loading...
مجله وبلاگی | بروز ترین مجله اینترنتی
وبلاگی بازدید : 590 پاییز 1390 نظرات (0)
سفر > جهانگردی  - مولود شاه​کرمی: بازدید از نقاط ناشناخته و مرموز در گوشه و کنار دنیا، یکی از کارهای مورد علاقه گردشگران ماجراجویی است که برای تجربه ترس و وحشت قدم به این مکان‌ها می‌گذارند

افراد با دل و جرأتی که دوست دارند در طول سفر، حادثه‌های جدیدی را تجربه کنند. با وجود این، درهای ورودی بعضی از این مکان‌ها، به خاطر اتفاق‌های دلهره‌آوری که در آنجا رخ داده به روی گردشگران بسته است و به هیچ گردشگری توصیه نمی‌شود که از نزدیک از این منطقه‌ها بازدید کند یا به تنهایی قدم به داخل آنها بگذارد.



جنگل تاریک- ژاپن
جنگل «آئوکیگاهارا» یکی از وحشتناک‌ترین مناطق ژاپن به شمار می‌رود؛ جایی که به اعتقاد مردم این کشور «یورئی»‌ها یا روح‌های سرگردان در میان شاخ و برگ درختان این جنگل مخوف پرسه می‌زنند و با زمزمه‌ای آرام از مرگ می‌گویند. هرچند وزش باد و پیچیدن آن در میان شاخ و برگ درختان این جنگل باعث به وجود آمدن چنین صدای مخوفی می‌شود اما سابقه این مکان رعب‌آور باعث شده خیلی‌ها از تنها ماندن در جنگل آئوکیگاهارا هراس داشته باشند.

آئوکیگاهارا که بین محلی‌ها با نام «جنگل تاریک» هم شناخته می‌شود و در کوهستان فوجی قرار گرفته و همه جای آن از درخت‌های انبوه انباشته شده است. نکته عجیب اینجاست که خیلی‌ها معتقدند این جنگل، بهترین مکان برای مردن است! تعداد زیاد خودکشی‌های انجام گرفته در این جنگل هم به این شایعات دامن زده و این‌طور به نظر می‌رسد که شاخ و برگ درختان، افرادی را که در این جنگل تنها می‌مانند به مرگ دعوت می‌کند.


بقیه در ادامه مطلب ....

وبلاگی بازدید : 656 پاییز 1390 نظرات (0)


جوزف استیگلیتز یکی از تاثیرگذارترین اقتصاددانان امروز جهان، برنده نوبل اقتصاد در سال ۲۰۰۱، استاد دانشگاه کلمبیا و از منتقدان اقتصادی جهانی سازی و سیاست های نولیبرالیستی طی دو دهه اخیر است. استیگلیتز که زمانی رئیس مشاوران اقتصادی بیل کلینتون و اقتصاددان ارشد و قائم مقام بانک جهانی بود، در سال های بعد یکی از منتقدان اصلی سیاست های نولیبرالی شد. در دوره بوش وی به شدت مخالف سیاست های اقتصادی وی و جنگ عراق بوده است. امروز نیز از مشاوران اقتصادی باراک اوباما است.

 

در مقاله حاضر وی از منظر منتقد و اصلاحگر درونی سیستم برخی از معضلات کنونی سرمایه داری آمریکایی را برمی شمارد. دیدگاه نوکینزی وی در این مقاله در نقد وضعیت کنونی اقتصاد آمریکا و ارائه راهکار برای برون رفت از بحران مالی کاملاً آشکار است.۱ (اشاره مترجم)
طی چند هفته گذشته برای بسیاری از مردم حجم اخبار بد حیرت انگیز بوده است. بازارهای اوراق بهادار سقوط کرده اند، بانک ها دیگر به یکدیگر وام نمی دهند و روسای بانک های مرکزی و خزانه داران با چهره ای نگران هر روز در تلویزیون ظاهر می شوند. بسیاری از اقتصاددانان هشدار داده اند ما با بدترین بحران اقتصادی جهان پس از ۱۹۲۹ مواجه شده ایم. تنها خبر خوب آن است که سرانجام افت قیمت نفت آغاز شده است. در حالی که برای بسیاری از مردم آمریکا این وضعیت نادر و غریب است، بسیاری از مردمان کشورهای دیگر احساس آشنایی دارند. آسیا در اواخر دهه ۱۹۹۰ دچار بحران مشابهی شد و کشورهای مختلف دیگر (آرژانتین، ترکیه، مکزیک، نروژ، سوئد، اندونزی و کره جنوبی) از بحران های بانکی، سقوط بازار اوراق بهادار و سقوط های اعتباری آسیب دیده اند. شاید سرمایه داری بهترین سیستم اقتصادی باشد که انسان تاکنون تجربه کرده اما کسی مدعی نشده که سرمایه داری ثبات ایجاد می کند. در حقیقت طی ۳۰ سال گذشته اقتصادهای مبتنی بر بازار با بیش از ۱۰۰ بحران مواجه شده اند یعنی از این روست که من و بسیاری از اقتصاددانان دیگر معتقدیم تنظیم و نظارت دولت بخش ضروری برای کارکرد اقتصاد بازار است. بدون نظارت و تنظیم، همچنان بحران های مکرر و حاد اقتصادی در بخش های مختلف جهان بروز خواهد کرد. بازار به خودی خود کافی نیست. دولت باید نقشی ایفا کند. خبر خوبی است که هنری پاولسون، خزانه دار آمریکا، سرانجام با این ایده موافقت کرده که لازم است دولت ایالات متحده به تجدید سرمایه بانک ها کمک کند و باید سهام بانک هایی را که نجات می دهد، دریافت کند. اما برای پیشگیری از گسترش جهانی بحران کار بیشتری باید انجام داد.



