loading...
مجله وبلاگی | بروز ترین مجله اینترنتی
وبلاگی بازدید : 1551 زمستان 1392 نظرات (1)
ضولی، کنجکاوی یا هر اسمی که رویش بگذارید، از آن حس هایی است که همه تجربه می کنند، بعضی بیشتر، بعضی کمتر! از آنجا که معمولا یاد می گیریم فضولی کار خوبی نست، خیلی با این حس خودمان مبارزه می کنیم، برای مثال توی دلمان به خودمان می گوییم: «آخه به تو چه؟» ولی فضولی همیشه هم بد نیست. بعضی وقت ها اصلا باید فضولی کرد. اگر مثل خیلی ها دائم با حس فضولی خودتان درگیرید.

نزدیک ظهر بود که بالاخره رسیدم به دفتر. از بس عجله کرده بودم فرصت نکرده بودم لباس مرتبی انتخاب کنم و به قیافه ام هم برسم. داشتم برگه های روی میز را ورق می زدم که باز سر و کله خانم فضول دفتر پیدا شد؛ «دیر رسیدی خانوم، کجا بودی؟» با لبخند زورکی جواب دادم: «کار اداری داشتم.» پرسید: «چرا اینقدر آشفته ای؟ نکته خواب موندی؟ ندیدم بیای بری آشپزخونه، باز بی ناهار موندی؟» همکارم را دیدم که از پشت میزش می خواست به من بفهماند که جوابش را ندهم.
وبلاگی بازدید : 666 پاییز 1392 نظرات (0)

سهره طلایی به دلیل پرهای رنگارنگ، درخشان و آواز زیبا، یکی از پرطرفدارترین پرندگان خانگی دنیاست. گروهی از پرنده‌شناسان منشأ این‌ پرندگان را بریتانیا و غرب اروپا می‌دانند، اما در دنیا با نام‌های سهره طلایی شرقی و سهره طلایی اوراسیا (اوراسیا شامل دو قاره آسیا و اروپاست) نیز شناخته می‌شود. در ایران علاوه بر سهره طلایی، سهره معمولی نیز نامیده می‌شود.

ویژگی های ظاهری

جثه اش کوچک تر از گنجشک خانگی است، وزنش از 14 تا 22 گرم، طولش 12 تا 13 سانتی متر و پهنای بال او از 21 تا 25 سانتی متر متغیر است. نر و ماده سهره با صورت قرمز و سر سیاه و سفید به هم شبیه اند. روتنه (قسمت پشت بدن) قهوه ای، پهلوها و سینه نخودی و سفید و شکم کاملا سفید است. بال ها سیاه رنگ و دارای یک نوار پهن زردرنگ و دم سیاه با خطوط سفید است. سهره نابالغ فاقد لکه های سفید، سیاه و قرمز روی سر است.

وبلاگی بازدید : 528 بهار 1392 نظرات (0)

نقل می‌کنند در سالیانی بسیار دور موجوداتی روی زمین زندگی می‌کردند ـ منظورمان دایناسورها نیست، چون این موجوداتی که عرض می‌کنیم هنوز کاملا منقرض نشده‌اند ـ که به آنها مرد می‌گفتند. این مردها معمولا هیکل ورزیده‌ای داشتند.

این موجودات عجیب و غریب دو تا دست، دو تا پا، دو عدد چشم شهلا ـ در رنگ های مختلف ـ یک عدد بینی در سایز بزرگ، یک کله ـ با مو یا بدون مو ـ دو عدد گوش ـ که معمولا خوب کار نمی کنند ـ دهان، زبان و... دردسرتان ندهیم به خوبی و خوشی زندگی می کردند.

از همان سالیان قدیم داشتن سبیل برای مردها یک مزیت محسوب می شد، یعنی مرد بود و سبیلش. تا این که چرخ دوران چرخید و چرخید و بر اثر همین چرخیدن ها خیلی چیزها تغییر کرد. حتی موجوداتی که الان مرد نامیده می شوند. این موجودات با آن نمونه های قدیمی تفاوت های بسیاری پیدا کرده اند که مفصل خدمت تان عرض می کنیم.
وبلاگی بازدید : 565 بهار 1392 نظرات (1)

معمولا چگونه عطسه می کنید؛ بلند یا کوتاه؟ تا به حال فکر کرده اید که شاید همین مدل عطسه کردن می تواند بسیاری از ویژگی های شخصیتی شما را نشان دهد. «پاتی وود» یکی از برترین متخصصان زبان بدن جزییات جالبی در مورد نحوه عطسه کردن اظهار کرده است.

معمولا چگونه عطسه می کنید؛ بلند یا کوتاه؟ تا به حال فکر کرده اید که شاید همین مدل عطسه کردن می تواند بسیاری از ویژگی های شخصیتی شما را نشان دهد. «پاتی وود» یکی از برترین متخصصان زبان بدن جزییات جالبی در مورد نحوه عطسه کردن اظهار کرده است. او معتقد است شخصیت هر فرد از نحوه عطسه کردن او قابل کشف است. این متخصص برای اثبات این نظریه خود مطالعه ای را انجام داد؛ مطالعه ای که در آن ۵۴۷ فرد داوطلب شرکت کردند و نتایج آن نشان داد، شخصیت های مختلف به شکل های مختلفی عطسه می کنند. دکتر پاتی وود که این پژوهش را انجام داده، می گوید؛ ۴نوع مختلف عطسه کردن وجود دارد و عطسه افراد مطابق با شخصیت های آنهاست. بنا به گفته دکتر فردریک لیتل پرفسور دانشگاه بوستون یک الگوی ذاتی برای روش عطسه کردن انسان ها وجود دارد که به احتمال زیاد ژنتیک و موروثی است بنابراین خیلی هم بعید نیست که عطسه کردن وابسته به شخصیت فرد باشد.

