loading...
مجله وبلاگی | بروز ترین مجله اینترنتی
وبلاگی بازدید : 739 پاییز 1390 نظرات (0)

84 پرسش و پاسخ پیرامون ویندوز ویستا (قسمت اول)

 

چه عملکردهای جدیدی وجود دارند؟ آیا سخت افزار کامپیوتر شما برای کار با ویندوز ویستا کافیست؟ چه نسخه‌ای برای کار شما ایده‌آل است؟اگر کامپیوتر شما دیرتر مجهز شود، آیا احتیاج به اجازه جدیدی از ویستا می‌باشد؟ آیا یک برنامه Backup نیز وجود دارد؟ آیا مدیریت ویستا آسانتر شده است؟

چه عملکردهای جدیدی وجود دارند؟ آیا سخت افزار کامپیوتر شما برای کار با ویندوز ویستا کافیست؟ چه نسخه‌ای برای کار شما ایده‌آل است؟اگر کامپیوتر شما دیرتر مجهز شود، آیا احتیاج به اجازه جدیدی از ویستا می‌باشد؟ آیا یک برنامه Backup نیز وجود دارد؟ آیا مدیریت ویستا آسانتر شده است؟ و ... . از این دست سوالات ممکن است بسیار برای شما نیز پیش آمده باشد. سوالات متعددی پیرامون ویستا که پس از مدتها انتظار عرضه شده است. 84 سوال و جواب مرتبط با کلیه بخشهای ویندوز Vista را برای شما گردآوری کرده ایم. در صورتی که همچنان در تردید خریداری آن هستید و یا حتی آن را نصب کرده اید این ترفند کاملأ مورد استفاده شما قرار میگیرد.(لازم به ذکر است این ترفند در دو قسمت در ترفندستان معرفی میشود.)

بقیه در ادامه مطلب....
وبلاگی بازدید : 686 پاییز 1390 نظرات (0)

دسترسی سریع به Windows Mobility Center در ویندوز ویستا

 

یکی از قابلیتهای جدیدی که در ویندوز ویستا گنجانده شده ویژگی مربوط به کامیپوترهای های قابل حمل یا Notebook است. در این ابزار جدید توانمندیهایی از جمله کمک برای تقویت عمر باتری و افزایش بازده آن، تعدیل و تنظیم کردن صدا ، اتصال به یک ابزار خارجی (نصب یک سخت افزار) و خصوصیات دیگری افزوده شده است. در این ترفند قصد داریم به معرفی روشی برای دسترسی سریع به این قسمت بپردازیم تا سریعتر از امکانات آن استفاده کنید

برای این کار:

کافی است در محیط ویندوز ، کلید Win را به همراه X بزنید تا Windows Mobility Center اجرا شود.
اکنون میتوانید هر یک از تنظیمات فوق را انجام دهید.

وبلاگی بازدید : 702 پاییز 1390 نظرات (0)

بازگردانی عکس های ویرایش شده در Windows Photo Gallery ویندوز ویستا به حالت قبل

 

در صورتی که تاکنون با ویندوز Vista کار کرده باشید ، حتماً با یکی از بهترین و کاربردی ترین ابزارهای نصب شده روی این ویندوز یعنی Windows Photo Gallery برخورد داشته اید. این برنامه یک برنامه نسبتأ پیشرفته برای مشاهده و همچنین ویرایش و کار با تصاویر است.

در این ترفند قصد داریم به معرفی روشی بپردازیم که با بهره گیری از آن میتوانید عکسی را که توسط Windows Photo Gallery ادیت کرده اید و سپس Save نموده اید را حتی پس از ذخیره کامل ، مجددأ به حالت قبل و اولیه بازگردانید.

برای این کار:
1- پس از ذخیره عکس ویرایش شده توسط برنامه ، مجددأ آن را با Windows Photo Gallery باز کنید.
2- کلید CTRL را پایین نگه داشته و سپس R را (Ctrl+R) فشار دهید .
3- در صفحه باز شده گزینه Revert را انتخاب نمایید و بر روی آن کلیک کنید.
4- تصویر شما به حالت عادی قبل از ویرایش بازگشته است ، میتوانید مجدد آن را ذخیره کنید.

