همین چند سال پیش ادامه داشت، تا این که در سال های اخیر راه های اتصال و تبادل داده بی سیم وای ـ فای و بلوتوث با امکان پذیر کردن انتقال داده بین گجت های با سیم و بی سیم، به چنان محبوبیتی دست یافت که به صورت جزیی جدا نشدنی از علوم رایانه ای درآمدند. راه اتصال وایرلس در عین آسانی، کاهش تعداد درگاه های (پورت) اتصال رایانه ها را برای تولیدکننده ها ممکن کرد. در این بین فقط کاربرانی که از دیسک های سخت ذخیره داده، ماوس و دیگر لوازم جانبی قدیمی دیگر استفاده می کنند، سرگردان می مانند که با وسایلی که از پیش دارند، چه کنند. در اینجا ما آنچه را که شما باید درباره دنیای وایرلس امروزی بدانید و بهترین راه های استفاده از درگاه های اتصال رایانه (port) را بازگو می کنیم.
وبلاگی بازدید : 1318 زمستان 1392 نظرات (0)

دانشمندان انگلیسی نسل جدید اینترنت بی‌سیم را با عنوان Li-Fi ساخته‌اند که می‌تواند داده‌ها را با استفاده از نور مرئی انتقال دهد.

 به نقل از افکارنیوز- نسل بعدی اینترنت بی سیم می تواند از لامپ های حبابی (LED) به جای پهنای باند استفاده و سرعت انتقال داده ها را تا ۲۵۰ برابر سریع تر کند. به گفته دانشمندان سرعت انتقال داده در این نوع اینترنت بی سیم ۱۰ گیگابیت بر ثانیه است. سریع ترین سرعت انتقال داده که تاکنون گزارش شده سه گیگابیت بر ثانیه است که توسط موسسه هاینریش هرتز فرانهوفر آلمان و در اوایل امسال به دست آمد.
محققان چینی نیز به تازگی ادعا کرده که اتصالی با سرعت ۱۵۰ مگابیت بر ثانیه تولید کرده اند. اما برخی کارشناسان در درست بودن این ادعا شک دارند.
بر اساس اطلاعات نشریه ارتباطات اصطلاح (Li-Fi) که نخستین بار توسط پروفسور هارالدهاس از دانشگاه ادینبورگ ابداع شده به عنوان ارتباطات نور مرئی (VLC) شناخته می شود. بسیاری از کارشناسان ادعا می کنند که این نوع ارتباطات (Li-Fi) در آینده می تواند هزینه های خود را کاهش دهد و در مقایسه با اینترنت بی سیم (Wi-Fi) بهره وری بالاتری داشته باشد.
تفریحی
پیشنهاد 2






تعداد صفحات : 2

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    جنسیت شما ؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 3266
  • کل نظرات : 77
  • افراد آنلاین : 17
  • تعداد اعضا : 53
  • آی پی امروز : 426
  • آی پی دیروز : 636
  • بازدید امروز : 1,267
  • باردید دیروز : 6,485
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 9
  • بازدید هفته : 20,042
  • بازدید ماه : 85,462
  • بازدید سال : 629,579
  • بازدید کلی : 6,985,106
  • پخش زنده فوتبال
    مطالب پربازدید
    بازی انلاین مجله