loading...
مجله وبلاگی | بروز ترین مجله اینترنتی
وبلاگی بازدید : 477 بهار 1393 نظرات (0)


مایکروسافت علی رغم اتمام مدت پشتیبانی این شرکت از ویندوز XP، اصلاحیه ای برای یک آسیب‌پذیری حیاتی در مرورگر IE در این سیستم عامل عرضه کرد

مایکروسافت یک به روز رسانی اورژانسی برای IE عرضه کرد تا حفره ای را که هکرها در حال سوء استفاده از آن هستند مسدود کند. اما در یک حرکت غیر منتظره، مایکروسافت به سیستم های XP نیز اجازه داده است که علی رغم متوقف شدن پشتیبانی این سیستم عامل از روز هشتم آوریل، این به روز رسانی را دریافت کنند.

در حقیقت مهمتر از خود این به روز رسانی امنیتی، تصمیم مایکروسافت برای حمایت از کاربران XP بود البته مایکروسافت در بلاگ خود نوشت که این حرکت یک استثناء بوده است و به هیچ عنوان قانون آتی این شرکت نخواهد بود.

ویندوز XP از حدود سه هفته پیش از فهرست محصولات دارای پشتیبانی مایکروسافت خارج شده است.



وبلاگی بازدید : 458 پاییز 1392 نظرات (0)

اگر هنوز هم از سیستم عامل 12 ساله مایکروسافت یعنی ویندوز XP استفاده می کنید براساس هشدار جدید این شرکت باید سیستم عامل خود را تا فروردین 93 ( آوریل 2014) تغییر دهید چرا که میزان آلوده شدن این سیستم عامل با بدافزارها پس از این تاریخ افزایش می یابد.

در تاریخ هشتم آوریل سال 2014 (19 فروردین 1393) پشتیبانی مایکروسافت از ویندوز XP رسما خاتمه می یابد و پس از این تاریخ این سیستم عامل قدیمی دیگر آپدیت های امنیتی، هاتفیکس های غیر امنیتی، پشتیبانی رایگان/غیر رایگان و آپدیت های تکنیکی محتوایی دریافت نمی کند.

این امر الزاما به این معنا است که حفره های جدید روی این سیستم عامل، تأثیرگذار خواهند بود و مایکروسافت برای رفع آن کاری از پیش نمی برد

وبلاگی بازدید : 1060 تابستان 1391 نظرات (0)

آیکن پوشه عمل می کند. به نظر می رسد که این تصویر به صورت تصادفی از تصاویر موجود در پوشه انتخاب شده است. در این بخش نحوه تغییر تصویر پیش فرض پوشه ها در ویندوز اکسپلورر را بیان می کنم.  هنگام استفاده از ویندوز اکسپلورر در حالت نمایش medium و کوچکتر از آن مهم نیست که شما چه عکسی برای پیش نمایش پوشه ها داشته باشید، چرا که عملا این تصویر قابل مشاهده نیست. اما در اندازه large icon و یا بزرگتر متوجه خواهید شد که برخی از پوشه ها یکی از تصاویر ذخیره شده را مانند آیکن خود نمایش می دهند.

توجه داشته باشید که راهنمای زیر تحت ویندوز 7 انجام می شود و سیستم عامل های دیگر ممکن است این ویژگی را نداشته باشند. توجه داشته باشید که شما برای این کار، نیاز به انتخاب مسیر واقعی پوشه دارید برای مثال این مسیر واقعی یک پوشه را نشان می دهد: C:\Users\username\Pictures

بقیه در ادامه مطلب . . .

وبلاگی بازدید : 1491 تابستان 1391 نظرات (0)

یکی از دغدغه های اصلی برنامه نویسان و سازندگان محصولات و برنامه های کامیپوتری ساخت Setup برای نصب و Install برنامه ساخت شده بر روی سیستم کاربران است. برای این کار برنامه های مختلف و حرفه ای ساخته شده اما هر کدام این نرم افزارها دارای پیچیدگی های خاصی هستند. در این ترفند قصد داریم به معرفی یکی از ابزارهای مخفی ویندوز XP بپردازیم که با بهره گیری از آن میتوانید یک Setup تمام و کمال بسازید. بدون اینکه نیاز به برنامه جانبی دیگری داشته باشید.
بدین منظور:

ابتدا از قسمت Start گزینه Run را انتخاب کنید و در آن کلمه ی Iexpress را تایپ کنید. متظر بمانید تا پنجره ی Iexpress ظاهر شود.
روی گزینه ی Next کلیک کنید.
گزینه Extract Files Only را انتخاب کنید و روی Next کلیک کنید.
در اینجا یک نام برای فایل تون انتخاب کنید. قسمت بالایی. و بعد روی Next کلیک کنید.

