loading...
مجله وبلاگی | بروز ترین مجله اینترنتی
وبلاگی بازدید : 777 تابستان 1393 نظرات (0)
تا سر برگردانی، دنیا شکل دیگری شده است! این واقعیت مربوط به تمام اتفاقات ریز و درشت زندگی مدرن می‌شود. فکر نکنید فقط مثلا بازار گوشی تلفن همراه است که امروز محصولات جدید دارد و یک هفته بعد همان اجناس از مد افتاده‌اند حتی حکایت ورزش کردن هم در زندگی مدرن همین است!

شیوه‌های ورزش کردن و دستیابی به اندام متناسب روز به روز دچار تحول می‌شود. حالا در این شلوغی زندگی براي اينكه كار شما راحت‌تر شود، سراغ سپيده زاهدي، متخصص تناسب اندام رفته‌ایم تا رازهاي اندام خوب را به شما بگويد. در اينجا چند رشته جديد ورزشي را به شما معرفي مي‌كنيم تا بتوانيد با توجه به نوع بدن خود، وضعيت جسماني و روحي، بهترين ورزش را جهت سلامت و تناسب اندام انتخاب كنيد.

وبلاگی بازدید : 506 پاییز 1392 نظرات (0)

یک تفکر بودایی قدیمی می‌گوید که هر روز باید ده دقیقه را به تفکر بگذرانید، البته در شرایطی که خیلی سرتان شلوغ است، در غیر اینصورت یک ساعت! نکته اینجاست که ما اغلب وقتمان را برای انجام فعالیت‌هایی همچون یوگا یا مدیتیشن پر می‌بینیم، اما حتی اگر ما پر مشغله‌ترین آدم باشیم، انجام چنین فعالیت‌هایی برایمان مهم‌تر می‌شود. اگر برنامه‌ی روزانه‌ی شما هم مانند خیلی‌های دیگر پر است از کارهای مختلف، وقت برای خانه و خانواده، و کلی مسئولیت و علاقمندی‌های دیگر، پس چطور باید برای روتین یوگا و مدیتیشنتان وقت باز کنید؟

چیزی که باید درباره‌ی آن تفاوت قائل شوید، این است که باید بین پیدا کردن وقت؛ و باز کردن وقت برای فعالیت‌هایی که از آن‌ها لذت می‌برید فرق بگذارید. شما برای کار کردن، یا برای بردن فرزندتان به دکتر، وقت پیدا نمی‌کنید؛ بلکه برای انجام این کارها وقت باز می‌کنید، چرا که برایتان اولویت دارند. دقیقاً این نگرشی است که هنگام صحبت درباره‌ی یوگا و مدیتیشن باید داشته باشید، منتظر نباشید تا فرصتی بوجود آید؛ برای گنجاندن این فعالیت‌ها به برنامه‌ی روزانه‌تان وقت باز کنید!

وبلاگی بازدید : 490 پاییز 1392 نظرات (0)

آیا کسی هم هست که بدنی باریک، متناسب و سالم را دوست نداشته باشد؟ داشتن اضافه وزن می تواند شما را با مشکلات مختلفی همچون کاهش استقامت، کاهش قدرت سیستم ایمنی، خود کم بینی و کاهش اعتماد بنفس روبرو کند. بجای اینکه گرسنگی بکشید تا کالری کمتری مصرف کنید، با تبدیل کردن فعالیت های فیزیکی بعنوان بخشی از زندگی تان، بصورت سالم وزن کم کنید. در این نوشته می توانید با ۷ ورزش برتر برای کاهش وزن آشنا شوید.

۱. پیاده روی

پیاده روی بهترین ورزش برای هر شخصی در هر سن و سال است. خیلی ساده است، چیزی خرج نمی کنید در حالی که تاثیر خیلی زیادی خواهید دید. بهترین زمان برای یک پیاده روی خوب و طولانی صبح زود است. پیاده روی صبحگاه، یک راه خیلی عالی برای شروع روزتان بحساب می آید. پس کفش هایتان را پا کنید و آماده شوید تا در طول مسیر وزنتان را کاهش دهید!

وبلاگی بازدید : 497 تابستان 1392 نظرات (0)

هانا: «شارون، چرا برای درد مفاصلت یوگا را امتحان نمی‌کنی؟ من مطمئنم که برایت خوب است.»

شارون: «نه هانا ممنون، من شنیده‌ام که یوگا برای افرادی است که بدن انعطاف پذیری دارند!»

