loading...
مجله وبلاگی | بروز ترین مجله اینترنتی
وبلاگی بازدید : 2186 تابستان 1394 نظرات (0)

افزایش عمر و کارایی وسایل الکترونیکی از جمله لپ تاپ نیازمند رعایت نکاتی است که رعایت هر یک از آنها می تواند موثر باشد

لپ تاپ و رایانه‌ها هم مانند هر وسیله‌ای عمری مفید دارند اما برای افزایش عمر آنها رعایت برخی نکات از اهمیتی ویژه برخوردار است

اکثر کاربران لپ تاپ تصور می کنند تا هر زمانی لپ تاپشان از عهده انجام وظایف خود برآید می توان از آن برای انجام امور مختلف رایانه‌ای استفاده کرد، اما این تصوری اشتباه بوده و ممکن است لپ تاپ‌ها وقتی که بیشتر از هر زمان دیگر به وجود آنها نیاز دارید، ناگهان دچار ایراد شوند. پس بهتر است قبل از اینکه درگیر دردسرهای تعمیر دستگاه، بازیابی اطلاعات، تامین قطعه و... شوید به فکر چاره باشید


وبلاگی بازدید : 563 پاییز 1393 نظرات (0)

بر کسي پوشيده نيست که هارد ديسک هاي موجود در بازار، دير يا زود خراب خواهد شد، اما راه هايي وجود دارد که به کمک آن ها مي توان عمر آن ها را طولاني تر کرد. در اين مطلب موارد رايجي راکه باعث خرابي هارد مي شود ،بررسي و براي آن ها راه حل هاي مناسبي ارائه مي کنيم. اگر به سلامت هارد خود اهميت مي دهيد ،در ادامه اين مطلب با ما همراه باشيد.

دليل اول: صدمات فيزيکي

بدون شک اولين دليل خرابي هارد ديسک، صدمات فيزيکي است. دليل اين امر نيز روشن است، قطعات متحرک مختلفي در زمان روشن بودن هارد مشغول به کارند و در نتيجه کوچک ترين تکان مي تواند به آسيب ديدگي جدي هارد منجر شود.

راه حل:توصيه مي شود تا حد امکان پس از نصب هارد داخل کيس، آن را جدا نکنيد و يا در صورت جدا کردن ،سريعا هارد را به کيس جديد انتقال دهيد و نصب کنيد. (انتقال هارد در هر حالتي به آرامي انجام شود).تکان هاي شديد نيز ممکن است به هارد صدمه وارد کند، اما هاردهاي لپ تاپ با توجه به ساختار خود کمي از اين مورد مستثنا هستند؛ چرا که به نسبت هاردهاي معمولي نسبت به تکان هاي شديد مقاوم تر ساخته شده اند.

وبلاگی بازدید : 560 پاییز 1393 نظرات (0)

گرماي بيش از حد بر عملکرد رايانه شما و طول عمر قطعات آن تاثير مي گذارد. اما چطور مي توانيد بگوييد که سيستم بسيار داغ شده يا تنها گرم است؟ در ادامه باما همراه شويد تا نگاهي داشته باشيم بر عوامل تشديد کننده گرما در سيستم ،دماي مناسب سيستم و راه هاي حفاظت از آن.

چگونه حرارت توليد مي شود؟

حرارت طبيعي ايجاد شده، حاصل جريان برق است. البته مقدار انرژي برقي که سيستم نياز دارد به وظيفه اي بستگي دارد که قرار است انجام دهد. اجزاي درون رايانه خيلي راحت گرما توليد مي کنند. زماني که CPU روي فرکانس هاي بالا و با سرعت بالايي در حال پردازش است، حالتي به نام اورکلاکينگ (Overclocking) پيش مي آيد که با توليد گرماي زياد دماي سيستم را بسيار بالا مي برد. فايده انجام اين کار سريع تر شدن کار ها و پردازش بالاتر سيستم است، اما قطعا به ولتاژ بالايي از برق نياز دارد که اين وظيفه را به خوبي به سرانجام برساند که نتيجه اي برابر با گرماي بيشتر دستگاه در پي خواهد داشت. سيستم هم فعاليتي براي کاهش گرما انجام مي دهد که به آن آندرکلاکينگ (Underclocking) مي گويند. به گزارش zoomit ،زماني که اين کار انجام مي شود، بهره وري سيستم کاهش پيدا مي کند.انجام دادن بازي ها، ديدن ويدئو، محاسبات سنگين، رايت و کپي فايل ها، همگي مي تواند فشار زيادي را بر CPU وارد کند.

وبلاگی بازدید : 463 پاییز 1393 نظرات (0)

نصب یک هارددرایو داخلی، یکی از ساده‌ترین به‌روزرسانی‌هاست و معمولا گزینه بهتری نسبت به استفاده از درایوهای خارجی است که سرعت کمتری دارند و ممکن است در جای نادرستی قرار بگیرند.

این کار به چیزی بیشتر از استقرار، نصب چند کابل و فرمت کردن درایو برای استفاده نیاز ندارد اما برای این که عملیات نصب تا حد ممکن راحت انجام شود، لازم است چند نکته را در نظر داشته باشید.