وبلاگی بازدید : 656 1391 نظرات (0)

تاجر ثروتمندی بود که چهار همسر داشت

در روزگار قدیم تاجر ثروتمندی بود که چهار همسر داشت.

همسر چهارم را بیشتر از همه دوست داشت و او را مدام با جواهرات گران قیمت پذیرایی می کرد. بسیار مراقبش بود و بهترین چیزها را به او می داد.

همسر سومش را هم خیلی دوست داشت و به او افتخار می کرد. نزد دوستانش او را برای جلوه گری می برد گرچه واهمه شدیدی داشت که روزی او با مرد دیگری برود و تنهایش بگذارد.

واقعیت این بود که او همسر دومش را هم بسیار دوست داشت. او بسیار مهربان بود و دائماً نگران و مراقب مرد بود. مرد در هر مشکلی به او پناه میبرد و او نیز به تاجر کمک می کرد تا گره کارش را بگشاید و از مخمصه بیرون بیاید. اما همسر اول مرد زنی بسیار وفادار و توانا که در حقیقت عامل اصلی ثروتمند شدن او و موفق بودنش در زندگی بود. اما اصلاً مورد توجه مرد نبود. با وجود این که از صمیم قلب عاشق شوهرش بود اما مرد تاجر به ندرت وجود او را در خانه ای که تمام کارهایش با او بود حس می کرد و تقریباً هیچ توجهی به او نداشت.


وبلاگی بازدید : 641 پاییز 1391 نظرات (0)


امروز شما صبح تا شب چگونه خواهد گذشت ؟

فروردین: شما هنوز کارهای زیادی برای انجام دادن دارید و نکات مبهم زیادی نیز به صورت سربسته باقی مانده‌اند. حتی اگر بی‌صبرانه منتظر شروع کردن کارهایتان هستید، الان بهتر است که اصلاً کاری انجام ندهید و برای یک برنامه تفریحی تدارک ببینید. در عین حال به موقع خودش به فکر اهدافتان هم باشید. به جای اینکه برخلاف جریان آب شنا کنید، خودتان را به دست آن بسپارید

بقیه در ادامه مطلب . . .

وبلاگی بازدید : 639 پاییز 1391 نظرات (0)


فروردین ماه
کسی که به خدا توکل می کند، رنجها و سختی های زندگی را بهتر تحمل خواهد کرد و می تواند به نام او از سد مشکلات گوناگون بگذرد. شما باید از تکبر و متکبران فاصله بگیرید و خود را نیازمند دوستان باوفا بدنید، خانواده نقش مهمی در سلامت روانی انسان دارد، بنابراین رشته عاطفی خود با خانواده را محکم تر کنید. اگر عجول نباشید کم کم به خواسته های به حق تان می رسید، البته اگر اراده پروردگار نیز بر آن تعلق گرفته باشد.

بقیه در ادامه مطلب . . .

وبلاگی بازدید : 2120 پاییز 1391 نظرات (1)




متولدین فروردین ماه :
به سوی من بیا
تاتو را حس کنم
و دنیا خواهد دید
داستان عشقی سوزان را
که شعله اش در قلب من خواهى بود
به هنگام عاشقی گویی در دنیای شوالیه ها و پرنسس ها سر میکند.
قلبا عاشق است و در عشق پا بر جاست.
بقیه در ادامه مطلب . . .



وبلاگی بازدید : 799 پاییز 1391 نظرات (0)


همه ما هنگام مواجهه با یك آدم جدید كه قرار است نقش مهمی در زندگی  آینده ما بازی كند با این سؤال روبه‌رو می‌شویم كه چگونه با او رفتار كنیم تا محبوب و مقبول او شویم؟ از كجا بدانیم او چگونه رفتاری را می‌پسندد؟ اصلا چطور خیلی سریع این آدم را بشناسیم؟ جواب اینگونه سؤال‌ها در قانون طلایی «جوری با آدم‌ها رفتاركن كه خودشان دوست دارند با ایشان رفتار شود» خلاصه می‌شود.اما حالا از كجا بدانیم این دوست جدید یا همكلاسی یا همكار یا خواستگار، دوست دارد كه چگونه با او رفتار شود؟نگران نباشید! تمام اطرافیان شما در 4 گروه رنگی خلاصه می‌شوند كه شما با شناخت این 4 رنگ و خصوصیات و نقاط ضعف و قوت آنها می‌توانید به سادگی رفتار خود  را با آنها تطبیق دهید و از راهی میانبر به محبوب‌ترین فرد نزد هر جمع و فردی تبدیل شوید.برای آنكه موفق به كشف رنگ دیگران شوید، بهتر است اول رنگ خودتان را كشف كنید، در واقع اولین قدم در شناخت دیگران، شناختن خودتان است.
بقیه در ادامه مطلب . . .

تفریحی
پیشنهاد 2






تعداد صفحات : 5

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    جنسیت شما ؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 3266
  • کل نظرات : 77
  • افراد آنلاین : 21
  • تعداد اعضا : 53
  • آی پی امروز : 461
  • آی پی دیروز : 636
  • بازدید امروز : 1,547
  • باردید دیروز : 6,485
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 9
  • بازدید هفته : 20,322
  • بازدید ماه : 85,742
  • بازدید سال : 629,859
  • بازدید کلی : 6,985,386
  • پخش زنده فوتبال
    مطالب پربازدید
    بازی انلاین مجله