loading...
مجله وبلاگی | بروز ترین مجله اینترنتی
وبلاگی بازدید : 665 پاییز 1390 نظرات (0)







پاك بود ...

زلال بود ...

عاشق و بي انتها ...

هميشه از سكوت بي اعتراض شب غرق درلذّت مي شد ...

بر سوختن بي دليل شمع مي سوخت ...

اعتراض و گلايه را نياموخته بود ...

غريب بود و گويي شادي را هرگز به تجربه نياموخته ...

محو بودم ...

محو تماشاي او ...

غرق درلذّت ديدن زيبايي ها و وسعت پاكيش ...

من آغاز كردم با او وسر آغاز زدم بر زيبايي ها ...

در او به معراج ملكوت رسيدم و بي دليل آنكه بدانم بي گلايه و بي اعتراض و حتّي خرسند طعم جان دادن و جان باختن را به تجربه آموختم ...

جان دادم و از نو جان گرفتم و دگر باره زاده شدم ...

و چه دردي را بر خود روا داشتم با از نو زاده شدنم ...

و باز جدا افتادم و تنها ماندم بي آنكه بخواهم ...

بي آنكه بدانم بر باور تنهايي رسيدم و در او دخيل عشق بستم و پيلۀ تنهايي را بي وقفه به دور خود تنيدم ...

بذر بــي كسي را هر آن با اشك ديده آبياري اش كردم تا جوانه زند قد بكشد و من تنها ترين تنهاي زمين باشم ...

بودنها را به گورستان روزهاي از من گذر كرده سپردم و تنها به نبودنها دلخوش شدم ...

كم كم در درد نا پيدا شدم ...

آنان كه روزي كنارم بودند گمم كردند و من بي هيچ نشاني از خود به قعر خود رسيدم و همانجا منزل گزيدم ...


وبلاگی بازدید : 598 پاییز 1390 نظرات (0)





درسی از ادیسون
ادیسون در سنین پیری پس از كشف لامپ، یكی از ثروتمندان آمریكا به شمار میرفت و درآمد سرشارش را تمام و كمال در آزمایشگاه مجهزش كه ساختمان بزرگی بود هزینه می كرد...
این آزمایشگاه، بزرگترین عشق پیرمرد بود. هر روز اختراعی جدید در آن شكل می گرفت تا آماده بهینه سازی و ورود به بازار شود.


در همین روزها بود كه نیمه های شب از اداره آتش نشانی به پسر ادیسون اطلاع دادند، آزمایشگاه پدرش در آتش می سوزد و حقیقتا كاری از دست كسی بر نمی آید و تمام تلاش ماموان فقط برای جلوگیری از گسترش آتش به سایر ساختمانها است!
آنها تقاضا داشتند كه موضوع به نحو قابل قبولی به اطلاع پیرمرد رسانده شود...

پسر با خود اندیشید كه احتمالا پیرمرد با شنیدن این خبر سكته می كند و لذا از بیدار كردن او منصرف شد و خودش را به محل حادثه رساند و با کمال تعجب دید كه پیرمرد در مقابل ساختمان آزمایشگاه روی یك صندلی نشسته است و سوختن حاصل تمام عمرش را نظاره می كند!!!
پسر تصمیم گرفت جلو نرود و پدر را آزار ندهد. او می اندیشید كه پدر در بدترین شرایط عمرش بسر می برد.
ناگهان پدر سرش را برگرداند و پسر را دید و با صدای بلند و سر شار از شادی گفت: پسر تو اینجایی؟ می بینی چقدر زیباست؟!! رنگ آمیزی شعله ها را می بینی؟!! حیرت آور است!!!

من فكر می كنم كه آن شعله های بنفش به علت سوختن گوگرد در كنار فسفر به وجود آمده است! وای! خدای من، خیلی زیباست! كاش مادرت هم اینجا بود و این منظره زیبا را می دید. كمتر كسی در طول عمرش امكان دیدن چنین منظره زیبایی را خواهد داشت! نظر تو چیست پسرم؟!!
پسر حیران و گیج جواب داد: پدر تمام زندگیت در آتش می سوزد و تو از زیبایی رنگ شعله ها صحبت می كنی؟!!!!!!

بقیه در ادماه مطلب....
وبلاگی بازدید : 606 پاییز 1390 نظرات (0)

