loading...
مجله وبلاگی | بروز ترین مجله اینترنتی
وبلاگی بازدید : 655 پاییز 1393 نظرات (1)

همیشه برای ما سوال بوده است که چه کسی یا کسانی چند سال پیش اولین بار موسیقی را کشف یا اختراع کرده‌اند. شناختن مبداء و منشاء موسیقی به شناسایی ماهیت موسیقی کمک بسیاری می‌کند.

به همین دلیل است که تاکنون دانشمندان و فلاسفه در این باره فرضیات متعددی داشته اند. عقل حکم می کند که موسیقی یکی از اختراعات انسان متمدن باشد؛ اختراعی که هم سرگرم کننده و باارزش است و هم بیش از یک ضرورت اساسی زندگی برای خوشگذرانی نیز مورد استفاده قرار می گیرد. در شرایطی که قدمت تبرها و نیزه های اولیه به ترتیب به حدود 1.7 میلیون سال و 500 هزار سال گذشته بر می گردد، قدیمی ترین ساز موسیقی شناخته شده در جهان فقط 40 هزار سال قدمت دارد.
وبلاگی بازدید : 585 پاییز 1393 نظرات (1)

دو مرد که در فاصله چهار هزار و 600 مایلی ( حدود هفت هزار و 500 کیلومتری) یکدیگر قرار داشتند با استفاده از قدرت ذهن پیام های را به یکدیگر ارسال کردند.

دستگاه های شناسایی امواج مغزی برای کنترل تله پاتی همه چیز از بالگردهای واقعی گرفته تا شخصیت های بازی های رایانه ای استفاده می شوند، اما اکنون این فناوری پا را فراتر نهاده و به فردی در هند اجازه ارسال ایمیل به همکارش در فرانسه را فقط با استفاده از قدرت ذهنش داده است.

محققان از هدست های الکتروانسفالوگرافی برای ضبط فعالیت الکتریکی نورون های شلیک شده در مغز استفاده کردند.

در الکتروانسفالوگرافی، جریان های الکتریکی در مغز با تفکرات مختلف مرتبط بوده و سپس به یک رابط رایانه ای تغذیه می شوند.این رایانه به بررسی سیگنال و کنترل یک فعالیت می پردازد.

در جدیدترین پژوهش که در مجله «Plos One» منتشر شده است، دانشمندان تصمیم گرفتند که رابط رایانه ای را با یک مغز دیگر برای دریافت سیگنال ها عوض کنند.

وبلاگی بازدید : 500 پاییز 1393 نظرات (0)
خش هابنولا در مغز انسان به ما کمک می‌کند که قبل از مواجه شدن با شرایط ناگوار و یا خطرناک وضعیت را به خوبی بسنجیم.

به نقل از بی‌بی‌سی، دانشمندان می گویند بخشی از مغز انسان که به اندازه یک نخود است، مسئول به کار انداختن غریزه ما در لحظاتی است که احساس می کنیم اتفاق بدی خواهد افتاد.

پژوهشگران در تشریح نتایج تحقیقات خود که در مجله آکادمی علوم سلطنتی بریتانیا چاپ شده است، می نویسند این قسمت کوچک مغز به نام هابنولا(Habenula) در پیش بینی، یادگیری و واکنش به رویدادها و حوادث ناخوشایند نقش کلیدی ایفا می کند.

آنها معتقدند که احتمالا فعالیت بیش از حد این بخش از مغز انسان ممکن است عامل منفی بافی و بدبینی باشد که معمولا با افسردگی همراه است.

آنها اکنون درحال بررسی نقش این قسمت از مغز در بروز حالت افسردگی هستند.
وبلاگی بازدید : 1098 بهار 1393 نظرات (0)

در فرهنگ آسیایی از دیرباز یشم سبز را مایه برکت و خوشبختی و باعث دور ساختن ارواح شیطانی و خبیث میدانستهاند.یشم سبز یک نوع سنگ معدنی بوده و دارای رنگ‌های گوناگون از جمله سبز، زرد کم‌رنگ، سفید، بنفش و سرخ است.

برای تشخیص یشم اصلی از تقلبی به وسایل زیر نیاز دارید:

1-یک قطعه یشم

2-یک سوزن

3-یک پارچه نرم جهت براق کردن

مراحل آزمایش اصل بودن یشم به شرح زیر هستند:

مرحله 1 : ابتدا سعی کنید سطح قطعه یشم مورد آزمایش را با استفاده از ناخن خود خراش دهید. یشم اصل بسیار سخت است و خراش برنمیدارد. رنگ یشم واقعی بسیار روشن و پررنگ بوده و سطح آن حالتی صیقلی و براق با بافتی شفاف دارد.

مرحله 2 : قطعه یشم را به پوست صورتتان بچسبانید. از تماس با آن باید احساس سرما به پوست شما دست دهد.

مرحله 3 : سوزن را مدتی زیر آب داغ نگهداشته و سپس نوک آن را به سطح یشم بکشید. اگر یشم اصل باشد، اصلا خال برنداشته و سطحش به هیچ عنوان خراشیده نمیشود.


