loading...
مجله وبلاگی | بروز ترین مجله اینترنتی
وبلاگی بازدید : 704 پاییز 1390 نظرات (0)

۲ دسامبر ۱۹۴۶ «جیانی ورساچه» در رجیو کالابریا ایتالیا به دنیا آمد. در زمان کودکی جیانی، مادر او با درآمد کارگاه خیاطی کوچک خود، خانواده اش را اداره می‌کرد.

وی همراه برادر بزرگ‌ترش سانتو و خواهر کوچک‌ترش دوناتلا در کنار پدر و مادر خیاط خود فرانسیسکا، بزرگ شد. جیانی همه چیز در مورد خیاطی و دوختن لباس را خیلی زود از مادر خود آموخت و توانست به وسیله علاقه و ذوق ذاتی خود اولین لباس‌ها را طراحی کند و در مزون مادرش به فروش برساند. بعد از آن ورساچه آموزش‌های تکمیلی حرفه‌ای در زمینه طرح آماده‌سازی و تهیه پارچه دید. او اولین موفقیت خود را زمانی نشان داد که طرح‌هایی برای کلکسیون فیوری فیورنتینا، که یک کمپانی ایتالیایی در سال ۱۹۷۲ بود، فرستاد.



نشان ورساچه

ورساچه تا قبل از سن ۲۵ سالگی در زمینه معماری تحصیل می‌کرد و سپس به قصد طراحی لباس به میلان رفت و بدون دیدن آموزش آکادمیک و رسمی، مجموعه‌هایی را برای مارک‌های ایتالیایی دی پاریسی، جنی، کلاگان، آلما و سپس در سال ۱۹۷۴ برای مارک کامپلیس طراحی کرد. وی اولین مجموعه لباس‌های چرمش را در سال ۱۹۷۵ به نمایش گذاشت و در سال ۱۹۷۸ نخستین بوتیک خود را به وسیله دلااسپیک در میلان افتتاح و نخستین مجموعه لباس زنانه را تحت نام خودش ارائه کرد. البته هنوز برای تکمیل مجموعه خود، سایر مارک‌ها را نیز عرضه می‌کرد.

به‌تدریج ورساچه توانست مارک اختصاصی خود را به عنوان یک برند مطرح کند. وی همه چیز را در مورد رنگ، جنس، برش و دوخت پارچه‌ها می‌دانست.

او در سال ۱۹۸۲ موفق به دریافت جایزه چشم طلایی به خاطر بهترین طراحی لباس زنانه در پاییز و زمستان شد.


بقیه در ادامه مطلب...

وبلاگی بازدید : 818 پاییز 1390 نظرات (0)
چهاردهم سپتامبر سال ۴۸۸ پیش از میلاد را روزی به دست داده اند که در آن روز داریوش بزرگ* شاه ایران، دستور ضرب سکه ای را داد با وزن و شکل و عیار مشخص و یکنواخت تا واحد پول ایران قرارگیرد که مورخان یونانی در کتاب های خود آن را «داریک **(منتسب به داریوش)» نوشته اند.




تا زمان رواج داریک، معاملات تجاری به صورت مبادله اجناس صورت می گرفت که کاری پیچیده بود و بازار همیشه نوسان داشت. ملل دیگر از طلا برای مبادله کالا و خدمات استفاده می کردند ولی نه بصورت سکه یکنواخت با عیار و وزن و شکل واحد. به عبارت دیگر تا سپتامبر ۴۸۸ پیش از میلاد، بازرگانان و افراد شکل و عیار طلای «وسیله مبادله» را تعیین می کردند نه دولتها.

داریوش همزمان دستور ایجاد پستخانه را در ایران صادر کرد که تاریخنگاران وی را مبتکر «پُست» و ارتباط پستی در تاریخ جهان معرفی کرده اند.

بقیه در ادامه مطلب ....

وبلاگی بازدید : 637 پاییز 1390 نظرات (0)





عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: تخم مرغ حاوی انواع ویتامین‌های گروه B است و برای ارتقای نیروی حافظه مناسب مفید است.

به گزارش سلامت نیوز احمد رضا درستی مطلق در گفت‌و‌گو با فارس، افزود: تغذیه مناسب علاوه بر اثر بر عملکرد جسمی، تأثیر فوق العاده‌ای بر عملکرد روانی و مغزی انسان دارد.

وی گفت: کمبودهای تغذیه‌ای می‌تواند بیماری‌های روانی و روحی را ایجاد و یا تشدید کند و به همین ترتیب ناراحتی‌های روحی نیز با تأثیر بر مقدار دریافت مواد غذایی اثرات جسمی را بر فرد تحمیل می‌کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: بیوتین یا ویتامین B1 از جمله ویتامین‌هایی است که در تمام مواد غذایی یافت می‌شود و در صورتی که غذای افراد به طور عمدی کمبود داشته باشد، علائم کمبود شامل بی‌حالی شدید، افسردگی و پرخوابی ظاهر می‌شود.

