loading...
مجله وبلاگی | بروز ترین مجله اینترنتی
وبلاگی بازدید : 509 زمستان 1393 نظرات (1)

چه حالی می‌شوید وقتی خاری یا جسم تیز و کوچکی به پایتان می‌رود؟ درد ناشی از ورود چنین جسم کوچکی به پا بسیار آزار‌دهنده است، بویژه اگر پس از برخاستن از خواب و با برداشتن اولین قدم، همچون تیری در استخوان پا احساس شود.

درد زیر پاشنه پا که به خار پاشنه معروف است چنین مشخصاتی دارد و با برداشتن اولین قدم‌ها و نیز هنگام بالارفتن از پله یا راه‌رفتن روی نوک پنجه شدیدتر می‌شود.

البته درد پاشنه پا اغلب بتدریج پدید می‌آید، اما امکان این‌که به طور ناگهانی و بشدت ایجاد شود نیز وجود دارد. همچنین گاهی هر دو پا را گرفتار می‌کند، اما معمولا خار پاشنه اغلب در یکی از پاها روی می‌دهد که با خم‌کردن پا به بالا از بین می‌رود و در صورت ایستادن یا نشستن طولانی‌‌ عود می‌کند.

دکتر مجتبی کامیاب، متخصص ارتوپد و جراحی استخوان با اشاره به این که در زیر پوست کف پای هر فرد یک نیام (سطح زیرین کف پا) وجود دارد که در عقب به استخوان پاشنه و در جلو به پایه انگشتان می‌چسبد، می‌گوید: گاهی فشار‌های مکرر باعث پارگی‌های خیلی ریز در محل اتصال این نیام به استخوان پاشنه شده که در آن محل، کلسیم رسوب می‌کند و در عکس رادیوگرافی به شکل خار دیده می‌شود.

وبلاگی بازدید : 510 پاییز 1393 نظرات (0)


اول از همه، نگران نباشید خارش کانال گوش بسیار شایع است و آن شنوایی شما را به خطر نمی اندازند در واقع، بزرگترین تهدید برای شنوایی شما  استفاده از اشیاء است که شما ممکن است برای خارش در داخل گوش خود استفاده کنید اگر این کار را انجام می دهید در حال حاضر متوقف کنید خارش سبب ملتهب شدن پوست ظریف داخل گوش شده، که در واقع احساس خارش را افزایش خواهد داد و حتی بیشتر هم می شود

این یک چرخه معیوب است و بدتر از آن، این است که شما ممکن است به طور جدی به پرده گوش خود آسیب برسانید و یا باعث پارگی آن شوید خارش گوش می تواند اولین نشانه های عفونت گوش باشد اما اگر مشکل خارش گوش مزمن است آن به احتمال زیاد توسط یک درماتیت مزمن کانال گوش ایجاد می شود درماتیت شوره و اگزما می تواند در هر دو گوش تاثیر بگذارد.

وبلاگی بازدید : 498 پاییز 1393 نظرات (0)

بیماریهای پوستی بسیار مختلف و متعدد هستند ، اشکال و علل مختلفی هم دارند  در این مبحث به دو عامل مهم از عوامل بیماریهای پوستی میپردازیم :

1- بیماریهای پوستی – کبدی  2- بیماریهای پوستی - سودایی

بیماریهای پوستی – کبدی :

بسیاری از مشکلات و ناراحتیهای پوستی مربوط به خلل در کارکرد منظم کبد است . عوامل زیادی میتوانند باعث خلل در کارکرد عادی کبد باشند اما شایع ترین علتی که در کارکرد صحیح کبد خلل ایجاد مینماید وجود مواد زائد در خون و کبد میباشد . در ذیل به بعضی از مشکلات پوستی که این مواد زائد بوجود می آورند اشاره کرده و آنها را مورد بررسی قرار می دهیم .