وبلاگی بازدید : 686 پاییز 1390 نظرات (0)

6 دلیل قانع کننده برای اینکه بدانید هنوز برای استفاده از ویندوز ویستا زود است

 

مگر اینکه شما به تازگی از کما خارج شده باشید که نام جدیدترین ویندوز شرکت مایکروسافت یعنی ویندوز ویستا را نشنیده باشید! در این ترفند قصد داریم یک بحث بسیار جالب را پیش بکشیم. چرا که قصد نداریم به بررسی معایب و مزایای ویندوز ویستا بپردازیم بلکه قصد داریم 6 دلیل قانع کننده را برای شما مطرح کنیم که بدانید هنوز برای خرید و استفاده از ویندوز ویستا حتی نسخه نهایی آن زود است. شاید قدر ویندوز XP خود را بیشتر بدانید!


1. ویستا کامل نیست

مایکروسافت در حال حاضر مشغول تهیه نخستین سرویس‌پک و نظرخواهی از کاربران برای آیتم‌هایی است که باید در آن بگنجاند. ویستا شاید فعلا به درستی آماده نباشد تا زمانی که این اولین سرویس‌پک ارائه گردد، احتمالا همین امسال.

شرکت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری که محصولات سازگار با ویستا را تولید می‌کنند همگی برای سیستم عامل جدید مهیا نیستند. بسیاری از این شرکت‌ها در تکاپوی تکمیل درایورها و به روز رسانی‌های ویستا هستند. مهم‌تر از همه، همه شرکت‌های کارت ویدیو و صدا هم آماده نیستند.

بقیه در ادامه مطلب ....
وبلاگی بازدید : 689 پاییز 1390 نظرات (0)

مطمئنأ شما نیز تاکنون دیگر نام جدیدترین ویندوز عرضه شده مایکروسافت یعنی ویندوز ویستا را شنیده اید. این سیستم عامل مدت کمی است که از عرضه آن میگذرد. مطمئنأ در آینده ای نه چندان دور XP هم به سرنوشت ویندوزهای پیشین دچار خواهد شد پس باید از هم اکنون کامپیوتر خود را برای پذیرش این ویندوز آماده کنید.

ویستا قابلیتهای جدید و متنوعی دارد که مایکروسافت آن ها در آن گنجانده است ، شاید برای مطرح کردن ترفندهای منحصر به فرد این ویندوز زود باشد. به همین دلیل در این ترفند قصد داریم تا 10 نکته اساسی پیش از استفاده و نصب ویندوز ویستا را به شما معرفی کنیم. با دانستن این نکته ها میتوانید این سیستم عامل جدید و ناشناخته را به طور کامل بشناسید.

1- آیا سخت‌افزار کامپیوتر و یا شبکه داخلی سازمان شما امکان پشتیبانی ویندوز ویستا را دارد؟
ویستا بسیار مجهز و مفید است ولی شاید از یک نظر بسیار نامرغوب باشد و آن نیاز بالای این سیستم عامل به سخت‌افزار قوی و سنگین است. مشخصا سخت‌افزار مورد نیاز برای اجرای سیستم عامل ویستا در مقایسه یا سیستم‌های عامل قبلی ویندوز اختلاف زیادی دارد. یعنی سخت‌افزار مورد نیاز برای اجرای این سیستم عامل باید بسیار قوی و پرسرعت باشد.
در واقع برای اجرای این سیستم عامل نیاز به دو گروه سخت‌افزار جداگانه است: یک گروه سخت‌افزاری مورد نیاز برای اجرای سیستم عامل "Vista Capable" و دیگری برای اجرای "Vista Premium Ready". این در حالی است که برای اجرای "Premium Ready" نیاز به پردازش‌گر 1 گیگاهرتز و حافظه RAM حداقل یک گیگا بایت و کارت گرافیکی با کیفیت بسیار بالا است. البته سخت افزار مورد نیاز برای اجرای "Capable" اندکی پایین‌تر و ارزان‌تر است.
بنابراین قبل از اینکه برای استفاده از سیستم عامل ویستا در سازمان خود برنامه‌ریزی کنید شما باید سخت‌افزار مورد نیاز برای اجرای این سیستم عامل را از وب‌سایت «راهنمای سخت‌افزار مورد نیاز برای اجرای سیستم عامل ویستای مایکروسافت» بررسی کنید.