وبلاگی بازدید : 582 بهار 1393 نظرات (0)

اشعه ماورای بنفش خورشید یا‌‌ همان (UV) دارای سه نوع طول موج A، B و C است. نوع A بیشتر توسط عدسی چشم جذب می‌شود و ضرری برای چشم ندارد. نوع C در لایه ازن جذب می‌شود و به زمین نمی‌رسد، ولی آن قسمتی که برای چشم مضر می‌باشد، نوع B است که موجب سوختگی پوست نیز می‌گردد؛ مثلا وقتی نوع B به روی برف می‌تابد، می‌تواند موجب کوری برگشت ‌پذیر شود و فرد برای ۱۲ تا ۴۸ ساعت بینایی خود را از دست بدهد.

جام جم سرا:تماس زیاد با اشعه ماورای بنفش نوع B می‌تواند در طولانی مدت، بیماری‌های برگشت ‌ناپذیر چشمی مانند آب مروارید، تغییر در مرکز دید، ناخنک چشم و حتی آفتاب ‌سوختگی چشم را به وجود آورد. این بیماری‌ها می‌توانند سبب تاری دید، دردناک شدن و قرمزی چشم، ریزش اشک، اختلال موقت دید و در برخی موارد منجر به نابینایی شوند.

کودکان و نوجوانان بیشتر از سایرین در معرض آسیب‌های چشمی نور خورشید قرار دارند، زیرا مدت زمان بیشتری را نسبت به بزرگسالان در خارج از منزل سپری کرده و عدسی چشم آن‌ها نازک ‌تر است. لذا استفاده از عینک آفتابی برایشان ضروری‌تر است.
وبلاگی بازدید : 1510 زمستان 1392 نظرات (0)

تلفن‌های همراه هوشمند علاوه بر برخورداری از امکانات متنوع و کاربردهای متفاوت، منبعی برای ذخیره‌سازی بسیاری از اطلاعات خصوصی و محرمانه کاربران به‌شمار می‌رود. این اطلاعات خصوصی موجب می‌شود کاربران بیش از پیش از تلفن‌های همراه خود محافظت‌ کنند. یکی از مواردی که کاربران تلفن‌های همراه را تهدید می‌کند، سرقت است.

بازار تلفن همراه در ایران بسیار داغ است و مدل های مختلف تلفن های همراه با قیمت های میلیونی نظر کاربران بسیاری را نسبت به خرید این دستگاه ها به خود جلب می کند. قیمت بالای این دستگاه ها و اندازه کوچک آنها همچون آهن ربایی قدرتمند سارقان را به خود جذب می کند و کاربران در این شرایط باید با رعایت نکات امنیتی، مانع از سرقت آنها شوند.

نکته اول: قاب های ساده

شاید به نظر خیلی از کاربران، قاب های ارائه شده برای تلفن های همراه فقط برای حفاظت آنها در برابر ضربه، آب و دیگر صدمات احتمالی کاربرد داشته باشد، اما اگر کمی پلیسی به این قاب ها نگاه کنید متوجه خواهید شد که قاب ها می توانند مزیت دیگری نیز داشته باشند که آن مزیت کاهش احتمال سرقت تلفن همراه است!

وبلاگی بازدید : 511 پاییز 1392 نظرات (0)

فیسبوک بتازگی عنوان‌کرده که علاقه کاربران کم سن و سالش به این شبکه اجتماعی رو به افول است.

بر اساس گفته دیوید اِبِرزمن، یکی از مدیران ارشد فیسبوک، بین سه ماهه دوم تا سه ماهه سوم سال مالی اخیر این شرکت، میزان استفاده کاربران تقریبا میزان ثابتی بوده است؛ اما میزان کاربرانی ـ بویژه کاربران نوجوان ـ که هر روز به فیسبوک خود سر می زنند، با کاهش محسوسی روبه رو شده است.

ابرزمن می افزاید، فیسبوک به دلیل تاریخ های تولد ناصحیح یا ذکر نشده کاربرانش راهکار چندان دقیقی برای اطلاع از فعالیت اعضای کم سن و سال خود ندارد؛ اما این شرکت از معیارهای خاصی برای فعالیت این دسته از کاربران خود کمک گرفته است. بر اساس این نتایج این حقیقت آشکار شده که نوجوانان از این شبکه اجتماعی خسته شده اند.

در کنار این نتایج دلسردکننده، خبر نسبت نرخ کاربران فعال روزانه به ماهانه بیش از 61 درصد، در کنار درآمد 02/2 میلیارد دلاری و کسب 46 درصد از درآمد تبلیغات تنها از ابزار موبایلی برای فیسبوک دلگرم کننده بوده است. با این حال کاهش نگران کننده کاربران فعال روزانه نوجوان، سرمایه گذاران این شرکت را که به میزان 16 درصد سهام در فیسبوک دارند، نگران کرده است./ ضمیمه کلیک


وبلاگی بازدید : 666 پاییز 1392 نظرات (0)

سهره طلایی به دلیل پرهای رنگارنگ، درخشان و آواز زیبا، یکی از پرطرفدارترین پرندگان خانگی دنیاست. گروهی از پرنده‌شناسان منشأ این‌ پرندگان را بریتانیا و غرب اروپا می‌دانند، اما در دنیا با نام‌های سهره طلایی شرقی و سهره طلایی اوراسیا (اوراسیا شامل دو قاره آسیا و اروپاست) نیز شناخته می‌شود. در ایران علاوه بر سهره طلایی، سهره معمولی نیز نامیده می‌شود.

