loading...
مجله وبلاگی | بروز ترین مجله اینترنتی
وبلاگی بازدید : 2442 پاییز 1390 نظرات (2)






ترول ( Troll ) یک اصطلاح اینترنتی است و به کسانی اطلاق می‌شود که در جوامع آنلاین مثل فروم‌ها یا بخش کامنت‌های یک سایت، پیام‌هایی بی‌ربط، ناراحت کننده و فتنه آمیز ارسال می‌کنند

بقیه در ادامه مطلب ...
وبلاگی بازدید : 881 پاییز 1390 نظرات (0)
مطالعات قبلی نشان می‌داد افراد پس از ازدواج افزایش وزن و پس از طلاق کمی کاهش وزن پیدا می‌کنند. اما نتیجه مطالعات جدید نشان داد







ازدواج و طلاق به ترتیب در زنان و مردان باعث چاقی می‌شود.

 نتایج مطالعات دانشمندان نشان می‌دهد معمولا زنان بعد از ازدواج و مردان بعد از طلاق چاق می‌شوند. این تغییر و تحولات اساسی در زندگی افراد باعث تغییر سایزشان می‌شود.

احتمال افزایش وزن بعد از ازدواج یا طلاق در افراد بالای سی سال بیشتر از سایرین است.

بقیه در ادامه مطلب ....
وبلاگی بازدید : 735 پاییز 1390 نظرات (0)
مالزی یکی از توریستی‌ترین کشورهای جنوب شرق آسیاست. مالزی به دو شبه جزیره غربی و شرقی تقسیم شده است که هر کدام جاذبه‌هایی را در بر دارند

طی چند سال اخیر مالزی به یکی از مهم‌ترین مقاصد توریستی تبدیل شده است.

آب و هوای شرجی و استوایی متفاوت با آب‌ و هوای معمول کشورمان به مراکز تفریحی مالزی جاذبه بخشیده. علاوه بر جاذبه‌های تفریحی، وجود فرهنگ‌های غنی آسیایی مانند مالایی، هندی و چینی بر این مطلب افزوده است. زبان رسمی این کشور مالایی است ولی انگلیسی به طور گسترده توسط مردم صحبت می شود.

کجا و چه زمان؟

در سفر به مالزی یکی از یکنواخت‌ ترین آب و هواهای آسیا را تجربه خواهید کرد . دمای هوا از 20 تا 30 درجه‌ سانتی‌گراد در مناطق مختلف در نوسان است. احتمالا دو سه روز اول سفر گرما و رطوبت بالا برای شما آزار دهنده خواهد بود، ولی به لذت از مناظر و شهرهای مالزی می ارزد. فصل باران‌های شدید در بخش غربی از شهریور تا آذر و در بخش شرقی از مهر تا اسفند می‌باشد.

بهترین زمان سفر از لحاظ فرهنگی و تفریحی ماه مبارک رمضان و سال نو چینی می‌باشد. با وجود اکثرییت مسلمان و بودایی این دو زمان یکی از بهترین اوقات برای لذت از فستیوال‌های خرید و تفریح مالزی هستند. سال نو چینی در سال آینده (2009) 26 ژانویه مصادف با 7 بهمن 1387 است.

بقیه در ادامه مطلب....

وبلاگی بازدید : 3114 پاییز 1390 نظرات (1)
مردان نمکی نامی است که چندین جسد باستانی کشف شده در معدن نمک چهرآباد زنجان داده شده‌است. این چند جسد که بر اثر بی‌توجهی و ادامه کار معدن به شدت با بلدوزر آسیب دیده‌اند مربوط به زمان هخامنشی و دو جد نیز مربوط به اواخر دوران اشکانی است






در معدن نمک چهرآباد واقع در یک کیلومتری جنوب روستای حمزه لو در ناﺣﻴﮥ غرب شهرستان زنجان پیدا شده‌است. سر و پای چپ یکی از این مردان در موزهٔ ایران باستان تهران قابل بازدید است.

