loading...
مجله وبلاگی | بروز ترین مجله اینترنتی
وبلاگی بازدید : 671 زمستان 1390 نظرات (0)

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور عیدی کارمندان در سال جاری را نزدیک به ۳۵۰ هزار تومان اعلام کرد و در خصوص وضعیت پرداخت هدیه رئیس جمهور به خبرنگاران گفت، بهترین عیدی خبرنگاران تصویب و ابلاغ آیین‌نامه مشاغل سخت و زیان آور برای آنان بود.
لطف‌الله فروزنده دهکردی امروز در حاشیه نشستی با وزیر برنامه‌ریزی عراق در پاسخ به پرسشی مبنی بر عیدی کارمندان دولت اظهار داشت: قانون برنامه حکم مشخصی در این زمینه دارد که ۵ هزار امتیاز ضربدر ضریب حقوق می‌شود که نزدیک ۳۵۰ هزار تومان خواهد بود.

بزودی بازار ارز سامان پیدا می‌کند

وی در پاسخ به پرسشی در زمینه تنظیم بازار ارز گفت: نابسامانی ارز بیشتر جنبه روانی دارد ،دولت تدبیر مناسبی در زمینه ساماندهی صرافی‌ها و گشایش اعتبار را ساماندهی کرده و بزودی بازار ارز سامان می‌یابد.
معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر هدیه رئیس جمهور به خبرنگاران گفت: بزرگترین عیدی این بود که شغل خبرنگاری را جزء مشاغل سخت و زیان‌آور اعلام کرد.

بقیه در ادامه مطلب . . .
وبلاگی بازدید : 780 زمستان 1390 نظرات (0)

نام 3 نفر از دانشمندان ایرانی در میان اسامی محققان دریافت کننده جایزه «جرقه نخستین»، به چشم می خورد. حال این سوال پیش می آید که چه اتفاقی می افتد که ایرانیان در خارج از کشور موفق تر جلوه می کنند و تبدیل به شخصیت های تاثیرگذار علمی و فنی حوزه خود در سطح جهان می شوند

امید کردستانی معاون ارشد سایت Google، مدیر فنی سایت Yahoo

 

در خبرها داشتیم، نام 3 نفر از دانشمندان ایرانی در میان اسامی محققان دریافت کننده جایزه «جرقه نخستین»، به چشم می خورد. در کنار این سه دانشمند ایرانی، 93 نفر دیگر نیز این جایزه را دریافت می کنند. نام این سه دانشمند ایرانی، «علی خادم حسینی» از دانشگاه «نیومکزیکو» و «امیر اوستی مهر» از دانشگاه کرنل است. علی خادم حسینی، استادیار دانشگاه هاروارد در بخش علوم سلامت و پزشکی است. او محقق ارشد دانشگاه علوم مواد دانشگاه توکیو نیز محسوب می شود. یاسمین مستوفی استادیار دانشگاه مهندسی الکترونیک و رایانه دانشگاه نیومکزیکو است. او به خاطر تحقیقات در زمینه شکبه های حسگر موبایل متراکم و فعالیت های امیر اوستی مهر در سمت استادیار دانشکده رایانه دانشگاه کرنل، موسس انجمن مهندسی اطلاعات است. در کنار این ایرانیان می توان افراد ذیل را از میان ایرانیان موفق خارج از کشور ذکر کرد.

بقیه در ادامه مطلب . . .

وبلاگی بازدید : 749 زمستان 1390 نظرات (0)

علی نیکزاد در حاشیه بازدید از مسکن مهر پرند در پاسخ به این سوال خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس که پرسید آیا قیمت مسکن در ماههای آینده افزایش می یابد گفت: قیمت مسکن ثابت است و هیچ تغییری هم نخواهد کرد.
وی در پاسخ به این سوال که اولین واحدهای مسکونی مهر خودمالکی در شهریار در حالی با مشکل آب،برق و گاز مواجه هستند که با دستگاههای خدمات رسان تنها ۲۰ متر فاصله دارند تاکید کرد:اگر این واحدهای مسکونی به واقع که می گویید ۲۰ متر با دستگاههای خدمات رسان فاصله داشته باشند قطعا نشان از کم کاری دستگاههای خدمات رسان است.

