loading...
مجله وبلاگی | بروز ترین مجله اینترنتی
وبلاگی بازدید : 1002 پاییز 1390 نظرات (0)

متغیرهای بنیادی‌
در یك بازار كارآ، قیمت سهام در درجه نخست تحت تاثیر عوامل بنیادی تعیین می‌شود كه از تركیب دو متغیر اساسی EPS (سود هر سهم) و P/E (نسبت قیمت به سود هر سهم) به‌دست می‌آید. قسمتی از سود سهام ممكن است بین سهامداران تقسیم شود و مابقی به‌صورت اندوخته برای سرمایه‌گذاری نزد شركت باقی می‌ماند. جریان درآمدی آینده شركت تابعی از سطح فعلی درآمد نرخ و رشد مورد انتظار درآمد شركت می‌باشد.

 


متغیرهای تكنیكی‌
متغیرهای تكنیكی در واقع تركیبی از شرایط بیرونی هستند كه بر عرضه و تقاضای سهام تاثیر می‌گذارند. برخی از این عوامل به‌صورت غیرمستقیم بر عوامل بنیادی نیز تاثیر می‌گذارند. (به‌عنوان مثال رشد اقتصاد در رشد درآمد شركت‌ها موثر است.) متغیرهای تكنیكی به شرح زیر می‌باشند:
- تورم:‌ به لحاظ آماری تورم با قیمت سهم رابطه معكوس دارد.
- وضعیت صنعت:‌ قیمت سهام معمولا با وضعیت صنعتی كه سهم در آن قرار دارد، رابطه مستقیم دارد. به عبارت دیگر در صورتی كه خبر بدی در رابطه با شركتی منتشر شود،‌این خبر بر دیگر سهامی كه صنعت در آن قرار دارد، تاثیر می‌گذارد و باعث كاهش تقاضا برای سهام آن گروه می‌گردد.
- بازارهای جایگزین:‌ شركت‌های بورسی برای جذب سرمایه‌گذاران با بازارهای دیگری از جمله اوراق مشاركت،‌بازار كالا، مسكن و... رقابت می‌كنند.
- معاملات عمده: معاملات عمده، خریدها یا فروش‌هایی هستند كه در راستای عواملی بجز ارزش ذاتی صورت می‌گیرند. این معاملات شامل معاملات دارندگان اطلاعات نهانی نیز می‌شود.
- شرایط سنی: تحقیقات نشان می‌دهند شرایط سنی سرمایه‌گذاران در تصمیم‌گیری آنان تاثیر می‌گذارد. این تحقیق بر روی دو گروه سنی انجام شده است:
۱) سرمایه‌گذاران میانسال تمایل به سرمایه‌گذاری در بازار سهام دارند.
۲) سرمایه‌گذاران مسن‌تر به واسطه بازنشستگی و ریسك‌پذیری پایین‌تر اشتیاقی به حضور در بازار سهام ندارند.
حال هر قدر نسبت سرمایه‌گذاران میانسال در بازار سهام بیشتر باشد، به همان نسبت تقاضا برای سهام در بورس افزایش می‌یابد و می‌تواند منجر به حركت قیمت سهام شود.
- درجه نقد شوندگی: درجه‌ نقد شوندگی قابلیت تبدیل سهام به پول نقد را نشان می‌دهد. هرچه درجه نقدشوندگی سهام شركتی در بورس بالاتر باشد، به همان نسبت تقاضا برای خرید سهام شركت افزایش می‌یابد.

بقیه در ادامه مطلب ...
وبلاگی بازدید : 1013 پاییز 1390 نظرات (0)

با توجه به بالا رفتن متوسط نرخ تورم، بحث های فراوانی در مورد اثرات نقدینگی بر تورم و تولید در سیاست های مناسب پولی و ارزی در بین اقتصاددانان ایران مطرح شده است. عده ای هنوز هم معتقدند کمبود نقدینگی، یکی از عوامل بازدارنده رشد تولیدات است و بر این باورند که دولت برای همراهی تولید کنندگان می بایست، اعتبارات بیشتری در اختیارشان قرار دهد.

 

