loading...
مجله وبلاگی | بروز ترین مجله اینترنتی
وبلاگی بازدید : 853 پاییز 1390 نظرات (0)
بنایی صخره ای در زنجان، مشهور به معبد داش کسن. شکل گیری این معبد پس از مرگ ارغونشاه، با پشتکار الجای خاتون، خواهر سلطان محمد خدابنده آغاز شد، ولی به پایان نرسید. از نظر نقشه و نقوش تزئینی یکی از با ارزش ترین نمونه های معماری صخره ای در طول تاریخ معماری ایران به شمار می رود. در این معبد نقوشی از هنر چینی به کار رفته است. نقشهای اژدها به طول 5 متر و عرض 5/1 متردر زمره بزرگ ترین نقوش تزئینی این معبد است که در پیچ و خمهای شگفت انگیز خود رموز نهفته ای دارد. دیگر نقوش تزئینی این معبد، طاقچه های بسیار فاخری است که در ضلع شرقی و غربی معبد در کنار نقوش اژدها کنده شده اند. این طاقچه ها با مقرنسهای بسیار زیبایی شکل گرفته که یاد آور استادی هنرمندان سنگ تراش معبد در آن دوره است. همچنین نقوش اسلیمی که در نوع خود ماهرانه تراشیده شده اند با طرحهای بسیار متنوع بیانگر فعالیت هنرمندان مسلمان در پدید آوردن این معبد است. در ساخت این معبد، همواره پیروی از تقارن طولی مد نظر بوده و این تقارن در کلیه بخشهای معبد به چشم می خورد. معبد تاریخی داش کسن از سمت شمال به دشت سلطانیه و بنای تاریخی آرامگاه سلطان محمد خدابنده اشراف دارد. این معبد در کنار شهر قدیم سلطانیه با گنبد رفیع آن، آرامگاه چلبی اوغلو و آرامگاه ملاحسن کاشی، در مجموع محور فرهنگی تاریخی سلطانیه را تشکیل می دهد.





محراب معبد داش کسن یا معبد اژدها؛ زنجان

راه رسیدن به معبد چندان مناسب نبوده و از روستای ویر به بعد کاملا خاکی و بدون تابلوی راهنما است. از حاشیه روستا تا معبد حدود 5 کیلومتر راه را باید طی نمود که بهتر است یکی از اهالی را به عنوان راهنما با خود همراه داشته باشید؛ تا برای یافتن محل معبد دچار مشکل نشوید. در کنار معبد یک کانکس کوچک وجود دارد که نگهبان معبد در آن زندگی می کند.

وبلاگی بازدید : 773 پاییز 1390 نظرات (0)
دیدکلی
اطو دستگاهی است که از آن برای صاف کردن و آهار دادن چین و چروک لباس ، پارچه ، پرده و غیره استفاده می‌شود. در زمانی نه چندان دور (حدود سی سال پیش) از اتوی زغالی استفاده می‌شد. ولی با توجه به ایجاد گاز سمی از این اتو و رشد و پیشرفت صنعت برق ، اطوی زغالی کنار گذاشته شد و جای آن را اطوی برقی گرفت. اتو را نباید روی لباس ، مخصوصا لباس پشمی کشید. بلکه باید آن را به آرامی روی لباس فشار داد. به همین جهت در ساختمان اتوهای معمولی وزنه‌ای جهت سنگین شدن اتو تصبیه می‌کنند.




اطوی معمولی برای صاف کردن و فرم داخل پارچه‌های پنبه‌ای و کتانی مناسبتر است و برای پارچه های پشمی که نیاز به اعمال فشار بیشتری دارد اتوهای بخار مناسبتر است. بخار ایجاد شده در داخل اتوی بخار سبب می شود که پارچه بهتر صاف شود و دیگر لازم نیست که برای ایجاد فشار بیشتر اتو به پارچه ، وزنه یا کفه سنگین‌تر استفاده شود از این رو اتوهای بخار سبکتر است اتو بخار همچنین از ایجاد سوختن احتمالی پارچه جلوگیری می کند. امروزه اتوها را طوری می سازند که بتوان از آن هم به عنوان اتوی خشک و هم به عنوان اطوی خشک و هم به صورت اتوی بخار استفاده کرد.


وبلاگی بازدید : 1593 پاییز 1390 نظرات (0)
طرز تهیه سس مایونز با روغن زیتون 

   یک عدد تخم مرغ یا زرده ی آن را خوب بزنید تا کاملا سفید شود، سپس کم کم یک بار مقداری روغن زیتون و یک بار کمی سرکه، دوباره روغن زیتون و بعد سرکه و همینطور آرام آرام روغن و سرکه را اضافه کرده...







مواد لازم:
 
تخم مرغ یا زرده تنها :                 1عدد
 روغن زیتون بی بو:                  1 لیوان
 خردل:                       1 قاشق چایخوری
 فلفل قرمز ساییده شده:                 به میزان لازم
 نمک:                        به میزان لازم
 سرکه :                       نصف استکان
 
طرز تهیه : بقیه در ادامه مطلب...
وبلاگی بازدید : 1269 پاییز 1390 نظرات (0)

پخت دایره های نارگیلی

مواد لازم:
خامه=1 پاکت
نارگیل=3 لیوان
شکر=3/4 لیوان
شیر خشک=1 لیوان
نارگیل برای تزئین=1/2 لیوان
طرز تهیه:
تمام مواد را خوب با هم مخلوط می کنیم و به اندازه یک گردو بر می داریم و گرد می کنیم.و سپس در نارگیل می غلتانیم.تمام مواد را به همین صورت انجام می دهیم تا تمام شود. سپس در ظرف می چینیم و در یخچال می گذاریم تا خنک شود.


