loading...
مجله وبلاگی | بروز ترین مجله اینترنتی
وبلاگی بازدید : 501 1392 نظرات (0)

نوروز فصل سفر است و سفر وقتی جذاب‌تر می‌شود که به مکان‌هایی جدید صورت گیرد. اما سفر به سرزمینی که شناختی از آن ندارید، همیشه با مشکل آدرس همراه است. قدیم‌ترها پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها کنار خیابان می‌ایستادند، سرشان را از ماشین بیرون می‌آوردند و از یک عابر پیاده آدرس را می‌پرسیدند.

کمی بعد، کتاب های بزرگ نقشه راه ها و شهرها به داد مسافران نوروزی رسید اما در عصر فناوری دیجیتال دیدن کسی که یک کتاب نقشه در یک دست و تلفن همراه هوشمند در دست دیگر دارد، کمی خنده دار به نظر می رسد. به همین دلیل در زندگی همراه این هفته شما را با نقشه های گوگل و چگونگی استفاده از مسیریاب تلفن همراه و تبلت آشنا می کنیم و روش فعال سازی و طرز کار با GPS تلفن همراه یا تبلت را به شما آموزش می دهیم. همچنین برای این که پیشاپیش عیدی خود را به شما داده باشیم، روش دریافت نقشه های گوگل را به صورت آفلاین به شما آموزش می دهیم تا در طول سفر بی نیاز از ارتباط به اینترنت و بدون نگرانی از مصرف پهنای باند اینترنت سیمکارت خود بتوانید به مشاهده نقشه ها و جزئیات آنها بپردازید.
وبلاگی بازدید : 504 تابستان 1392 نظرات (0)

روزنامه هلندی تلخراف سفر دو هلندی به ایران را اینگونه روایت می کند:

تنوع فرهنگی و طبیعی، همراه با مردمی مهمان نواز. تصورش را نمی‌کنید٬ ولی صحبت از ایران است. پس از سفر به این کشور، جای شکی باقی نمی‌ماند

به نقل از افکار نیوز، جاده‌هایی پیچ در پیچ که افقی از تپه‌ها دارند را پیش رو دارید؛ نشانه‌ها از شیب تند کوه‌های زاگرس خبر می‌دهند. رانندگانی که در برخورد با ما خارجی‌ها٬ کنجکاو نگاه می‌کنند. بعضی وقتها شیشه اتوموبیلی پایین کشیده می‌شود و فریاد “به ایران خوش آمدید” به گوش می‌رسد .

با سفر در این سرزمین ٬ چهره‌های گوناگون طبیعت را در آن شاهد هستیم. از شمال سرسبز تا کویری منحصر به‌فرد.در طول راه با مکان‌هایی سرشار از فرهنگی غنی و ریشه گرفته در فضایی ادبی با پیشینه‌ای تاریخی بر خورد خواهید کرد.

شهری کویری با خیابان‌های باریک و خانه هایی گِلی. گویا در داستان‌های ۱۰۰۱ شب پا گذاشته‌ایم.

قدم زدن در میان مکانهای عبادی و نظاره کردن مغازه های بازار هم حال و هوای خاص خود را دارد.

وبلاگی بازدید : 572 بهار 1392 نظرات (0)

اگر تصمیم دارید که در این آخرین روزهای تعطیلات نوروزی به آذربایجان شرقی سفرکنید، به مراغه و روستاهای منحصر به فرد آن هم سری بزنید چرا که شهرستان مراغه به جهت جغرافیای خاص خود دارای مناظر طبیعی خاصی است.

 مراغه یکی از شهرستان های پرجمعیت و تاریخی آذربایجان شرقی است که به دلیل آثار تاریخی متعدد در ایام تعطیلات، مقصد گردشگری بسیاری از هموطنان قرار می گیرد.

شهر مراغه از معدود شهرهایی است كه دارای سابقه پایتختی بوده اما آثار تاریخی و هویت فرهنگی آن در كشور نا شناخته مانده است.

مراغه جزء 10 شهر تاریخی کشور

شهرستان مراغه با 200 اثر تاریخی که همگی مربوط به دوران مختلفی از تاریخ همچون دوره های ایلخانی، سلجوقی، معبد مهری و دوره اوراتویی است، یكی از 10 شهر مهم دارای بافت تاریخی در كشور به شمار می رود.