این عده چنین استدلال می کنند، که در این صورت رشد نقدینگی منجر به افزایش سطح قیمت ها نخواهد شد، چرا که افزایش تولید، تقاضا را جوابگو می باشد؟! این تفکر، در قالب های نظری، به دیدگاه طرفداران تزبرات های واقعی نزدیک است. طرفداران این نظریه معتقدند که نقش اصلی بانک مرکزی، تثبیت نرخ بهره (یا سود بانکی) در یک سطح منطقی است و بدین ترتیب حجم پول با توجه به تابع تقاضای عمومی تعیین خواهد شد و در نرخ تثبیت شده، عرضه و تقاضا در بازار پول برابر می شود. در عمل و در فرایند اجرای سیاست پولی، بانک مرکزی ذخایر بانکی لازم برای جواب دادن به تقاضا برای اعتبارات بانکی جهت تامین مالی سرمایه گذاری های (دولتی) عموم را فراهم می آورد. در این صورت نرخ بهره (یا سود بانکی در یک سیستم غیرربوبی) تبدیل به یک متغیر کنترل و حجم پول تبدیل به یک متغیر درونزا می گردد.
چنانچه در ایران نیز می بینیم، با اعمال این روش، حجم پول و بنابراین، در درازمدت، سطح قیمت ها، از کنترل بانک مرکزی خارج شده است و از آنجایی که اقتصاد ایران، مبتلا به تورم مزمن است، و در نتیجه دارای انتظارات تورمی بسیار بالا یی می باشد و همچنین از آن جایی که همواره بانک مرکزی کنترل و اختیارات کافی برای اجرای سیاست های پولی و کنترل نقدینگی را نداشته است و افزایش تقاضا برای اعتبارات بانکی به واسطه فشارهای تورمی و سیاست های غیر منضبط دولت رشد سریعی داشته، به طور آشکار، خروج کنترل نرخ تورم از دست بانک مرکزی مشاهده می گردد. حال در این شرایط و به ناچار، ناگزیر به اجرای برنامه های تثبیت اقتصادی هستیم، هر چند هزینه های اجتماعی رسیدن به مرحله ضروری شدن سیاست تثبیت و نیز اجرای آن بسیارگزاف خواهد بود.

بقیه در ادامه مطلب ....
وبلاگی بازدید : 641 پاییز 1390 نظرات (0)

شــــال گــل و بــوتــه ایــرانــی

شال فوق‎العاده زیبا مخصوص بانــوی ایرانی

بـا طـراحـی مـنحـصـر به فرد و شـگفت‎ انگیز

اولین کسی باشید که این شال را می‎پوشید

ایــن بــرتـــریــن روش جـــذاب شــدن اســت

برای خرید این محصول از طریق اینترنت و دریافت درب منزب بر روی عکس زیر کلیک کنید.
قیمت این محصول: 12,000 تومان

شال گل و بوته ایرانی

رنگ بندی : کرم رنگ

جنس به کار رفته  : نخ / شال ممتاز لب ترکی

درجه بندی کیفیت : درجه A

نوع چاپ : چاپ سیلک -  رنگ پرسی بیس بالا

یک شال فوق‎العاده زیبا

فـقـط مـخـصـوص بـانـوی ایـرانـی

با طراحی منحصر به فرد و شـگـفـت‎انـگیـز

شما باید اولین کسی باشید که شال را می‎پوشید

برای خرید این محصول از طریق اینترنت و دریافت درب منزب بر روی عکس زیر کلیک کنید.
قیمت این محصول: 12,000 تومان

شال گل و بوته ایرانی

این برترین روش جذاب شدن است.

ظـرافـت ، جـذابـیـت ، لـطـافـت

همه آن چیزی که انتظار داریـد !

به دنبال مدل های جدید و متنوع هستید ؟!

یکی از مهمترین عوامل زیبا به نظر رسیدن

خانم های ایرانی پوشش سر آنهاست

مطمئن باشید با دیدن این مدل

برای خرید این محصول از طریق اینترنت و دریافت درب منزب بر روی عکس زیر کلیک کنید.
قیمت این محصول: 12,000 تومان

شال گل و بوته ایرانی

این شال را به دوستان خود هم توصیه می کنید

هـم با حـجـاب باشـیـد و هـم شـیـک و امــروزی

وبلاگی بازدید : 557 پاییز 1390 نظرات (0)
اگر زیاد اخم می کنید بخوانید
 

دست خودم نیست نا خواسته همیشه ابروهایم گره خورده و اخم می کنم و از اینکه این خط اخم برای همیشه با من همراه شود نگرانم .چطور خط اخم ابروهایم را کنترل کنم...؟




پاسخ :
اگر جزو افرادی هستید که عادت کرده اید در سنین کم حالت اخمو داشته و حتی برای دقت کردن در مسئله ای یا تلویزیون دیدن و حتی کار با کامپیوتر و هر چیز روزمره ی دیگر اخم کنید، بهتر است بدانید که شاید در سنی که هستید ابتدا زیاد این خط یا خطوط بین ابرو دیده نشود و اهمیتی نداشته باشد ولی تکرار و عادت به این کار به مرور در عمیق شدن این خطوط کمک کرده و یکباره شما را متوجه ی این امر خواهد کرد .

بقیه در ادامه مطلب ...


وبلاگی بازدید : 756 پاییز 1390 نظرات (0)

آلبرت شوایتزر در 14 ژانویه 1875 در کایسنبرگ،‌ در آلزاس‌علیا که اکنون جزو کشور فرانسه است، به ‌دنیا آمد و در 4 سپتامبر 1965 در شهر لامبرن جمهوری گابن در آفریقا درگذشت. سرتاسر زندگی این اندیشمند و پزشک انسان دوست، در کارهای علمی و هنری و کمک به محروم‌ترین انسان‌ها گذشت و به‌صورت نمونه‌ای از زندگی انسانی زبان‌زد جهانیان شد. شوایتزر در 1899 به اخذ دکترای فلسفه و الهیات دانشگاه استراسبورگ نائل آمد و با نوشتن کتاب در جستجوی عیسای تاریخی به‌عنوان یکی از چهره‌های جهانی در الهیات شناخته شد. او علاوه بر پژوهش و تدریس در این رشته،‌ به موسیقی نیز می‌پرداخت.

