loading...
مجله وبلاگی | بروز ترین مجله اینترنتی
وبلاگی بازدید : 598 پاییز 1393 نظرات (0)

در حال دویدن در یک پارک هستید که ناگهان صدایی را می شنوید:«سرعت خود را کاهش داده و به آرامی بایستید و کمی نوشیدنی قند دار بنوشید».این صدایی که دستور توقف می دهد، پزشکی است که در یک تکنولوژی پوشیدنی ظهور پیدا کرده است.

در بسیاری از مواقع برای لاغر شدن و کاهش وزن به انجام کارهایی پرداخته می شود که حتی فکر نمی کنیم ضرری داشته باشند، چه برسد به اینکه به بدن آسیب برسانند.

مخترعان فنلاندی موفق به طراحی لباس متفاوتی شده اند که با پوشیدن آن تمام علائم حیاتی شخص در هر لحظه به صفحه اسمارت فون ارسال می شود تا شخص بتواند سلامت جسمی خود را روی صفحه تلفن همراه داشته باشد و با کوچکترین نوسانی از تغییرات سلامتی خود آگاه شود.

وبلاگی بازدید : 1360 بهار 1393 نظرات (0)

یک دانشمند انگلیسی که کار او باعث شد حجم هارددیسک‌ها به صورت اساسی افزایش یابد موفق به کسب جایزه فناوری هزاره ـ که قبلا با عنوان جایزه والتر آلستروم شناخته می‌شد ـ شد. پروفسور استوارت پارکین موفق به تولید هد داده‌خوان مخصوصی شده که قادر به تشخیص سیگنال‌های ضعیف‌تر و کوچک‌تری نسبت به آنچه تاکنون ممکن بوده، می‌شود. این ابداع اجازه می‌دهد اطلاعات بیشتری روی پلاترهای دیسک مغناطیسی ذخیره شود.

براساس اعلام آکادمی فناوری فنلاند پارکین یک مبتکر پیشرو در زمینه اسپینترونیک است. اسپینترونیک وابسته به اسپین های مغناطیسی الکترون ها به جای بار الکترون ها برای ذخیره کردن بیت های اطلاعاتی است. اسپینترونیک یکی از موفق ترین زمینه های فناوری نانوست. خلاقیت و نوآوری این دانشمند می تواند به تحول عظیمی در زمینه اکتساب داده ها و ظرفیت ابزارهای ذخیره سازی اطلاعات منجر شده که به نوبه خود به تکامل مراکز داده (دیتا سنتر) بزرگ، سرویس های ابری (شبکه های وسیع)، شبکه های اجتماعی و توزیع آنلاین فیلم و موزیک کمک می کند.
وبلاگی بازدید : 600 بهار 1393 نظرات (0)

دانشمندان شیوه نوینی برای ساخت رایانه، تلفن همراه و دیگر سیستم های ارزان ابداع کرده اند که عرضه پلاستیک های انعطاف پذیر را برای ساخت تراشه های سیلیکونی یک گام به واقعیت نزدیک تر می کند.

محققان دانشگاه «آیووا» و دانشگاه «نیویورک» با اشاره به اینکه میزان زیادی انرژی برای خواندن اطلاعات ذخیره شده در تراشه ها لازم است از طرح جدید خود برای غلبه بر این مانع مهم در ساخت وسایل الکترونیکی پلاستیکی خبر دادند.

اگرچه رمز گذاری اطلاعات در نور برای انتقال از طریق فیبر نوری نسبتا ارزان و آسان است اما ذخیره سازی اطلاعات با استفاده از خاصیت مغناطیسی موثر تر است چرا که اطلاعات سالها و بدون نیاز به هیچگونه انرژی اضافی به خوبی حفظ می شود.

«مایکل فلت» استاد فیزیک و ستاره شناسی دانشکده علوم و هنرهای لیبرال و مدیر مرکز علوم و فناوری اوپتیک دانشگاه آیووا می گوید: از این رو همیشه تبدیل کردن اطلاعات از یک نوع به نوع دیگر یک مساله مهم تلقی شده است.


وبلاگی بازدید : 438 بهار 1393 نظرات (0)


ششم فروردین، شرکت انویدیا در رویداد سالانه فناوری‌‌های مربوط به پردازنده‌های گرافیکی (GPU) از آخرین دستاورد خود یعنی کارت گرافیکی دو هسته‌ای GTX Titan Z رونمایی کرد.

محصول جدید انویدیا، یکی از بزرگ ترین تولیدکنندگان پردازنده های گرافیکی دنیا، همه رکوردها را شکسته تا سرعت و قدرت بالای خود را اثبات کند.

GTX TitanZ دو پردازنده با معماری kepler دارد. انویدیا پیش از این در تراشه های کارت های گرافیکی سری ۷۰۰ نیز از معماری نام آشنای کپلر استفاده کرده بود، اما استفاده از دو کپلر که هر کدام ۲۸۸۰ هسته پردازشی CUDA دارند، با ۱۲ گیگابایت حافظه و فرکانس هفت گیگاهرتز، برگ برنده GTX Titan Z است.