این ویژگی مراغه که آثار آن هم مربوط به قبل و هم بعد از دوره اسلامی است این شهر را در كشور كاملا یگانه و منحصر به فرد کرده و مرکز توجه بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی قرار داده است.

وبلاگی بازدید : 780 زمستان 1391 نظرات (0)

«ژان پرو» که سال 1351 به همراه تعدادی از باستان‌شناسان موفق به شناسایی و کشف مجسمه‌ی داریوش شد و...

 کارگردان مستند «منم داریوش» گفت: حضور «ژان پرو»، باستان‌شناس فرانسوی، یابنده‌ی این مجسمه و کاوشگر شوش در کنار مجسمه‌ی داریوش، بهترین اتفاقی بود که می‌توانست برای ساخت مستند رخ دهد

ژان پرو، سرپرست هیأت کاوش باستان‌شناسی فرانسه در شوش، هفته‌ی پیش درگذشت. این باستان‌شناس سرشناس یافته‌های مهمی در شوش داشت که یکی از آن‌ها مجسمه‌ی داریوش است. این مجسمه بهانه‌ای شد تا وحید باقرزاده (کارگردان) و ارد عطارپور (تهیه‌کننده) در سال 1383 مستندی را با عنوان «منم داریوش» بسازند تا به این ترتیب، به حواشی زندگی داریوش، ساخت مجسمه‌ی او، محل نصب،‌ کشف و نگهداری از آن‌ بپردازند.

این دو مستندساز برای ساخت مستندشان تلاش کردند با «ژان پرو» که در شوش کاوش کرده بود، صحبت کنند و حتا قصد داشتند که برای حضور او در فیلم، به فرانسه بروند؛ اما بخت با آن‌ها همراهی کرد و «ژان پرو» به‌طور اتفاقی برای انجام کاری به ایران آمد.

وبلاگی بازدید : 617 زمستان 1391 نظرات (0)
پيوستن درياچه گهر ـ نگين زيباي لرستان ـ به كنوانسيون بين‌المللي رامسر زمينه‌ساز معرفي اين جاذبه زيباي طبيعي به جهانيان خواهد بود، موضوعي كه در صورت تحقق مي‌تواند نگاه گردشگران را به سمت لرستان جذب كند.

در 50 سال اخير و با شدت گرفتن فعاليت‌هاي صنعتي و رشد فزاينده جمعيت، داشته‌هاي آبي كره زمين بشدت در معرض خطر نابودي يا آلودگي قرار گرفته است.

در اين بين هنوز هم مي‌توان در همه ‌جاي اين كره خاكي اكوسيستم‌هاي آبي بي‌نظيري يافت كه هنوز از دست اندازي‌هاي بشر به دور مانده‌اند. يكي از همين اكوسيستم‌هاي بي‌نظير آبي درياچه گهر در دل منطقه حفاظت شده اشترانكوه در استان لرستان است.

درياچه‌گهر به عنوان يكي از درياچه‌هاي بكر و زيباي آب شيرين ايران در ميان رشته كوه‌هاي زاگرس و در دامنه اشترانكوه واقع شده كه همين امر خود سبب حفظ آن شده است. در‌حقيقت دوري اين درياچه از زندگي خاص امروزي ما انسان‌ها سبب پايداري آن شده است.


وبلاگی بازدید : 934 پاییز 1391 نظرات (0)

یک روز در تهران بارانی که هوای خوبی داشت روی صندلی نشسته بودم و کوه‌های شمران را نگاه می‌کردم

مرتضی احمدی در تولد 88 سالگی‌اش، آرزوی تهران قدیم را دارد و دلش برای آن روزها تنگ است.

خودش می‌گوید: «چه کسی می‌خواهد این هنر را زنده نگه دارد؟ من موسیقی ضربی را به اوج رساندم و این حق من بود چون در خاک خُل جنوب تهران بزرگ شدم.

