loading...
مجله وبلاگی | بروز ترین مجله اینترنتی
وبلاگی بازدید : 472 1391 نظرات (0)

ویندوز 8 مایكروسافت، جدید و برای كاربران بسیار جالب است. اما به عقیده خیلی از كاربرها هنوز خیلی زود است از Windows 7 دست بردارند و می‌خواهند آن را نیز در كنار Windows 8 داشته باشند البته این كار عملی و قابل اجراست.

آنچه در اینجا برای شما می‌آوریم، روش حفظ ویندوز 7 است در حالی كه ویندوز 8 را نیز در كنار آن روی سیستمی مشابه نصب می‌كنید.

این سیستم‌های‌عامل (OS) ویندوزی هر دو قابلیت بوت (boot) شدن به صورت دوبل بر رایانه شما را دارند. پیش از هر كاری، مطمئن شوید سیستم شما از حداقل مشخصات سخت‌افزاری لازم برای ویندوز 8 و حداقل 20 گیگابایت فضای آزاد دیسك سخت برخوردار باشد. مراحل زیر شما را قدم به قدم برای انجام این كار راهنمایی می‌كند.

1‌ـ ‌تهیه Windows 8 Pro :

شما می‌توانید نسخه اصلی سریال‌دار ویندوز 8 پرو را بخرید، یا این‌كه نسخه كرك شده‌اش را دانلود و روی دی‌وی‌دی رایت كرده سپس آن را نصب كنید. اگر هم نسخه دانلود شده فاقد شماره سریال و كرك بود، پس از نصب می‌توانید با جستجو در اینترنت شماره سریال و كرك صحیح آن را بیابید و استفاده كنید

وبلاگی بازدید : 456 زمستان 1391 نظرات (0)

پس از انتشار ویندوز ۷ بسیاری از برنامه‌ها که پیش از این با ویندوز ایکس‌ پی و ویستا سازگاری کامل داشت، هنگام اجرا روی ویندوز ۷ با مشکل مواجه شد. بسیاری از این نرم‌افزارها با انتشار نسخه‌های جدید تر، این مشکل را رفع کرده و به راحتی در ویندوز ۷ نیز اجرا و مورد استفاده کاربران قرار گرفت، اما برخی از این برنامه‌ها همچنان نسخه جدیدی را منتشر نکرده‌ و کاربران نیز نیازمند استفاده از آنها هستند. برای رفع این مشکل، قابلیتی در ویندوز ۷ گنجانده شده است که به کمک آن می‌ توانید با اعمال تغییراتی در تنظیمات سیستم‌عامل هنگام اجرای برنامه مورد نظر، سازگاری آن نسبت به اجرا در ویندوز ۷ را افزایش داده و از برنامه مورد نظر در این ویندوز استفاده کنید.

چنانچه شما هم برنامه‌ای در اختیار دارید که هنوز هم به اجرای آن در ویندوز ۷ علاقه‌مندید و به‌ دنبال راه حلی برای انجام این کار هستید، می‌ توانید مراحل زیر را دنبال کنید:


وبلاگی بازدید : 472 زمستان 1391 نظرات (0)

پس از انتشار ويندوز 7 بسياري از برنامه‌ها كه پيش از اين با ويندوز اكس‌پي و ويستا سازگاري كامل داشت، هنگام اجرا روي ويندوز 7 با مشكل مواجه شد. بسياري از اين نرم‌افزارها با انتشار نسخه‌هاي جديدتر، اين مشكل را رفع كرده و براحتي در ويندوز 7 نيز اجرا و مورد استفاده كاربران قرار گرفت، اما برخي از اين برنامه‌ها همچنان نسخه جديدي را منتشر نكرده‌ و كاربران نيز نيازمند استفاده از آنها هستند. براي رفع اين مشكل، قابليتي در ويندوز 7 گنجانده شده است كه به كمك آن مي‌توانيد با اعمال تغييراتي در تنظيمات سيستم‌عامل هنگام اجراي برنامه مورد نظر، سازگاري آن نسبت به اجرا در ويندوز 7 را افزايش داده و از برنامه مورد نظر در اين ويندوز استفاده كنيد

