loading...
مجله وبلاگی | بروز ترین مجله اینترنتی
وبلاگی بازدید : 587 پاییز 1390 نظرات (0)

کامیون سازی اسکانیا خودش را متولد ۱۸۹۱ میلادی می داند اما درواقع در سال ۱۹۰۰ میلادی تاسیس شده است. به هر حال این کمپانی در کشور سوئد متولد شده و در حال حاضر به تولید کامیون و اتوبوس می پردازد نماد این شرکت یک شیر یا اژدهاست که شعله ی از دهان آن خارج می شود و یک تاج سلطنتی هم بر سر دارد.
در سال ۱۹۱۱ میلادی کمپانی VABIS با اسکانیا ادغام شد و از آن پس محصولاتش اسکانیا وایس نام گرفت.
بعد از جنگ جهانی اسکانیا به وارد کردن ماشینهای فولکس واگن مبادرت ورزید. در سال ۱۹۳۶ اولین موتور دیزل را به کار برد و در سال ۱۹۵۸ موتورهای دیزل را به توربو شارژ مجهز کرد. در سال ۱۹۶۹ کمپانی SAAB با اسکانیا ادغام شد و کمپانی اسکانیا ساب نام گرفت.
در سال ۱۹۹۹ ولوو تلاش کرد که بخشی از سهام اسکانیا را بخرد اما اتحادیه اروپا برای جلوگیری از انحصاری شدن تولید کامیون در شمال اروپا مانع این کار شد.
شرکت کامیون سازی اسکانیا در حال حاضر با تولید سریهای مختلف کامیون، کشنده و کامیونت سعی کرده نیازهای مختلف باز را جوابگو با شد. از جمله مهمترین و پر کاربرد ترین این سریها را می توان سری R و سری P دانست. محصولات خانواده R برای حمل بار در مسافت طولانی و با تناژ متوسط در نظر گرفته شده ، ارتفاع کابین R کلاسها به نسبت بیشتر از ارتفاع کابین R کلاسها به نسبت بیشتر از ارتفاع کابین P کلاسها است. سری P با بهره گیر ی از گیریبکس هوشمند و فاصله محوری کم در دو نوع ۲×۴ و ۴×۴ ساخته می شود.
شاید P کلاس به نظر برای کار در محیط شهری و فضاهای کوچک طراحی شده باشد ولی باید آن را همچون یک آفتاب پرست دانست. اگر گهگاه در ترافیکهای سنگین شهر گیر کرده باشید قطعاً در خواهید یافت که یک کامیون با بعاد مناسب می تواند به انجام عملیاتهای فوریتی بپردازد. سری P با اتاق مربعی شکل ارتفاع کم، تایرهای SUPER با بهره بردن از موتور ۳۴۰ اسب بخار ی و ۶ سیلندر و همچنین سیستم گردش فرمان تمام هیدرولیک برگشت پذیر برای سازمان های آتش نشانی کشور سوئد انتخاب شد.
مهمترین رقیب برای P کلاس دوست داشتنی، کامیون ولوو FEبود که نتوانست نظر کارشناسان آتش نشانی را جلب کند البته مهمترین دلیل برتری ۳۴۰ P نسبت به VOLVO FE از نظر کارشناسان شگفت انگیز این کامیون در مواقع حساس و چابک بودن به نسبت عالی در محیط های شهری است البته ۳۴۰ P نتوانست انتظارات کارشناسان را برای کامیون آتش نشانی چند منظوره برآورده کند که اسکانیا مجبور به اجرای تغییرات و افزایش طول شاسی شد به هر حال کمپانی اسکانیای سوئد با تعریف ۴ نوع کامیون آتش نشانی کشور سوئد را برطرف کند که به ترتیب در مورد آنها توضیح می دهیم.

بقیه درادامه مطلب ...