بقیه در ادامه مطلب ....
وبلاگی بازدید : 820 پاییز 1390 نظرات (1)
غیرفعال کردن Windows Mobility Center در ویندوز ویستا و 7


Windows Mobility Center ابزار مفیدی است که در لپتاپ‏هایی که بر روی آنها ویندوز ویستا یا 7 نصب شده است وجود دارد و مواردی نظیر بهینه‏سازی باتری، تعدیل و تنظیم کردن صدا و اتصال به سخت‏افزار خارجی از کاربردهای آن است.

اما این ابزار برای همه کاربران کاربرد ندارد و علاوه بر آن با توجه به اینکه با کلیدهای ترکیبی Ctrl+X فعال می‏شود ممکن است چندان به مذاق برخی کاربران خوش نیاید. با استفاده از این ترفند می‏توانید Windows Mobility Center را از طریق رجیستری ویندوز غیرفعال کنید.

بدین منظور:
بر روی دکمه Start کلیک کنید.
سپس عبارت regedit را وارد نموده و Enter بزنید تا وارد محیط ویرایشگر رجیستری شوید.
اکنون مسیر زیر را طی کنید:
HKEY_CURRENT_USERSoftwareMicrosoftWindowsCurrentVersionPoliciesMobilityCenter


بقیه در ادامه مطلب....
وبلاگی بازدید : 686 پاییز 1390 نظرات (0)

افزودن Run به منوی Start ویندوز ویستا و 7

 

در صورتی که از ویندوز ویستا یا 7 استفاده می‏کنید، حتماً می‏دانید که در صورت کلیک بر روی منوی Start، بر خلاف ویندوز XP اثری از Run نمی‏بنید. Run ابزاری است که در ویندوز XP امکان تایپ دستورات خاصی را برای دسترسی به قسمت‏های مختلف ویندوز برای ما مهیا می‏کند.

در ویندوز ویستا و 7 نیز Run وجود دارد، تنها به طور پیش‏فرض در منوی Start وجود ندارد. با استفاده از این ترفند می‏توانید Run را در منوی Start ویندوز ویستا و 7 بازیابی کنید.

برای این کار:
ابتدا بر روی منوی Start راست کلیک کنید و Properties را انتخاب نمایید.
در پنجره باز شده به تب Start Menu بروید و بر روی دکمه Customize کلیک کنید.
سپسدر پنجره Customize Start Menu، گزینه Run Command را بیاید و تیک آن را بزنید.
اکنون کلیه پنجره‏های باز را OK کنید و بر روی منوی Start کلیک کنید تا Run را مشاهده کنید.

لازم به ذکر است شما می‏توانید از کلیدهای ترکیبی Win+R نیز برای دسترسی به Run استفاده کنید. همچنین نوار جستجوی موجود در منوی Start ویندوز ویستا و 7 نیز کارایی مشابه Run را دارد.

 

وبلاگی بازدید : 855 پاییز 1390 نظرات (0)

راهی دیگر برای بستن پنجره‏های ویندوز

 

در گذشته در ترفندستان ترفندی با عنوان شش راه برای بستن پنجره‏های ویندوز!  منتشر شد که در آن به بررسی 6 راه مختلف برای بستن پنجره‏های ویندوز پرداختیم. اما در این میان یک راه دیگر از قلم افتاده است! در این ترفند قصد داریم

به معرفی هفتمین راه بستن پنجره‏های ویندوز بپردازیم. راهی که به احتمال خیلی زیاد تاکنون به آن پی نبرده‏اید. لازم به ذکر است این ترفند بر روی کلیه نسخه‏های ویندوز قابل انجام است.

برای این کار:
کافی است در منتهی‏الیه سمت چپ نوار بالایی هر پنجره دوبار کلیک کنید.
خواهید دید کهپنجره بسته خواهد شد.
منظور دقیقاً بخش مخالف قسمتی است که علامت ضربدر هر پنجره قرار دارد. به عبارت دیگر جایی که آیکن کوچک پنجره برنامه ها وجود دارد.

کاربرد دیگر این ترفند این است که در پنجره‏هایی که دکمه ضربدر ندارند یا امکان استفاده از آن نیست، این روش برای بستن پنجره عملی است.
دلیل اصلی که این قابلیت در پنجره‏های ویندوز گنجانده شده است این است که در سیستم‏ عامل‏های مکینتاش دکمه Close در همین مکان یعنی بالا سمت چپ پنجره تعبیه شده است. در نتیجه افرادی که عادت به کار با سیستم عامل مکینتاش را دارند در صورت کار در محیط ویندوز طبق عادت قبلی می‏توانند پنجره‏ها را به همان صورت ببندند.