- لک های معروف به پیری (لکه های قهوه ای روشن یا تیره ای که روی صورت ، پشت دست ها ، روی گردن و یا سینه  ظاهر می شوند ) عامل این نوع لکه ها مواد زایدی هستند که ابتدا وارد کبد شده و به مرور زمان توسط کبد دفع شده و به پوست منتقل میشوند و در نهایت در نقاطی از پوست ، لکه های قهوه ای رنگی را شکل می دهند .
وبلاگی بازدید : 546 پاییز 1393 نظرات (0)

ابولا (Ebola) یک بیماری ویروسی است که از سوی ویروس ابولا ایجاد می شود. این ویروس از خانواده فیلوویروس ها است که پس از وارد شدن به بدن ، نوعی بیماری تب دار و خونریزی دهنده ایجاد می کند که در ۵۰تا ۹۰درصد بیماران علامت دار به مرگ منجر خواهد شد.البته از ۴ گونه ویروسی ابولا یک گونه تنها به یک ابتلای بدون علامت منجر می شود و به مرگ نیز منتهی نخواهد شد.

ابولا اولین بار در سال ۱۹۷۶ در یکی از استان های سودان و نیز منطقه ای در نزدیکی زئیر جایی که هم اکنون جمهوری دمکراتیک کونگو واقع شده است پیدا شد.بین ژوئن تا نوامبر آن سال ، ۲۸۴ نفر به این بیماری مبتلا شدند که در نهایت ، ۱۵۱ نفر، جان خود را از دست دادند.طی سالهای بعد، این ویروس به دیگر کشورهای آفریقایی هم گسترش یافته و هرچند سال یکبار تعدادی کشته و قربانی برجا می گذارد.البته فقط آفریقا درگیر نشده و بیماری پای خود را از آفریقا نیز بیرون گذاشته است.

وبلاگی بازدید : 747 تابستان 1393 نظرات (0)

شب ادراری امری ناخودآگاه است و فرد بر آن اراده‌ای ندارد. در واقع این مشکل زمانی بروز می‌کند که مثانه فرد در طول خواب آن‌قدر پر می‌شود که ظرفیت آن تکمیل شده و ادرار اضافی را به شکلی غیرارادی خارج می‌کند. درعین‌حال حس پر بودن مثانه آن‌قدر قوی نیست که فرد را از خواب بیدار کند تا ادرار را دفع کند. از دلایل شب ادراری می‌توان به وجود اختلال در هورمون‌های بدن، مشکل مثانه، ناآرامی هنگام خواب، مصرف دارویی خاص، مشکلات روانی و یا ژنتیک اشاره کرد، اما یکی از عوامل تأثیرگذار دیگر نیز تغذیه است.

برخی مواد غذایی هستند که بهتر است آن‌ها را در طول شب و چند ساعت پیش از خواب مصرف نکرد. این مواد غذایی حساسیت و تولید ادرار را افزایش می‌دهد که همین امر می‌تواند منجر به عدم کنترل کودک بر ادرار و شب ادراری شود.

شب ادراری در هر سنی ممکن است اتفاق بیفتد، اما در دوران کودکی شایع‌تر است. این مشکل قبل از سن پنج سالگی می‌تواند طبیعی باشد. ابن‌سینا اعتقاد داشت شب ادراری کودکان با افزایش سن که کودک قوی و تنومندتر شد، متوقف می‌شود، اما در برخی موارد شب ادراری به دلایلی رخ می‌دهد که باید مورد بررسی قرار بگیرد و درمان شود.

وبلاگی بازدید : 606 تابستان 1393 نظرات (0)

یک متخصص مغز و اعصاب با تاکید بر این‌که کاهش آب بدن به عنوان یکی از عوامل تشدیدکننده سردرد در تابستان است، گفت: کاهش آب بدن در تابستان به علت تعریق فراوان است، به همین دلیل باید روزانه آب به صورت اندک‌اندک و بافاصله مصرف شود.

