loading...
مجله وبلاگی | بروز ترین مجله اینترنتی
وبلاگی بازدید : 682 زمستان 1393 نظرات (0)

فرقی نمی‌کند دختر باشید یا پسر، اگر در آستانه ازدواجید باید با آگاهی کامل تصمیم بگیرید و البته باید بدانید که اولین شرط برای اینکه متوجه شوید آیا اصلا شخصیت شما به گونه‌ای هست که عاشق شوید، بررسی میزان اعتمادتان به دیگران است؛ اعتمادی که باعث می‌شود عشق به طرف مقابلتان بیشتر نمود یابد.

در اهمیت تصمیم برای ازدواج همین را بدانید که خوشبختی شما در زندگی مشترک به میزان حساسیت به خرج دادن‌های منطقی شما و انتخاب معیارهای صحیح برای انتخاب همسر قبل از ازدواج است.
هرچند داشتن علاقه به تنهایی ضامن خوشبختی نیست اما برای داشتن زندگی مشترک باید معیارهای زیادی مانند هم کفو بودن در زمینه‌های اعتقادی، اقتصادی، فرهنگی و... بین دختر و پسر و خانواده‌هایشان وجود داشته باشد چراکه در غیر این صورت، عشق در سایه اختلافات اساسی هر روز کمرنگ‌تر خواهد شد و زندگی مشترک به سرانجامی غیر از شکست نخواهد رسید، اما علاقه بین زن و شوهر هم یکی از عوامل مهم برای تحمل سختی‌ها و درک احساس خوشبختی در زندگی مشترک است.

وبلاگی بازدید : 623 زمستان 1393 نظرات (1)

هر انسانی در زندگی ناراحت می‌شود. انسان‌ها می‌توانند احتمال قرار گرفتن در موقعیت‌های ناراحت کننده را کاهش دهد، اما نمی‌توانند مانع از همه آن‌ها شوند. هر زن و شوهری هم با انجام رفتارهایی‌ گاه باعث ناراحتی و عصبانیت همسرش می‌شود. آزمون روان سنجی این هفته به شما کمک می‌کند تا توانمندی خود را برای بروز واکنش‌های مناسب در موقعیت‌های ناراحت کننده، بسنجید

به نقل از خراسان: با شرکت در این آزمون می‌توانید حدود درست و بموقع بودن واکنش‌های خود را بسنجید. شما برای پاسخ به ۷ سوال این آزمون، باید یک گزینه را که به روحیات و رفتارهای شما نزدیک‌تر است انتخاب کنید.

۱ - فرض کنید با همسرتان قرار گذاشته‌اید که وظیفه شستن ظرف‌های شام به صورت روز در میان، بینتان تقسیم شود. با این حال یک روز صبح، از خواب بلند می‌شوید و در کمال ناامیدی و دلخوری می‌بینید که ظروف کثیف و به هم ریخته شب گذشته، در آشپزخانه به حال خود‌‌ رها شده است. چه می‌کنید؟

الف) به آرامی و با ملایمت به همسرم می‌گویم که اگر او قبل از خوابیدن، ظرف‌ها را بشوید خیلی خوشحال می‌شوم؛ چرا که صبح با دیدن آن منظره وحشتناک، احساس می‌کنم روزم خراب شده است.

وبلاگی بازدید : 531 پاییز 1393 نظرات (0)
استرس و فشارهای روحی بخشی جدانشدنی از زندگی روزمره ماست، ولی اگر این فشارها در یک دوره زمانی طولانی در حد بالایی باشد، می تواند به سلامت روحی ما آسیب برساند.

با پاسخ دادن به چند پرسش که در زیر آمده، می توانید میزان استرس خود را بسنجید. این آزمون با همکاری «انجمن مشاوره و روان درمانی بریتانیا» تهیه شده است. روز ششم نوامبر در بریتانیا «روز ملی آگاهی رسانی درباره استرس» نام گرفته که هدف از آن کمک به تشخیص میزان استرس و کاهش آن است.