چنانچه شما هم برنامه‌اي در اختيار داريد كه هنوز هم به اجراي آن در ويندوز 7 علاقه‌منديد و به‌دنبال راه حلي براي انجام اين كار هستيد، مي‌توانيد مراحل زير را دنبال كنيد:

وبلاگی بازدید : 553 پاییز 1391 نظرات (0)


همان‌طور که می‌دانید در ویندوز 7 با راست کلیک بر شورتکات‌های صفحه‌ی دسکتاپ و همچنین فایل‌های اجرایی می‌توان با انتخاب گزینه‌ی Pin to Start Menu آن‌ها را به منوی Start ویندوز اضافه و یا به اصطلاح سنجاق کرد. اما در صورتی که بر روی سایر فایل‌ها و یا پوشه‌ها راست کلیک کنید خبری از این گزینه نیست. در این ترفند به نحوه‌ی سنجاق کردن کلیه فایل‌ها با هر فرمتی و همچنین کلیه پوشه‌ها به منوی Start ویندوز 7 خواهیم پرداخت. این کار از دو روش قابل انجام است

راه اول
این راه بسیار آسان است. کافی است فایل یا پوشه‌ی مورد نظر را به وسیله‌ی ماوس بگیرید و سپس آن را بکشید و بر روی منوی Start رها کنید.
اکنون با کلیک بر روی دکمه‌ی Start و نمایش منوی Start خواهید دید که فایل یا پوشه‌ی مورد نظر سنجاق شده است

بقیه در ادامه مطلب . . .


وبلاگی بازدید : 575 پاییز 1391 نظرات (0)

نوار وظیفه جدید ویندوز ۷ خصوصیات جالب زیادی داره اما ممکنه همه ی اون چیزی که شما نیاز دارید نباشه. امروز می خواهیم یه نگاهی بندازیم به ابزار رایگانی که به شما اجازه می ده نوار وظیفه ویندوز ۷ خودتون رو پیچیده تر کنید و رفتارهای پیشفرض آن رو تغییر بدید.

۷ Taskbar Tweaker

این ابزار کوچیک کم حجم نیاز به نصب نداره و دقیقا کاری رو انجام می ده که اسمش می گه. بعد از اجرای برنامه شما می تونید برید داخلش و نحوه های مختلف تنظیم کردنی که این برنامه به شما پیشنهاد می کنه رو در بیارید.
اگه توی قسمت Right-click به جای Jumplist گزینه Standard window menu رو انتخاب کنید موقع راست کلیک کردن منوی استاندارد ظاهر می شه.

قسمت Dropping رو در حالت Open with قرار بدید. این کار بهتون اجازه می ده به جای این که فایل رو داخل برنامه Pin کنید اون فایل رو به داخل برنامه بکشید و اون رو با همون برنامه باز کنید.

بقیه در ادامه مطلب . . .

وبلاگی بازدید : 537 پاییز 1391 نظرات (0)

آنچه که تاکنون از نقطه نظرات کاربران برداشت می‌شود آن است که آنها تصور می‌کنند این سیستم‌عامل کاملاً ناآشنا و فاجعه‌ای به تمام معنا است. اما این فکر درستی نیست! گر چه قدری زمان لازم است، اما اغلب قریب به اتفاق کاربران می‌توانند با آن ارتباط برقرار کنند.