بقیه در ادامه مطلب....
وبلاگی بازدید : 833 پاییز 1390 نظرات (0)
در سایه جو روانی خاص حاکم بر بازار سهام در سال های ۸۲ و ۸۳ شاخص های قیمتی کل به طور بی رویه و غیرمعمول در حال افزایش بود. برای مثال در سال ۸۲ شاخص قیمت و بازده با ۶/۱۳۸ درصد و شاخص کل با ۱۲۵ درصد رشد، نشان دهنده وضعیتی غیرعادی هستند که حجم روزافزون تقاضا و معاملات در بازار را به دنبال داشت. تحقیقات مختلف صورت گرفته در سطح جامعه دانشگاهی و مالی وجود حباب در این دوره زمانی را مورد تایید قرار داده است. به گزارش سنا به طور طبیعی باید به فاصله زمانی کوتاهی منتظر ترکیدن حباب ها و افت شدید شاخص بودیم که اتفاقاً در سال ۸۴ با اعمال سیاست شفاف سازی، پرهیز از بزرگ نمایی ها و اصرار متولیان بازار به ارائه اطلاعات صحیح و واقعی این پدیده به وجود آمد و با حذف تاثیر حباب، شاخص ها به ارقام واقعی و پایدار خود نزدیک شدند. البته ممکن است با وارد شدن شوک روانی ناشی از اطلاع بازار از وجود حباب در سال های قبل، شاخص قیمت از آنچه باید باشد کمی پایین تر بیاید. نکته قابل توجه در این زمینه تجربه سایر کشورها است.
برای مثال در کشوری مانند ژاپن با بازار مالی قوی و فعال، از بین رفتن اثرات حباب حدود ۹ سال طول کشیده است. موارد مشابه در سایر کشورها نیز موید زمانبر بودن رفع اثرات حباب است که تلاش متولیان بازار در ایران به حداقل رساندن مدت و اثرات این پدیده است.در چند سال اخیر رویدادهای مهمی در صحنه ملی و بازار سرمایه به وقوع پیوسته که هر یک به نوبه خود به طور طبیعی تاثیر خود را بر بازار سرمایه گذاشته است.
تصویر کلی عملکرد بازار سهام بیانگر این است که با پشت سر گذاشتن نوسانات اولیه در سال ۸۴ که به دنبال از بین رفتن حباب های قیمتی و نیز تصویب و آغاز اجرای قانون جدید بازار اوراق بهادار به وجود آمد در سال ۸۵ و سه ماهه نخست سال ۸۶ شاهد وضعیت باثباتی در بازار سهام بوده ایم و وضعیت سال ۸۵ عملکرد امیدوارکننده یی را نوید می دهد. در جدول همراه به منظور حذف تاثیرهای حباب و نوسان های مقطعی ناشی از مسائل ملی و بین المللی نظیر انتخابات ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی، مسائل هسته یی و برخوردهای چندگانه و متغیر برخی قدرت ها و مجامع بین المللی و نیز رویدادهای خاص بازار سرمایه از جمله تجدید ساختار و اجرای قانون جدید بازار، با این رویکرد فعالان و سرمایه گذاران بازار سرمایه باید یک افق بلندمدت زمانی را در ورود به این بازار مدنظر داشته باشند.

بقیه در ادامه مطلب.....
وبلاگی بازدید : 715 پاییز 1390 نظرات (0)
باهوش بودن یکی از گرانقیمت ترین ویژگی هایی است که انسانها می توانند داشته باشند زیرا یکی از حیاتی ترین عوامل برای ادامه زندگی تمامی موجودات برای ایجاد و حفظ آن صرف می شود انرژی است.






