loading...
مجله وبلاگی | بروز ترین مجله اینترنتی
وبلاگی بازدید : 561 پاییز 1390 نظرات (0)


خانم کتی یونگ ( Cathie Jung ) زاده ۱۹۳۷ آمریکا با بلندای ۱٫۷۲ متر و دور کمری ۳۸٫۱ سانتی متر که ۱۵ بار اندازه گیری شده است هم اکنون دارنده باریک ترین کمر در جهان می باشد.
وبلاگی بازدید : 1365 پاییز 1390 نظرات (0)



بازی شطرنج برای اولین بار در هند اختراع شد و وقتی که حاکم هند با آن بازی آشنا شد و ریزه کاری های و تنوع آن را دید ، تصمیم گرفت مخترع آن را مورد تحسین و تشویق قرار دهد و از این رو دستور داد او را خبر کنند تا او هدیه مناسبی به او بدهد مخترع شطرنج که " ستا " نام داشت به دربارحاکم آمد . او دانشمندی بود که لباس ساده ای به تن داشت و زندگی خود را با کمک شاگردانش می گذراند.
حاکم گفت : ستا می خواهم به خاطر بازی فوق العاده ایکه کشف کردی پاداشی به تو بدهم . من به اندازه کافی ثروتمند هستم که هر چه تو بخواهی به تو بدهم . پس هر چه می خواهی از من بطلب .

بقیه در ادامه مطلب ....
وبلاگی بازدید : 567 پاییز 1390 نظرات (0)

یک اشتباه برنامه نویسی در ویندوز XP

 

مطمئنأ همگی برنامه نویسان هنگام نوشتن برنامه های خودشان ممکن است اشتباه کنند. اما این اشتباه اگر از جانب شرکت غول پیکر مایکروسافت باشد اندکی جای بحث دارد! در این ترفند قصد داریم یکی از اشتباهات برنامه نویسی موجود در ویندوز XP اشاره کنیم که در نگارش های بعدی نیز حل نشده است را برای شما رو کنیم.


برای دیدن این اشتباه:
ابتدا باید یکی از فولدرهای سنگین موجود در هارد را انتخاب کنید. بهترین انتخاب پوشه WINDOWS است که در درایوی که ویندوز را در آن نصب کرده اید وجود دارد.
اکنون روی پوشه WINDOWS راست کلیک کنید و از قسمت Send To ، درایوی سیدی خودتان را انتخاب کنید.
خواهید دید که عمل کپی آغاز میشود.
تا اینجای کار ، همه چیز عادی است.
اما اکنون کافی است روی آیکون ...Copying که در Taskbar ویندوز شما ظاهر شده است ، راست کلیک کنید و Maximize را برگزنید.
اکنون با صفحه ای مواجه میشوید که مطمئنأ تاکنون ندیده اید!


وبلاگی بازدید : 739 پاییز 1390 نظرات (0)

84 پرسش و پاسخ پیرامون ویندوز ویستا (قسمت اول)

 

چه عملکردهای جدیدی وجود دارند؟ آیا سخت افزار کامپیوتر شما برای کار با ویندوز ویستا کافیست؟ چه نسخه‌ای برای کار شما ایده‌آل است؟اگر کامپیوتر شما دیرتر مجهز شود، آیا احتیاج به اجازه جدیدی از ویستا می‌باشد؟ آیا یک برنامه Backup نیز وجود دارد؟ آیا مدیریت ویستا آسانتر شده است؟

چه عملکردهای جدیدی وجود دارند؟ آیا سخت افزار کامپیوتر شما برای کار با ویندوز ویستا کافیست؟ چه نسخه‌ای برای کار شما ایده‌آل است؟اگر کامپیوتر شما دیرتر مجهز شود، آیا احتیاج به اجازه جدیدی از ویستا می‌باشد؟ آیا یک برنامه Backup نیز وجود دارد؟ آیا مدیریت ویستا آسانتر شده است؟ و ... . از این دست سوالات ممکن است بسیار برای شما نیز پیش آمده باشد. سوالات متعددی پیرامون ویستا که پس از مدتها انتظار عرضه شده است. 84 سوال و جواب مرتبط با کلیه بخشهای ویندوز Vista را برای شما گردآوری کرده ایم. در صورتی که همچنان در تردید خریداری آن هستید و یا حتی آن را نصب کرده اید این ترفند کاملأ مورد استفاده شما قرار میگیرد.(لازم به ذکر است این ترفند در دو قسمت در ترفندستان معرفی میشود.)

بقیه در ادامه مطلب....
وبلاگی بازدید : 709 پاییز 1390 نظرات (0)

مقدمه: ژنراتورها و موتورهای الكتریكی گروه از وسایل استفاده شده جهت تبدیل انرژی مكانیكی به انرژی الكتریكی یا برعكس . توسط وسایل الكترومغناطیس هستند . یك ماشینی كه انرژی الكتریكی به مكانیكی تبدیل می كند موتورنام دارد.و ماشینی كه انرژی مكانیكی را به انرژی الكتریكی تبدیل می كند ژنراتور یا آلترناتور یامتناوب كننده یا دینام نامیده می شود .
دو اصل فیزیكی مرتبط با عملكردموتورهاوژنراتور ها وجود دارد. اولین اصل فیزیكی اصل القایی الكترومغناطیسی كشف شده توسط مایكل فارادی دانشمند بریتانیایی است. اگر یك هادی در میان یك میدان مغناطیسی حركت كند یا اگر طول یك حلقه ی القایی ساكنی جهت تغییر استفاده شود. یك جریان ایجاد می شود یا القا می شود در كنتاكنتور بحث این اصل این است كه در مورد واكنش الكترومغناطیسی بحث می كند و این كه این واكنش در ابتدا توسط آندر مری آمپر در سال 1820 كه دانشمند فرانسوی است كشف شد.اگر یك جریان از میان یك كنتاكتور كه در میدان مغناطیسی قرار گرفتند عبور كند . میدان نیروی مكانیكی بر آن وارد می كند .