این کارت گرافیکی می تواند بازی های سنگین مبتنی بر موتور گرافیکی Unreal Engine 4 را در رزولوشن K5 روی چند مانیتور براحتی اجرا کند. کارت گرافیکی جدیدانویدیا که یک شبه ابر رایانه است، اواسط سال ۲۰۱۴ با قیمت نجومی 3000 دلار برای حرفه ای ها وارد بازار می شود./ ضمیمه کلیک


وبلاگی بازدید : 429 بهار 1393 نظرات (1)

شرکت اپل قصد دارد ساعت هوشمند خود موسوم به «i Watch» و همچنین به روزرسانی های جدید محصول «TV box» که امکان دانلود اپلیکیشن ها را فراهم می آورد در ماه ژوئن رونمایی کند.

قرار است محصولات جدید اپل در کنفرانس سالانه و جهانی توسعه دهندگان (WWDC) دوم ژوئن (12 خرداد) در سانفرانسیسکو آمریکا عرضه شود.

انتظار می رود «تیم کوک» رییس شرکت اپل خودش ساعت مفهومی «iWatch» که گفته می شود قابلیت رهگیری سلامت را دارد رونمایی کند.

این ساعت در دو نسخه یکی با بدنه فلزی و بند چرمی موسوم به «iWatch S» و دیگری به نام «iWatch C» که نسخه پلاستیکی و ارزان تر این ساعت با رنگهای مختلف است به بازار عرضه شود.

گمانه زنی ها در مورد ساعت هوشمند اپل در اواخر سال 2012 آغاز شد و شایعات حاکی از رونمایی این محصول فناورانه در سه ماهه آخر سال 2013 بود.

وب سایت های چینی در دسامبر 2012 نوشتند اپل در حال همکاری با شرکت اینتل برای ساخت گجتی است که به مچ دست بسته می شود.


وبلاگی بازدید : 1444 زمستان 1392 نظرات (0)

اتصالات، سیم یا کابل هر چه که آنها را بنامید، از دهه 70 به صورت بخشی بنیادی و جدایی ناپذیر از اختراعات و ابداعات مربوط به علم رایانه‌ها درآمده‌اند.

صفحه نمایش ها، چاپگرها، مسیریاب ها (روتر)، بلندگوها و هر چیز دیگری در دنیای رایانه ها به نوعی اتصال یا کابل کشی نیازمندند. این رویه تا همین چند سال پیش ادامه داشت، تا این که در سال های اخیر راه های اتصال و تبادل داده بی سیم وای ـ فای و بلوتوث با امکان پذیر کردن انتقال داده بین گجت های با سیم و بی سیم، به چنان محبوبیتی دست یافت که به صورت جزیی جدا نشدنی از علوم رایانه ای درآمدند. راه اتصال وایرلس در عین آسانی، کاهش تعداد درگاه های (پورت) اتصال رایانه ها را برای تولیدکننده ها ممکن کرد. در این بین فقط کاربرانی که از دیسک های سخت ذخیره داده، ماوس و دیگر لوازم جانبی قدیمی دیگر استفاده می کنند، سرگردان می مانند که با وسایلی که از پیش دارند، چه کنند. در اینجا ما آنچه را که شما باید درباره دنیای وایرلس امروزی بدانید و بهترین راه های استفاده از درگاه های اتصال رایانه (port) را بازگو می کنیم.
وبلاگی بازدید : 1318 زمستان 1392 نظرات (0)

دانشمندان انگلیسی نسل جدید اینترنت بی‌سیم را با عنوان Li-Fi ساخته‌اند که می‌تواند داده‌ها را با استفاده از نور مرئی انتقال دهد.

 به نقل از افکارنیوز- نسل بعدی اینترنت بی سیم می تواند از لامپ های حبابی (LED) به جای پهنای باند استفاده و سرعت انتقال داده ها را تا ۲۵۰ برابر سریع تر کند. به گفته دانشمندان سرعت انتقال داده در این نوع اینترنت بی سیم ۱۰ گیگابیت بر ثانیه است. سریع ترین سرعت انتقال داده که تاکنون گزارش شده سه گیگابیت بر ثانیه است که توسط موسسه هاینریش هرتز فرانهوفر آلمان و در اوایل امسال به دست آمد.
محققان چینی نیز به تازگی ادعا کرده که اتصالی با سرعت ۱۵۰ مگابیت بر ثانیه تولید کرده اند. اما برخی کارشناسان در درست بودن این ادعا شک دارند.
بر اساس اطلاعات نشریه ارتباطات اصطلاح (Li-Fi) که نخستین بار توسط پروفسور هارالدهاس از دانشگاه ادینبورگ ابداع شده به عنوان ارتباطات نور مرئی (VLC) شناخته می شود. بسیاری از کارشناسان ادعا می کنند که این نوع ارتباطات (Li-Fi) در آینده می تواند هزینه های خود را کاهش دهد و در مقایسه با اینترنت بی سیم (Wi-Fi) بهره وری بالاتری داشته باشد.
وبلاگی بازدید : 464 پاییز 1392 نظرات (0)

حال که کنسول‌های بازی پلی‌استیشن 4 سونی و ایکس‌باکس وان شرکت مایکروسافت تا چند ماه دیگر در دسترس کاربران قرار می‌گیرد، کنسول‌های بازی منبع باز (open-source‌‌) و دسته‌های بازی (گیم پد) سفارشی برای تلفن‌های همراه این فرصت را مغتنم شمرده و حسابی در بازار در حال تاخت و تازند

ما در اینجا پنج نوع از این کنسول های بازی اندرویدی را انتخاب کرده ایم که به مقایسه آنها می پردازیم تا شما خودتان با توجه به مشخصات و قابلیت هایشان، قضاوت کنید کدام یک برای اجرای بازی های منبع باز مورد علاقه شما بهتر است. 

