loading...
مجله وبلاگی | بروز ترین مجله اینترنتی
وبلاگی بازدید : 427 پاییز 1392 نظرات (0)
مقابله با سمومي که باعث پيري پوست مي شود

سموم موجود در هوا، باعث پير شدن پوست مي شود. علت آن هم راديکال هاي آزادي است که هنگام ورزش کردن و تبديل مواد غذايي به انرژي، به طور طبيعي به وجود مي آيد و به کلاژن و بافت هاي کششي پوست حمله مي کند. به نقل از سايت «نيوزويک» آنتي اکسيدان ها با آسيب راديکال آزاد مقابله مي کند. بنابراين بهتر است از لوازم بهداشتي حاوي رسويراترول، چاي سبز، ويتامين C و «نياسين» استفاده کنيد و علاوه بر آن مواد غذايي سرشار از آنتي اکسيدان مانند ميوه و سبزيجات تيره رنگ مصرف کنيد. به عنوان مثال، گريپ فروت قرمز نسبت به گريپ فروت سفيد داراي آنتي اکسيدان بيشتري است يا فلفل قرمز نسبت به فلفل سبز آنتي اکسيدان بيشتري دارد. گرد و خاک موجود در هوا، منافذ پوست را مسدود مي کند، بنابراين لازم است صورت خود را روزانه با تميزکننده ملايم بشوييد. در ادامه اين مطلب چند سوال درباره پوست و نحوه مراقبت از آن مطرح شده است که متخصصان به آن پاسخ داده اند.


آيا برنامه غذايي تاثيري در جوان سازي پوست دارد؟

از آن جا که پوست سطح وسيعي دارد، لازم است از آن مراقبت شود. رعايت نکردن يک برنامه غذايي مناسب مي تواند تاثير مخربي روي پوست بگذارد. با مصرف ويتامين هاي C، A وD مي توان از پوست در برابر نور ماوراي بنفش خورشيد محافظت کرد.


بهترين شيوه مراقبت از پوست در حال پير شدن چيست؟

استفاده از کرم مرطوب کننده توصيه مي شود که يکي از بهترين کرم هاي مرطوب کننده براي پوست در حال پير شدن اسيدهيالورونيک است. اين يک ماده طبيعي است که بدن آن را توليد مي کند. تامين آب کافي براي افزايش انعطاف پذيري پوست ضروري است.


براي پوست در حال پير شدن چه اتفاقي مي افتد؟

با افزايش سن، توليد کلاژن و الاستين کند مي شود و خط هاي ريز و چين و چروک ها ظاهر مي شود. روند شکسته شدن اين پروتئين با قرار گرفتن در معرض نور خورشيد و جاذبه زمين تسريع مي شود و در نتيجه پوست ظاهر افتاده پيدا مي کند و نازک تر، خشک تر و شکننده تر مي شود.زيرا لايه دروني پوست شروع به نازک شدن مي کند. چربي زير پوست، در گونه ها، چانه و بيني از بين مي رود و رشد موي صورت افزايش پيدا مي کند، منافذ درشت مي شود و زناني که با تغييرات هورموني مواجهند دچار آکنه و جوش مي شوند. توان بدن براي مقابله با راديکال هاي آزاد که به سلول ها و کلاژن حمله مي کند و به آن آسيب مي رساند نيز کند مي شود.


لکه هاي مربوط به سن چيست؟

برخي از محققان معتقدند اصولا اين لکه ها به دليل عوارض نور خورشيد روي پوست به وجود مي آيد و هميشه با لکه هاي ناشي از بيماري کبدي اشتباه مي شود. اين لکه ها هيچ ارتباطي با بيماري کبدي ندارد و اغلب آن ها خوش خيم است. اما در صورت تغيير در حاشيه، رنگ يا قطر آن به متخصص پوست مراجعه کنيد.


درمان لکه هاي قهوه اي روي صورت و دست ها چيست؟

اين لکه ها که از آن به لکه هاي مربوط به سن ياد مي شود، قهوه اي يا خاکستري رنگ است و اغلب در دست ،صورت، گردن يا سينه ظاهر مي شود. اين لکه ها بر اثر قرار گرفتن در معرض نور خورشيد به وجود مي آيد و راه هاي درمان آن متعدد است که متداول ترين درمان (OTC) آن استفاده از هيدروکينون(Hydroguinone) است که از توليد ملانين در پوست جلوگيري مي کند. اما اين ماده براي درمان رنگ دانه هاي غيرمنظم ناشي از عملکرد هورمون ها، اثربخشي بيشتري دارد. متخصصان پوست با تجويز کرم هاي حاوي رتينول و هيدروکينون که از کرم هاي او تي سي بهتر عمل مي کند، نتيجه بهتري به دست آورده اند. علاوه بر آن متخصصان پوست از درمان ها يا روش هايي چون ليزر، درمان با نور و... نيز براي برطرف کردن اين مشکل استفاده مي کنند.


آيا ماده شيميايي موجود در مواد تميزکننده مي تواند تاثير مخربي روي پوست داشته باشد؟

مواد سمي زيادي در مواد تميزکننده يافت مي شود. بنابراين هنگام کار با اين مواد هميشه از دستکش استفاده کنيد. پنجره ها را هنگام تميزکاري باز نگه داريد. در صورت تماس پيدا کردن ماده شيميايي با پوست، بلافاصله با آب بشوييد.


آيا قبل از خواب صورت خود را بشوييم؟

لازم است با شستن صورت، تمامي کثيفي و آرايشي که مي تواند باعث گرفتگي منافذ شود، از بين برود.


آيا هنگام حمام، مي توان از صابون براي صورت استفاده کرد؟

از آن جا که صابون مي تواند باعث خشکي پوست شود، بهتر است هنگام دوش گرفتن از صابون استفاده نکنيد.


آيا واقعيت دارد که استفاده از لوازم آرايشي حاوي اس پي اف همانند استفاده از کرم ضدآفتاب است؟

خير. بيشتر لوازم آرايشي روي پوست ترک ايجاد مي کند و در نتيجه، اشعه ماوراي بنفش از طريق اين ترک ها به پوست راه پيدا مي کند مگر اين که لايه حجيمي از لوازم آرايش روي پوست ماليده شود.

روزنامه خراسان

براي دريافت جديدترين اخبار و مطالب روزانه در ايميل تو خبرنامه عضو شويد

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
تفریحی
پیشنهاد 2






اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    جنسیت شما ؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 3266
  • کل نظرات : 77
  • افراد آنلاین : 18
  • تعداد اعضا : 53
  • آی پی امروز : 639
  • آی پی دیروز : 663
  • بازدید امروز : 4,628
  • باردید دیروز : 8,780
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 36,280
  • بازدید ماه : 101,700
  • بازدید سال : 645,817
  • بازدید کلی : 7,001,344
  • پخش زنده فوتبال
    مطالب پربازدید
    بازی انلاین مجله