وبلاگی بازدید : 646 پاییز 1390 نظرات (0)

فعال‏سازی یک قابلیت کاربردی جهت انتخاب همزمان چند آیتم در ویندوز ویستا و 7


فرض کنید در محیط ویندوز قصد دارید چند فایل یا چند فولدر را به طور همزمان انتخاب کنید. در این زمان ناچار خواهید بود با استفاده از ماوس، آیتم‏های مورد نظر را با ایجاد یک مستطیل نقطه‏چینی انتخاب کنید و یا به کمک کلیدهای Shift و Ctrl و ترکیب آنها را به حالت انتخاب دربیاورید.

اما در ویندوز ویستا و 7 قابلیت جدیدی اضافه شده است که انتخاب همزمان چندین آیتم را بسیار ساده می‏کند. این امکان با اضافه شدن چک باکس در کنار هر فایل و فولدر مهیا شده است. با چک باکس‏ها (Check Box) یا جعبه‏های تیک‏دار پیش از این در فرم های انتخابی موجود در ویندوز و صفحات اینترنتی آشنایی داشتید. در این ترفند نحوه فعال سازی چک باکس‏ها جهت انتخاب آیتم‏های مختلف را در ویندوز ویستا و 7 برای شما بازگو می‏نماییم.

برای این کار:
ابتدا بر روی منوی Start کلیک کرده و عبارت Folder Options را وارد نموده و Enter بزنید.
در پنجره Folder Options به تب View بروید.
حالدر لیست موجود، تیک گزینه Use check boxes to select items را بزنید و بر روی دکمه OK کلیک کنید.
اکنون در صورتی که ماوس را بر روی یک فایل یا فولدر و یا حتی شورتکات‏های موجود در صفحه دسکتاپ ببرید خواهید دید که یک چک باکس در کنار آن به چشم می‏خورد. با زدن تیک مربوط به هر آیتم می‏توانید آن را به حالت انتخاب دربیاورید. برای انتخاب سایر آیتم‏ها نیز می‏بایست بدون کلیک بر روی فضای خالی، تیک آیتم بعدی را بزنید. به همین ترتیب می‏توانید به سادگی چندین فایل یا فولدر را به طور همزمان انتخاب کنید.

وبلاگی بازدید : 776 پاییز 1390 نظرات (0)

حتماً شما نیز با محیط Command Prompt یا خط فرمان ویندوز آشنایی دارید. کافی است در Run عبارت cmd را وارد نموده و Enter بزنید تا پنجره Command Prompt باز شود. cmd.exe در اصل مفسر دستورات است که در کلیه نسخه‏های ویندوز نیز وجود دارد.

در این ترفند قصد داریم به معرفی یک روش ساده اما کاربردی بپردازیم که در صورت استفاده از ویندوز ویستا یا 7، با بهره گیری از آن می‏توانید در هر فولدری که باشید پنجره Command Prompt را باز نمایید. ضمن این که خط فرمان مستقیماً بر روی مسیر همان پوشه قرار می‏گیرد.

برای این کار:
کافی است وارد یک پوشه دلخواه یا صفحه دسکتاپ ویندوز شوید.
کلید Shift را از روی کیبورد گرفتهو بر روی فضای خالی از محیط پوشه یا صفحه دسکتاپ، راست کلیک کنید.
خواهید دید که در منوی راست کلیک گزینه‏ای به نام Open command window here پدیدار می‏شود که پیش از این وجود نداشت.
با انتخاب این گزینه پنجره Command Prompt مربوط به آن مسیر باز خواهد شد.

این کار را می‏توانید با راست کلیک بر روی یک فولدر انتخاب شده نیز انجام دهید.

تفریحی
پیشنهاد 2






اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    جنسیت شما ؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 3266
  • کل نظرات : 77
  • افراد آنلاین : 15
  • تعداد اعضا : 53
  • آی پی امروز : 584
  • آی پی دیروز : 636
  • بازدید امروز : 2,894
  • باردید دیروز : 6,485
  • گوگل امروز : 12
  • گوگل دیروز : 9
  • بازدید هفته : 21,669
  • بازدید ماه : 87,089
  • بازدید سال : 631,206
  • بازدید کلی : 6,986,733
  • پخش زنده فوتبال
    مطالب پربازدید
    بازی انلاین مجله