وبلاگی بازدید : 665 پاییز 1390 نظرات (0)
چه كار كنیم تا مردم به گفتهای ما اعتماد كنند؟ پاسخ ساده است: باید قابل اعتماد باشیم. توجه كنید كه اعتماد كردن مسئولیت دیگران نیست بلكه لیاقت ماست. اما چگونه این مهمترین صفت خوب را برای خود به دست آوریم؟ واقع امر این است كه برای قابل اعتماد بودن داشتن دو چیز اهمیت دارد:
1- شخصیت
2- قابلیت







اعتماد كردن به پزشكی كه بسیار ماهر است اما معروف است كه برای دردی كه می تواند با دارو درمان كند، عمل تجویز می كند، بسیار سخت است چرا كه فقدان شخصیت به وضوح مشاهده می شود. در همین حال به پزشك دیگری كه دارای حسن نیت بسیار بوده ولی در تشخیص درد، ضعف دارد نیز نمی توان اعتماد كرد. در این مورد پزشكی مورد اعتماد واقع می شود كه دارای هر دو جنبه باشد: شخصیت و قابلیت. اما مولفه‌های تشكیل دهنده و تعریف كننده این دو مشخصه كدامند؟

بقیه در ادامه مطلب....

وبلاگی بازدید : 625 پاییز 1390 نظرات (0)

ازدواج خوبه اما اسیر می شی...

روزی که دختر و پسر بزرگ می شوند و  وقت ازدواج شان می شود ، خانواده ها ، دوستان و اطرافیان ، جدی و شوخی حرف ازدواج را پیش می کشند.




 دختر با بلند شدن قدش و به اصطلاح خانم شدنش ،چه بخواهد و چه نخواهد ، از گوشه و کنار برایش خواستگار پیدا می شود و پسر ها هم وقتی تکلیف درس و کارشان مشخص می شود ، سربازی می روندو برخی مقدمات لازم را دارند ، اقوام و نزدیکان درجه ی یک تا درجه ی هشت به این فکر می افتند که آستین ها را بالا بزنند و هر کس را که می شناسند و به نظرشان مناسب می آید به آقا پسر معرفی کنند.

در این میان گاهی به شوخی و جدی اطرافیان حرف هایی را راجع به ازدواج مطرح می کنند که نوعی منفی گرایی در باره ی تشکیل خانواده است .مثلا به پسر می گویند از آخرین روزهای آزادی ات لذت ببر که وقتی زن بگیری دیگه خبری از آزادی نیست . یا به دختر خانم می گویند خونه ی پدرت راحت باش ،تا می توانی درس بخوان ، تفریح کن و خوش بگذرون که وقتی شوهر کنی ، آقا بالا سر پیدا می کنی . و این حرف ها در ترس جوانان از ازدواج موثر است .

این روزها بیشتر از گذشته جوانان وقتی به سن ازدواج نزدیک می شوند ، دچار تضاد می گردند. برخی از اطرافیان با حفظ سنت پیشینیان هنوز جوانان را ترغیب به ازدواج می کنند ، به تازگی برنامه هایی در جهت تشویق به تشکیل خانواده در سطح جامعه نیز انجام می شود. مانند نمایشگاه ازدواج و سیاست های مختلف دولت از جمله بحث در نظر گرفتن سهمیه متاهلین برای ورود به تحصیلات تکمیلی اما از طرف دیگر تجربه های ناموفق در اطرافیان ، دیدن زندگی بدون دردسر و همراه با خوش گذرانی افرادی که مجرد هستند و دور بودن این افراد از حرف و حدیث های متاهلان و محتوای برخی فیلم ها باعث می شود جوان در کنار نیاز و میل به ازدواج از آن دوری کند. البته برخی افراد به دلیل مشکلات اقتصادی و امثال آن ازدواج نمی کنند اما زیادند جوانانی که بدلیل ترس از ازدواج از آن دوری می کنند.


بقیه در ادامه مطلب ...


وبلاگی بازدید : 613 پاییز 1390 نظرات (0)

با گذشت زمان، بر حجم اطلاعات متنی افزوده می‌شود. روزانه میلیون‌ها صفحه وب حاوی اطلاعات جدید بر روی اینترنت قرار می‌گیرد. بسیاری از کتاب‌ها به صورت دیجیتالی ارائه می‌شوند. ممکن است روزانه چندین ایمیل به دست شما برسد و همه این‌ها در حالی است که برای خواندن هر یک باید برای مدت طولانی از همه کارهای دیگر غافل شده و به صفحه نمایش خیره شوید و متون را بخوانید. پارس‌خوان یک سیستم Persian Text To Speech کاملاً رایگان و منبع‌باز است و تحت قوانین GNU/GPL منتشر می‌شود.



برای دانلود ادامه مطلب ....

تفریحی
پیشنهاد 2






تعداد صفحات : 431

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    جنسیت شما ؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 3266
  • کل نظرات : 77
  • افراد آنلاین : 44
  • تعداد اعضا : 53
  • آی پی امروز : 44
  • آی پی دیروز : 659
  • بازدید امروز : 157
  • باردید دیروز : 6,416
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 157
  • بازدید ماه : 108,448
  • بازدید سال : 652,565
  • بازدید کلی : 7,008,092
  • پخش زنده فوتبال
    مطالب پربازدید
    بازی انلاین مجله