گزینه ی No Prompt را انتخاب کنید و روی Next کلیک کنید. توجه داشته باشید اگر در این قسمت گزینه ی Prompt User Width را انتخاب کنید سوالی در مورد ادامه نصب از کاربر پرسیده می شود ، که آیا برای نصب آماده است یا نه ؟

بقیه در ادامه مطلب . . .

وبلاگی بازدید : 719 بهار 1391 نظرات (0)

شاید خیلی مواقع یه کاری با سیستمتون داشته باشید که مدتی طول بکشه و خودتون نخواید پشت سیستم باشید . مثلا می خواید از خونه برید بیرون ، و کامپیوترتون رو روشن بزارید تا کار مورد نظرتون رو انجام بده . کارهایی مثل دانلود و کپی و … .
در این پست می خوایم آموزش بدیم که چطور ویندوزتون رو تنظیم کنید که بعد از یک مدت خاصی به صورت اتوماتیک و خودکار خاموش بشه .
خاموش کردن خودکار ویندوز پس از مدت زمان مشخص
در دسکتاپ ویندوز کلید WinKey + R )رو بزنید تا پنجره Run باز بشه . این کار رو با کلیک روی Start و انتخاب گزینه ی Run در ویندوز xp هم میتونید انجام بدید .
در پنجره Run در قسمت Open دستور زیر رو تایپ کنید :
shutdown.exe -s -f -t seconds
:: شما باید به جای seconds زمان باقی مانده تا خاموش شدن سیستم رو به ثانیه وارد کنید .

کار option های استفاده شده در دستور فوق به شکل زیر است :

بقیه در ادامه مطلب . . .

وبلاگی بازدید : 1420 بهار 1391 نظرات (1)

خرابی در سیستم عامل به آزمون برنامه های خود بپردازند و والدین گرامی نیز می توانند با خیال راحت و بدون نگرانی از بروز مشکل در اطلاعات و فایل های حیاتی ویندوز، رایانه را در اختیار فرزندانشان قرار دهند؛ چرا که در صورت بروز مشکل نیز به راحتی و با چند کلیک ساده می توانند رایانه را مثل روز اول به حالت قبل از استفاده فرزندانشان بازگردانند. این نرم افزار از نسخه های ۳۲ و ۶۴بیتی سیستم عامل های ویندوز سرور ۲۰۰۳، ویندوز سرور ۲۰۰۸، ویندوز اکسپی، ویندوز ویستا و ویندوز۷ پشتیبانی می کند

به کمک برنامه Comodo Time Machine v۲.۸.۲۴۲۱۴.۱۷۸ Final توسعه دهندگان نرم افزاری می توانند بدون نگرانی از بروز خرابی در سیستم عامل به آزمون برنامه های خود بپردازند و والدین گرامی نیز می توانند با خیال راحت و بدون نگرانی از بروز مشکل در اطلاعات و فایل های حیاتی ویندوز، رایانه را در اختیار فرزندانشان قرار دهند

بقیه در ادامه مطلب . . .

وبلاگی بازدید : 813 زمستان 1390 نظرات (0)

یکی از دغدغه‌های اصلی کاربران ویندوز، به جا ماندن ردپا در قسمت‌های مختلف به ویژه محیط Search آن است. به طوریکه پس از هر بار جستجوی یک عبارت در محیط Search، عبارات جستجو شده در حافظه سیستم ذخیره می‌شود. این موضوع ممکن است به هر دلیلی خوشایند شما نباشد. برای پاک کردن عبارات ذخیره شده در قسمت Search بایستی تک تک عبارات را Delete کرد یا از برنامه‌های جانبی استفاده نمود. در صورتی که هم اکنون با استفاده از این ترفند می‌توانید به سریع‌ترین شکل ممکن کلیه عبارات ذخیره شده در محیط Search را تنها با یک کلیک به وسیله یک فایل میانبر برای همیشه حذف کنید.

بدین منظور:

از منوی Start به All Programs و سپس Accessories رفته و بر روی Notepad کلیک کنید.

بقیه در ادامه مطلب . . .
وبلاگی بازدید : 890 زمستان 1390 نظرات (0)

نصب ویندوز xp بصورت خودکار به طوری که در حین نصب سوالی از کاربر نپرسد

همانطوری که میدانید هنگامی که قصد نصب ویندوز را داشته باشید، در حین نصب لازم است سوالاتی پیرامون نام کامپیوتر ، نوع رزولوشن ، کلمه عبور Admin ، شماره سریال ویندوز و … را پاسخ دهید. این مساله باعث میشود که شما دقایقی طولانی را کنار سیستم باشید تا نصب ویندوز به مراحل نهایی نزدیک شود.