هانا از چیزی که شنیده بود شوک شد! دوستان، آیا ذهن شما هم با چنین افسانه‌هایی درباره‌ی یوگا پر شده است؟ اجازه دهید که ذهنیت شما را درباره‌ی یوگا باهم و به کمک هانا یکی از استادان یوگا پاکسازی کنیم.

افسانه‌ی شماره ۱: مذهبی بودن پیش‌نیاز یوگاست

هانا: «شارون شوخی می‌کنی؟ یوگا دانشی است که بدن و ذهن شما را باهم انتظام می‌بخشد. معنویت در یوگا به معنی نظم است، این موضوع با هیچ مذهب یا اعتقادات شخصی ای مرتبط نیست. یوگا دانشی کاملاً غیر روحانی است.»


وبلاگی بازدید : 869 بهار 1391 نظرات (0)

انسان از بدو تولد در معرض گذشت عمر و حرکت به سوی سالمندی است، اما اکثر افراد زمانی متوجه این موضوع می‌شوند که شاید برای انجام خیلی کارها دیر باشد.سالمندی مرحله‌ای از سیر طبیعی زندگی و فرایندی اجتناب ناپذیر همراه با کاهش توانائی‌های جسمی و ذهنی است. از آنجایی‌که تأثیر کیفیت زندگی (عرض عمر) بر تغییرات دوران سالمندی بسیار بیشتر از کمیت آن و تعداد سال‌های عمر است، می‌توان با انجام اقدامات ساده و مفید تا حد ممکن توانایی‌های جسمی و ذهنی را تا پایان عمر حفظ کرد و دوران پیری را هر چه فعال‌تر و پربارتر نمود.

برخی افراد سالمند قابلیت‌ها و توانائی‌های‌شان همانند کسانی است که نصف آنها سن دارند. مغز از مهمترین ارگان‌های حیاتی بدن است که همچون بخش‌های دیگر با افزایش سن و روند پیری دچار تغییر و فرسودگی می‌شود و اگر برای حفظ و سلامت آن در طول زندگی کاری نکرده باشیم، ممکن است رو به زوال رفته و بیماری آلزایمر حادث شود. ده راهکار پیشگیرانه ارائه گردیده است که «فعالیت‌های ذهنی» به عنوان یکی از عوامل مراقبت و حفظ و نگهداری مغز موضوع مورد این بحث می‌باشد. پژوهش‌ها نشان داده افرادی‌که در طول عمرشان دائما فعالیت مغزی و تمرینات فکری دارند

بقیه در ادامه مطلب . . .

وبلاگی بازدید : 833 بهار 1391 نظرات (0)

ماساژ بدن قرن ها در آسیا، خاور میانه و اروپا رایج بوده و یکی از قدیمی ترین روش های درمانی به شمار می رود. ماساژصورت شامل قسمت های: پیشانی، بینی و سوراخ های بینی، اطراف دهان، گونه ها، اطراف چشم، گردن، چانه و گوش ها می شود.

برترین ها: ماساژ بدن قرن ها در آسیا، خاور میانه و اروپا رایج بوده و یکی از قدیمی ترین روش های درمانی به شمار می رود. ماساژصورت شامل قسمت های: پیشانی، بینی و سوراخ های بینی، اطراف دهان، گونه ها، اطراف چشم، گردن، چانه و گوش ها می شود.

به گزارش برترین ها ؛ ماساژ باید در محیطی آرام صورت بگیرد. پیش از شروع ماساژ تلفن را از پریز خارج کنید، یک شمع معطرروشن کنید و روی یک صندلی راحت بنشینید. پخش موسیقی ملایم هم به بیشتر کردن تاثیر ماساژ کمک می کند.

قبل از شروع ماساژ حتماً  صورت خودرا تمیز کنید. به همه قسمتهای صورت خود و همچنین نوک انگشتانتان کرم ماساژ بمالید تا انگشتانتان بتوانند به راحتی روی پوست صورت حرکت کنند درطول مدت ماساژ می توانید از کرم بیشتری استفاده کنید.
بقیه در ادامه مطلب . . .

وبلاگی بازدید : 1127 پاییز 1390 نظرات (0)

تيروكمان يكي از قديمي‏ترين هنرهايي است كه هنوز تمرين مي‏شود . اين تاريخچه نه تنها شما را به سفر تكامل تدريجي تيروكمان مي‏برد ، بلكه با تاريخچه انسانها نيز آشنا مي‏سازد كه به طور قطع هردو اينها بهم پيوسته و متصل هستند . شواهد باستاني بودن اين ورزش در سراسر جهان پيدا شده‏ ، حتي در استراليا كه كمان هم استفاده نمي‏شده است.

