loading...
مجله وبلاگی | بروز ترین مجله اینترنتی
وبلاگی بازدید : 684 پاییز 1390 نظرات (0)

رژیم غذایی کم چربی!

 

رژیم غذایی کم چربی یکی از سالم ترین رژیم های غذایی است ، ایجاد اعتدال در تغذیه و تمرینات ورزشی کلیدهای اصلی برای هر رژیم غذایی صحیح است.

رژیم غذایی کم چربی یکی از سالم ترین رژیم های غذایی است ، ایجاد اعتدال در تغذیه و تمرینات ورزشی کلیدهای اصلی برای هر رژیم غذایی صحیح است. تنها لازم است که شما غذاهایی را که در برنامه غذایی تان قرار دارند را خوب شناخته و به بدن تان ویتامین ها و پروتئین هایی که لازم است را برسانید.

بقیه در ادامه مطلب . . . .

وبلاگی بازدید : 641 پاییز 1390 نظرات (0)

طی هفته های اخیر بحث های جدیدی در مورد اثرگذاری تورم جهانی و افزایش قیمت مواد اولیه در بازارهای بین المللی و اثرگذاری آن بر قیمت کالاهای مصرفی در ایران مطرح شده است. دولت پیش از این اعلام کرده بود که در تولید محصولات غذایی به خودکفایی رسیده است.

 

اگر چنین ادعایی را مبنای تحلیل های خود قرار دهیم، بحث اثرگذاری افزایش بهای مواد غذایی بر قیمت کالاهای مصرفی در ایران موضوعیت خود را از دست می دهد. اما به هر حال تحولات جهانی بر اقتصاد ایران اثرگذار است ولی باید توجه داشت که میزان این اثرگذاری تا چه حدودی است. اینکه هر گرانی را به اتفاقات بازارهای جهانی ربط دهیم چندان معقول و قابل پذیرش نیست. شاید به جای فرافکنی و ادعاهای اینگونه بهتر باشد که به وضعیت کلی اقتصاد کشور توجه شود.
رشد تورم در ایران بسیار پرسرعت و شتابان است ولی شاید تنها دو تا سه درصد آن به وضعیت جهانی ارتباط داشته باشد. یعنی نمی توان تورم بیش از ۲۵ درصدی را ناشی از حوادث بازار جهانی دانست. اقتصاد ایران و قیمت کالاهای گوناگون در آن بیش از سه درصد از حوادث جهانی نشأت نمی گیرد. دلیل گرانی و تورم در سیاستگذاری های اقتصادی کشور نهفته است. کسری بودجه و افزایش نرخ رشد نقدینگی علت واقعی تورم و گرانی به شمار می آید. طی دو سال و نیم اخیر نقدینگی از ۶۵ هزار میلیارد تومان به ۱۶۰ هزار میلیارد تومان رسیده است. این جریان بیش از هر تحرک خارجی در رشد نرخ تورم اثرگذار است. وقتی سیاستگذاری های اقتصادی دولت به سمتی می رود که رشد نقدینگی را به همراه می آورد نباید انتظار داشت تورم و گرانی رخ ندهد. آنچه اکنون گریبان اقتصاد ایران را گرفته تورم جهانی نیست بلکه تصمیم گیری های مدیران دولت نهم است.

 

بقیه در ادامه مطلب . . .

وبلاگی بازدید : 757 پاییز 1390 نظرات (0)

در سال ۱۹۸۱، قانون بازار سرمایه وضع و یک سال بعد، مرجع قانونگذار اصلی به‌نام ”هیأت بازارهای سرمایه CMB)a) تأسیس شد. در اکتبر ۱۹۸۳، مجلس ”مقررات تأسیس و عملکرد بورس‌های اوراق بهادار“ راتصویب نمود که این امر راه را برای تأسیس بورس اوراق بهادار استانبولISE)b) هموار نمود و این بورس رسماً در سال ۱۹۸۵ افتتاح شد