آزمون استرس

چقدر از دست دوستان یا اعضای خانواده خود عصبانی می شوید؟

•     هرگز
•     تقریبا هرگز
•     بعضی اوقات
•     اغلب
•     بسیاری از مواقع

وبلاگی بازدید : 553 زمستان 1392 نظرات (0)

دختری که به مرد رؤیاهایش رسیده، آرزو می‌کند که همه دختران جهان احساس خوشایند او را تجربه کنند و وقتی با دوستان مجردش روبه‌رو می‌شود، ناخواسته چهره یک نصیحت‌گر را به خود می‌گیرد. اگر شما هم در روزهای شیرین زندگی مشترک‌تان به سر می‌برید، باید مراقب رفتارهای‌تان باشید. آنچه که می‌تواند میان شما و دوستان مجردتان فاصله بیندازد، مشغله‌های بعد از ازدواج‌تان نیست، بلکه جملات اشتباهی است که ناخواسته یا ناآگهانه به زبان می‌آورید.

نگران نباش، پیدایش می‌کنی

دوست مجرد شما ۳۰ سالگی را رد کرده و هنوز مردی به زندگی‌اش نیامده؟ در چنین شرایطی او را با خودتان که ازدواج کرده‌اید مقایسه نکنید و از تلاش برای امیدوار کردنش دست بردارید. شاید او فعلا از اینکه تنهاست لذت می‌برد و شاید خودش این سبک زندگی را انتخاب کرده. پس هر بار که او را می‌بینید، نگویید نگران  نباش، مرد رؤیاهای تو همین اطراف است و خیلی زود پیدایش می‌کنی.


وبلاگی بازدید : 1551 زمستان 1392 نظرات (1)
ضولی، کنجکاوی یا هر اسمی که رویش بگذارید، از آن حس هایی است که همه تجربه می کنند، بعضی بیشتر، بعضی کمتر! از آنجا که معمولا یاد می گیریم فضولی کار خوبی نست، خیلی با این حس خودمان مبارزه می کنیم، برای مثال توی دلمان به خودمان می گوییم: «آخه به تو چه؟» ولی فضولی همیشه هم بد نیست. بعضی وقت ها اصلا باید فضولی کرد. اگر مثل خیلی ها دائم با حس فضولی خودتان درگیرید.

نزدیک ظهر بود که بالاخره رسیدم به دفتر. از بس عجله کرده بودم فرصت نکرده بودم لباس مرتبی انتخاب کنم و به قیافه ام هم برسم. داشتم برگه های روی میز را ورق می زدم که باز سر و کله خانم فضول دفتر پیدا شد؛ «دیر رسیدی خانوم، کجا بودی؟» با لبخند زورکی جواب دادم: «کار اداری داشتم.» پرسید: «چرا اینقدر آشفته ای؟ نکته خواب موندی؟ ندیدم بیای بری آشپزخونه، باز بی ناهار موندی؟» همکارم را دیدم که از پشت میزش می خواست به من بفهماند که جوابش را ندهم.
وبلاگی بازدید : 1410 زمستان 1392 نظرات (0)

افسردگی می تواند ناتوان کننده باشد و بسیار فراتر از یک حس نارضایتی عمل کند. معمولا, همیشه دلیلی برای ناراحتی مانند ترد شدن و یا بدست نیاوردن کار مورد علاقه وجود دارد. افسردگی یک احساس فراگیر است. تقریبا مانند این است که در یکتونل سیاه و بدون هیچ نوری باشید.

امید نمایان نیست و پیدا کردن چیزهایی که لذت بخش باشد کار سختی است. حتی بردن در لاتاری هم نمی تواند شوکی باشد که طرف را از افسردگی بتواند خارج کند و هرگز ایده ای خوبی نیست که به کسی که افسردگی دارد بگوییم خودت را جمع کن و وارد اجتماع بشو. متاسفانه، غلبه بر افسردگی ساده نیست, اما راههای سریعی برای کاهش علائم افسردگی وجود دارد.