اگرچه احتمال مي رسد تاريخچه تيراندازي به دوران سنگي (در حدود 000/20 سال قبل از ميلاد ) برسد . مردمان باستان در مصر چگونگي استفاده از تيروكمان را براي شكار و جنگ دست كم از 5000 سال پيش مي‏دانستند .

در 1200 سال قبل از ميلاد شكارچيان عهد باستان از اقليتهاي آسيايي و سوري با استفاده از اين كمان هاي سبك در درشكه هاي دواسبه جنگي به رقيباني سرسخت در جنگهاي خاورميانه‏اي تبديل شده بودند . همسايگانشان آشوريها امپراطوري باستان در جنوب غربي آسيا از تيراندازي در همه جا زياد استفاده مي‏كردند . آنها تيرها را از انواع جنس هاي مختلف مي‏ساختند : پي ، شاخ و چوب . آنها هم چنين يك خم كوچك تيز به كمان مي‏دادند كه بسيار قدرتمندتر و كوتاهتر از نوع فعلي آن است كه حمل آن براي تيرانداز بر پشت اسب‏ شان بهتر بود . در چين تاريخچه تيراندازي به سلسله شنگ به سال 1766 تا 1027 قبل از ميلاد مي‏رسد . درشكه هاي دواسبه جنگي در آن زمان با يك تيم سه نفره مردان كه شامل راننده ، نيزه زن و تيرانداز بود ، وارد جنگ مي‏شدند . در طي روي كارآمدن سلسله چو 1027 تا 256 قبل از ميلاد ، افراد اصيل در زمين بازي ، مسابقات تيراندازي را به همراه موسيقي و فرستادن دروردهاي باشكوه به انجام مي‏رساندند . تيراندازي متمدن چين از قرن ششم به ژاپن معرفي شد كه اثرات آن بعدها شامل آئين ، رسوم و تكنيك ها نيز شد

بقیه در ادامه مطلب ...
وبلاگی بازدید : 728 پاییز 1390 نظرات (0)

واژه فوتبال ترکیبی از دو جزء (پا foot) و (توپball) می باشد. دو تیم یازده نفر در یک زمین با اندازه های معین، درصدد رساندن توپ به دروازه مقابل اند و هیچ یک از افراد، جز دروازه بانها حق استفاده از دست را ندارند. فوتبالی که امروزه شاهد آن هستیم تاریخی چند هزار ساله دارد. چین، یونان، مصر و روم باستان زادگاه های اولیه فوتبال بوده اند. تحقیقات نشان می دهد که ملل مختلف هزاران سال قبل از میلاد بازیهای شبیه فوتبال داشته اند. کشیشی به نام اشپانوت از اهالی آلمان، پژوهشهایی درباره فوتبال به عمل آورده است. او می گوید: « طبق نوشته های هومر -نویسنده و شاعر یونانی- در قاره گمشده آتلانتیس، ورزشگاه عظیمی بوده که تماشاگران زیادی جهت تماشای توپ گرد در آن جمع می شدند.»

فوتبال در چین باستان
تحقیقات باستان شناسان نشان می دهد که بین سالهای 200 تا 220 قبل از میلاد، هوانگ تین، امپراتور چین مبتکر بازی «تی-سو-چو» (T-So-Cho) بوده است. تی-سو در زبان چینی همان لگد زدن و با پا زدن است و چو، به معنی توپ می باشد. وی، تی-سو-چو را به این منظور ابداع کرد که سربازانش با هم مبارزه کنند و به رقابت بپردازند. پس از چندی این بازی از محدوده سربازخانه ها به میان مردم راه یافت. چو یا همان توپی که در آن زمان مورد استفاده قرار می گرفت، هشت تکه ای و از جنس چرم بود. این چرم را به هم می دوختند و درون آن را از پر، پشم و یا پنبه پر می کردند. بازی تی-سو-چو با فوتبال امروزی وجوه اشتراک فراوانی داشته است. دروازه ها از پایه هایی از جنس چوب بامبو تشکیل می شد که بلندی آن به حدود 5 متر می رسید. این دروازه ها، دقیقاً بسان دروازه های امروزی بازی فوتبال، با تور پوشش داده می شد و جالب تر آن که نوشتارهای بدست آمده، حاکی از آن است که استفاده از شکم، سر، پا و سینه برای حمل توپ، مجاز ولی استفاده از دست، غیرمجاز بوده است. البته در پایان بازی تی-سو-چو، برنده بی نصیب از جایزه و بازنده بی بهره از مجازات نبود. جایزه برندگان، تنها کف زدن و هورا کشیدن بود، اما گروه بازنده باید بی دفاع در جای خود می ایستادند و کتک می خوردند.