موگا پرو کنترلر

با موگا می توانید کنترل هایی مشابه دسته های بازی کلاسیک کنسول های بازی را برای تلفن همراه هوشمندتان (اسمارت فون) به ارمغان آورید. دسته بازی Moga Pro Controller با افزودن کنترل های بازی به شیوه کنسول های بازی به منتخبی از عناوین بازی های گوگل پلی، به نوعی کاری شبیه آنچه را که انویدیا شیلد انجام می دهد، به عهده می گیرد، با این تفاوت که رایانش و کارهای پایه پردازش گرافیکی به عهده گوشی هوشمند یا رایانه لوحه ای شماست.

وبلاگی بازدید : 479 پاییز 1392 نظرات (0)


پس از معرفی ساعت هوشمند گلکسی گیر توسط شرکت فناوری سامسونگ اخبار غیر رسمی حاکی از این است که این شرکت در اقدامی که چندان تعجب برانگیز نیست، درحال ساخت رقیب عینک گوگل است

تاکنون هیچ جزئیاتی درباره گجتی که سامسونگ روی چشم کاربران خود قرار می دهد منتشر نشده است اما به نظر می رسد که انتخاب واژه «گیر» آن را به نوعی به ساعت هوشمند خود مرتبط می کند اما گفته شده است که اگر واژه «Glass» نیز در نام این گجت قرار گیرد، گوگل مضطرب خواهد شد.

اگرچه هیچ کدام از این اخبار رسمی نیست اما با توجه به رویکردهای تاریخی سامسونگ به تولید محصولات مختلف به نظر می رسد که این موضوع نیز به زودی عملی شود.

سایت های فناوری که درباره عینک سامسونگ گمانه زنی می کنند اظهار داشته اند که بدون هیچ تأیید رسمی می توان مطمئن بود که عینگ گیر چون عینگ گوگل مجهز به دوربین، قابلیت اجرای اپلیکیشن ها و ارتباط بی سیم با تلفن هوشمند کاربر است.با در نظر گیری این که این عینک توسط سامسونگ ساخته شده می توان گفت که این عینک با تلفن های هوشمند و تبلت های گلکسی مرتبط می شود.(مهر)



وبلاگی بازدید : 507 پاییز 1392 نظرات (0)
مايکروسافت در کنفرانس دوشنبه شب خود از نسل جديد تبلت هاي Surface Pro و Surface RT رونمايي کرد. تبلت Surface Pro 2 به پردازنده x86 اينتل از سري Haswell مجهز است و براساس ادعاي مايکروسافت، دقت صفحه نمايش آن در نمايش رنگ ها 46 درصد بهبود يافته است.مايکروسافت ادعا کرد که علاوه بر بهبود صفحه نمايش، اسپيکرها نيز ارتقا يافته است و اکنون صداي خروجي با کيفيت تري را مي توان از سرفيس 2 پرو انتظار داشت.مايکروسافت همچنين اعلام کرد که Surface Pro 2 از نظر قدرت پردازنده 20 درصد نسبت به نسل قبل بهبود يافته است.به گزارش theverge ،نسل دوم سرفيس پرو از 95 درصد لپ تاپ هاي حال حاضر دنيا سريع تر است و طول عمر باتري آن نيز 75 درصد نسبت به نسل قبل بهبود يافته است. اين طول عمر باتري بالاتر به دليل استفاده از پردازنده Haswell اينتل است.يکي از شکايت هاي کاربران از نسل اول سرفيس پرو مربوط به پايه پشت تبلت بود که استفاده از آن را زماني که تبلت، روي پا قرار داده مي شد، مشکل مي کرد. مايکروسافت تغييراتي در اين پايه اعمال کرده است تا بتوان تبلت را در 2 زاويه 55 درجه و 22 درجه تنظيم کرد
تفریحی
پیشنهاد 2






تعداد صفحات : 7

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    جنسیت شما ؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 3266
  • کل نظرات : 77
  • افراد آنلاین : 35
  • تعداد اعضا : 53
  • آی پی امروز : 655
  • آی پی دیروز : 636
  • بازدید امروز : 3,709
  • باردید دیروز : 6,485
  • گوگل امروز : 12
  • گوگل دیروز : 9
  • بازدید هفته : 22,484
  • بازدید ماه : 87,904
  • بازدید سال : 632,021
  • بازدید کلی : 6,987,548
  • پخش زنده فوتبال
    مطالب پربازدید
    بازی انلاین مجله