ویندوز ۸ در حقیقت سیستم‌عاملی دوگانه است که نه تنها می‌تواند به خوبی بر روی رایانه‌های رومیزی ظاهر شود، بلکه در سیستم‌های مبتنی بر صفحات لمسی نیز خوش خواهد درخشید. با این حال برای کاربران دل کندن از منوی استارت سنتی ویندوز کاری بس دشوار است و احتمالاً به دنبال تغییر وضعیت بین برنامه‌های مترو خواهند بود. پرسش اینجا است که آنها چگونه قادر خواهند بود تا به اهداف خود رسیده و نیازهایشان را رفع و رجوع کنند.

رابط کاربری مترو، از دل برود هر آنکه از دیده برفت!
مطمئناً رونمایی از ویندوز ۸ همراه با ارائه مفاهیم جدید و نوآوری‌هایی بوده است، که شامل رابط کاربری مترو است. اما می‌توانید از یک زاویه دیگر به این موضوع نگاه کنید. می‌توان ویندوز ۸ را مانند سرویس‌پک ویژه‌ای برای ویندوز پیشین ( ویندوز ۷) در نظر گرفت. نگران نباشید! محیط میز کار دوست داشتنی ویندوز همان جا سر جایش است. تازه، اگر آهسته بروید می‌توانید اغلب اوقات (حدودا ۹۹% موارد) بدون برخوردن به رابط مترو به کارتان بپردازید. و کاربر قادر خواهد بود تنها با یک کلیک بر روی هر یک از برنامه‌های رومیزی از رابط مترو خارج شده و به دسکتاپ عزیز و دوست‌داشتنی برسد

بقیه در ادامه مطلب . . .

وبلاگی بازدید : 871 پاییز 1391 نظرات (0)


برای متصل شدن به یک شبکه Wireless در Windows 8 مراحل ساده ای در پیش داریم . اگر اسم شبکه Wireless مورد نظر مشخص باشد متصل شدن به این شبکه به سادگی وارد شدن به محیط ویندوز با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور است . کاربران Windows 7 قطعا برای ایجاد یک connection جدید و متصل شدن به شبکه Wireless مشکلی نخواهند داشت , اما اگر شما از نسخه های قدیمی تر ویندوز به Windows 8 کوچ کرده اید یا در هر صورت نیاز به یادگیری این مراحل دارید با ما همراه شوید .

زمانی که یک شبکهSSID اش منتشر شده باشد , یعنی قابل رویت باشد , برای دسترسی به لیست شبکه های Wireless در Windows 8 در صفحه Desktop بر روی آیکون شبکه (network) کلیک کنید .

همچنین درصفحه START برای دسترسی به لیست شبکه های قابل دسترسی نشانگر خود را به سمت راست صفحه برده و ستون Charms را باز کنید , سپس بر روی گزینه “Settings” کلیک کرده و وارد تنظیمات “Network.” بشوید .

بقیه در ادامه مطلب . . .


وبلاگی بازدید : 1060 تابستان 1391 نظرات (0)

آیکن پوشه عمل می کند. به نظر می رسد که این تصویر به صورت تصادفی از تصاویر موجود در پوشه انتخاب شده است. در این بخش نحوه تغییر تصویر پیش فرض پوشه ها در ویندوز اکسپلورر را بیان می کنم.  هنگام استفاده از ویندوز اکسپلورر در حالت نمایش medium و کوچکتر از آن مهم نیست که شما چه عکسی برای پیش نمایش پوشه ها داشته باشید، چرا که عملا این تصویر قابل مشاهده نیست. اما در اندازه large icon و یا بزرگتر متوجه خواهید شد که برخی از پوشه ها یکی از تصاویر ذخیره شده را مانند آیکن خود نمایش می دهند.

توجه داشته باشید که راهنمای زیر تحت ویندوز 7 انجام می شود و سیستم عامل های دیگر ممکن است این ویژگی را نداشته باشند. توجه داشته باشید که شما برای این کار، نیاز به انتخاب مسیر واقعی پوشه دارید برای مثال این مسیر واقعی یک پوشه را نشان می دهد: C:\Users\username\Pictures

بقیه در ادامه مطلب . . .

