loading...
مجله وبلاگی | بروز ترین مجله اینترنتی
وبلاگی بازدید : 915 پاییز 1393 نظرات (0)

دانلود آهنگ تیتراژ پایانی سریال رهایی با صدای علی لهراسبی

با ترانه ای از مهرزاد امیرخانی و تنظیم پازل باند

مجموعه رهایی از ۱۵ مهر ماه ۹۳ به مناسبت هفته نیروی انتظامی از شبکه دو سیما پخش میگردد.
وبلاگی بازدید : 562 پاییز 1393 نظرات (0)


نام:لاله سیاه

  نویسنده:الکساندر دوما

  مترجم:هادی عادل پور

  تعداد صفحات:108

توضیح از ویکی پدیا:لالهٔ سیاه نام یک اثر ادبی نوشتهٔ الکساندر دوما، نویسندهٔ اهل فرانسه است. این کتاب یکی از آثار ادبی برجستهٔ جهان است.


دوما به خاطر رمان‌های ماجراجویانه فراوانش یکی از مشهورترین نویسندگان فرانسه به شمار می‌رود. بسیاری از رمان‌های او، از قبیل «کنت مونت کریستو»، «سه تفنگدار»، «بیست سال بعد» و «ویکنت دوبراژلون» رمان‌هایی دنباله دار و سریالی هستند. او علاوه بر رمان‌نویسی، مقاله‌نویس، نمایش‌نامه‌نویس و خبرنگار پرتوانی بود..



وبلاگی بازدید : 542 پاییز 1393 نظرات (0)

غذاهاي کنسروي که خيلي از جوانان علاقه زيادي به آن دارند، مي تواند مضر باشد. با باز کردن در قوطي، محتويات آن در معرض آلودگي هاي بيرون قرار مي گيرد. هرچند با قرار دادن کنسرو باز در يخچال رشد باکتري ها کند مي شود اما همچنان قادر به تکثير هستند. اغلب غذاهاي کنسروي را مي توان بين ۲ تا ۷ روز پس از باز شدن مصرف کرد. کنسرو ماهي تنها تا ۲ روز پس از باز شدن و کنسرو ميوه تا يک هفته ماندگاري دارد.

عواملي که در رشد باکتري تاثير مي گذارد

کنسروهاي خانگي و بازاري، هر دو مي تواند حامل باکتري باشد که باعث بيماري مصرف کننده مي شود. کنسروهاي بازاري به طور کلي حاوي ماده نگه دارنده است که خطر رشد باکتري را کاهش مي دهد، در حالي که کنسروهاي خانگي اين ماده را ندارد. در غذاهايي مانند گوشت، مرغ، غذاهاي دريايي و سبزيجات نسبت به غذاهاي با اسيديته بالا مانند ميوه، خطر رشد باکتري بيشتر است. دمايي که غذاي کنسروي باز شده در آن قرار دارد، در رشد باکتري تاثيرگذار است. بنابراين، براي کاهش رشد باکتري، غذاهاي کنسروي باز شده را در دماي کمتر از ۴ درجه سلسيوس قرار دهيد.

وبلاگی بازدید : 373 پاییز 1393 نظرات (0)

کاغذ روغنی: یا (مومی)

زمانی که شما ساختن شمع را خاتمه دادید و مقداری از مومتان باقی ماند، یک سینی قدیمی فر را بردارید و با یک ورقه کاغذ روغنی آن‌را بپوشانید و موم را در آن بریزید. بگذارید تا سفت شود و بردارید و در جای خشک و خنک نگهداری کنید و در زمان دیگر که خواستید شمع درست کنید آن ‌را دوباره ذوب کرده و استفاده نمائید

- ظروف مخصوص برای ذوب کردن موم (روش بن ماری)
برای این کار از ظروف استیل یا آلومینیوم استفاده کنید (از ظروف لعابی هم می‌‌توانید استفاده کنید) یک ظرف بزرگتر را پر از آب کرده روی حرارت قرار دهید و ظرف دومی را کوچک‌تر انتخاب کنید و روی آن قرار دهید و با یک کاسه روی آن بگذارید اما اگر این کار را انجام دادید دقت کنید زمانی که درجه حرارت را اندازه می‌زنی موم ممکن است که در یک روش متغیر ذوب شود. هنگام استفاده از روش بن‌ماری، ظرف زیری را که پر از آب می‌باشد حرارت دهید تا به جوش آید و موم را در ظرف دوم که روی ظرف اول قرار می‌گیرد ذوب کنید. به‌خاطر داشته باشید که وقتی آب ظرف زیری می‌جوشد کم نشود و اگر کم شد و لازم بود به آن آب اضافه کنید. و زمانی که موم را ذوب کردید ظروف را تمیز کرده و با یک حوله داخل آن‌را خوب خشک کنید و بردارید

وبلاگی بازدید : 398 پاییز 1393 نظرات (0)
یک دسته از این شمع‌های زیبا، یکی برای دوست داشتن، یکی برای متعادل ساختن روح و روان و دیگری برای کمک به سختی‌ها بسیار جالب می‌باشند. این شمع‌ها را می‌‌توانید شگفت‌انگیز و ارزان بسازید و به دوستان و آشنایان خود هدیه کنید.
- نکته: ساختن شمع‌های ظرفی با این روش بسیار سریع‌تر از این می‌باشد که فیتیله را به‌وسیله میله یا چوب کوکتل در بالای ظرف ثابت کنید، اگر موم خیلی سفت شود نمی‌‌توانید فیتیله را در مرکز قرار دهید بنابراین کمی سفت شد این‌کار را انجام دهید.
 

