loading...
مجله وبلاگی | بروز ترین مجله اینترنتی
وبلاگی بازدید : 416 تابستان 1392 نظرات (0)
اپل در کنفرانس سالانه و جهاني توسعه دهندگان خود (WWDC) از هفتمين و جديدترين نسخه سيستم عامل همراه محبوب و پرطرفدار iOS پرده برداري کرد. iOS 7 را مي توان نقطه عطفي در سيستم عامل موبايل اپل دانست. اين نسخه به طور کامل باز طراحي شده و به گفته «تيم کوک»، بزرگ ترين تغيير را از زمان اولين عرضه در سال 2007 تا به امروز شاهد بوده است.طراحي iOS 7 تنها محدود به تغييرات ساده و جزئي نمي شود؛ بلکه اپل اين بار پا را بسيار فراتر گذاشته و تقريبا جزء به جزء اين سيستم عامل را دوباره از نو و با سبکي جديد طراحي کرده است. طراحي جديد شامل آيکن هاي تيز تر و تخت تر، فونت هاي باريک تر و اسلايد جديد است که براي بازکردن قفل دستگاه استفاده مي شود. يک کنترل پنل نيز در iOS 7 اضافه شده است که زير صفحه نمايش قرار دارد و با کشيدن انگشت از پايين صفحه به سمت بالا، کاربر مي تواند به بيشتر مواردي که براي تنظيم دستگاه به آن ها نياز دارد، دست يابد.به گزارش zoomit ،اپليکيشن STOCK به طور کامل از نو طراحي شده، اپليکيشن هواشناسي به طرز شگفت انگيزي زيباتر شده و از پويانمايي هاي جذاب براي نمايش اطلاعات هواشناسي استفاده شده است. اپل ادعا مي  کند که طراحي جديد باعث خواهد شد گوشي شما «بزرگ تر به نظر برسد» زيرا هر کدام از اپليکيشن ها به بهترين نحو، از فضاي اختصاص داده شده به خود استفاده مي کند

تقويم، پيام ها، مرکز بازي و به طور کلي تمام اپليکيشن هاي موجود، برخلاف سيستم هاي پيشين اپل داراي طراحي يک دست، تخت و از همه مهم تر ساده است.نوار سيگنال کاملا تغيير کرده است و در اين نسخه از نقاط دايره شکل براي نمايش قدرت سيگنال دريافتي تلفن استفاده مي شود که کاملا يک دست است و در نوع خود نوآوري محسوب مي شود. تمام اپليکيشن هاي اختصاصي آيفون که توسط اپل ساخته شده  است و به طور پيش فرض در محصولات آن قرار مي گيرد از حرکات کشويي و مبتني بر ژست و حالت حرکتي خاص بهره  مي برد. فولدر ها اکنون صدها اپليکيشن را در خود جاي مي دهد. اين مقدار در نسخه هاي پيشين به 12 تا 16 عدد محدود شده بود.

مرکز اعلانيه ها:مرکز اعلانيه ها نيز به طور کامل دستخوش طراحي مجدد شده و به ابزاري کاربردي تبديل شده است. کاربر اکنون مي تواند تعداد اعلانيه هايي راکه مايل به مشاهده آن‌هاست ، تنظيم کند ، همچنين اين بخش از سيستم عامل از طريق صفحه قفل نيز در دسترس است و براي مشاهده آن نيازي نيست حتما وارد اپليکيشن شويد.اکنون مي توانيد بخش اعلانيه ها را شخصي سازي کنيد .

مرکز کنترل:اين اپليکيشن به تازگي به خانواده iOS اضافه شده است و از طريق کشيدن انگشت از سمت پايين صفحه به بالا، نمايش داده مي شود. با استفاده از اين بخش مي توانيد موارد مورد نياز و ضروري دستگاه خود را تنظيم کنيد؛ به عنوان مثال براي روشن يا خاموش کردن بلوتوث، ديگر لازم نيست وارد منو و از آنجا نيز وارد تنظيمات گوشي شويد و ويژگي مورد نظر را خاموش يا روشن کنيد.از طريق اين بخش مي توانيد حالت پرواز، واي فاي، بلوتوث، نور فلاش، ميزان شفافيت صفحه نمايش و بسياري از موارد ديگر را تنظيم کنيد.

چندوظيفگي:در نسخه هاي پيشين، چندوظيفگي از بيشتر اپليکيشن ها پشتيباني نمي کرد و گاه با واکنش هاي تند کاربران خشمگين مواجه مي شد. اما ديگر هيچ يک از اين محدوديت ها وجود ندارد و نسخه هفتم در زمينه چندوظيفگي به طور کامل از تمام سرويس ها و اپليکيشن هاي موجود پشتيباني مي کند.ويژگي جالب بعدي در اين زمينه، قابليت به روزرساني اپليکيشن هاي خاص در زمان هاي خاص و در شرايطي است که پوشش اينترنت Wi-Fi موجود باشد. با فشار دادن دکمه اعلانيه ها، تمام اپليکيشن ها به طور کامل به روزرساني خواهد شد و ديگر مانند گذشته نيازي نيست براي به روز کردن مثلا اپليکيشن هواشناسي، وارد محيط اپليکيشن شويد.