وبلاگی بازدید : 663 تابستان 1391 نظرات (0)


برای دسترسی سریعتر به برنامه‌های مختلف از نام فایل اجرایی آنها استفاده کنید مثلا برای اجرای ماشین‌حساب در Run تایپ کنید Calc . اما ما در ادامه مقاله قصد داریم دستورات کاربردی‌ و جذاب‌تری را آموزش دهیم.

زومیت: هرچند هر روز رابط کاربری گرافیکی ویندوز بهبود می‌یابد و اجرای برنامه و دستورات مختلف را آسان‌تر می‌کند اما هنوز بسیاری از کاربران حرفه‌ای و خوره‌های کامپیوتر ترجیح می‌دهند از Run و یا CMD برای اجرای سریع برخی از برنامه‌ها استفاده نمایند. بدون شک استفاده از دستورات متنی به نسبت استفاده از ماوس نیازمند هوش و ذکاوت بیشتری است اما برای این کار نیازی نیست برنامه نویس و یا کاربر فوق‌حرفه‌ای باشید. تنها کافی است با زومیت همراه باشید تا با بهترین دستورات متنی ویندوز آشنا شوید تا امور روزمره خود را سریعتر از پیش انجام دهید.

در ویندوز 7 و ویندوز 8 بصورت پیش فرض خبری از Run نیست اما برای دسترسی سریع به آن می‌توانید از کلیدهای ترکیبی Winkey+R استفاده کنید (از روی کی‌برد کلیدی که لوگوی ویندوز برروی آن است را نگه داشته و R را فشار دهید.) حال می‌توانید دستوراتی که در ادامه آمده را در همین جعبه Run وارد کنید.

بقیه در ادامه مطلب . . .

وبلاگی بازدید : 768 تابستان 1391 نظرات (0)

دهمین نسخه اینترنت اکسپلورر هم قابلیت سویچ کردن بین اینترفیس مترو (مانند ویندوز فون ۷) و اینترفیس قدیمی ویندوز را به راحتی به کاربر می دهد. پس مطابق میل خود می توانید از هر اینترفیسی که دوست داشتید استفاده کنید. این ها که کافی نیست. هست؟ در ادامه مطلب با ما باشید تا لیستی از مهمترین امکانات ویندوز ۸ را مشاهده نمایید.
• تمام اپلیکیشن های ویندوز ۷، به راحتی روی ویندوز بعدی اجرا خواهند شد.
• اطلاعات مربوط به آپدیت های امنیتی از این پس در پایین راست «صفحه ورود کاربر» قرار خواهند گرفت.
• تسک منیجر جدید ویندوز اپلیکیشن ها را در زمان اکتیو نبودن، به حالت تعلیق در می آورد. (مصرف رم کمتر)
• قابلیتی Reset and Refresh PC کل سیستم را پاک سازی کرده و آن را به حالت اولیه اش باز می گرداند.
• نرم افزار مجازی سازی HyperV به طور پیشفرض روی ویندوز نصب خواهد بود.

• پشتیبانی از چند مانیتور و قابلیت جدید استفاده از یک پس زمینه برای چند مانیتور. همچنین قابلیت اختصاصی کردن تسک بار برای هر مانیتور!

بقیه در ادامه مطلب . . .

تفریحی
پیشنهاد 2






تعداد صفحات : 2

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    جنسیت شما ؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 3266
  • کل نظرات : 77
  • افراد آنلاین : 26
  • تعداد اعضا : 53
  • آی پی امروز : 473
  • آی پی دیروز : 636
  • بازدید امروز : 1,702
  • باردید دیروز : 6,485
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 9
  • بازدید هفته : 20,477
  • بازدید ماه : 85,897
  • بازدید سال : 630,014
  • بازدید کلی : 6,985,541
  • پخش زنده فوتبال
    مطالب پربازدید
    بازی انلاین مجله