بقیه در ادامه مطلب ....
وبلاگی بازدید : 1116 پاییز 1390 نظرات (0)


فناوری اطلاعات و به خصوص اینترنت، فضای کسب و کار و بازار محصولات و خدمات را دگرگون ساخته است. بنابراین بسیاری از سازمانها و شرکتها برای اینکه بتوانند در محیط رقابتی جهانی فعالیت کنند، به استفاده از ابزارها و روشهای الکترونیک از جمله کسب و کار الکترونیک روی آورده اند.

 

فناوری اطلاعات و به خصوص اینترنت، فضای کسب و کار و بازار محصولات و خدمات را دگرگون ساخته است. بنابراین بسیاری از سازمانها و شرکتها برای اینکه بتوانند در محیط رقابتی جهانی فعالیت کنند، به استفاده از ابزارها و روشهای الکترونیک از جمله کسب و کار الکترونیک روی آورده اند.

● مقدمه

طبق نظر بسیاری از اقتصاددانان، متخصصان و آینده نگرها در سالهای اخیر انقلابی مشابه انقلاب صنعتی به وقوع پیوسته که جهان را وارد "عصر اطلاعات" ساخته و بسیاری از جنبه های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی حیات بشر را دستخوش تحولی عمیق نموده است. یکی از ابعاد این تحول، تغییرات عمیقی است که در فناوری اطلاعات به وجود آمده است.(مومنی، 1381) چشم انداز جهان با بهره گیری فناوری اطلاعات بسیار متفاوت اززندگی امروز ماست. فرزندانی که درقرن آینده متولد خواهند شد شهروندان جامعه اطلاعاتی نامیده می شوند؛ جامعه ای که درآن زندگی اقتصادی و اجتماعی افراد جامعه شدیدا تحت تاثیر فناوری اطلاعات و ارتباطات است و در محیط کار، منزل و هنگام تفریح با زندگی مردم عجین شده است. کیفیت زندگی انسانها تحت تاثیر زیرساختهای ارتباطی با ظرفیت بالا و پر سرعت در تمام جهان برای انتقال نوشته ها، صدا، اسناد، تصاویر، طرحها و... دائما ارتقا می یابد و اطلاعات افراد را در تمام ابعاد تحت تاثیر خود قرار می دهد. ( ساموئلسون و واریان، 2002)

بقیه در ادامه مطلب....

وبلاگی بازدید : 1133 پاییز 1390 نظرات (0)

این نرم افزار به صورت بانک ارزشمندی از انواع مختلف اس ام اس های جک ، مناسبتی ، عاشقانه و … می باشد . با استفاده این نرم افزار می توانید در هر زمان اس ام اس خود را به راحتی با استفاده از مناسبت آن روز پیدا کرده و برای دوستتان بفرستید.این نرم افزار به صورت جاوا قابل اجرا بروی تمامی گوشی های موبایل می باشد .

 




برای دانلود ادامه مطلب ...

وبلاگی بازدید : 626 پاییز 1390 نظرات (0)
ممكن است پاسخ دهید : ((خوب معلومه گالیله)) اما این طور نیست گالیله اولین شخصی بود كه یك تلسكوپ را طراحی كرد، ساخت و از آن برای رصد ستارگان استفاده كرد ( طبق تاریخ علم غرب). در تاریخ علم بشر، بارها افرادی درباره‌ی نور صحبت كرده‌اند مانند فلاسفه یونان كه نظریات مختلفی راجع به نور و ماهیت آن در كتابهای خود آورده‌اند. اما باور عمومی تا قرن هفتم میلادی این بود كه نور از چشم موجودات زنده ساطع میشود و این دلیل دیدن اشیا است اما در قرن هفتم اولین شخصی كه به طور علمی در كلاس ‌های درس خود این عقیده را نفی كرد و نور را به شكلی كه امروز ما آن را می‌شناسیم تشریح كرد امام جعفر صادق(ع) بود.





ایشان در كلاسهای خود بحث‌های بسیاری را درباره نور مطرح ساختند كه از آن موارد نظریه ایشان راجع به جمع آوری نور است ایشان گفته‌اند : ((نور از طرف اشیا بسوی چشم ما میاید و از آن نور كه از طرف هر شیئی به سوی چشم ما میآید فقط قسمتی به چشم ما می‌رسد و بهمین جهت ما اشیا دور را به خوبی نمی‌بینیم و اگر تمام نوری كه از یك شیء دور می‌آید به چشم ما برسد ما شیء دور را نزدیك خواهیم دید و اگر بتوان چیزی ساخت كه تمام نور یك شیء دور را به چشم ما بتاباند در صحرا شتری را كه در فاصله سه هزار ذرع میچرد در فاصله شصت ذرعی خواهیم دید.)) ( از كتاب مغز متفكر جهان شیعه ترجمه ذبیح الله منصوری )

بقیه در ادامه مطلب ...
تفریحی
پیشنهاد 2






تعداد صفحات : 431

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    جنسیت شما ؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 3266
  • کل نظرات : 77
  • افراد آنلاین : 37
  • تعداد اعضا : 53
  • آی پی امروز : 625
  • آی پی دیروز : 646
  • بازدید امروز : 5,079
  • باردید دیروز : 4,803
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 41,534
  • بازدید ماه : 106,954
  • بازدید سال : 651,071
  • بازدید کلی : 7,006,598
  • پخش زنده فوتبال
    مطالب پربازدید
    بازی انلاین مجله