loading...
مجله وبلاگی | بروز ترین مجله اینترنتی
وبلاگی بازدید : 1777 بهار 1393 نظرات (0)

تره گیاهی چند ساله و پیازدار است. برگ‌هایش دراز و باریک و منتهی به پیازی کوچک در زیر گیاه است که آن را در آخر اسفند­ماه می‌کارند. تخم تره مانند تخم پیاز است اما کمی درشت‌تر و سیاه رنگ. روی تخم‌ها ناصاف است و برجستگی‌هایی دارد. گیاه تره بعد از کشت به مدت شش تا هفت سال زمستان و تابستان سبز می‌شود. هر چند وقت یک بار آن را می‌چینند ولی در مدت کوتاهی باز بلند و قابل برداشت می‌شود. تره در اواخر تابستان گل می‌دهد. گل‌هایش سفید و گاهی سبز  است که از آن­ها تخم­های سیاه و پهن و ناصاف تره به دست می‌آید. تره دو نوع دارد نوع کوتاه و نازک که در تابستان می‌روید و دیگری تره فرنگی که نوع زمستانی است و برگ‌های پهن و ضخیم و بلند دارد.

تره دارای ترکیبات منگنز، ویتامین C، فولات، ویتامینB6 و مقادیر قابل توجهی املاح معدنی نظیر: آهن (عامل اکسیژ‌ن‌ رسانی به خون)‌، منیزیم (ضد سرطان)‌، گوگرد (ضدعفونی‌‌کننده قوی)‌، پتاسیم (کاهش ‌دهنده­ی فشار خون)‌ و فسفر (تقویت کننده­ی حافظه)‌ است.

وبلاگی بازدید : 540 1392 نظرات (0)

سلامت نیوز : آیا می‌دانید که یک لیوان آب هویج (240سی‌سی)، بیش از 8 برابر نیاز روزانه افراد به ویتامین A را تامین می‌کند؟!ویتامین A برای رشد اندامها به خصوص استخوان ها لازم و ضروری است. همچنین برای حفظ قدرت بینایی خیلی مهم است.اینکه از قدیم گفته می‌شد خوردن هویج باعث می‌شود بهتر ببینید، صحیح است، زیرا کمبود ویتامین A باعث بروز مشکلات بینایی مثل شبکوری می‌شود.

به نقل از روزنامه آرمان ؛ اسفناج نیز دارای مقدار زیادی ویتامین A است. مخلوط آب هویج و آب اسفناج، نوشیدنی را به وجود می‌آورد که حاوی مقادیر زیادی ویتامین A است.ویتامین A همچنین برای مادران باردار و جنین خیلی مهم است. (البته خانم‌های باردار درمورد مصرف آب هویج باید با پزشک خود مشورت کنند، زیرا دریافت اضافی ویتامین A ممكن است باعث بروز ناهنجاری‌های جنینی شود.)هر چند که ویتامین A برای حفظ سلامت بدن خیلی ضروری است، ولی باید در حد متعادل مصرف شود، زیرا مصرف مقادیر زیاد ویتامین A باعث مسمومیت کبدی و سایر مشکلات سلامتی میشود.
وبلاگی بازدید : 831 پاییز 1392 نظرات (0)

چرا برخی رب‌های گوجه‌فرنگی قرمز خوشرنگ، اما برخی قرمز کمرنگ است؟ این صحت دارد که می‌گویند هر چه رب قرمزتر باشد ارزش تغذیه‌ای آن بیشتر است؟ آیا به رب گوجه‌فرنگی رنگ یا مواد نگهدارنده می‌افزایند؟ گوجه‌فرنگی پوست کنده کنسروی بهتر است یا رب و پودر آن؟

هر رب قرمز رنگی طبیعی نیست

گوجه فرنگی انواع زیادی دارد، اما آنها که برای تولید رب مورد استفاده قرار می گیرد به دو گروه گرد و گلابی شکل تقسیم می شود. گوجه فرنگی های گرد همان گونه که در بازار هم می بینیم معمولا آبکی، گوشتی، قرمز رنگ، بدون هسته و خوش طعم است، اما گوجه فرنگی های گلابی شکل بافت سفت، کم گوشت، بی رنگ و رسیدگی کمی دارد.

