loading...
مجله وبلاگی | بروز ترین مجله اینترنتی
وبلاگی بازدید : 878 پاییز 1393 نظرات (0)

اگر به هر دلیلی برنج شپشک زد، می‌توانید با راه‌های مختلفی این حشره‌های ریز را از بین ببرید. البته انتخاب روش، به میزان محصولی که در اختیار دارید، بستگی دارد.

یک راه ساده و سنتی این است که پارچه بزرگ و تمیزی را زیر نور آفتاب و در محلی دور از گرد و خاک پهن کنید و برنج حشره زده را روی آن بریزید. هوادهی و گرمای شدید آفتاب بین ساعت 12 تا 3 بعد از ظهر، می‌تواند حشره‌های برنج را فراری دهد. البته برای پیشگیری از خرد شدن برنج، آن را مدت زمان زیادی زیر نور مستقیم آفتاب قرار ندهید.

روش دیگر، پاشیدن نمک لابه‌لای برنج است که هرچند تأثیر زیادی در از بین بردن حشرات ندارد اما می‌تواند تا حدی باعث پیشگیری از تکثیر آن‌ها شود.

راه دیگری که بسیاری از افراد برای پیشگیری از شپشک زدن یا حتی از بین بردن حشره‌های برنج استفاده می‌کنند، قرص‌های سیر موجود در بازار است. این قرص‌ها معمولاً ترکیب‌های فسفردار هستند و از آنجا که ترکیب‌های فسفردار بوی سیر می‌دهند، در بازار به قرص سیر معروف شده‌اند ولی در واقع سیری در تهیه آن به کار نرفته است. البته قرص خود گیاه سیر هم در بازار موجود است اما بیشتر قرص سیرهایی که در داروخانه یا عطاری‌ها به فروش می‌رسند، قرص «فستوکسین» هستند که ترکیب‌های فسفردار دارند و بوی سیر می‌دهند.قرص فستوکسین مانند نفتالین تصعید می‌شود. یعنی از حالت جامد یک دفعه به حالت گاز درمی‌آید.
وبلاگی بازدید : 375 پاییز 1393 نظرات (0)


حققان هشدار مي دهند، مشکلات دهان و دندان يکي از علامت هاي جدي ابتلا به بيماري است، از تغيير رنگ دندان گرفته تا وضعيت لثه، مي تواند اطلاعات زيادي درباره سلامت فرد بدهد، اما بايد به چه نوع علامتي توجه کرد؟

بوي بد دهان- بيماري کبد

اگر باوجود اين که به طور منظم دندان و زبان خود را مسواک مي زنيد و از نخ دندان استفاده مي کنيد باز هم دهانتان بو مي دهد ممکن است اين موضوع علامت مشکل جدي در قسمتي ديگر از بدن باشد؛ علامت بيماري هايي از جمله اختلال گوارشي، سوءهاضمه و گاهي هم بيماري کبد.

وبلاگی بازدید : 438 پاییز 1393 نظرات (0)

(نام تجاری: Diane)

گروه دارویی: آنتی آندروژن
گروه درمانی: ضد آندروژن و استروژن
شکل دارویی: قرص
مصرف در دوران حاملگی: گروه X

موارد مصرف: درمان آکنه و پرمویی غیر طبیعی (هیر سوتیسم)
میزان مصرف: یک قرص روزانه به مدت 21 روز در سیکل های ماهانه. اولین دارو باید از روز اول سیکل یا دوره ماهانه شروع شود و پس از 7 روز آثار دوره دوم شروع می شود.
موارد مانع: حساسیت شدید دارویی - در صورت اختلالات عروقی (ترومبوآمبولی) بیماری عروق مغزی یا کرونر قلبی, ضایعات دو بینی چشم , به علت عروق سکته حاد قلبی و سزطان سینه ممنوع است.

عوارض جانبی: احساس خستگی , ضایعات جلدی , ترشح شیر از پستان , افسردگی
توجهات: در صورت بروز زردی یا مشکلات دیگر به پزشک مراجعه شود.
آموزش: در صورت علائم جدی به پزشک مراجعه شود.
شرایط نگهداری: در دمای اتاق نگهداری شود.
نکته: ---
وبلاگی بازدید : 934 پاییز 1393 نظرات (0)
امسال هر 2 پلتفورم پرطرفدار دنياي موبايل يعني اندرويد آب نبات چوبي و iOS 8 از الگوي مشابهي براي انتشار پيروي کردند.نسخه  جديد هر2 سيستم عامل با ويژگي‌ها و قابليت‌هاي کاربردي فراواني همراه است. در ادامه به بررسي 8 قابليت اندرويد آب نبات چوبي خواهيم پرداخت که iOS فاقد آن‌هاست. البته بايد به اين نکته اشاره کرد که اپل نيز بيکار ننشسته و قابليت‌هاي خوبي را در سيستم عامل iOS 8 گنجانده است.

