loading...
مجله وبلاگی | بروز ترین مجله اینترنتی
وبلاگی بازدید : 496 زمستان 1393 نظرات (0)

این روزها با افزایش آگاهی مردم از طریق رسانه‌ها درباره فواید ورزش کردن و داشتن فعالیت منظم، خیلی‌ از افراد شاغل تصمیم می‌گیرند در کنار گرفتاری‌ها و مشغله‌های کاری و زندگی، زمانی را به ورزش کردن اختصاص دهند، ولی بسیاری از همین افراد نمی‌دانند با چه شدتی و چه مقدار باید ورزش کنند. همچنین نمی‌دانند برای آنها بهترین زمان ورزش در روز چه زمانی است.

توجه به این نکات از آن‌رو اهمیت دارد که اگر شدت و زمان ورزش با وضعیت جسمی و توانایی‌های بدنی فرد بویژه پس از یک روز کاری ـ که بیشتر آن به پشت میزنشینی و کم‌تحرکی گذشته است ـ متناسب نباشد، ورزش کردن بیشتر آسیب‌زننده خواهد بود تا مفید و اثربخش.

حتی افرادی هستند که به‌دنبال یک زندگی کم‌تحرک و پراسترس برای رهایی از خشکی‌های مفصلی و خستگی‌های عضلانی به توصیه پزشکان به ورزش و حتی شنا رو می‌آورند، اما نه‌تنها حالشان بهتر نمی‌شود، بلکه دردهای مزمن به سراغشان می‌آید

وبلاگی بازدید : 463 زمستان 1393 نظرات (0)
ورزش کردن همیشه به دلایل مختلفی انجام می شود، به صورتی که یکسری دوست دارند صرفا برای سلامتی و تناسب اندام ورزش کنند و یکسری هم که در دنیای قهرمانی و ورزش حرفه ای مشغول هستند. اگر افرادی که فقط برای سلامتی شان ورزش می کنند را فاکتور بگیریم، مابقی پیش می آید که به دنبال راه میانبر باشند که آن هم استفاده نادرست از مکمل های غیرمجاز است.
در این گزارش به بررسی انواع این داروها و عوارض آنها پرداخته ایم.مصرف کراتین برای جلوگیری از خستگیمصرف کراتین امروزه در بین ورزشکاران ایرانی و البته سایر کشورها شایع شده است اما بسیاری از این ورزشکاران بدون اطلاع از عوارض مصرف بی رویه کراتین برای رسیدن به اهداف خود در مدت کوتاه تری اقدام به مصرف بیش از اندازه مجاز این مکمل می کنند.با سوخت و ساز پروتئین ها در بدن، کراتین در کلیه و کبد از ترکیب سه آمینو اسید آرژنین، گلیسین و متیونین تولید می شود و به همین دلیل بعضی از افراد به اشتباه فکر می کنند این ماده در افزایش انرژی ورزشکاران مفید است.

وبلاگی بازدید : 695 پاییز 1393 نظرات (0)

مرکز، اصطلاح متداولی است که برای توصیف ماهیچه‌هایی که ستون فقرات، شکم، کمر و پایین کمر را کنترل می‌کنند، بکار می‌رود. تمرینات بسیاری از ورزشکاران، تنها به این امید که ناحیه‌ی میانی بدنشان شش‌تکه شود، روی عضلات مرکزی‌شان متمرکز می‌شود.

علاوه بر زیبایی ظاهری، عضلات مرکزی قوی، باعث استحکام ستون فقرات می‌شوند و می‌توانند به طرز ایستادن یا نشستن درست کمک کنند. استحکام ستون فقرات و وضعیت قرار گرفتن درست، به کاهش درد پشت نیز کمک می‌کند.

عضلات راست شکم (رکتوس)

عضلات راست شکم (رکتوس) (به اختصار عضلات شکم) معروف‌ترین عضله‌ی مرکزی است که از پایین دنده و جناغ تا جلوی لگن شما کشیده شده و مسئول خم کردن ستون فقرات به جلو و همچنین به طرفین می‌باشد.

این عضلات شکم، در بازدم قوی که با فشرده‌سازی حفره‌های شکمتان برای خارج کردن هوا از ریه‌ها انجام می‌شود نیز نقش دارند. عضلات شکم شما توسط یک بافت فیبری به نام لینه آ آلبا (به معنی خط سفید) به دو نیمه تقسیم می‌شوند. لینه آ آلبا به عضلات شکم، ظاهر شش تکه‌ی مشخصی می‌دهد که در افراد بسیار لاغر قابل مشاهده است.