حال اگر در فصل تهیه رب، گوجه فرنگی گرد در دسترس باشد، تولیدکننده از آن رب بی مثالی تهیه می کند، اما اگر رب از گوجه های گلابی شکل تهیه شود، رنگی روشن و طعمی نه چندان خوشایند دارد و این نشان دهنده کیفیت پایین یا نارس بودن گوجه است که اگر رب با گوجه های نارس تهیه شده باشد، احتمال وجود سمی به نام سولانین در آن زیاد است که البته در رب های صنعتی میزان این سم کنترل می شود، اما این را هم بدانید برخی تولیدکنندگان غیرمتعهد برای خوش آب و رنگ کردن رب از رنگ های سنتزی استفاده می کنند که محصول با وجود رنگ قرمز بیشتر بی مزه بوده و این یکی از ملاک های تشخیص تقلبی بودن آن است.

وبلاگی بازدید : 1076 پاییز 1392 نظرات (0)

لیمو شیرین یکی از میوه‌های بسیار خوب است که هم می‌توانید از خوردن آن و هم از نوشیدن آب میوه‌اش لذت ببرید. بهترین زمان خوردن آن، پس از نرمش صبحگاه، جلسه یوگا یا یک پیاده روی طولانی است، چرا که این میوه یک گزینه‌ی عالی برای رفع تشنگی است. این میوه بسیار شبیه لیمو ترش است، با این تفاوت که طعم شیرین و اسید مرکبات کمتری دارد. در این متن فواید سلامتی این میوه‌ی شگفت انگیز را خواهید خواند.

۱. کم کالری است

از آنجایی که لیمو شیرین کم کالری است، یک انتخاب خیلی مناسب برای رژیم‌های غذایی است. اغلب این انرژی را کربوهیدرات‌ها تشکیل می‌دهند. همچنین این میوه کم پروتین نیز هست، پس ممکن است احتیاج داشته باشید تا کمی پروتین هم به رژیم غذایی خود بیفزایید. با توجه به تمام این دلایل، لیمو شیرین یک انتخاب خیلی خوب برای آنهایی است که مراقب وزن خود هستند. این میوه به شما کمک خواهد کرد تا کمی از چربی‌های بدن خود بکاهید.

وبلاگی بازدید : 645 پاییز 1392 نظرات (0)

بالا بودن کلسترول نتيجه ناسالم بودن شيوه زندگي، استرس داشتن و ورزش نکردن است. تا چندي پيش آغاز اين بيماري از اوايل ۴۰ سالگي بود، اما اکنون ميانگين سن بروز مشکلات قلبي و افزايش کلسترول به ۳۰ سالگي کاهش پيدا کرده است.

به نقل از سايت «MSN»، بيشتر مردم به سختي مي توانند براي مدت طولاني يک برنامه غذايي سالم اتخاذ کنند، از اين رو نياز به مصرف مواد غذايي کاهش دهنده کلسترول دارند. اين غذاها به سرعت تراکم کلسترول مضر در رگ ها را کاهش مي دهد.

بايد دانست که ميزان بالاي کلسترول منجر به افزايش فشارخون مي شود که تهديد کننده سلامت است. از اين رو کنترل اين بيماري اهميت زيادي دارد. در اين راستا بهترين راه استفاده از مواد غذايي کاهش دهنده کلسترول است که در ادامه مطلب به فهرستي از اين مواد اشاره مي شود.

جو: سرشار از فيبر قابل حل است و به سرعت کلسترول را کاهش مي دهد.

بادمجان: گياهي کم کالري اما سرشار از فيبر است. اين گياه جذب کلسترول خون را کاهش مي دهد.