وبلاگی بازدید : 635 زمستان 1390 نظرات (0)

«بعدا» قاتل زمان است؛ يكي از آن موانع بي‌شماري كه شما را از مسير خارج مي‌كند و تقريبا شانس موفقيت را از شما مي‌گيرد.

«بعدا» قاتل زمان است؛ يكي از آن موانع بي‌شماري كه شما را از مسير خارج مي‌كند و تقريبا شانس موفقيت را از شما مي‌گيرد. رژيم‌هايي كه هميشه «فردا» شروع مي‌شود و خوشبختي كه «يك روز» از راه مي‌رسد، دست شما را مي‌بندد. براي غلبه بر اين موانع بايد اول آن‌ها را بشناسيد. درست است كه اين موانع زيادند اما برخي از مهم‌ترين‌هاي‌شان شامل ترس، منفي‌بافي و چيزي است كه ما آن را سندرم «اگر فقط» مي‌ناميم، عبارت‌هايي مانند اين‌كه «اگر فقط مدرك دانشگاهي داشتم، اگر فقط پول داشتم و...» خبر خوب اين‌كه، اگر شما متوجه اين موانع شويد مي‌توانيد آن‌ها را از سر راه برداريد. خب، آيا آماده‌ايد دست به كار شويد؟ اجازه دهيد با كشف موانع و يافتن‌ راه‌هاي غلبه بر آن‌ها شروع كنيم.

بقیه در ادامه مطلب . . .

وبلاگی بازدید : 1121 پاییز 1390 نظرات (0)



به دستور بانک مرکزی از ابتدای آبان ماه ارائه خدمات انتقال وجه اینترنتی کارت به کارت “سحاب” از طریق درگاه های پرداخت اینترنتی ممنوع بوده و ارائه خدمات مانده گیری اینترنتی در مرکز “شتاب” نیز مسدود می شود.

به گزارش فارس، اداره نظام های پرداخت بانک مرکزی با صدور نامه ای با شماره ۱۶۲۹۷۳/۹۰ طی تاریخ ۱۴/۰۷/۱۳۹۰ خطاب به بانک های دولتی و خصوصی اعلام کرد: ” پیرو بخشنامه شماره ن پ/م/۱۹۵۸ مورخ ۲۱/۱۰/۱۳۸۷ در خصوص تراکنش های مجاز کارتی ضمن اصلاح مفاد بخشنامه مزبور به استحضار می رساند با عنایت به ریسک عملیاتی قابل توجه مشاهده شده در ارائه خدمات انتقال وجه از طریق اینترنت با توجه به فضای کمتر کنترل شده دسترسی و لزوم حفظ منافع سپرده گذاران مقابل دسترسی های غیر مجاز:

بقیه در ادامه مطلب ...

وبلاگی بازدید : 767 پاییز 1390 نظرات (0)




ما مخلوقاتی هستیم که عاداتی داریم و بدون آن عادات نمی‌توانیم زندگانی کنیم. منش ما اساساً متشکل از عادت‌های ماست. ضرب المثلی می‌گوید «اندیشه‌ای بکار تا عملی درو کنی عملی بکار تا عادتی درو کنی. عادتی بکار تا منشی درو کنی. منشی بکار تا تقدیری درو کنی.»

عادت‌ها از عوامل قدرتمند زندگی‌مان محسوب می‌شوند. چون الگوهایی پیوسته و اغلب ناخودآگاه و مدام و روزانه‌اند که منش ما را نمایان می‌سازند و موثر بودن یا بی اثر بودن ما را ایجاد می‌کنند. در واقع عادت‌ها بخشی از زندگی هر انسان هستند و گاهی آنقدر قوی و تاثیر گذارند که از آن‌ها به اعتیاد تعبیر می‌شود. از قدیم گفته‌اند بنی آدم، بنی عادت، در حقیقت عادت‌ها رویکردها و واکنش‌هایی هستند که آدمی در ابعاد مختلف زندگی به کار می‌گیرد و گستردگی آن‌ها از آمیختگی با ذات و روان حکایت دارد.

از نظر روانی و فیزیولوژیکی انسان به عادت کردن نیاز دارد تا احساس امنیت کند و به همین دلیل هنگامی که همه چیز مطابق عادت‌ها پیش می‌رود. شرایط عادی می‌شود. هر آنچه مخالف عادت‌های مرسوم فردی یا جمعی باشد، یک اتفاق یا دگرگونی و اغلب نامطلوب تلقی می‌شود.