محفظه های درایو

هارددیسک درایوهای 3.5 اینچی داخلی معمولا در یک محفظه درایو جای می گیرند. نحوه قرارگرفتن و جهت یابی این محفظه ها در کیس های مختلف، متفاوت است. رایج ترین مکان برای استقرار درایو، در قسمت پایین و جلو نزدیک به فن های تهویه و دور از دیگر اجزاست. محفظه های درایو بیشتر به صورت عمودی نسبت به بدنه اصلی قرار می گیرند، در حالی که درایوها درون محفظه ها به صورت موازی با کف کیس قرار می گیرند.

وبلاگی بازدید : 423 تابستان 1393 نظرات (0)

مادربوردها هنوز نقشی حیاتی در رایانه‌ها بر عهده دارند. آنها رابط کاربری فضای ذخیره داده و کنترل‌کننده‌های یو.اس.بی را در اختیار می‌گذارند و علاوه بر طراحی و جنس قطعات، عواملی‌ چون کیفیت بایوس و کارایی‌های فوق‌العاده دیگر آنها کیفیت‌شان را تعیین می‌کنند. هنگامی که صحبت از آخرین فناوری‌های اینتل در زمینه رایانه‌های دسکتاپ به میان می‌آید، بی‌اختیار همه توجه‌ها متوجه قطعات تشکیل‌دهنده پلتفرم آن می‌شود

پردازنده ها
امسال پردازنده های سری هزول اینتل چندان چنگی به دل نمی زنند و در برابر نسل قبلی خود سری آیوی بریج از نظر سرعت سیکل ساعت و اورکلاک (ارتقا از طریق دستکاری تنظیمات) حرف چندانی برای گفتن ندارند. گرافیک سطح بالای آیریس (Iris 5300) هزول با 128 مگابایت حافظه eDRAM در لپ تاپ ها و حتی در تبلت ها نیز غوغا می کند

وبلاگی بازدید : 1361 بهار 1393 نظرات (0)

یک دانشمند انگلیسی که کار او باعث شد حجم هارددیسک‌ها به صورت اساسی افزایش یابد موفق به کسب جایزه فناوری هزاره ـ که قبلا با عنوان جایزه والتر آلستروم شناخته می‌شد ـ شد. پروفسور استوارت پارکین موفق به تولید هد داده‌خوان مخصوصی شده که قادر به تشخیص سیگنال‌های ضعیف‌تر و کوچک‌تری نسبت به آنچه تاکنون ممکن بوده، می‌شود. این ابداع اجازه می‌دهد اطلاعات بیشتری روی پلاترهای دیسک مغناطیسی ذخیره شود.

براساس اعلام آکادمی فناوری فنلاند پارکین یک مبتکر پیشرو در زمینه اسپینترونیک است. اسپینترونیک وابسته به اسپین های مغناطیسی الکترون ها به جای بار الکترون ها برای ذخیره کردن بیت های اطلاعاتی است. اسپینترونیک یکی از موفق ترین زمینه های فناوری نانوست. خلاقیت و نوآوری این دانشمند می تواند به تحول عظیمی در زمینه اکتساب داده ها و ظرفیت ابزارهای ذخیره سازی اطلاعات منجر شده که به نوبه خود به تکامل مراکز داده (دیتا سنتر) بزرگ، سرویس های ابری (شبکه های وسیع)، شبکه های اجتماعی و توزیع آنلاین فیلم و موزیک کمک می کند.
وبلاگی بازدید : 600 بهار 1393 نظرات (0)

دانشمندان شیوه نوینی برای ساخت رایانه، تلفن همراه و دیگر سیستم های ارزان ابداع کرده اند که عرضه پلاستیک های انعطاف پذیر را برای ساخت تراشه های سیلیکونی یک گام به واقعیت نزدیک تر می کند.

محققان دانشگاه «آیووا» و دانشگاه «نیویورک» با اشاره به اینکه میزان زیادی انرژی برای خواندن اطلاعات ذخیره شده در تراشه ها لازم است از طرح جدید خود برای غلبه بر این مانع مهم در ساخت وسایل الکترونیکی پلاستیکی خبر دادند.

اگرچه رمز گذاری اطلاعات در نور برای انتقال از طریق فیبر نوری نسبتا ارزان و آسان است اما ذخیره سازی اطلاعات با استفاده از خاصیت مغناطیسی موثر تر است چرا که اطلاعات سالها و بدون نیاز به هیچگونه انرژی اضافی به خوبی حفظ می شود.

«مایکل فلت» استاد فیزیک و ستاره شناسی دانشکده علوم و هنرهای لیبرال و مدیر مرکز علوم و فناوری اوپتیک دانشگاه آیووا می گوید: از این رو همیشه تبدیل کردن اطلاعات از یک نوع به نوع دیگر یک مساله مهم تلقی شده است.