ماهي چرب: يک راه موثر براي مقابله با کلسترول مضر، استفاده از مواد غذايي حاوي کلسترول مفيد است. بنابراين، ماهي آب سرد مانند سالمون و تن بخوريد تا کلسترول به طور طبيعي کاهش پيدا کند.


وبلاگی بازدید : 606 تابستان 1392 نظرات (0)

مصرف کرفس، پرتقال، ماست، قارچ، چای سیاه و آب برای سلامت دندان ها مفید است.

مسواک زدن مرتب دندان ها تنها راه حفظ سلامت دندان ها نیست بلکه سلامت دندان ها به غذایی که می خوریم نیز وابسته است.

کرفس

کرفس غنی از فیبر است و جویدن ساقه های کرفس به تمیز کردن دندان ها کمک می کند.

از سوی دیگر جویدن این گیاه موجب افزایش بزاق دهان می شود و به توازن سطح PH درون دهان کمک و از پوسیدگی دندان جلوگیری می کند.

پرتقال

ویتامین C یک ماده مغذی مهم است که به حفظ سلامت لثه ها کمک می کند. افرادی که به اندازه کافی در روز این ویتامین را مصرف نمی کنند به التهاب و خونریزی لثه ها مبتلا می شوند و این امر می تواند باعث لقی و ضعیف تر شدن دندان ها شود.


وبلاگی بازدید : 854 تابستان 1392 نظرات (1)

در فصل گرما نوع تغذیه ما تغییراتی می کند و اصلاً به همین دلیل است که میوه و سبزیجات این فصل ویژگی های خاص خود را دارند. در واقع نوع نیاز ما در فصل گرم با خلقت مان همگون شده است اما تغییراتی که باید در تغذیه ما ایجاد شود چیست؟ برای پاسخ به این پرسش بهتر است به ۹ توصیه ای که در ادامه به آن ها اشاره کرده ایم، توجه کنید.

۱ میوه بیشتر بخورید:در این فصل به دلیل گرمای هوا، بدن برای خنک نگه داشتن خود عمل تعریق را بیشتر انجام می دهد. بنابراین یکی از مسائل اولیه در این روند، تأمین آب و الکترولیت های بدن است بنابراین نکته ای که باید مورد توجه قرار گیرد آن است که افرادی که در محیط های گرم کار می کنند و تعریق زیادی دارند طبیعتاً احساس تشنگی بیشتری می کنند و نیاز به نوشیدن آب در آن ها بیشتر می شود.بنابراین قبل از آن که دچار کم آبی بشوید آب بدن تان را تأمین کنید. کار درست این است که اصلاً به مرحله ای نرسید که به دلیل حس تشنگی آب بنوشید.
وبلاگی بازدید : 580 تابستان 1392 نظرات (0)

هر فصل سال میوه ها و سبزیجاتی خاص دارد که موهبتی الهی برای حفظ سلامت و پاکسازی جسم و جان ماست. در این مقاله قصد داریم خواص برخی گیاهان، میوه ها و سبزیجات فصل بهار را برشماریم که تا زمان باقی است از آنها استفاده کرده و سلامت خود و خانواده تان را تضمین کنید. به دلیل شرایط آب و هوایی، میوه ها و سبزیجات تازه بهاری تاثیرات معجزه آسایی بر ما دارند؛ پس از آنها غافل نشوید.

توت فرنگی

فصل بهار یادآور میوه های خوش آب و رنگی چون توت فرنگی است. گرچه ممکن است در سایر ایام سال نیز برخی فروشگاه ها این میوه را به صورت کشت گلخانه ای عرضه کنند، اما بهار زمانی است که توت فرنگی ها به صورت طبیعی رشد کرده و بارور می شوند. هر فنجان از این میوه های قرمز، خوشمزه و آبدار دارای ۵/۳ گرم فیبر غذایی است و می توان ویتامین C مورد نیاز روزانه شما را تأمین کند. دقت کنید توت فرنگی هایی که تهیه می کنید قرمز و یکدست باشند. می توانید به جای چای شیرین، توت فرنگی را در وعده صبحانه میل کرده یا حتی اگر حال و حوصله داشتید با آن شیرینی و کیک های خانگی کم شکر و سالم بپزید

وبلاگی بازدید : 619 تابستان 1392 نظرات (0)

می‌گویند اگر کرفس تازه را در برنامه غذایی روزانه‌تان بگنجانید چاقی و اضافه‌وزن دست از سرتان بر‌می‌دارد. عده‌ای هم بر این باورند کرفس پایین آورنده اوره خون است و از تورم بدن می‌کاهد.