وبلاگی بازدید : 502 پاییز 1393 نظرات (0)


یکی از موثرترین تمریناتی که می‌توانید برای حجم عضلات بازویتان انجام دهید، جلو بازو با هالتر است، شک نکنید! اما آیا می‌دانید که بین انجام این حرکت توسط همان هالتر ساده‌ی همیشگی، و هالتر EZ چه تفاوتی وجود دارد؟

هالتر EZ، در واقع نسخه‌ای منحنی یا خم شده از همان هالترهای صاف است، که باعث می‌شود مچ دستان شما هنگام گرفتن هالتر کمی به داخل چرخیده و هنگام اجرای حرکت جلوبازو، حالت طبیعی‌تری داشته باشند. این اتفاق باعث خواهد شد تا هنگام انجام تمرین جلوبازو، فشار و درد کمتری در ناحیه‌ی مچ و آرنج خود احساس کنید. در حقیقت، هالتر EZ باعث خواهد شد تا تمرینات بازو، آسان‌تر شوند و درد کمتری ایجاد کنند.

وبلاگی بازدید : 476 پاییز 1393 نظرات (0)

ورزش در ساعات متفاوت روز اثر یکسانی بر بدن ندارد. بنابر پژوهشی که «شورای آمریکایی ورزش» انجام داده، چنانچه افراد صبح‌ها پس از بیدار شدن از خواب و قبل از صرف صبحانه پیاده‌روی کنند یا بدوند، راحت‌تر به انجام فعالیت‌های جسمی عادت خواهند کرد.

ناشتا ورزش کردن به مدت 30 تا 45 دقیقه و با فعالیت شدید کاهش وزن را آسان‌تر می‌کند. اگر فردی نخواهد با شکم خالی از خانه خارج شود و به ورزش بپردازد، می‌تواند پیش از خروج یک صبحانه بسیار سبک بخورد؛ صبحانه‌ای که می تواند انرژی لازم برای فعالیت‌های جسمی را فراهم آورد.

متخصصان معتقدند بهترین زمان برای ورزش بین ساعت 6 تا 8 صبح است. در این زمان، کورتیزول، هورمون استرس در بالاترین سطح خود قرار دارد.

این هورمون باعث سوخت و ساز چربی‌ها و کربوهیدرات‌ها می‌شود و آنها را به انرژی تبدیل می‌کند که در حین انجام فعالیت ورزشی به مصرف می‌رسد.

علاوه بر این، ورزشکارانی که صبح را انتخاب می کنند، خواب بهتری نیز دارند. محققان دانشگاه کارولینای شمالی اثبات کرده‌اند انجام فعالیت‌های ورزشی در صبح، کیفیت خواب را بهبود می‌بخشد.

وبلاگی بازدید : 754 پاییز 1393 نظرات (0)

آیا می‌دانستید که بین «غذا خوردن سالم» و «غذا خوردن برای از دست دادن چربی» تفاوت وجود دارد؟

وقتی من هر یکشنبه در کلاس اردوی آموزشی TRX تمرین می‌کردم، شکایت‌های زیادی از کسانی می‌شنیدم که سالم غذا می‌خورند، اما واقعا هیچ تغییری در بدنشان نمی‌بینند.

خلاصه‌ی سابقه‌ی من

قبل از اینکه چند نکته مفید برای رفع شک و تردیدتان بیان کنم، اجازه دهید که یک سابقه‌ی کوتاه از کارهایی که در زندگی‌ام انجام داده‌ام را برایتان بگویم.

در حدود ۷ سال قبل، متوجه شدم که در شکمم احساس فشار و استرس می‌کنم. بعد از ساعات طولانی کار کردن در اداره، تمام روز نشستن و کم تحرکی، متوجه شدم که انرژی‌ام کاهش یافته و بیش از حد خسته‌ام و درد معده‌ی غیر قابل تحملی دارم.

برای کاهش استرس از طریق فعالیت فیزیکی، شروع کردم به دویدن در صبح زود و در نهایت به یک کلاس آموزش گروهی علاقمند شدم که از TRX استفاده می‌کرد. (بندهای انعطاف پذیری که از سقف آویزانند و حرکت اعضای بدن را بهبود می‌بخشند).


وبلاگی بازدید : 576 پاییز 1393 نظرات (0)

بلند کردن وزنه به عضلات شما آسیب می‌رساند. هر چند ممکن است عجیب بنظر برسد، اما بلند کردن وزنه در باشگاه، مواد مغذی لازم برای عضله‌سازی در بدنتان را تا آخر مصرف می‌کند و باعث پارگی‌های بسیار کوچک در فیبرهای عضلانی شما می‌گردد.

بعد از تمرین، بدن ترمیم صدماتی که به آن وارد کرده‌اید را آغاز می‌کند و عضلاتتان رشد می‌کنند.

جدول زمانی کلی

لن کراویتز، دکتر دانشگاه نیو مکزیکو می‌گوید که رشد عضلانی هنگامی در بدن شما اتفاق می‌افتد که تجزیه‌ی پروتئین عضله، کمتر از سرعت سنتز پروتئین عضله باشد. هر بار که وزنه‌ای را بلند می‌کنید، پروتئین‌ها را در بدنتان تجزیه می‌کنید، اما سرعت ترمیم آنها را حداقل برای ۲ تا ۴ ساعت افزایش می‌دهید.