فرهنگ تهران در خونم جاری است اما امروز کودکان آن روزها کجا هستند، ما چه زندگی تلخی در تهران امروز داریم و چه تهران خوبی داشتیم آن روز شاید هم لیاقتش را نداشتیم و شاید نفرین شهر ما را گرفت»

به گزارش ایسنا، در مراسم رونمایی از آلبوم «صدای تهرون 2» که شامگاه 9 آبان ماه در خانه هنرمندان ایران برگزار شد، هنرمندانی چون بهزاد فراهانی‌، پگاه آهنگرانی‌، بابک حمیدیان‌، جمشید ارجمند، بابک چمن آرا و مجید سرسنگی مدیرعامل خانه هنرمندان ایران سخنرانی کردند

بقیه در ادامه مطلب . . .

وبلاگی بازدید : 688 تابستان 1391 نظرات (0)

مجري طرح نخستين کشتي تفريحي بوشهر معتقد است که ساخت يک کشتي تفريحي جذب گردشگر به اين استان را رونق مي‏دهد.

حسن نظري‌پور با بيان مطلب فوق، گفت: بر همين اساس، طرح توجيهي را براي ساخت يک کشتي تفريحي داديم و براي نخستين ‌بار است که در بوشهر ايجاد مي‌شود.

وي اين اقدام را در پي اعلام حمايت دولت از ساخت کشتي داخلي خواند و افزود: اکنون در سطح استان بوشهر از اين طرح بسيار حمايت مي‌شود و همه کمک کردند تا بخشي از کار را با تسهيلات پيش ببريم.

به گفته‌ نظري‌پور، اين کشتي تفريحي با 31.5 متر طول و 7.60 متر عرض در سه طبقه ساخته مي‌شود که يک طبقه‌ به رستوران و يک طبقه ديگر آن به اجراي موسيقي زنده اختصاص مي‏يابد.(ميراث آريا)


وبلاگی بازدید : 1023 تابستان 1391 نظرات (0)

چمدان (ويژه‌نامه سفر و گردشگري) - سه‌شنبه 23/03/1391 - شماره 57



عناوین چمدان (ويژه‌نامه سفر و گردشگري)شماره 57 :

نشاني

حذف رواديد ايران براي‌60 كشور

مالزي به دنبال ‌گردشگران مسلمان

ولشت؛ انعکاس طبيعت در آب

مقبره سردار سربه‌داران در جنگل

خاطرات شرقي‌ها در‌موزه ملي‌كامبوج

گشتي مجازي در موزه ملي كامبوج

املش، بهشت طبيعت ايران

بقیه در ادامه مطلب . . .

وبلاگی بازدید : 760 تابستان 1391 نظرات (0)

چمدان (ويژه‌نامه سفر و گردشگري) - سه‌شنبه 16/03/1391 - شماره 56



عناوین چمدان (ويژه‌نامه سفر و گردشگري) شماره 56 :

نشاني

تالاب‌؛ فراموشي ثروتي عظيم

هزار روستا براي تماشا

Wyse travel

از تهران بزنيد بيرون

بناي ميرزبير؛ گمشده‌اي در غبار فراموشي

آكواريومي به وسعت يك اقيانوس

گردشي مجازي در اقيانوس-پارك هنگ‌كنگ

بقیه در ادامه مطلب . . .

وبلاگی بازدید : 829 تابستان 1391 نظرات (0)

چمدان (ويژه‌نامه سفر و گردشگري) - سه‌شنبه 09/03/1391 - شماره 55


چمدان (ويژه‌نامه سفر و گردشگري) شماره 55 :

نشاني

ضرورت توجه به‌گردشگري روستايي

باغ پرندگان در روستاي تاريخي تيس

tourism tattler

دهكده‌اي بر فراز‌‌كوهستان

گنبد‌ سلطانيه در ‌‌ابعادي ‌كوچك

نرم‌افزاري كه چمدانتان را‌ مي‌بندد

توقف تاريخ در دل كوير

بقیه در ادامه مطلب . . .

تفریحی
پیشنهاد 2






تعداد صفحات : 3

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    جنسیت شما ؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 3266
  • کل نظرات : 77
  • افراد آنلاین : 18
  • تعداد اعضا : 53
  • آی پی امروز : 420
  • آی پی دیروز : 636
  • بازدید امروز : 1,222
  • باردید دیروز : 6,485
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 9
  • بازدید هفته : 19,997
  • بازدید ماه : 85,417
  • بازدید سال : 629,534
  • بازدید کلی : 6,985,061
  • پخش زنده فوتبال
    مطالب پربازدید
    بازی انلاین مجله