ساده ترین ماشینی های دیناموالكتریك دیسك دینامیكی است كه توسعه یافته توسط افرادی است كه آن شامل یك صفحه ی مسی پیچیده شده است. كه این پیچش از مركز تالبه وجود دارد .و بین قطبهای یك آهنربای سمبر اسبی است .
وقتی دیسك می چرخد یك جریان بین مركز دیسك ولبه ی آن توسط عملكرد میدان آهنربا القا می شود كه دیسك یا صفحه میتواند ساخته شود. جهت عمل كردن به عنوان یك موتور توسط بكار بردن یك ولتاژ بین لبه ی دیسك و مركزش كه این به علت چرخش دیسك به دنده بدلیل نیروی تولید شده توسط واكنش مغناطیس است . میدان مغناطیسی آهن ربای دائم به اندازه ی كافی برای كار كردن كافی است . كه حتی به عنوان یك موتور یا دینام كوچك بكار می رود ( كار می كند). در نتیجه برای ماشین های بزرگتر آهنربای بزرگتری بكار می رود. هم موتور ها وهم ژنراتورها دارای دو اصل هستند : قسمتها ومیدان كه آهنربای الكترومغناطیسی با سیم پیچ هایش و آرمیچر و ساختاری كه از كنتاكتور حمایت می كند و كار قطع میدان مغناطیسی وحمل جریان القا شده ژنراتور یا جریان ناگهانی به موتور را دارد است. آرمیچر معموﻸ هسته ی نرم آهنی اطراف سیم های القایی كه دور سیم پیچ ها پیچیده شده اند است.

بقیه در ادامه مطلب ...
وبلاگی بازدید : 831 پاییز 1390 نظرات (0)



چند وقتی می‌شد خبری از محمدرضا گلزار نبود اما این روزها با فیلم «شیش و بش» دوباره به پرده سینماهای ایران آمده و با زوج همیشگی‌اش «امین حیایی» گیشه سینماها را تسخیر کرده‌ است. گزیده‌ای از حرف‌های اخیر محمدرضا گلزار در مورد این فیلم و حضورش در سینما، موسیقی و ورزش را بخوانید.

بقیه در ادامه مطلب ...
وبلاگی بازدید : 603 پاییز 1390 نظرات (0)



پرنده گفت : این که امکان ندارد ، همه قلب دارند . کرگدن گفت: کو کجاست من که قلب خود را نمی بینم . پرنده گفت :خوب چون از قلبت استفاده نمی کنی ، قلبت را نمی بینی . ولی من مطمئنم که زیر این پوست کلفت یک قلب نازک داری . کرگدن گفت: نه ، من قلب نازک ندارم ، من حتما یک قلب کلفت دارم. پرنده گفت :نه ، تو حتما یک قلب نازک داری چون به جای این که پرنده را بترسانی ، به جای اینکه لگدش کنی ، به جای اینکه دهن گشاد و گنده ات را باز کنی و آن را بخوری ، داری با او حرف می زنی. کرگدن گفت: خوب این یعنی چی ؟ پرنده گفت :وقتی یک کرگدن پوست کلفت ، یک قلب نازک دارد یعنی چی ؟ یعنی اینکه می تواند عاشق بشود . کرگدن گفت: اینها که می گویی ، یعنی چی؟ پرنده گفت :یعنی .... بگذار روی پوست کلفت قشنگت بنشینم ..... کرگدن چیزی نگفت . یعنی داشت دنبال یک جمله مناسب می گشت . فکر کرد بهتر است همان اولین جمله اش را بگوید . اما پرنده پشت کرگدن نشسته بود و داشت پشتش را می خاراند . کرگدن احساس کرد چقدر خوشش می آید . اما نمی دانست از چی خوشش می آید . کرگدن گفت : اسم این دوست داشتن است ؟ اسم این که من دلم می خواهد تو روی پشت من بمانی و مزاحم های کوچولو ی پشتم را بخوری؟ پرنده گفت : نه ، اسم ایت نیاز است ، من دارم به تو کمک می کنم و تو از اینکه نیازت برطرف می شود
بقیه در ادامه مطلب...
تفریحی
پیشنهاد 2






تعداد صفحات : 431

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    جنسیت شما ؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 3266
  • کل نظرات : 77
  • افراد آنلاین : 45
  • تعداد اعضا : 53
  • آی پی امروز : 147
  • آی پی دیروز : 659
  • بازدید امروز : 790
  • باردید دیروز : 6,416
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 790
  • بازدید ماه : 109,081
  • بازدید سال : 653,198
  • بازدید کلی : 7,008,725
  • پخش زنده فوتبال
    مطالب پربازدید
    بازی انلاین مجله