بقیه در ادامه مطلب ....
وبلاگی بازدید : 1096 پاییز 1390 نظرات (0)

تاریخچه تولید جاروبرقی های خانگی   

وسایل برقی موتوردار خانگی عمدتاً برای نظافت و شستشو به کار می رفت. با شروع قرن جدید، مدل های بیشماری از جاروهای دستی ابداع شد که از نظر اندازه و کارآیی بسیار متنوع بود. یکی از کارآمدترین آنها را ملویل بیسل Melville R.Bissell در سال 1876 به ثبت رساند. بیشتر جاروها، خاکروبه را جمع نمی کردند بلکه صرفاً آنها را جابه جا می کردند اما طرح بیسل دارای برس هایی چرخان بود که روی استوانه ای قرار داشت. این استوانه درون جعبه چوبی چرخداری بود که خاکروبه درون آن جمع می شد.

موری اسپنگلر Murray Spangler این طرح اساسی، و مکنده ای برقی را با هم ترکیب کرد و آن را در سال 1908 به ثبت رساند. یکی از اقوام اسپنگلر به نام ویلیام هوور سرمایه لازم برای تولید این ماشین را تامین کرد و نام خود را روی شرکت گذاشت. طرح اسپنگلر به یکی از انواع تثبیت شده جاروی برقی تبدیل شد. مدل های اولیه شرکت هوور کارآمد بودند اما از نظر ظاهر بیشتر به کارکرد عملی توجه شده بود و موتور آنها به طور عمودی از بدنه بیرون می زد.

 بقیه در ادامه مطلب ...

وبلاگی بازدید : 587 پاییز 1390 نظرات (0)

در در حالت موج پیوسته کار می‌کنند. اجاق‌های بزرگتر که در صنعت استفاده می‌شوند گاهی با 915 مگا هرتز کار این اجاق‌ها، غذا به کمک اشعه مایکروویو پخته می‌شود. بیشتر مایکروفرهای خانگی با طول موج 2450 مگاهرتز می‌کنند. اشعه مایکروویو باعث می‌شود غذای درون اجاق گرم شود. گرما وقتی ایجاد می‌شود که مولکول‌های آب درون ماده غذایی با جذب اشعه مایکروویو با سرعتی بسیار بالا شروع به جنبش و لرزیدن می‌کنند. حرکت مولکول‌ها باعث ایجاد اصطکاک و در نتیجه تولید گرما شود. این حرارت باعث پختن یا گرم کردن غذا می‌شود.

آیا ممکن است اشعه مایکروویو بیرون بیاید؟

در مدل‌های قدیمی درزگیرهای کهنه یا درهای نامیزان باعث عبور این اشعه‌ها و تابش آنها به فضای بیرون می‌شد. معمولا غلط کار کردن، جمع شدن چربی و کثیفی یا باز و بسته کردن بیش از حد در آن، باعث خراب شدن درزگیرها و بسته نشدن درست آن می‌شود. گرچه مقداری از این تابش، از طریق شیشه روی در آن صورت می‌گیرد. اما میزان آن بسیار ناچیز است.

بقیه در ادامه مطلب ...

وبلاگی بازدید : 829 پاییز 1390 نظرات (0)

طرز تهیه شیرینی زبان مخصوص


مواد لازم :
* روغن: ۲۵۰ گرم
* پودر شکر: ۲۵۰ گرم
* سفیده ی تخم مرغ: ۲۲۵ گرم
* آرد: ۳۲۵ گرم
* وانیل: نصف قاشق چایخوری
* زعفران: نصف قاشق چایخوری
* حرارت فر: ۱۷۰ درجه ی سانتی گراد
* زمان پخت: ۱۰ دقیقه 


 طرز تهیه :
آرد و روغن را با هم مخلوط می کنیم و می زنیم تا صاف شود، بعد پودر شکر، سفیده ی تخم مرغ، وانیل و زعفران را با هم مخلوط و به آرد روغن اضافه می کنیم و می زنیم تا صاف شود. خمیر را داخل قیف با ماسوره ساده و کوچک به صورت موازی داخل حرارت فر ۱۷۰ درجه ی سانتی گراد و زمان پخت ۱۰ دقیقه در سینی چرب شده می ریزیم.

تفریحی
پیشنهاد 2






تعداد صفحات : 431

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    جنسیت شما ؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 3266
  • کل نظرات : 77
  • افراد آنلاین : 32
  • تعداد اعضا : 53
  • آی پی امروز : 642
  • آی پی دیروز : 646
  • بازدید امروز : 5,625
  • باردید دیروز : 4,803
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 42,080
  • بازدید ماه : 107,500
  • بازدید سال : 651,617
  • بازدید کلی : 7,007,144
  • پخش زنده فوتبال
    مطالب پربازدید
    بازی انلاین مجله