loading...
مجله وبلاگی | بروز ترین مجله اینترنتی
وبلاگی بازدید : 1023 تابستان 1391 نظرات (0)

چمدان (ويژه‌نامه سفر و گردشگري) - سه‌شنبه 23/03/1391 - شماره 57



عناوین چمدان (ويژه‌نامه سفر و گردشگري)شماره 57 :

نشاني

حذف رواديد ايران براي‌60 كشور

مالزي به دنبال ‌گردشگران مسلمان

ولشت؛ انعکاس طبيعت در آب

مقبره سردار سربه‌داران در جنگل

خاطرات شرقي‌ها در‌موزه ملي‌كامبوج

گشتي مجازي در موزه ملي كامبوج

املش، بهشت طبيعت ايران

بقیه در ادامه مطلب . . .

وبلاگی بازدید : 829 تابستان 1391 نظرات (0)

چمدان (ويژه‌نامه سفر و گردشگري) - سه‌شنبه 09/03/1391 - شماره 55


چمدان (ويژه‌نامه سفر و گردشگري) شماره 55 :

نشاني

ضرورت توجه به‌گردشگري روستايي

باغ پرندگان در روستاي تاريخي تيس

tourism tattler

دهكده‌اي بر فراز‌‌كوهستان

گنبد‌ سلطانيه در ‌‌ابعادي ‌كوچك

نرم‌افزاري كه چمدانتان را‌ مي‌بندد

توقف تاريخ در دل كوير

بقیه در ادامه مطلب . . .

وبلاگی بازدید : 825 تابستان 1391 نظرات (0)

چمدان (ويژه‌نامه سفر و گردشگري) - سه‌شنبه 02/03/1391 - شماره 54



عناوین چمدان (ويژه‌نامه سفر و گردشگري) شماره 54 :

نشاني

هزينه ‌گردشگري مردم‌دنيا

تظاهرات گردشگران را فراري مي‌دهد

Sport+travel
نقاشي طبيعت روي بوم کردستان

سفر به يك وجبي آسمان

گردشي مجازي در برج خليفه

ييلاق پايتخت

بقیه در ادامه مطلب . . .

وبلاگی بازدید : 764 بهار 1391 نظرات (0)
جنگل‌های استوایی، آمازون، سواحل بکر و دست نخورده و روحیات پر انرژی مردم برزیل هر طرفدار جهانگردی و گشت و گذار را به خود جذب می‌کند.

از همه مهم‌تر روحیات و حال و هوای مردم است که شما را به فکر فرار از زندگی بی روح و افسرده شهری می‌اندازد و به سمت خود می‌کشد.

کجا و چه زمان؟

خیلی خوب است که در هر فصلی از سفر خود به برزیل آب و هوای مناطق مختلف را مطالعه کنید و با توجه به اینکه برزیل در نیم‌کره جنوبی قرار دارد و فصل‌ها برعکس نیم کره شمالی است برنامه سفر خود را تنظیم کنید. برای مثال آمازون یکی از بارانی‌ترین مناطق جهان است و از اوایل بهمن تا اواسط اردیبهشت ماه سفر به این نقطه با مشکلات راه و بارش همراه است و از سفر به پانتنل (Pantanal) در این زمان خودداری کنید. جنوب برزیل سخت‌ترین تابستان‌ها و زمستان‌ها را دارد که در زمستان بارش برف نیز وجود دارد.

مردم برزیل بیشترین سفر‌ها را در تابستان انجام می‌دهند که این امر هزینه‌های تعطیلات و قیمت‌ها را افزایش می‌دهد ولی همین شلوغ بودن شهر‌های توریستی فستیوال‌های تفریحی زیادی را با خود به همراه می‌آورد و خدمات توریستی را افزایش می‌دهد و به هزینه‌هایش می‌ارزد. زمستان فصل کم توریست و خلوت است.

با دارا بودن مساحت بسیار زیاد تفاوت‌های دما و گوناگونی آب و هوا و بارش امری عادی است. رطوبت هوای ریو؛ پایتخت برزیل در تابستان‌ها طاقت فرساست و دمای هوا حدود 30 درجه سانتی گراد است. و در زمستان کمی هوا متعادل تر است و دما به 20 درجه هم می‌رسد. در سواحل شمال شرق به دلیل کم‌تر بودن رطوبت دمای هوا در تابستان به بیشتر از 30 درجه نیز می‌رسد. در جنوب و در سائو پاولو و پارانا دمای هوا در زمستان به 15- درجه هم می‌رسد.