نزدیک به پنج هزارسال پیش، مصری‌ها چیزهایی شبیه کفش ساخته بودند. البته بهتر است به آنها بگوییم پوشینه پا، نه کفش. از کفش‌های مصری‌های قدیم می‌شود طرز زندگی و طبقات اجتماعی در آن زمان را فهمید. تمدن ایران، یونان و رم پوشینه‌های دیگری درست کردند که نشان دهنده طبقه اجتماعی فرد و میزان قدرت او بود. نام بسیاری از این پوشینه‌ها هنوزهم استفاده می‌شود. مثل سندلیوم که الان به آن صندل می‌گویند. درقرن چهارم و پنجم میلادی امپراتوری روم به بیزانس منتقل شد. کم کم تفکرات مسیحی روی کفش‌ها تاثیر گذاشت. چون مسیحی‌ها اعتقاد داشتند کفش باید کاملا پوشاننده باشد به همین دلیل کفش‌ها در مغرب زمین ازحالت صندل به شکل روبسته درآمد.‌
در قرن دهم و دوازدهم میلادی، اروپایی‌ها در جریان جنگ‌های صلیبی از علم و دانش مسلمانان حتی برای کفش‌هایشان استفاده کردند. در قرن چهاردهم، با پیشرفت صنایع، آرام آرام پارچه و چرم دباغی شده نازک وارد کفش سازی شد. بسیاری قرن چهاردهم را قرن آغاز مد می‌نامند.‌


اواخر قرن چهاردهم هم کفش‌های نوک تیز مد شد. مردم به هر زحمتی که بود، پنج تا انگشتشان را در پنجه‌های نوک تیز می‌کردند تا ثابت کنند چه قدر با شخصیت هستند. شروع این مد از هلند بود؛ جایی که عذاب شست پا و پا درد را برای مردم قرن چهارده میلادی به ارمغان آورد.‌
اواخر قرن پانزدهم میلادی، وقتی کفش نوک تیز از مد افتاد، کفش نوک پهن مد شد؛ البته بیشتر در شمال اروپا ذهن‌ها هر روز محصولات تازه تر و عجیب تری بیرون می‌داد. از نمونه‌های آن، کفش‌های ونیزی بود که برای خانم‌ها مد شد. این کفش‌ها، یک کفه تخت داشت که زیرش کاملا پربود و ارتفاعش گاهی به شصت سانتی متر می‌رسید. از مشکل راه رفتن که بگذریم، وزن این کفش‌ها احتمالا خیلی زیاد بوده است؛ مثل این که راه رفتن در آن سال‌ها با مشقت و بلای بسیار همراه بوده است.‌

بقیه در ادامه مطلب ....
وبلاگی بازدید : 632 پاییز 1390 نظرات (0)

تغییر کاربرد کلید Power موجود بر روی کیس

حتماً شما نیز گاهی ناچارأ مجبور به استفاده از دکمه Power موجود بر روی کیس شده‌اید. این دکمه به همراه دکمه Reset بر روی کلیه کامپیوترهای شخصی وجود دارد. کاربرد این دو دکمه نیز تاحدودی واضح است. از دکمه Reset جهت بازنشانی سیستم و از کلید Power نیز جهت روشن کردن کامپیوتر استفاده می‌شود. اما اگر هنگامی که کامپیوتر روشن است دکمه Power را بزنید چه اتفاقی می‌افتد؟

اگر از ویندوز XP استفاده می‌کنید به طور پیش فرض کلیه برنامه‌های فعال بسته شده و ویندوز Shutdown می‌شود. اما آیا تاکنون به این موضوع فکر کرده‌اید که می‌توان با استفاده از دکمه Power ویندوز را به حالت Standby درآورد و یا حتی آن را Hibernate کرد؟ هم‌اکنون به معرفی این ترفند ساده در ویندوز XP می‌پردازیم.

برای این‌کار:
از منوی Start به Control Panel بروید.
بر روی Power Options دوبار کلیک کرده تا پنجره Power Options Properties باز شود.
سپس به تب Advanced بروید.
اکنون در قسمت Power Buttons و در زیر عبارت When I press the power button on my computer می‌توانید نوع کاربرد کلید Power را تعیین کنید.
اگر در حالت Standby باشد طبعأ سیستم در حالت Standby قرار می‌گیرد.
در صورتی که بر روی Hibernate تنظیم شود سیستم پس از فشردن کلید Hibernate می‌شود (نحوه فعال‌سازی Hibernate
اگر به همان حالت قدیم یعنی Shutdown باشد سیستم کاملأ خاموش می‌شود.
اما اگر گزینه بر روی Ask me what to do تنظیم شده باشد پس از هر بار فشردن دکمه Power، پنجره Turn Of Computer نمایان می‌شود و شما می‌توانید هر گزینه‌ای که در آن لحظه دوست دارید را انتخاب کنید.
در نهایت اگر Do nothing را انتخاب کنید پس از فشردن کلید Power هیچ اتفاقی نمی‌افتد.

 

وبلاگی بازدید : 687 پاییز 1390 نظرات (0)

6 دلیل قانع کننده برای اینکه بدانید هنوز برای استفاده از ویندوز ویستا زود است

 

مگر اینکه شما به تازگی از کما خارج شده باشید که نام جدیدترین ویندوز شرکت مایکروسافت یعنی ویندوز ویستا را نشنیده باشید! در این ترفند قصد داریم یک بحث بسیار جالب را پیش بکشیم. چرا که قصد نداریم به بررسی معایب و مزایای ویندوز ویستا بپردازیم بلکه قصد داریم 6 دلیل قانع کننده را برای شما مطرح کنیم که بدانید هنوز برای خرید و استفاده از ویندوز ویستا حتی نسخه نهایی آن زود است. شاید قدر ویندوز XP خود را بیشتر بدانید!