۱. امکان تعريف حساب‌هاي کاربري مهمان:با توجه به اهميت حريم خصوصي و جلوگيري از اختلال اطلاعات، گوگل در اندرويد آب نبات چوبي تعريف حساب‌هاي کاربري مختلف را امکان پذير کرده است. البته بايد به قابليت اشتراک گذاري کتاب ها، موسيقي و داده‌هاي ديگر حداکثر بين ۶ نفر در iOS 8 اشاره کرد.


وبلاگی بازدید : 490 پاییز 1393 نظرات (0)


حقیقات صورت گرفته توسط محققان انگلیسی نشان می‌دهد که اصطلاح «قلب شکسته» واقعیت داشته و در این شرایط تغییراتی درون ساختار قلب ایجاد می‌شود.

سندرم قلب شکسته از جمله نام هایی است که برای «کاردیومیوپاتی تاکوتسوبو» انتخاب شده است؛ در این شرایط بخشی از قلب فرد بطور ناگهانی تضعیف شده و عملکرد بخش های دیگر دشوار می شود.

در این زمان بطن چپ قلب تغییر شکل داده و یک حالت گردن باریک و ته گرد ایجاد می شود.

حدود سه چهارم افراد مبتلا به کاردیومیوپاتی تاکوتسوبو تحت استرس شدید عاطفی یا جسمانی ناشی از شکست در عشق یا سوگواری قرار می گیرند؛ در طی دوره های تجربه استرس، انتشار ناگهانی و بیش از اندازه هومورن ها – معمولا آدرنالین – باعث ایجاد تغییر در بخش هایی از عضله قلب می شود.

وبلاگی بازدید : 397 پاییز 1393 نظرات (0)

رئیس کل سازمان خصوصی سازی گفت: بر اساس قانون اقساط سهام عدالت از محل سود آن تسویه می شود و اگر تا پایان سال ۹۴ این اقساط پرداخت نشود، باید باقیمانده را مردم پرداخت کنند یا اینکه بخشی از سهام عدالت که پول آن پرداخت شده آزادسازی شود.

پوری حسینی صبح امروز در گفتگو با رادیو اقتصاد با اشاره به این که همه فعالیت ها و کارهای مربوط به سهام عدالت بر اساس قانون انجام می شود و به هیچ وجه این طرح یا سهامداران عدالت فراموش نشده اند، بلکه بموقع و در بستری قانونی کارها پیش می رود گفت: امیدواریم حداقل تا پایان سال آینده تکلیف آزادسازی سهام عدالت و اجازه خرید و فروش آن مشخص می شود.

رئیس کل سازمان خصوصی سازی افزود: بر اساس قانون باید همه اقساط سهام از محل سود آن تسویه شود و اگر تا پایان سال آینده این اقساط پرداخت نشود، باید باقیمانده را مردم پرداخت کنند یا اینکه بخشی از سهام عدالت که پول آن پرداخت شده است آزادسازی شود.

وبلاگی بازدید : 407 پاییز 1393 نظرات (0)

نتیجه تحقیقات بین المللی نشان می دهد که مصرف اسید چرب امگا 3، از بروز افسردگی جلوگیری می کند.

افزایش التهاب در بدن یکی از مهمترین دلایل بروز افسردگی است. تحقیقات نشان می دهد که اسیدهای چرب امگا 3 باعث کاهش التهاب و رفع افسردگی می شوند.

تحقیقات قبلی، تاثیر امگا 3 در کاهش بیماری های قلبی و مغزی و دیابت را ثابت کرده است ولی این اولین باریست که تاثیر این ماده غذایی بر روان مورد بررسی قرار گرفته است.

افزایش مصرف امگا 3 اختلالات خواب را از بین می برد

تحقیقات محققان دانشگاه آکسفورد نشان می دهد که اسید چرب امگا 3 اختلالات خواب را از بین می برد. استفاده از اسید چرب امگا 3 مخصوصا برای کودکان مقطع ابتدایی توصیه شده است.

تفریحی
پیشنهاد 2






تعداد صفحات : 431

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    جنسیت شما ؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 3266
  • کل نظرات : 77
  • افراد آنلاین : 18
  • تعداد اعضا : 53
  • آی پی امروز : 590
  • آی پی دیروز : 663
  • بازدید امروز : 4,073
  • باردید دیروز : 8,780
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 35,725
  • بازدید ماه : 101,145
  • بازدید سال : 645,262
  • بازدید کلی : 7,000,789
  • پخش زنده فوتبال
    مطالب پربازدید
    بازی انلاین مجله