بقیه در ادامه مطلب ...

وبلاگی بازدید : 1065 پاییز 1390 نظرات (0)

بسکتبال

بَسکِتبال یک ورزش گروهی و با کمک یک توپ است. هدف هر تیم از انجام بازی کسب امتیاز از طریق انداختن توپ در داخل حلقه تیم مقابل می‌باشد، لذا تاکید فراوانی بر تقویت مهارت‌های پرتاب صورت می‌گیرد. هر توپی که از حلقه حریف عبور کند و داخل آن برود گل نامیده می‌شود.


پیدایش بسکتبال

تاریخچه بسکتبال زادگاه بازی بسکتبال آمریکاست . این بازی در اوایل پاییز سال ۱۸۹۱ میلادی توسط شخصی به نام جیمز نای اسمیت پایه ریزی و ابداع شد . اما ، از قرن‌ها پیش در میان ساکنان نقاط مختلف قاره آمریکا ، به ویژه آمریکای مرکزی و جنوبی انواعی از بازی و مسابقه رایج بوده که کم و بیش به بسکتبال شباهت داشته‌است .

 

سابقه تاریخی در کشور آرژانتین ، نوعی بازی سنتی و قدیمی در میان گله دار‌ها متداول است که آن را (پاتو) (PATO) می‌نامند . در این بازی ، دو تیم سوار بر اسب در می‌دانی وسیع به تاخت و تاز می‌پردازند و هر تیم کوشش می‌کند توپی را که شش حلقه (مانند دستگیره) بر بدنه آن هست ، با پرتاب کردن و پاس دادن به یاران خودی ، به آن سوی میدان برساند و از حلقه و توری سبدی که در انتهای میدان بر روی ستونی چوبی نصب شده ، عبور دهد . این بازی تا حدی شبیه بسکتبال است اما شباهت بازی پوک تاپوک با ورزش بسکتبال بیش از پیش است . پوک تاپوک ، در میان اقوام متمدن قاره آمریکای جنوبی و مرکزی رواج بسیار داشت به ویژه اقوام مایا و تولتک (در ناحیه مکزیک کنونی) این بازی را کهن با توپ و حلقه‌های ثابت در می‌دانی وسیع انجام می‌شد ، با علاقه و هیجان زیادی برگزار می‌کردند .

 تولد بسکتبال


بقیه در ادامه مطلب ...

وبلاگی بازدید : 959 پاییز 1390 نظرات (0)

تاثیر یوگا بر کمر درد

ستون فقرات که در کمر جای دارد یکی از مهمترین بخش های حیاتی بدن انسان به شمار می‌رود.  ستون فقرات، ‌تکیه گاه بدن،  نخاع و عصبهای نخاعی می‌باشد و مسئول حرکات بدن می‌باشد. بسیاری از مردم، ‌در طول زندگی با انواعی از کمردرد زندگی کرده اند که این درد در دوره های مختلف پیشرفته تر می‌گردد.  مشکلات کمر یکی از دلایلی است که به طرز کار افراد چه زن و چه مرد در همه گروههای سنی بستگی دارد.  اگرچه، ‌کمردردها می‌توانند بوسیله ورزش و حرکات صحیح بدن قابل پیشگیری باشند.





ستون فقرات تقریباً 75 سانتیمتر طول دارد و از 33 مهره که به 5 قسمت تقسیم شده اند تشکیل شده اند.

بقیه در ادامه مطلب ....

تفریحی
پیشنهاد 2






تعداد صفحات : 2

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    جنسیت شما ؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 3266
  • کل نظرات : 77
  • افراد آنلاین : 18
  • تعداد اعضا : 53
  • آی پی امروز : 539
  • آی پی دیروز : 636
  • بازدید امروز : 2,597
  • باردید دیروز : 6,485
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 9
  • بازدید هفته : 21,372
  • بازدید ماه : 86,792
  • بازدید سال : 630,909
  • بازدید کلی : 6,986,436
  • پخش زنده فوتبال
    مطالب پربازدید
    بازی انلاین مجله