نتایج مطالعه ای جدید نشان می دهد نوزادان در حدود 90 درصد از کالری بدن خود را صرف ساختن و فعال کردن مغز خود می کنند. مغز بزرگسالان نیز بیش از یک چهارم انرژی بدن را صرف خود می کند. از این رو درصورتی که در دوران کودکی و در مدت زمانی که مغز در حال ساخته شدن و کامل شدن است، رویدادی ناخواسته منجر به از دست رفتن انرژی بدن شود، مغز دچار آسیب دیدگی خواهد شد. بیماری های عفونی یکی از اصلی ترین عوامل در از بین بردن بخش زیادی از انرژی بدن و اختلال در روند رشد مغز هستند.


در ادامه مطلب ...
وبلاگی بازدید : 777 پاییز 1390 نظرات (0)

دستان خوب برای پوست شما

نتایج مطالعات جدید دانشگاه استنفورد نشان می‌دهد که مصرف میوه و سبزی پوست را زیباتر و سالم می‌کند....

 

ویتامین‌ها ترکیبات ارگانیکی هستند که از نظر بیولوژیکی فعال و برای فعالیت‌های فیزیولوژیکی بدن ضروری هستند. ویتامین‌ها به عنوان کوآنزیم متابولیکی نقش حیاتی در رشد و عملکرد طبیعی بافت‌ها دارند. کمبود یا زیادی ویتامین‌ها در بدن می‌تواند منشأ بسیاری از مشکلات پوستی شود.

البته مصرف بیش از اندازه ویتامین‌ها فقط در گروه ویتامین‌های محلول در چربی یعنی ویتامین A، E، D و K ممکن است رخ دهد و در ویتامین‌های محلول در آب یعنی ویتامین C، B مشاهده می‌شود.

1.ویتامین A:
یک ویتامین محلول در چربی است که عمدتا در چربی‌های حیوانی، شیر و کبد و با مقدار کمتر در برگ سبزیجات سبز و مقدار بیشتر در هویج یافت می‌شود. مهم‌ترین نقش ویتامینA در پوست، نرمال کردن عملکرد اپیدرم پوست است به نحوی که کمبود آن می‌تواند باعث خشکی و زبری پوست شود. شکنندگی و تنک شدن موها و هیپرکراتوز فولیکولی پوست که پوست‌ نمای پوست مرغ پیدا کند نیز از سایر عوارض کمبود ویتامین A در بدن است. زیادی ویتامین A در پوست می‌تواند باعث خشکی، زبری، خارش و پوسته‌ریزی و ترک لب‌ها شود.


بقیه در ادامه مطلب ....

وبلاگی بازدید : 951 پاییز 1390 نظرات (0)
ساعت آفتابی وسیله‌ای است که زمان را با استفاده از مکان خورشید در آسمان می‌سنجد. معمول‌ترین نوع ساعت آفتابی از میله‌ای ساخته شده‌است که روی صفحه‌ای قرار دارد و ساعت‌های شبانه‌روز روی صفحه نشانه‌گذاری شده‌اند. وقتی مکان خورشید در آسمان عوض می‌شود، مکان سایهٔ میله هم روی صفحه جابه‌جا می‌شود و ساعت را نشان می‌دهد.







تاریخچه

توالی فصل‌ها و تأثیر آن بر زندگی انسان‌ها از زمان‌های دور، دانش تقویم را به نیازی اصلی انسان در تمدن‌های بزرگ تبدیل کرد. موضوع اصلی تقویم سنجش و اندازه‌گیری زمان بود و در این میان دانستن مدت روز و داشتن زمان آن بسیار مهم می‌نمود. حضور خورشید در آسمان و تکرار روز و شب اندیشهٔ‌ ساخت نخستین ابزار برای سنجش زمان را در انسان ایجاد کرد و به این ترتیب ساعت‌های آفتابی به عنوان اولین ساعت‌ها ساخته شد و با درک بهتر انسان از کارایی کرهٔ آسمانی پیشرفت بیشتری کرد.


بقیه در ادامه مطلب....

تفریحی
پیشنهاد 2






تعداد صفحات : 431

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    جنسیت شما ؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 3266
  • کل نظرات : 77
  • افراد آنلاین : 34
  • تعداد اعضا : 53
  • آی پی امروز : 643
  • آی پی دیروز : 646
  • بازدید امروز : 5,691
  • باردید دیروز : 4,803
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 42,146
  • بازدید ماه : 107,566
  • بازدید سال : 651,683
  • بازدید کلی : 7,007,210
  • پخش زنده فوتبال
    مطالب پربازدید
    بازی انلاین مجله