گروهی هم هستند که با خوردن کرفس دچار سردرد می شوند و مصرف این سبزی را مفید نمی دانند. اما آیا این گفته ها صحت دارد؟

لاغری با کرفس ناچیز است

کرفس دو نوع وحشی و پرورشی دارد. وحشی آن در کنار آب های راکد می روید و پرورشی آن همانی است که این روزها در بازار میوه و تره بار به فروش می رسد.

برگ های کرفس در مقایسه با ساقه اش ریزمغذی های بیشتری دارد و هرچه رنگ آن تیره تر باشد، از ویتامین A و B زیادتری برخوردار است، اما ساقه کرفس را هم دست کم نگیرید.

این ساقه فیبری دارد که در مقایسه با سایر سبزیجات چوبی تر و تقریبا غیرقابل جذب بوده و این همان عاملی است که به کاهش وزن کمک می کند.

وبلاگی بازدید : 727 بهار 1392 نظرات (1)


پوست انسان قابليت کشش و برگشت به شکل اوليه را دارد؛ اين ويژگي به قدرت و سلامت عضله زير پوست بستگي دارد. با بالا رفتن سن، پوست حالت ارتجاعي خود را از دست مي دهد و مانند قبل انعطاف پذير نيست.به گزارش «Readers Digest» عواملي مانند ژنتيک، برنامه غذايي، سن و ناخالصي هايي که در منافذ پوست جمع مي شود، به کاهش انعطاف پذيري اين عضو منجر مي شود. در نتيجه، در پوست چين و چروک ايجاد مي شود اما با برنامه غذايي مناسب مي توان به طور موثر با اين مشکل مقابله کرد

نکات مهم براي بهبود کشساني پوست

افزايش مصرف آب :ميزان مصرف آب را افزايش دهيد تا پوست دچار خشکي نشود. توجه کنيد پوست خشک که به راحتي انعطاف پذيري خود را از دست مي دهد، به پيري زودرس و چين و چروک مستعدتر است.

تعريق: عرق کردن براي پوست مفيد است، تعريق، باعث مرطوب شدن پوست مي شود، ميزان تعادل PH پوست را تنظيم مي کند و چربي را روي پوست پخش مي کند.

گرد و خاک روي پوست: جمع شدن گرد و خاک روي منافذ پوست باعث از بين رفتن خاصيت ارتجاعي آن مي شود. لازم است به طور منظم پوست را تميز کنيد. اين کار باعث حفظ گردش خون نيز مي شود که براي سلامت کل پوست بسيار مهم است.

فعاليت بدن:فعاليت هاي منظم روزانه، باعث بهبود روند اکسيژن رساني مي شود و مواد مغذي را به قسمت هاي مختلف بدن مي رساند. علاوه بر آن ورزش در تعادل هورمون ها نقش دارد.



تفریحی
پیشنهاد 2






تعداد صفحات : 5

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    جنسیت شما ؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 3266
  • کل نظرات : 77
  • افراد آنلاین : 20
  • تعداد اعضا : 53
  • آی پی امروز : 575
  • آی پی دیروز : 636
  • بازدید امروز : 2,844
  • باردید دیروز : 6,485
  • گوگل امروز : 12
  • گوگل دیروز : 9
  • بازدید هفته : 21,619
  • بازدید ماه : 87,039
  • بازدید سال : 631,156
  • بازدید کلی : 6,986,683
  • پخش زنده فوتبال
    مطالب پربازدید
    بازی انلاین مجله