بقیه در ادامه مطلب ...

وبلاگی بازدید : 671 پاییز 1390 نظرات (0)

چرا قیمتها رکورد می شکنند ؟


چرا قیمتها رکورد می شکنند ؟مرحله کنونی رشد اقتصادی جهان که دستاوردهای بزرگی را نصیب بشریت ساخت از حدود ۵۰ سال پیش شروع و از ۱۹۷۱ با حذف طلا به عنوان پول واقعی و پشتوانه دلار شتاب بیشتری یافت .
همه سیستم ها در مراحل اوج رشد و شکوفائی خود دچار انواع بدرفتاری ها ، فسادها ، افراطها ، بی پروائیها و از این قبیل میشوند و نظام اقتصادی و سیاسی جهان هم از این قاعده مستثنی نبوده .

 


از سال۲۰۰۰ میلادی سقوط پی در پی شاخصهای سهام آمریکا و سایر همقطارانش در اروپا و آسیا سند معتبر و غیر قابل انکاری بود در تآیید مشکل درونی سیستم . ستاره شاخص ها شاخص سهام نزدکNasdaq بود که طی دو سال ۸۰ درصد آنچه را در مدت شش سال بدست آورده بود از کف داد و هنوز بعد از شش سال نیمی از آن را جبران نکرده که هوای پس رفت مجدد را دارد .
باز هم طبق قاعده مانند همه نظامها رهبران این اقتصاد جهانی و روشنفکران و تحلیلگران آن شروع کردند به انکار بیماری مزمن و خطرناک نظام و آنرا عارضه ای موقتی و حتی ناشی از عوامل خارج سیستم دانستند و انواع نسخه ها واقدامات را طراحی و اجراء کردند .
عناوین چند دارو که در یک نسخه پیچیده شده بود و هدف آن حفظ بقاء همین سیستم اقتصادی و سیاسی و به هر قیمتی بود ، را عرض میکنم .

بقیه در ادامه مطلب ....
وبلاگی بازدید : 721 پاییز 1390 نظرات (0)

حرکت در مسیر معکوس
روزهای زیادی نمی‌گذرد از آن زمانی که تصمیم‌سازان اقتصادی در پاسخ به هر رسانه‌ای که از علل گرانی می‌پرسید، سرچشمه را افزایش قیمت‌های جهانی اعلام می‌کردند. افزایشی که تاثیرات آن به سرعت اثرات خود را در بازار داخلی نشان داد و جامعه اقتصادی را با سیر سریع صعودی قیمت‌ها مواجه کرد

 

. در آن زمان سیاست‌های کلان اقتصادی دولت از جمله وزارت بازرگانی اگر فرض را بر این بگذاریم که به مثابه کاتالیزوری در تسریع افزایش تصاعدی قیمت‌ها عمل نکرد، اما هرگز نتوانست از ورود سریع این بحران به داخل کشور بکاهد.اما امروز چرخ، چرخیده است و بحران مالی جهانی جریانی معکوس را در پیش گرفته است، قیمت‌ها به طرز سرسام‌آوری شکسته شده است و به سرعت تاثیر خود را در سراسر جهان بر همه بنگاه‌های اقتصادی، از جمله تولیدکنندگان، صادرکنندگان و بازرگانان گذاشته است؛ تاثیری که انتظار می‌رفت در ایران نیز خودنمایی کند.
اما در این مسیر وزارت بازرگانی که همواره در جهت کنترل بحران از سیاست‌های تعرفه‌ای استفاده می‌کرد، نه تنها این حربه را در پیش نگرفته است، بلکه با عدم اتخاد سیاست‌های مدون و مشخص، ادامه روند واردات و توزیع کالاهای وارداتی در بازار، در نقش سرعت‌گیری برای کاهش قیمت‌ها ظاهر شده است، که از منظر فعالان بخش‌خصوصی این اقدام می‌تواند ضربه‌ای نهایی به تولید کشور باشد. در این میان تنها سازمان توسعه تجارت به عنوان زیر مجموعه این وزارت خانه به صادرکنندگانی که بیش از پیش در حال از دست دادن بازارهای خود هستند، وعده نشست مشترکی را داده است تا تصمیماتی برای حمایت از این فعالان اقتصادی اتخاذ کند. سازمان حمایت نیز در اقدامی دستوری بخشنامه‌ای را صادر کرد که همه تولیدکنندگان را موظف به کاهش قیمت‌ها کرد.