ویژگی های ظاهری

جثه اش کوچک تر از گنجشک خانگی است، وزنش از 14 تا 22 گرم، طولش 12 تا 13 سانتی متر و پهنای بال او از 21 تا 25 سانتی متر متغیر است. نر و ماده سهره با صورت قرمز و سر سیاه و سفید به هم شبیه اند. روتنه (قسمت پشت بدن) قهوه ای، پهلوها و سینه نخودی و سفید و شکم کاملا سفید است. بال ها سیاه رنگ و دارای یک نوار پهن زردرنگ و دم سیاه با خطوط سفید است. سهره نابالغ فاقد لکه های سفید، سیاه و قرمز روی سر است.

وبلاگی بازدید : 590 پاییز 1392 نظرات (0)

اگر فقط برای چند دقیقه در شبکه‌های اجتماعی بچرخید، متوجه می‌شوید پر از آدم‌های بامزه و بی‌مزه است. برخی آدم‌ها واقعا جز مزاحمت کار دیگری بلد نیستند، اما بعضی دیگر می‌توانند بهترین دوستان شما شوند. در اینجا هشت ترفند آموزش می‌دهیم تا در برخورد با مزاحمان و آنها که روی اعصاب هستند به کار ببرید.

1ـ نظرات درست را از نادرست تشخیص دهید

خرید آنلاین عالی است. راحت، بدون این که در این ترافیک و شلوغی بیرون بروید می توانید به وسیله کامپیوتر و اینترنت براحتی و بدون دردسر خرید کنید، بویژه اگر حال خواندن نظرات در مورد هر محصول را داشته باشید. البته برخی سازندگان با گذاشتن نظرات درباره محصول خود، برای خوب نشان دادن آن، شما را به اشتباه می اندازند. خب چطور باید تشخیص دهید نظرات در مورد یک محصول واقعی است یا نه؟ زیاد سخت نیست، فقط باید کمی در اینترنت گشت بزنید تا بفهمید اصغرآقا همیشه دارد از یک نام تجاری خاص حمایت می کند. شک نکنید این اصغرآقا آخر هر ماه از آن شرکت حقوق می گیرد. خیلی ساده نظرات او را برای همیشه فراموش کنید. در ضمن آدم های صادق معمولا با نام و مشخصات کامل نظرات خود را ابراز می کنند. آنها که فقط نکات منفی یا فقط نکات مثبت را هم می گویند، زیاد جدی نگیرید.

وبلاگی بازدید : 823 پاییز 1392 نظرات (0)

وقتی برای نخستین بار خبرهایی درباره فراخوان طرح بین‌المللی بلند پروازانه سفر بی بازگشت به مریخ اعلام شد، اصلا تصور نمی‌شد این تعداد ماجراجو در این کره خاکی وجود داشته باشد که بخواهند بقیه عمرشان را در مریخ زندگی کنند و همان جا به زندگی خاتمه دهند اما پس از گذشت چهار ماه از اعلام این فراخوان بیش از 165 هزار ماجراجو ثبت‌نام کرده‌اند که نخستین گروه از ساکنان آینده مریخ که قرار است چهار زن و مرد از قاره‌های مختلف دنیا باشند، پس از انتخاب شدن و سپری کردن دوره‌های آموزشی لازم، سپتامبر سال 2022 میلادی یعنی کمتر از ده سال دیگر راهی مریخ می‌شوند.

با توجه به فاصله 64 کیلومتری زمین تا مریخ و وضع مداری زمین، این سفر شش تا هشت ماه به طول می انجامد. معیارهای در نظر گرفته شده برای انتخاب داوطلبان شامل مجموعه ای از مشخصات و توانمندی های اجتماعی، شخصی و روان شناختی است.

آنها که برای همیشه به مریخ سفر می کنند بیش ازهر چیز باید برای مقابله با شرایط دشواری که در این سفر پیش روی آنهاست، آمادگی لازم را داشته باشند.

تفریحی
پیشنهاد 2






تعداد صفحات : 10

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    جنسیت شما ؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 3266
  • کل نظرات : 77
  • افراد آنلاین : 15
  • تعداد اعضا : 53
  • آی پی امروز : 490
  • آی پی دیروز : 636
  • بازدید امروز : 1,941
  • باردید دیروز : 6,485
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 9
  • بازدید هفته : 20,716
  • بازدید ماه : 86,136
  • بازدید سال : 630,253
  • بازدید کلی : 6,985,780
  • پخش زنده فوتبال
    مطالب پربازدید
    بازی انلاین مجله