بقیه در ادامه مطلب . . .
وبلاگی بازدید : 708 1390 نظرات (0)

شما به یک عروسی دعوت شده اید ، برای انتخاب لباس مورد نظرتان دچار مشکل شده اید ، و از سوی دیگر دلتان می‌خواهد در این جشن شما تک باشید ، باید چه کرد ؟

معمولا افراد هنگامی که به یک جشن عروسی دعوت می‌شوند ، تا شب مورد نظر فرا رسد دچار استرس می‌شوند . در این مقاله با ما همراه شوید تا شما را به هدف مورد نظرتان برسانیم :

اگر شما فامیل ، اقوام ، درجه ی اول باشید که می‌خواهید به عروسی بروید ، لباسی که می‌خواهید انتخاب کنید ، خیلی سخت تر خواهد بود . اگر جشن عروسی که می‌خواهید بروید در فصل تابستان است ، توصیه می‌شود که از رنگ‌های خیلی روشن بپرهیزید .

رنگ‌های تیره ، رنگ‌های ملایم بیشتر برای این فصل مناسب هستند . مانند : مشکی ، رنگ‌های تیره ، ….

اگر جشن عروسی که می‌خواهید بروید در فصل زمستان باشد بهتر است از رنگ‌های روشن ، بژ ، … استفاده کنید .

بقیه در ادامه مطلب . . .
وبلاگی بازدید : 799 1390 نظرات (0)


مجله بین المللی "National Geographic" مشهورترین و از فعالترین نشریه های دنیاست که از 125 سال پیش تاکنون مطالبی درباره مسائل مرتبط با جغرافیا و علوم طبیعی جهان منشر کرده است.
وبلاگ جهان عجایب : مجله بین المللی "National Geographic" مشهورترین و از فعالترین نشریه های دنیاست که از 125 سال پیش تاکنون مطالبی درباره مسائل مرتبط با جغرافیا و علوم طبیعی جهان منشر کرده است. این مجله به تازگی فهرستی از 12 شهر باستانی و شگفت انگیز جهان منتشر کرده که شهر پرسپولیس یا تخت جمشید به عنوان یک از شهرهای حیرت انگیز دنیای باستان انتخاب شده است.

یکی از نکات قابل توجه این نشریه استفاده از دانشمندان علم جغرافیا برای تهیه گزارش ها و استفاده از عکاس های حرفه ای آرشیوی ویژه خود است. با هم نگاهی بر شهرهای شگفت انگیز دنیای باستان می اندازیم.

1- پترا - اردن

با دقت به عکس و مقایسه فردی که در دهانه معبد پترا ایستاده می توان به عظمت و وسعت این شهر باستانی پی برد. این شهر سالیان سال زیر شن های صحرا مدفون شده بود. تاریخ ساخت آن به قرن دوم میلادی و به دست مردمان "انباط" ساخته شده است. این مکان امروزه یکی از اماکن گردشگری اردن است.

بقیه در ادامه مطلب . . .


وبلاگی بازدید : 764 زمستان 1390 نظرات (0)
پایتخت: ایروان زبان رسمی: ارمنی ،آذری، کردی
نوع حکومت: جمهوری واحد پول: درام
مذهب: اکثریت ارمنی
امید طول عمر: ۸/۷۱ سال رشد سالانه جمعیت: ۳۲/.- درصد

جمعیت: ۲,۹۹۱,۳۶۰ نفر

جغرافیای کشور ارمنستان

کل ارمنستان کوهستانی است , فقط ۱۰% مساحت کشور کمتر از ۱۰۰۰ متر ارتفاع دارد.  رودهای مهم: ارس، زنگه.  بلندترین نقطه: کوه آراگاتس، ۴۰۹۰ متر.  آب و هوا: ارمنستان آب و هوایی خشک با اختلاف محلی بسیار به دلیل میزان ارتفاع و دیگر عوامل دارد.