● ماشین آتش نشانی اصلی

ناگهان آژیر خطر به صدا در می آید و ماموران آتش نشانی هر چه سریعتر خودشان را به وسیله میله فرود به محل استقرار کامیون های آتش نشانی می رساند. قطعاً اولین خودروی که انتخاب می می شود خودروی است که دارای خصوصیات Off – road می باشد و بعد از آن کامیون آتش نشانی اصلی آماده حرکت می شود که در واقع مجهز به وسایل خاص و تجهیزات مختصری برای قرار گرفتن در موقعیت ها و عملیات های معمولی است.
اسکانیا ۳۴۰ P بهترین گزینه برای این عملیات هاست . این کامیون با شاسی و سیستم ترمز دیسکی مجهز به سیستمهای کمکی ABS و ASR دارای عکس العمل خارق العاده ی در مواقع حساس است بویژه زمانی که مخزن مواد خاموش کننداش پر باشد و مجبور به تغییر جهت و کاهش سرعت ناگهانی نمی شود.

● ماشین های آتش نشانی چند منظوره

کامیون آتش نشانی چند منظوره با توانایی بالا و بهره بری از امکانات زیاد از جمله داشتن مخزن متحرک و رفتن به موقعیت هایی با ارتفاع هایی با ارتفاع کم ، داشتن ابزار آلات و قیچی های گوناگون، داشتن بالابرهای خاص و قرار گرفتن شیلنگ هایی با متراژهای مختلف تقریباً یک واحد آتش نشانی کوچک را در خود جمع آوری کرده است.
برعکس کامیون های آتش نشانی دیگر که از ۲×۴ بوده اند ، از کامیون های ۲×۶ برای این منظور استفاده می شود . ۲× ۶ ها نه تنها از فاصله زیاد محور ی بهره می برد بلکه قابلیت تحمل بارهای سنگین و نصب جرثقیل های مرتفع را نیز دارا است.

● کامیون های آتش نشانی ویژه فرودگاه

این نوع کامیون سریعترین نوع کامیون های آتش نشانی است زیرا باید در سریعترین زمان ممکن خود را به موقعیت خطر برساند . دلیل این امر اهمیت زیاد زمان در امور فرودگاهی است.
اسکانیا ۳۸۰ P و ۳۴۰ P با بهره بردن از تایر های Super سعی نموده اند در مواقع حساس از لغزش احنمالی کامیون جلوگیری نمایند. گیریبکس اتوماتیک و کابین کشیده با فاصله کوتاه مابین دو محور همخوانی فوق العاده ی دارد. در واقع کامیون های آتش نشانی فرودگاه باید توانایی به نمایش گذاشتن نورهای سریع را داشته باشد. مخزن به کار رفته برای بارگیری خاموش کننده های کفی در نظر گرفته شده است. پمپهای پرتابی ۱۰۰ متری با قابلیت هدایت دستی و مکانیکی سعی کرده تا کار سخت آتش نشان را کمی راحت تر کند.

● کامیون های آتش نشانی حامل آب

کامیون های آتش نشانی حامل آب در واقع اولین کامیون های آتش نشانی هستند که با شنیدن کلمه ی FIRE TRUCK به یاد آنها می افتیم. کامیونهایی که فقط برای حمل آب در نظر گرفته می شوند در واقع همان کامیون های سری P هستند و بر خلاف کامیونهای چند منظوره یا فرودگاهی از شاسی کوتاهتر، اتاق جمع و جور تر و تک کابین، سیستم تعلیق محکمتر و .... بهره می برند.
مخزن آب ( یا مواد شیمیایی یا خاموش کننده های الکتریکی با توجه به سفارش سازمان آتش نشانی ) در حالت طبیعی با نرمال دارای ظرفیتی معادل ۱۰۰۰۰ لیتری می باشند . این کامیونها به پمپهای بزرگ آب که برای شرایط سخت و فشارهای زیاد طراحی شده اند مجهز می باشند.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
تفریحی
پیشنهاد 2






اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    جنسیت شما ؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 3266
  • کل نظرات : 77
  • افراد آنلاین : 11
  • تعداد اعضا : 49
  • آی پی امروز : 329
  • آی پی دیروز : 380
  • بازدید امروز : 1,453
  • باردید دیروز : 3,712
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 13
  • بازدید هفته : 9,289
  • بازدید ماه : 33,966
  • بازدید سال : 578,083
  • بازدید کلی : 6,933,610
  • پخش زنده فوتبال
    مطالب پربازدید
    بازی انلاین مجله