دکتر داوود آذرنگی در گفت وگو با ایسنا با بیان این که به طور کل میزان شیوع میگرن در فصل گرما بیشتر است، افزود: به ازای هر 9 درجه سانتی گراد که هوا گرم می شود میگرن به میزان 8 درصد افزایش می یابد. گرما به عنوان یکی از این عوامل، باعث گشاد شدن عروق و فشار در اعصاب مجاور آن می شود که در نتیجه سردرد به همراه دارد و مکانیسم دیگر تشدیدکننده سردرد، کاهش آب بدن به علت تعریق فراوان در تابستان است

وی با تاکید بر این که در فصل تابستان باید از ورزش های سنگین پرهیز کرد، ادامه داد: ورزش سنگین باعث کاهش زیاد آب بدن می شود که یکی از عوامل سردرد در فصل تابستان است. بنابراین می توان ورزش های تابستانی مانند استخر یا تنیس را جایگزین کرد، اما در صورت الزامی بودن ورزش سنگین در زیر آفتاب، این افراد باید آب همراه خود داشته باشند تا با فاصله و جرعه جرعه از آن مصرف کنند

وی خاطرنشان کرد: مایعات دیگری نیز می تواند جایگزین آب شود، اما نوشیدنی های گازدار برای میگرن ضرر دارد و در فصل گرما نباید از این نوع نوشیدنی ها استفاده کرد و بهتر است از مایعات سنتی مانند دوغ، خاکشیر و مخلوط آب و آبلیمو تازه که بی ضرر هستند برای رفع کم آبی استفاده کرد، اما مایعات شیرین برای میگرن مناسب نیست.

وبلاگی بازدید : 490 بهار 1393 نظرات (0)

زانو درد ممکن است به طور ناگهاني يا به مرور زمان بروز کند. اين بيماري مي تواند خيلي سريع وخيم شود. اين روزها، زانو درد سن نمي شناسد و حتي جوانان را نيز درگير مي کند.زانو درد علت هاي مختلفي دارد. از جمله آسيب ديدگي، عمل جراحي، کمبود ويتامين، آرتريت، بيماري يا برنامه غذايي ناسالم.در اين مطلب به نقل از «prevention» به ۱۰ نکته مهم براي تسکين زانودرد اشاره مي کنيم.

در طب چيني از هويج براي درمان درد مفصل استفاده مي شود. به ۲ عدد هويج رنده شده، کمي آب و ليموي تازه اضافه و ميل کنيد. هويج براي سلامت رباط ها مفيد و تسکين دهنده درد است.

يکي ازآسان ترين درمان و سريع ترين راه تسکين زانودرد، مصرف تخم شنبليله است. کمي تخم شنبليله را که از شب قبل خيس کرده ايد، به صورت ناشتا ميل کنيد.اين گياه درد مفصل را به سرعت بهبود مي بخشد.

آب مايه حيات است و مي تواند درد زانو را کاهش دهد.ميزان کافي آب در بدن، غضروف ها را نرم مي کند و اين امر در حفظ گردش خون و رسيدن مواد مغذي به مفصل ها کمک مي کند. علاوه بر آن با دفع سموم از مفصل هاي زانو، درد زانو را تسکين مي دهد

وبلاگی بازدید : 1142 بهار 1393 نظرات (0)

حفظ سلامت دهان و دستگاه گوارش از جمله عوامل کلیدی و مهم در از بین بردن بوی نامطبوع دهان است.

مسواک زدن و استفاده از نخ دندان پس از هر وعده غذایی در درجه اول اهمیت برای از بین بردن بوی بد دهان است و در درجه دوم نیز رژیم غذایی مناسب و در پی آن سلامت دستگاه گوارش برای رفع بوی نامطبوع دهان اهمیت دارد. هرچند در مواقعی که امکان مسواک زدن نیست می توان با مصرف برخی مواد خوراکی مفید، بوی نامطبوع دهان را از بین برد.