تمرین با وزنه‌های سنگین، سنتز پروتئین شما را تا ۲۴ ساعت افزایش می‌دهد، بنابراین تا تمرین بعدی شما، رشد عضلاتتان، حداکثر خواهد بود.

وبلاگی بازدید : 438 پاییز 1393 نظرات (0)

تابستان، زمان مناسبی است برای شروع عادت‌های سالمی که تمام عمر با شما همراه باشند. تناسب اندام باید هیجان انگیز و سرگرم کننده باشد تا شما علاقه‌تان را از دست ندهید و قبل از رسیدن به نتایج مورد نظرتان، دست از تلاش نکشید.

در این مطلب ۵ نکته که در طول سالها با شاگردانم در میان گذاشته‌ام تا انتخابهای سالم را وارد زندگی روزمره‌شان کنند، را برای شما آورده‌ام. این عادت‌های کوچک، جمع می‌شوند و قبل از اینکه متوجه شوید، زندگی و احساس فوق العاده‌ای به شما خواهد داد.

۱. آب بیشتری بنوشید

نوشیدن مقدار زیادی آب، مهم است. مخصوصا در تابستان که احتمال کم آبی شما بیشتر است و در طول تمرینات، بیشتر عرق می‌کنید. من دوست دارم کمی میوه یا آبمیوه هم به آب اضافه کنم تا بدون افزودن کالری نوشیدنی‌های دیگر، آب ساده را خوشمزه‌تر کنم. کافیست میوه‌های تازه‌ی مورد علاقه‌تان را تکه تکه کنید و آن را به آب خود اضافه کنید!

وبلاگی بازدید : 463 تابستان 1393 نظرات (0)

طبیعت کار، در طی سال‌ها تغییر کرده است. امروزه ما در اکثر کارهایمان از کامپیوتر و تکنولوژی استفاده می‌کنیم. تمایل داریم ساعت‌ها همین طور پشت میزمان بنشینیم و آخر سر هم بدنمان درد بگیرد و کوفت برود.

بدتر از آن، نشستن به حالت قوز کرده روی صندلی نیز، هرچقدر هم که راحت باشید، بهرحال حالت طبیعی بدنتان نیست و بر کمر و مفاصلتان فشار خواهد آورد. دیگر نیازی نیست که بگوییم چشم‌های شما هم بخاطر خیره شدن به مانیتور به مدت طولانی خسته می‌شوند.

پس باید تمریناتی را انجام دهید تا بر بدنتان فشار زیادی وارد نیاید. برخی از این تمرینات به طور ماهرانه‌ای طراحی شده‌اند و توجه دیگران را به شما جلب نخواهد کرد. در این مطلب با تمریناتی که باید پشت میز کارتان انجام دهید آشنا خواهید شد. این تمرینات به شما کمک خواهند کرد تا در محیط کار فعال‌تر باشید و پس از کار احساس خستگی نکنید.

وبلاگی بازدید : 481 تابستان 1393 نظرات (0)

چاقی قفسه‌ی سینه در مردان، اغلب با عناوینی مانند «مردی با سینه زنانه» یا «سینه‌های مردانه» مورد تمسخر قرار می‌گیرد. ولی اگر این مسئله مربوط به شما باشد، دیگر موضوع خنده‌داری نیست!

تلاش برای آب کردن چربی قفسه‌ی سینه در یک هفته، به مقدار زیادی نظم و انضباط فردی، و تلاش سخت نیاز دارد. قدم اول برای این کار، پاکسازی یخچال و کابینت‌ها از مواد غذایی بدرد نخور و پر کردن آنها با غذاهای مغذی است. قدم بعدی، انجام تمرینات ورزشی سخت است که شامل ورزش‌های کاردیو و تمرین عضلات سینه با وزنه می‌باشد.

گام اول

به منظور افزایش توان عضلانی و تسریع آب شدن چربی‌های سینه‌تان، ۴ روز در هفته عضلات سینه را با وزنه تمرین دهید، و شاهد از بین رفتن چربی سینه‌تان در یک هفته باشید!

تفریحی
پیشنهاد 2






تعداد صفحات : 8

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    جنسیت شما ؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 3266
  • کل نظرات : 77
  • افراد آنلاین : 18
  • تعداد اعضا : 53
  • آی پی امروز : 506
  • آی پی دیروز : 636
  • بازدید امروز : 2,364
  • باردید دیروز : 6,485
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 9
  • بازدید هفته : 21,139
  • بازدید ماه : 86,559
  • بازدید سال : 630,676
  • بازدید کلی : 6,986,203
  • پخش زنده فوتبال
    مطالب پربازدید
    بازی انلاین مجله