● ساختار بورس
نظارت بر ISE بر عهده ”هیأت بازارهای سرمایه (CMB)“ می‌باشد که مسئولیت عمل‌کرد مناسب بورس و اعضاء آن را برعهده دارد. منبع درآمدهای ISE به‌عنوان یک سازمان مستقل، تخصصی و دولتی از محل کارمزد دریافتی از دادوستد، فرآیند پذیرش شرکت‌ها و خدمات متفرقه حاصل می‌شود. مدیریت بودجه بورس بر عهده خود بورس بوده که پس از تأئید ”هیأت‌ بازارهای سرمایه“ نهائی می‌شود.
بورس استانبول توسط یک ”شورای اجرائی“ مرکب از ۵ عضو اداره می‌گردد: ۴ تن از این اعضاء توسط مجمع عمومی و رئیس کل اجرائی نیز توسط دولت و به مدت ۵ سال انتخاب می‌شوند. مجمع عمومی که از اعضاء ISE تشکیل می‌شود، بدنه اصلی تصمیم گیرنده بورس به شمار می‌رود.

 

بقیه در ادامه مطلب . . .

وبلاگی بازدید : 627 پاییز 1390 نظرات (0)

درمان جوشهاي صورت

آکنه يا جوش يک اختلال پوستي است که در سنين نوجواني شروع مي شود و تا آخر جواني ادامه مي يابد. براي درمان ابتدا بايد ديد که آيا ضايعات واقعاً جوش هستند؛ چون خيلي از ضايعات پوستي شبيه جوش بروز مي کنند. جوش بيشتر در نواحي سِبوره ( نواحي از بدن که داراي غدد سباسه فراوان است مثل اطراف بيني، پيشاني، چانه، قسمت هاي فوقاني پشت و سينه و شانه ها ديده مي شود. غدد سباسه به طور طبيعي در تمام سطح پوست گسترش دارند و مسئول چرب نگه داشتن سطح پوست مي باشند. همچنين به علت دارا بودن بعضي مواد داراي خاصيت ضد ميکروبي و قارچي هستند. اين غدد در کف دست و پا و لـب وجود ندارند و بيشترين تراکم آنها در صورت ، سر، سينه و قسمت بالاي پشت است.
جوش بيشتر در صورت ديده مي شود و شکل هاي متفاوت دارد مثل: کومدون ( جوش هاي ريزي که به صورت سر سياه و سر سفيد ديده مي شوند )؛ پاپول (جوش هاي برجسته و قرمز رنگ)؛ پاسچول (جوش هاي چرکي ) و ندول ( تورم التهابي که در عمق بيشتري نسبت به پاپول قرار گرفته اند) و بالاخره کيست ( فضاهاي بسته اي در زير پوست حاوي ماده نيمه جامد يا مايع ). با بسته شدن دهانه خروجي غدد چربي به علت هاي گوناگون جوش به وجود مي آيد. علت هاي بسته شدن اين دهانه ها شامل: ?) توليـد و ترشح زيادي چربي در اين غدد که خود اين مي تواند به علت ارثي بودن يا عدم تنظيم هورموني باشد. البته گاهي ميزان هورمون در سطح طبيعي مي باشد ولي پوست به اين مقدار طبيعي نيز حساس است. مصرف خارجي هورمون هايي مثل هورمون مردانه ( تستوسترون) و کورتيکواستروئيدها ( کورتن) مي تواند باعث ايجاد و تشديد آکنه شود.

 

بقیه در ادامه مطلب . . .

وبلاگی بازدید : 586 پاییز 1390 نظرات (0)

مركز پزشكی، مجموعه تلویزیونی ساخت كشور انگلیس است كه روزهای جمعه ساعت 3 بعدازظهر از شبكه تهران پخش می‌شود و اگر به هر دلیلی نتوانستید روز جمعه بیننده این مجموعه باشید، می‌توانید یكشنبه‌ها ساعت 7 بعدازظهر، آن را از همین شبكه تماشا كنید.

حوادث داستان در شهر افسانه‌ای كاردیل در منطقه دربی‌شایر اتفاق می‌افتد. مركز پزشكی از سال 1993 تا سال 2002 از شبكه تلویزیونی ITV به نمایش درآمد كه یكی از موفق‌‌ترین مجموعه‌های تلویزیونی زمان خود بود. در اولین سری این مجموعه كوین ویتلی در نقش دكتر جك گروئیش، آمانوا برتون در نقش دكتر بت گلدر و سایمون شفرد  در نقش دكتر ویل پریستون حضور داشتند و در سری‌های بعدی پزشكان مركز بارها تغییر می‌كنند و در هر قسمت شاهد ماجرای هیجان‌انگیزی خواهیم بود كه در دربی‌شایر اتفاق می‌افتد و پزشكان سعی می‌كنند با اتخاذ تصمیمی مناسب بتوانند همین مشكلات را از میان بردارند.