سایت ام ان ان در گزارشی به برخی از خوردنی هایی که خاصیت برطرف کنندگی بوی بد دهان را دارند اشاره کرده که به شرح زیر است:

وبلاگی بازدید : 453 بهار 1393 نظرات (0)

میگرنش که عود می‌کند، زندگی‌اش فلج می‌شود و سردرد و حالت تهوع امانش را می‌برد.

مسکن ها همراه تمام لحظه هایش شده اند و تا همین چند وقت پیش، حمله هایش بسیار زیاد بود تا این که متخصص مغز و اعصاب به او از بخورنخورهای لازم برای بیماران میگرنی گفت و تازه فهمید چقدر می تواند با دقت در تغذیه اش و مشورت با متخصص تغذیه، به خودش و پیشگیری از حمله های مکرر کمک کند؛ نکته های تغذیه ای که به قول دکتر تیرنگ نیستانی، متخصص تغذیه و رژیم درمانی، می تواند از بروز دردهای میگرنی بکاهد. این دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در انستیتو تحقیقات تغذیه صنایع غذایی کشور به جام جم می گوید: سازمان جهانی بهداشت، میگرن را یکی از 20 بیماری ناتوان کننده دنیا معرفی کرده و مطالعه های زیادی هم درباره عواملی که باعث تحریک یا جلوگیری از بروز حمله های میگرنی می شود، انجام شده که برخی موادغذایی جزو آنهاست.

وبلاگی بازدید : 480 1392 نظرات (0)

بدن انسان، مکانيزم محافظتي پيچيده اي دارد. به عنوان مثال هر زمان که يک وعده غذا نخوريد، آب کافي ننوشيد، دچار استرس شويد يا کمبود خواب داشته باشيد،اولين علامت آن سردرد است از اين رو بهتر است علت نهفته سردردها را بدانيم. در ادامه مطلب به نقل از سايت «Readers Digest» به چند راهکار براي رفع سردرد اشاره مي شود:

نوشيدن آب:با کم شدن آب بدن، روند متابوليک بدن تحت تاثير قرار مي گيرد و خشکي بدن باعث سردرد مي شود. بنابراين هر بار که احساس کرديد به زودي دچار سردرد مي شويد، ميزان مصرف آب و در صورت امکان آب ولرم را افزايش دهيد. اين کار علاوه بر رفع سردرد، به حرکت منظم روده ها کمک مي کند و سموم را از بدن دفع مي کند.

ماساژ با روغن طبيعي:روغن هايي چون استوقودوس، نعناع و اوکاليپتوس آرام بخش است از اين رو درمان موثري براي سردرد است. مقدار کمي از روغن را به پيشاني و پشت گردن بماليد. در يک اتاق خنک، تاريک و ساکت دراز بکشيد و چشم ها را ببنديد. اگر سردرد در قسمت پيشاني متمرکز است، هر دو انگشت نشانه را در دو طرف استخوان بيني بين ابروها بگذاريد و فشار دهيد و انگشتان را به شکل گردشي بين ابروها حرکت دهيد. اين حرکت کمک مي کند تا فشار در قسمت جلوي جمجمه کم شود. اگر دچار سردردهاي تنشي شده ايد با روغن پوست سر را ماساژ دهيد.
تفریحی
پیشنهاد 2






تعداد صفحات : 5

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    جنسیت شما ؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 3266
  • کل نظرات : 77
  • افراد آنلاین : 24
  • تعداد اعضا : 53
  • آی پی امروز : 422
  • آی پی دیروز : 636
  • بازدید امروز : 1,247
  • باردید دیروز : 6,485
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 9
  • بازدید هفته : 20,022
  • بازدید ماه : 85,442
  • بازدید سال : 629,559
  • بازدید کلی : 6,985,086
  • پخش زنده فوتبال
    مطالب پربازدید
    بازی انلاین مجله