نوشته‌های او در تفسیر آثار یوان سباستیان باخ، دیدگاه جدیدی به کارهای این موسیقی‌دان بود. شوایتزر، موسیقی باخ را با تعبیری مذهبی، به‌عنوان موسیقی ملهم از نیروهای کیهانی جهان طبیعت می‌شمرد. در سال 1905 وارد دانشکده پزشکی شد تا بعد از فارغ‌التحصیلی زندگی خود را وقف ماموریت‌های انسان دوستانه پزشکی کند. او،‌ در سال 1912 ،‌ یک‌ سال پیش از اخذ دکترای پزشکی، با هلن برسلاو،‌ دانشجوی پرستاری، ازدواج کرد که بعدها بزرگترین کمک شوایتزر بود.
سالی بعد، این دو رهسپار لامبرن گابن شدند تا در حاشیه جنگلی رودخانه اگووه، به همراه بومیان،‌ بیمارستانی تاسیس کنند. با تاسیس این بیمارستان،‌ اشخاص،‌ موسسه‌ها و نهادهای گوناگونی از سرتاسر جهان، با هدایا و کمک‌های مالی، شوایتزر را یاری کردند.
در بیمارستان لامبرن،‌ شوایتزر همه کاره بود: از مداوا، جراحی و معالجه بومیان گرفته تا رسیدگی به کارهای دامپزشکی و معالجه حیوانات، و همچنین امور اداری و مالی بیمارستان را خود انجام می‌داد. با وجود این،‌ کار نویسندگی و پرداختن به موسیقی را نیز کنار نمی‌گذاشت. در طول همین سال‌ها کتاب‌ها و مقاله‌های زیادی از خود به یادگار گذاشت که می‌توان خاطرات کودکی و جوانی،‌ در حاشیه جنگل نخستین‌،‌ ورای زندگی و اندیشه من را نام برد.

بقیه در ادامه مطلب ...
وبلاگی بازدید : 651 پاییز 1390 نظرات (1)

سه راه برای ایجاد نقطه بازگردانی در ویندوز با یک کلیک

در صورتی که تاکنون با System Restore موجود در ویندوز کار کرده باشید حتماً با خواندن عنوان ترفند، متوجه قضیه شده‏اید. System Restore قابلیتی است که در ویندوزهای XP، ویستا و 7 وجود دارد که با استفاده از می‏توانید ویندوز خود را در صورت خرابی به حالت خوب گذشته بازگردانید

 (برای مطالعه اطلاعات بیشتر در خصوص System Restore این ترفند  را بخوانید). نقطه بازگردانی نیز زمانی است که ویندوز شما خوب کار میکند و شما یک نقطه بازگردانی یا Restore Point می‏سازید که در زمان خرابی ویندوز از آن استفاده کنید. اگر آدم وسواسی هستید و دوست دارید همواره در بهترین شرایط یک نقطه بازگردانی ایجاد کنید ساخت نقطه بازگردانی تاحدودی سخت و کسل کننده می‏شود. چرا که هر بار مجبورید مراحل متعددی را طی کنید. اما هم اکنون قصد داریم به معرفی نحوه ساخت نقطه بازگردانی در ویندوز تنها با یک کلیک ساده بپردازیم. آن هم از سه راه مختلف!

راه اول، استفاده از ابزار SCRP
SCRP مخفف عبارت Single Click Restore Point است. به کمک این ابزار کوچک و کم حجم می‏توانید به سادگی و تنها با اجرای آن یک نقطه بازگردانی بسازید. برای سهولت کار می‏توانید آن را در محیط دسکتاپ قرار دهید و هر بار با یک دوبار کلیک آن را اجرا کنید تا نقطه بازگردانی ایجاد شود.

پس از اجرای فایل، پس از چند ثانیه پیغامی مبنی بر ساخت نقطه بازگردانی دریافت خواهید کرد.

بقیه در ادامه مطلب....
تفریحی
پیشنهاد 2






تعداد صفحات : 431

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    جنسیت شما ؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 3266
  • کل نظرات : 77
  • افراد آنلاین : 38
  • تعداد اعضا : 53
  • آی پی امروز : 656
  • آی پی دیروز : 646
  • بازدید امروز : 6,291
  • باردید دیروز : 4,803
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 42,746
  • بازدید ماه : 108,166
  • بازدید سال : 652,283
  • بازدید کلی : 7,007,810
  • پخش زنده فوتبال
    مطالب پربازدید
    بازی انلاین مجله