- مواد و لوازم مورد نیاز:
۷۰۰ گرم موم رنگی پارافین ترکیب شده با استیرین، ۱۲ قطره عطر نارنج مخصوص موم، ۱۲ قطره عطر نعناع مخصوص موم، ۱۲ قطره عطر وانیل، ۳ عدد ظرف که به روش معمولی آنها را فیتیله‌گذاری کرده‌اید.
۱. موم‌ها را در سه ظرف جداگانه ذوب کنید و هر یک از عطرها را به یک ظرف اضافه نمائید. در هر یک از ظرف‌هائی را که می‌خواهید برای شمع استفاده کنید یک فیتیله و نگهدارنده قرار دهید و کمی از موم ذوب شده را در آنها بریزید و صبر کنید تا تقریباً سفت شود.
۲. ظرف‌ها را با هر یک از موم‌های معطر تا ۵/۲ سانتی‌متری لبه بالا پر کنید، و صبر کنید تا موم تقریباً سفت شود و سپس فیتیله را درست در مرکز ظرف قرار دهید.
۳. فرو رفتگی هر یک از شمع‌ها را با همان مومی که ابتدا ریخته‌اید دوباره پر کنید و بعد از سرد و سفت شدن مورد استفاده قرار دهید.


وبلاگی بازدید : 486 پاییز 1393 نظرات (0)

تحقیقات دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا نشان می‌دهد التهاب مغز بسرعت می‌تواند توانایی انسان برای بازیابی خاطرات پیچیده مشابه اما متفاوت را مختل کند. مطالعات جدید - که در مجله علوم اعصاب به چاپ رسیده- به طور خاص مشخص می‌کند که چگونه مولکول‌های سیگنال‌ساز سیستم ایمنی بدن موسوم به سیتوکین ارتباط بین نورون‌ها در هیپوکامپ را مختل می‌کند.

یافته های محققان بینشی را ارائه می دهد که چرا کمبودهای شناختی در افرادی که تحت شیمی درمانی قرار دارند یا آنهایی که مبتلا به بیماری های خودایمنی یا بیماری انحطاط سلول های عصبی هستند، اتفاق می افتد. علاوه بر این از آنجایی که سیتوکین ها در مغز در هر یک از این شرایط افزایش می یابد، این مطالعه روش های درمانی بالقوه ای برای کاهش مشکلات حافظه در این بیماران پیشنهاد می کند. گازوسکی، یکی از متخصصان شرکت کننده در این تحقیق می گوید: تحقیقات ما اولین ارتباط میان فعال سازی سیستم ایمنی، تغییر عملکرد مدار عصبی و حافظه تفکیک پذیر مختل شده را فراهم می کند.

وبلاگی بازدید : 390 پاییز 1393 نظرات (0)

چون بیسکویت کیک پنیر، شیرین است خیلی علاقه دارد به کف ظرف بچسبد، بنابراین باید ظرف خوب چرب شود

مواد لازم:

1- قسمت بیسکوییت کیک پنیر :

بیسکویت ساقه طلایی خرد شده *****یک و نیم فنجان

شکر ****یک چهارم فنجان

کره****** یک چهارم فنجان

2- تهیه مخلوط پنیر:

تخم مرغ ***** 4 عدد

پنیر خامه ای یا پنیر فتا **** 200 گرم

 شکر  **** نصف فنجان

 نصف قاشق چایخوری **** وانیل شکری یا رنده پوست یک پرتقال متوسط

 

نکاتی در مورد مواد لازم :

- بیسکویت ساقه طلایی باید خرد گردد، ولی نباید خیلی نرم شود.

- پنیر فتا، باید 3 تا 4 ساعت در آب بدون نمک بماند تا شوری اش گرفته شود.

- مقدار شکر موجود در مخلوط پنیر را بسته به ذائقه ی خودتان، می توانید کمتر بریزید.

تفریحی
پیشنهاد 2






تعداد صفحات : 431

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    جنسیت شما ؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 3266
  • کل نظرات : 77
  • افراد آنلاین : 16
  • تعداد اعضا : 53
  • آی پی امروز : 566
  • آی پی دیروز : 663
  • بازدید امروز : 3,503
  • باردید دیروز : 8,780
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 35,155
  • بازدید ماه : 100,575
  • بازدید سال : 644,692
  • بازدید کلی : 7,000,219
  • پخش زنده فوتبال
    مطالب پربازدید
    بازی انلاین مجله