بقیه در ادامه مطلب ...
وبلاگی بازدید : 734 پاییز 1390 نظرات (0)

تاریخچه ۱۰ سال اخیر بورس تهران، افت و خیزهای بسیاری را در اذهان فعالان بازار سرمایه ثبت كرده است و هر یك از این فرازوفرودها نیز برندگان و بازندگان زیادی داشته است.
اما نگاهی از دریچه تحلیل به این تاریخچه پرنوسان، نتایج با ارزشی را در اختیار سرمایه‌گذاران امروز با سرمایه می‌گذارد. به لطف پیدایش بانك‌های اطلاعاتی اینترنتی اكنون آرشیو كاملی از سیر تحولات و اطلاعات بازار سرمایه به رایگان در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است. تنها اندكی وقت و تامل لازم است تا این داده‌های تاریخی گردآوری شده و به تحلیل‌های ارزشمند تبدیل شود.

 


مطلب حاضر با همین نگاه، به یك بررسی اجمالی در خصوص تحولات اخیر شركت‌های سرمایه‌گذاری در بورس تهران پرداخته است.
اگر از قدیمی‌ترهای بازار از پدیده‌ای به نام «توفان سرمایه‌گذاری‌ها» بپرسید، آنها شما را برای یافتن پاسخ به وقایع بورس تهران در سال ۸۳ ارجاع خواهند داد.
كافی است به یك مقایسه ساده توجه كنید: شاخص مالی بورس تهران در پنجم مهر ۸۲ برابر ۱۴۶۲۷ واحد بوده است. این رقم در پنجم فروردین ۱۳۸۳ به ۲۳۲۰۲ واحد رسید و در پنجم مهر ۸۳ بالاترین رقم را در تاریخچه دوران فعالیت خود ثبت كرد. در این روز شاخص مالی به رقم بی سابقه ۴۴۶۷۹ واحد رسید كه رشدی در حدود ۲۰۰درصد در طول یكسال را نشان می‌داد. (البته شاخص مالی، گروه بانك و لیزینگ را نیز در بر می‌گیرد كه اگرچه وزن آنها كوچكتر است اما آنها نیز بر حسب اتفاق به واسطه سیاست‌های پولی، نوساناتی تقریبا هماهنگ با شركت‌های سرمایه‌گذاری داشته‌اند).
به هر حال در مهر ۸۳، هر ۲۵ شركت سرمایه‌گذاری بورس تهران (به جز رنا و پارس توشه) با اختلاف‌های فاحشی نسبت به خالص ارزش دارایی‌هایشان معامله می‌شدند و معامله‌گران به دلایلی نظیر نقد شوندگی بالا، بدنه كارشناسی قوی، پرتفولیوی متنوع، معاملات چرخشی سودساز با شركت‌های زیرمجموعه و نیز فقدان گروه‌های جایگزین جهت سرمایه‌گذاری در بازار، ‌این رشد را توجیه‌پذیر می‌دانستند. گذشت زمان خط بطلان بر صحت این توجیهات كشید و شركت‌های سرمایه‌گذاری با كاهش‌های سنگین و چند مرحله‌ای به سمت میانگین‌های بلندمدت قیمتی خود میل كردند، اما قضایا به همین جا ختم نشد و پس از چندی اوضاع دگرگون شد.

بقیه در ادامه مطلب ...

تفریحی
پیشنهاد 2






تعداد صفحات : 3

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    جنسیت شما ؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 3266
  • کل نظرات : 77
  • افراد آنلاین : 52
  • تعداد اعضا : 53
  • آی پی امروز : 201
  • آی پی دیروز : 677
  • بازدید امروز : 767
  • باردید دیروز : 4,097
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 23
  • بازدید هفته : 23,639
  • بازدید ماه : 89,059
  • بازدید سال : 633,176
  • بازدید کلی : 6,988,703
  • پخش زنده فوتبال
    مطالب پربازدید
    بازی انلاین مجله