۱- تمرین تمرکز حواس

ذهن افسرده تمایل دارد تا همه چیز را اشتباه ببیند و نگرانی های بی فایده ای در مورد تمامی احتمالات منفی که ممکن است در آینده اتفاق بیافتد داشته باشد. این چرخه تفکر منفی بدبختی فرد را تقویت می کند و در مدیریت غلبه بر افسردگی اصلا مفید نیست. تمرکز حواس شامل تمرکز بر زمان حال است و یک مهارت است که نیاز به تمرین دارد. اکثر مواقع, ذهن ما مملوء از افکار متفاوت است و تمرکز کردن بر زمان حال برای ذهن ما غیر طبیعی به نظر می رسد. تمرین تعامل بر حواس تان بصورت لحظه ای. تمرکز بر حس لامسه، چشایی، بینایی، شنوایی و بویایی می تواند کمک کننده باشد. درگیر شدن بروی حواس تان زمان کمتری را برای نگرانی باقی می گذارد.

وبلاگی بازدید : 1400 زمستان 1392 نظرات (0)

ما در عصر طلایی بشر زندگی می کنیم . در هیچ برهه ای از زمان مانند امروز، برای رسیدن به آنچه که توانایی اش را دارید فرصت و امکانات وجود نداشته است .

شما می توانید بقیه ی عمرتان را با استفاده از این مقاله ، به موفقیت و خوشبختی بیشتر دست یابید .

این مقاله ، ۱۲ ایده ی اصلی را به شما پیشنهاد می کند :

۱-تفکر خود را تغییر دهید . طرز فکر شما درباره ی خودتان ، توانایی هایتان و استعدادتان، تعیین کننده ی آنچه که امروز هستید و آنچه که در آینده خواهید بود می باشد . خوشبختانه ، خودپنداری شما اکتسابی است . یعنی با کنترل کامل واژه ها ، تصاویر و ایده هایی که وارد ذهن تان می شوند ، می توانید کنترل کامل آینده ی خود را در دست بگیرید .

۲- زندگی تان را تغییر دهید . شما به عنوان یک استعداد محض ، با توانایی های نامحدود در زمینه های بسیاری به این دنیا پا می گذارید . گاهی با یاد آوری نتایج مخرب دوران کودکی ، می توانید سهوا ترس از شکست ، ضرر و طرد شدن را در خود ایجاد کنید . بهتر است با خلاص شدن از این هیجانات منفی ، انرژی ذخیره شده ی خود را آزاد می کنید و زندگی تان را تغییر می دهید .


وبلاگی بازدید : 480 پاییز 1392 نظرات (0)

۱- مردی که آمادگی ازدواج دارد، زندگی اش هدفمند است

مردی که آمادگی ازدواج دارد زندگی اش هدفمند است؛ یعنی اهداف کوتاه مدت و بلندمدت مشخصی برای خودشدارد و مسلما ازدواج و تشکیل خانواده یکی از این اهداف است.اگر با مردی آشنا شده اید که تکلیف زندگی اش مشخص نیست، حتی اگر رسما از شما درخواست ازدواج کرده، به حرفش اعتماد نکنید.

در ایران آمادگی ازدواج به این معنی است که حداقل تکلیف تحصیل، سربازی و شغل مرد مشخص باشد. البته نه اینکه همه این کارها را به انجام رسانده باشد، فقط باید بداند که در این موارد چه تصمیمی داردو آینده اش را به کدام سمت می خواهد ببرد.

مردی که هنوز نمی داند در کدام شهر یا کشور می خواهد زندگی کند یا (وقتی بزرگ شد!) می خواهد چکاره شود؛ آمادگی لازم برای ازدواج را ندارد، هر چند دیوانه شما باشد. شما هم مجبور نیستید سال ها عمرتان را پای کسی بگذارید تا تازه تکلیفش با خودش معلوم شود. مردی که همه چیزش در آینده است، در آینده فلان شغل و سمت را پیدا می کند، در آینده فلان مقدار درآمد دارد و … فقط به دو شرط می تواند مرد زندگی شما باشد: اول اینکه تلاش و حاصل کارش را از همین حالا ببینید و دوم اینکه از نظر منطقی امکان رسیدن به رویاهایش در یک طول عمر متوسط ۷۰ ساله روی این کره خاکی وجود داشته باشد.