وبلاگی بازدید : 438 بهار 1393 نظرات (0)


ششم فروردین، شرکت انویدیا در رویداد سالانه فناوری‌‌های مربوط به پردازنده‌های گرافیکی (GPU) از آخرین دستاورد خود یعنی کارت گرافیکی دو هسته‌ای GTX Titan Z رونمایی کرد.

محصول جدید انویدیا، یکی از بزرگ ترین تولیدکنندگان پردازنده های گرافیکی دنیا، همه رکوردها را شکسته تا سرعت و قدرت بالای خود را اثبات کند.

GTX TitanZ دو پردازنده با معماری kepler دارد. انویدیا پیش از این در تراشه های کارت های گرافیکی سری ۷۰۰ نیز از معماری نام آشنای کپلر استفاده کرده بود، اما استفاده از دو کپلر که هر کدام ۲۸۸۰ هسته پردازشی CUDA دارند، با ۱۲ گیگابایت حافظه و فرکانس هفت گیگاهرتز، برگ برنده GTX Titan Z است.

این کارت گرافیکی می تواند بازی های سنگین مبتنی بر موتور گرافیکی Unreal Engine 4 را در رزولوشن K5 روی چند مانیتور براحتی اجرا کند. کارت گرافیکی جدیدانویدیا که یک شبه ابر رایانه است، اواسط سال ۲۰۱۴ با قیمت نجومی 3000 دلار برای حرفه ای ها وارد بازار می شود./ ضمیمه کلیک


وبلاگی بازدید : 711 1392 نظرات (1)

با ورود ويندوز 8.1، تبلت هاي ويندوزي از لحاظ نرم افزاري و سخت افزاري بهتر از قبل شده اند و با اضافه کردن صفحه کليد نقش يک لپ تاپ جمع و جور را براي شما ايفا مي کنند.در اين مطلب با 10 تبلت ويندوزي مناسب آشنا مي شويدکه از رنج 8 تا 11 اينچ را در بر مي گيرند و برخي با داشتن قلم ديجيتال، انجام کارهاي لمسي را راحت مي کنند. تبلت هاي جديدتر از پردازنده هاسول اينتل بهره مي برند که عملکرد بهتر و عمر باتري بالاتر دارند. (در اينجا تبلت مبتني بر ARM نمي بينيد تا هنگام مقايسه بتوان ويژگي ها را بهتر کنار هم قرار داد.)

Microsoft Surface Pro 2 : مايکروسافت سرفيس پروي 2 جديدترين تبلت ويندوزي عرضه شده از سوي مايکروسافت است که قدرتمند است و براي کساني که دنبال لپ تاپ جمع و جور مي گردند پيشنهاد مي شود به جاي لپ تاپ ، از اين تبلت استفاده کنند.اين تبلت با قيمت 899 دلار به بالاداراي قلم ديجيتال ، پردازنده هاسول Core i5، 4 تا 8 گيگ رم،10.6 اينچ نمايشگر با رزولوشن 1920 در 1080 پيکسل، ويندوز 8.1 پروفشنال، 2 دوربين جلو و عقب با ضبط ويدئويي 720p، 64 تا 512 گيگ حافظه، يو اس بي 3، ميکرو اس دي کارت، پورت نمايش ميني، بلوتوث 4، واي فاي، باتري بين 8 تا 9 ساعت و ابعاد 10.81 در 6.81 در 0.53 اينچ و وزن 907 گرم است.

وبلاگی بازدید : 400 1392 نظرات (0)

اکنون که به مدد کاهش و ثبات قیمت ارز، قیمت لپ‌تاپ نیز رو‌ به کاهش است، کاربران هنگام خرید گزینه‌های بیشتری را پیش‌رو دارند. به همین دلیل، به نظر می‌رسد تا خرید لپ‌تاپ کمی دشوارتر از قبل به نظر برسد. اگر می‌خواهید ضریب خطا در خرید لپ‌تاپ را پایین بیاورید این نکات را بخوانید:

نیاز خود را برای استفاده از لپ تاپ ارزیابی کنید

هر کدام از ما براساس کار و نیازمان به دنبال ویژگی های خاصی در لپ تاپ ها هستیم، پس اولین قدم این است که بدانیم لپ تاپ را می خواهیم چه کنیم. به عنوان مثال برای انجام کارهای اداری ساده، چندان هم لازم نیست ولخرجی کنید. چراکه یک لپ تاپ ارزان که مایکروسافت آفیس یا دیگر نرم افزارهای مشابه روی آن نصب شوند هم برای شما کافی است.

تفریحی
پیشنهاد 2






تعداد صفحات : 3

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    جنسیت شما ؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 3266
  • کل نظرات : 77
  • افراد آنلاین : 51
  • تعداد اعضا : 53
  • آی پی امروز : 268
  • آی پی دیروز : 677
  • بازدید امروز : 1,137
  • باردید دیروز : 4,097
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 23
  • بازدید هفته : 24,009
  • بازدید ماه : 89,429
  • بازدید سال : 633,546
  • بازدید کلی : 6,989,073
  • پخش زنده فوتبال
    مطالب پربازدید
    بازی انلاین مجله