1. ویستا کامل نیست

مایکروسافت در حال حاضر مشغول تهیه نخستین سرویس‌پک و نظرخواهی از کاربران برای آیتم‌هایی است که باید در آن بگنجاند. ویستا شاید فعلا به درستی آماده نباشد تا زمانی که این اولین سرویس‌پک ارائه گردد، احتمالا همین امسال.

شرکت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری که محصولات سازگار با ویستا را تولید می‌کنند همگی برای سیستم عامل جدید مهیا نیستند. بسیاری از این شرکت‌ها در تکاپوی تکمیل درایورها و به روز رسانی‌های ویستا هستند. مهم‌تر از همه، همه شرکت‌های کارت ویدیو و صدا هم آماده نیستند.

بقیه در ادامه مطلب ....
وبلاگی بازدید : 760 پاییز 1390 نظرات (0)

فرآیند عملیاتی نیروگاه اتمی بوشهر

شکافت اورانیوم غنی شده در راکتور منبع تولید انرژی به صورت گرمایی است. این انرژی گرمایی توسط آب مدار اول که در یک مسیر بسته (چهار حلقه) جریان دارد به مولد های بخار منتقل می شود. مولد بخار یک مبدل حرارتی است که آب مدار اول درون لوله های U شکل فولادی آن جریان دارد و آب مدار دوم در یک سیکل کاملاً مجزا با گردش در اطراف این لوله ها، ضمن برداشت حرارت به بخار تبدیل می شود.

 
  
علیرغم پیچیدگی فناوری یک نیروگاه هسته ای از نوع نیروگاه بوشهر، فرآیند تولید انرژی الکتریکی در نیروگاه هسته ای را می توان به طور ساده به سه مرحله کاملاً مجزا تقسیم نمود که در سه مدار مستقل شامل مدار اول، مدار دوم و مدار خنک کننده انجام می پذیرد.
● مدار اول
شکافت اورانیوم غنی شده در راکتور منبع تولید انرژی به صورت گرمایی است. این انرژی گرمایی توسط آب مدار اول که در یک مسیر بسته (چهار حلقه) جریان دارد به مولد های بخار منتقل می شود. مولد بخار یک مبدل حرارتی است که آب مدار اول درون لوله های U شکل فولادی آن جریان دارد و آب مدار دوم در یک سیکل کاملاً مجزا با گردش در اطراف این لوله ها، ضمن برداشت حرارت به بخار تبدیل می شود. آب مدار اول پس از خروج از مولد بخار توسط پمپ مدار اول برای برداشت مجدد گرما به راکتور بازگردانده می شود.
● مدار دوم
در مدار دوم، بخار تولید شده درمولد بخار به توربین هدایت شده و در آن جا به انرژی مکانیکی تبدیل می شود (چرخش توربین به طور مستقیم ژنراتور نیروگاه را به حرکت درآورده، که منجر به تولید انرژی الکتریکی می شود). سپس بخار خروجی از توربین، به وسیله کندانسور به آب تبدیل شده و مجدداً برای تکمیل و تکرار این چرخه به مولد بخار بازگردانده می شود.
● مدار خنک کننده
برای چگالش بخار خروجی از توربین، آب دریا به عنوان خنک کننده، در یک مدار کاملاً مجزا از مدار دوم توسط پمپ های سیرکولاسیون به کندانسور هدایت می شود و پس از برداشت گرما، از طریق یک کانال روباز به طول ۴۰۰ متر و به دنبال آن چهار تونل ۱۲۰۰ متری در زیر بستر دریا، در عمق ۷ متری به دریا باز می گردد.

بقیه در ادامه مطلب ....
وبلاگی بازدید : 768 پاییز 1390 نظرات (0)





نمی دانم چرا ، کجا ، تا کی ، برای چه ، ولی رفتی بی آنکه به فکر غربت چشمان من باشی

==================================================

گفتی دوستت دارم و من به خیابان رفتم … فضای اتاق برای پرواز کافی نبود

===========================

چقدر سخته
دلت بخواد سرتو باز به دیواری تکیه بدی که
یه بار زیر آوار غرورش همه وجودت له شده

===========================

کاش تو چایی بودی و من قند ، من خودمو فدات می کردم تا تو تلخی زندگی رو احساس نکنی

تفریحی
پیشنهاد 2






تعداد صفحات : 431

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    جنسیت شما ؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 3266
  • کل نظرات : 77
  • افراد آنلاین : 43
  • تعداد اعضا : 53
  • آی پی امروز : 638
  • آی پی دیروز : 646
  • بازدید امروز : 5,467
  • باردید دیروز : 4,803
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 41,922
  • بازدید ماه : 107,342
  • بازدید سال : 651,459
  • بازدید کلی : 7,006,986
  • پخش زنده فوتبال
    مطالب پربازدید
    بازی انلاین مجله