شما می توانید از یک دانشجوی حسابداری انتظار مدیر شرکت شدن را داشته باشید اما انتظار رئیس جمهور شدن را خیر؛ حداقل نه به این زودی ها. ضمنا، اگر مردی تا ۳۵ سالگی نتوانست گام موثری برای رسیدن به رویاهایش بردارد، تا ۱۰۵ سالگی هم نمی تواند.
وبلاگی بازدید : 645 تابستان 1392 نظرات (0)


 آنقدر به تنگ آمده‌اید که به اولین کلینیک روانشناسی که سر راه‌تان است می‌روید و از اولین اسمی که روی تابلو می‌بینید وقت می‌گیرید. چند جلسه‌ای سفره دل‌تان را برای آن متخصص باز می‌کنید اما حال و روزتان تغییری نمی‌کند. احتمالا بعد از این ناکامی، یک برچسب روی تمام متخصصان می‌چسبانید و این درمان‌ها را بی‌نتیجه می‌دانید اما صبر کنید! هیچ کدام از این روش‌های درمانی شما را به دام نینداخته‌اند و برای جیب‌تان دندان تیز نکرده‌اند. شما تنها روش نادرستی را انتخاب کرده‌اید و کافی است یک‌بار دیگر از متخصصی که توان درمان درد شما در کوتاه‌ترین زمان را دارد وقت بگیرید تا با کمک او همانی که می‌خواهید بشوید. پیش نیاز شما برای شروع درمان، شناخت خود و مشکلات‌تان است و بعد از آن، می‌توانید از راهنمایی که در این صفحات آورده‌ایم، برای انتخاب نزدیک‌ترین راه کمک بگیرید.

چه زمانی به روانکاو مراجعه کنم؟

  •   می‌خواهید خودتان را بیشتر بشناسید و بدانید که تاثیر ناخودآگاه در زندگی شما چیست؟
  •   از اختلالات حادی چون افسردگی، وسواس و... رنج می‌برید؟
  •   هنرمندید یا به‌دليل شغلي دیگر با انسان‌ها سر و کار دارید و می‌خواهید مفهوم دقیق‌تری از انسان را بشناسید؟
  •  روانشناس هستيد و می‌خواهید پیش از آنکه دست به درمان بزنید، خشم، تمایلات و نیازهای خود را بشناسید؟



وبلاگی بازدید : 626 بهار 1392 نظرات (0)

مردم واقعا شاد و موفق سعی می کنند تا حد امکان بهترین و باهوش ترین نسخه از شخصیت واقعی خود باشند؛ البته نه در ظاهر که به طور درونی. این کار نمایش برند یا اعتبار یا خودنمایی نیست، بلکه کاملا درونی و واقعی است و آنها با همه وجود بهترینِ خود را ارائه می دهند.

اینکه انسان بهترین خودِ واقعی باشد به ظاهر بسیار ساده است اما انجام آن واقعا کار سختی است. یک عمر طول می کشد تا انسان آن را درک و اجرا کند.

در زندگی انجام همه کارهای ارزشمند بسیار دشوار است. برای رسیدن به این هدف باید دست از تنبلی برداشت و با پشتکار در مسیر صحیح قدم برداشت.

زندگی بهتر از این نیست که شما بهترین چهرهِ واقعیِ خود را پیدا و با آن شخصیت زندگی کنید؛ شخصیت باهوش و بسیار موفق. همان طور که استیو جابز در کنفرانس جهانی سان فرانسیسکو در سال ۲۰۰۸ میلادی گفت: «زمان بسیار محدود است، بنابراین وقت خود را با زندگی به سبک دیگران هدر ندهید. اجازه ندهید زمزمه نظرات دیگران باعث شود تا صدای درونی خود را نشنوید
تفریحی
پیشنهاد 2






تعداد صفحات : 7

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    جنسیت شما ؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 3266
  • کل نظرات : 77
  • افراد آنلاین : 17
  • تعداد اعضا : 53
  • آی پی امروز : 442
  • آی پی دیروز : 636
  • بازدید امروز : 1,399
  • باردید دیروز : 6,485
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 9
  • بازدید هفته : 20,174
  • بازدید ماه : 85,594
  • بازدید سال : 629,711
  • بازدید کلی : 6,985,238
  • پخش زنده فوتبال
    مطالب پربازدید
    بازی انلاین مجله