این مساله اگر لازم باشد روزانه تعداد زیادی ویندوز نصب نمایید بیشتر نمایان میشود. با استفاده از ابزاری که در سی دی ویندوز xp در فولدر support قرار داده شده ، آن هم در یک فایل Cab !!! براحتی نسبت به نصب خودکار ویندوز اقدام نمایید.

حال روش کار:
۱- در سی دی ویندوز xp به مسیر زیر مراجعه نمایید :

Supporttools

2- فایل deploy.cab را بر روی یکی از درایوهای هارد کپی نمایید. سپس آنرا باز کرده (از طریق برنامه zip magic یا winzip یا در خود ویندوز xp اگر بر روی فایل کلیک کنید باز میشود ) و فایل setupmgr.exe را از درون این فایل cab کپی کرده و درون یک درایو از هارد کپی کنید.

بقیه در ادامه مطلب . . .
وبلاگی بازدید : 708 زمستان 1390 نظرات (0)

شاید برای شما نیز جالب باشد که بتوانید ویندوز خود را تنها با یک دوبار کلیک ، بر روی حالت Mute یا بی صدا تنظیم کنید. این موضوع زمانی کاربردی تر میشود که بر روی کیبورد شما دکمه ای جهت Mute کردن ویندوز وجود نداشته باشد و مجبور باشید هر بار برای اینکار مراحلی را طی کنید. اکنون با استفاده از این ترفند به سادگی و بدون نیاز به برنامه خاصی میتوانید ویندوز خود را بی صدا کنید و به همان روش مجدد آن را از حالت Mute خارج کنید.

بدین منظور:

از منوی Start وارد Run شده و عبارت notepad را وارد کرده و Enter بزنید تا وارد محیط ویرایشگر Notepad ویندوز شوید.

اکنون کدهای زیر عینأ داخل Copy ، Notepad و Paste نمایید:

بقیه در ادامه مطلب . . .

وبلاگی بازدید : 712 زمستان 1390 نظرات (0)

یک موسسه تحقیقاتی اعلام کرده که ویندوز جدید مایکروسافت برای بسیاری از کاربران کامپیوترهای رومیزی و لپ تاپ یک محصول بی ربط بوده و این کاربران از ویندوز ۷ به ویندوز جدید مهاجرت نخواهند کرد.
آنها هشدار می دهند که مایکروسافت در فروش سیستم عامل جدیدش با مشکلات جدی روبرو خواهد شد. به خاطر اینکه این شرکت قصد دارد بهترین های دو دنیای موبایل و کامپیوترهای رومیزی را با هم و در قالب یک سیستم عامل ارایه کند.
این شرکت پیش بینی می کند در سال ۲۰۱۲ از هر ده کاربر ویندوز ۷ فقط یک نفر به ویندوز جدید مهاجرت کند. مدیر این شرکت می گوید: “مشتری ها از خودشان سوال می کنند ویندوز ۸ چه چیز جدیدی برای کامپیوتر رومیزی یا لپ تاپ من خواهد داشت؟ و تنها چیز جدیدی که آنجا خواهند دید فروشگاه اپلیکیشن ویندوز است.”

آنها می گویند که مشکل سازگاری نرم افزارها با ویندوز جدید هم دلیل دیگری برای عدم آپگرید به ویندوز جدید خواهد بود. از طرف دیگر ویندوز ۸ از پردازشگرهای ARM پشتیبانی می کند و آن را روی تبلت ها هم خواهیم دید اما در اینجا هم مشکل دیگری وجود دارد، با وجود اجرا شدن ویندوز جدید روی تبلت ها، نرم افزارهای فعلی که برای ویندوز نوشته شده اند روی پردازشگرهای ARM کار نخواهند کرد.

بقیه در ادامه مطلب . . .

تفریحی
پیشنهاد 2






تعداد صفحات : 3

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    جنسیت شما ؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 3266
  • کل نظرات : 77
  • افراد آنلاین : 20
  • تعداد اعضا : 53
  • آی پی امروز : 583
  • آی پی دیروز : 636
  • بازدید امروز : 2,892
  • باردید دیروز : 6,485
  • گوگل امروز : 12
  • گوگل دیروز : 9
  • بازدید هفته : 21,667
  • بازدید ماه : 87,087
  • بازدید سال : 631,204
  • بازدید کلی : 6,986,731
  • پخش زنده فوتبال
    مطالب پربازدید
    بازی انلاین مجله