بقیه در ادامه مطلب . . .
وبلاگی بازدید : 705 زمستان 1390 نظرات (0)


آکواریوم جورجیا از جاذبه های توریستی کشور آتلانتا به حساب می آید.این آکواریوم به همراه ۳۰ میلیون لیتر آب تازه دریا در رده ی بزرگترین آکواریوم جهان قرار گرفته و در مرکز شهر آتلانتا قرار دارد.آکواریوم جورجیا به دلیل دنیای شگفت انگیز جانوران آبزی به یکی از معروفترین مراکز جهان تبدیل شده است.

در ماه می ۲۰۰۷ پنج میلیون نفر از این آکواریوم بازدید کردند.آکواریوم جورجیا حیوانات نادری را که تنها در چند آکواریومجهان وجود دارند به نمایش می گذارد.

این آکواریوم از پنج گالری تشکیل شده است که نام آن ها گالری جورجیا،گالری رودخانه،گالری آب های سرد،گالری اقیانوس و گالری استوایی می باشد.یکی از جاذبه های این آکواریوم تونل ۳۰ متری گالری اقیانوس است.

بقیه در ادامه مطلب . . .

وبلاگی بازدید : 741 زمستان 1390 نظرات (0)

وین اتریش برای دومین بار متوالی از لحاظ کیفیت زندگی و بالابودن سطح رفاه در صدر شهرهای جهان قرار دارد.

براساس تحقیقات سالانه ای که شرکت سرمایه گذاری” میرسیر” در مورد رفاهی ترین اماکن دنیا داده است، لوکزامبورگ امن ترین کشور جهان است.

العربیه گزارش داد :این در حالی است که بر اساس این گزارش، بغداد که پس از اشغال آمریکا در شرایط سختی به سر می برد به عنوان ناامن ترین شهر جهان معرفی شد.

زوریخ سوئیس، اوکلند نیوزلند و مونیخ آلمان هر کدام به ترتیب رتبه های دوم تا چهارم را به خود اختصاص داده اند.

بر اساس این تحقیقات، شهرهایی مانند خارطوم سودان، انجامنا و بانگویی در مرکز جمهوری آفریقا نیز در رتبه های پایین تر از بغداد قرار دادند.

وبلاگی بازدید : 893 پاییز 1390 نظرات (0)
تاور بریج (Tower Bridge) نام زیباترین و مهم‌ترین پل لندن است که روی رودخانه تیمز ساخته شده است




این پل که در نزدیکی پل لندن و برج لندن قرار دارد، کار ساخت آن در سال 1886 آغاز شد و 8 سال بعد به اتمام رسید.

نام این پل بر گرفته از نزدیکی آن به برج لندن است. این پل یک پل قابل برداشت، خودکار و معلق است، به طوری که قابلیت آن را دارد که باز شود تا کشتی‌های بزرگتر بتوانند از آن عبور کنند.

این پل 2 برج و یک دریچه 2 قسمته دارد که وقتی یک کشتی بزرگ بخواهد از زیر آن بگذرد لپه‌های این دریچه را بالا می‌برند.

در زمان ساخت تاور بریج، قسمت بزرگی از بندر لندن در بین تاور بریج و لندن بریج قرار داشت. از دهانه رود تا تاور بریج کشتی‌ها بدون مانع می‌رسند، چراکه در این قسمت از رودخانه پلی وجود ندارد.

برج‌های این پل دارای معماری گوتیک است و بخشی از مسیر جاده‌روی آن را می‌توان در مواقع لزوم بالا کشید تا کشتی‌های بزرگ بتوانند به‌راحتی از زیر آن عبور نمایند.

بقیه در ادامه مطلب....

تفریحی
پیشنهاد 2






تعداد صفحات : 2

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    جنسیت شما ؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 3266
  • کل نظرات : 77
  • افراد آنلاین : 18
  • تعداد اعضا : 53
  • آی پی امروز : 582
  • آی پی دیروز : 636
  • بازدید امروز : 2,890
  • باردید دیروز : 6,485
  • گوگل امروز : 12
  • گوگل دیروز : 9
  • بازدید هفته : 21,665
  • بازدید ماه : 87,085
  • بازدید سال : 631,202
  • بازدید کلی : 6,986,729
  • پخش زنده فوتبال
    مطالب پربازدید
    بازی انلاین مجله