مرورگر سافاري:همه مي دانيم که صفحه نمايش 4 اينچي آيفون براي وب گردي خيلي مناسب نيست؛ براي رفع اين مشکل در iOS 7 مي توانيد مرورگر سافاري را به حالت تمام صفحه درآوريد و با استفاده از فضاي بيشتر به مرور وب بپردازيد. ويژگي ديگر مشاهده صفحات وب به صورت کارتي است که بسيار شبيه مرورگر کروم براي iOS و آندرويد است.

AirDrop:سرانجام امکان اشتراک گذاري اطلاعات بين کاربران iOS از طريق بخش کنترل، با استفاده از AirDrop امکان پذير شد. اين قابليت به شما اجازه مي دهد بتوانيد اطلاعات خود را با ديگر کاربران iOS از فاصله کم به اشتراک بگذاريد.

دوربين و عکاسي:اپليکيشن دوربين نيز به طور کامل بازطراحي شده و رابط کاربري آن نسبت به گذشته بهبود يافته و فيلترهاي جديدي به آن اضافه شده است. ويژگي جديد، قابليت سازمان دهي عکس ها و فيلم ها از طريق زمان عکس برداري آن هاست. همچنين قابليت به اشتراک گذاري ويدئوها در iCloud نيز اضافه شده است.

سيري:دستيار صوتي سيري نيز به طور کامل باز طراحي شده و گويش نرم افزار به صورت حيرت انگيزي به حالت طبيعي درآمده است. سيري اکنون مي تواند تنها با دستورات صوتي شما بلوتوث، ميزان روشنايي صفحه، پخش پيام هاي صوتي و بسياري ديگر از اعمال را بدون نياز به لمس صفحه انجام دهد.

iOS در داخل خودرو:قابليت هاي iOS در زمينه کارآيي در داخل خودرو به طور چشمگيري در نسخه 7 بهبود يافته و اپل يک نسخه مخصوص خودرو از iOS را طراحي کرده است.با استفاده از اين نسخه، راننده مي تواند به راحتي به مکالمه بپردازد، به دوستانش پيامک ارسال کند، به موسيقي گوش دهد، مسيرها را مشخص کند و قابليت هاي بسياري که همه اين ها به کمک دستيار صوتي قوي اين شرکت، سيري، به وقوع خواهد پيوست.

اپ استور:اپ استور نيز تغيير کرده و ويژگي هاي جالبي به آن اضافه شده  است. براي مثال، فرض کنيد که داخل يک مکان باستاني در حال خريد هستيد, اپ استور به طور خودکار تمام اپليکيشن هاي محبوب و مربوط به آن مکان خاص را به شما پيشنهاد مي کند.

راديوي آيتونز:يکي از بزرگ ترين به روزرساني ها در iOS 7، پخش کننده جديد موسيقي است. اپليکيشن جديد موسيقي از رابط کاربري جديدي بهره مي برد و همچنين سرويس راديويي تازه تاسيس Radio آيتونز را به کاربران هديه مي کند.

نمايش زنده زمان در آيکن اپليکيشن ساعت :اپل در نسخه جديد، از سبک کاشي هاي زنده مايکروسافت الگوبرداري کرده است و زمان را به صورت زنده در آيکن اپليکيشن ساعت نمايش مي دهد.

جمع بندي:بدون شک، iOS 7 بزرگ ترين تغيير را از سال 2007 تاکنون به خود ديده است. بايد در نظر داشت که تاکنون تمام مقايسه هايي که بين ديگر سيستم هاي عامل محبوب دنيا و iOS انجام مي شد، بر اساس طراحي اين سيستم عامل در سال 2007 بوده اما اکنون رقابت تازه اي شکل گرفته و اپل بسياري از مشکلات موجود در iOS را رفع و قابليت هاي کليدي را به آن اضافه کرده است.نسخه هفتم اين سيستم عامل به صورت يک به روزرساني روي آيفون 4 به بعد، آي پد 2 به بعد و نسل پنجم آي پاد تاچ، پاييز امسال نصب خواهد شد.

براي دريافت جديدترين اخبار و مطالب روزانه در ايميل تو خبرنامه عضو شويد




مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
تفریحی
پیشنهاد 2






اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    جنسیت شما ؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 3266
  • کل نظرات : 77
  • افراد آنلاین : 15
  • تعداد اعضا : 56
  • آی پی امروز : 565
  • آی پی دیروز : 728
  • بازدید امروز : 1,920
  • باردید دیروز : 5,314
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 4
  • بازدید هفته : 29,570
  • بازدید ماه : 29,570
  • بازدید سال : 1,031,222
  • بازدید کلی : 7,386,749
  • پخش زنده فوتبال
    مطالب پربازدید
    بازی انلاین مجله