سرانجام پس از 3 سال از پخش این مجموعه، مدیران تلویزیونی به این نتیجه رسیدند كه این مجموعه دیگر چندان محبوبیتی نزد بینندگان ندارد و باید ساخت آن متوقف شود. سقوط 2 شخصیت اصلی این داستان از یك صخره، پایان هیجان‌انگیزی بود كه برای سریال مركز پزشكی در نظر گرفته شد و توانست بسیاری از مخاطبان خود را تحت تأثیر قرار دهد. هزاران نفر از مخاطبان پس از پایان سری آخر مجموعه به این شبكه تلویزیونی نامه نوشتند و خواستند قسمت دیگری برای پایان این مجموعه ساخته شود تا به معماهای مطرح در ذهن آنها برای پیش‌بینی آخر داستان پاسخ گوید.

 

بقیه در ادامه مطلب . . .

وبلاگی بازدید : 639 پاییز 1390 نظرات (0)

شبیه ‏سازی عملکرد No to All در پنجره جایگزینی فایل در ویندوز XP


اگر با ویندوز XP زیاد کار کرده باشید حتماً به یک نکته ریز اما مهم برخورد کرده‏اید. در صورتی که قصد کپی یا انتقال یک فایل را در محیط ویندوز داشته باشید، اگر در محل ذخیره فایل، فایلی با نام مشابه فایل کپی شده وجود داشته باشد، ویندوز ناچار است جهت کپی فایل جدید، آن را با فایل قبلی جایگزین یا به اصطلاح Replace کند.

 پیش از این کار، پنجر‏ه‏ای به نام Confirm File Replace باز خواهد شد که از شما می‏پرسد از جایگزینی این فایل اطمینان دارید؟ در این زمان چهار دکمه برای انتخاب وجود دارد: Yes to All ،NO ،Cancel و Yes. عملکرد این دکمه‏ها واضح است: دکمه Yes جهت تأیید جایگزینی، دکمه No جهت عدم جایگزینی و دکمه Cancel نیز جهت لغو عملیات به کار می‏رود. همچنین دکمه Yes To All زمانی کاربرد دارد که شما قصد جایگزینی چندین فایل را دارید؛ با فشردن این دکمه دیگر پنجره تأییدیه نمایش داده نخواهد شد و به صورت اتوماتیک همه فایل‏ها جایگزین می‏شوند. اما اکنون اگر مقداری دقیق شویم، احساس می‏کنیم در این میان جای یک دکمه و عملکرد خالی است! دکمه‏ای که عملکردی عکس Yes to All داشته باشد و بتوانیم آن را No to All بخوانیم. فرض کنید به هنگام انتقال چندین فایل قصد ندارید که هیچ فایلی جایگزین قبلی‏ها شود. در این زمان ناچار خواهید بود به تعداد فایل‏های قابل جایگزین بر روی دکمه No کلیک کنید و مایکروسافت را به خاطر قرار ندادن دکمه No to All در این پنجره لعنت کنید! در این زمان اکثر کاربران دست به دامن نرم‏افزارهای جانبی مرتبط، نظیر TeraCopy و SyncToy می‏شوند. اما واقعاً نیازی به این کار نیست! با استفاده از ترفندی بسیار جالب و کاربردی که هم اکنون برای شما بازگو خواهیم کرد، می‏توانید بدون نیاز به هیچ ابزار جانبی و با راهی ساده، عملکرد No To All را در پنجره جایگزینی فایل در ویندوز XP شبیه سازی کنید.

بدین منظور:
پس از نمایش پنجره Confirm File Replace، در صورتی که قصد داشته باشید عملی مشابه با عملکرد No to All را انجام دهید،کافی است کلید Shift را بر روی کیبورد گرفته و نگاه دارید، سپس با استفاده از ماوس بر روی دکمه No کلیک کنید.
با این کار گویی بر روی دکمه فرضی No to All کلیک کرده اید و نتیجه عدم جایگزینی همگی فایل‏ها خواهد بود.

تفریحی
پیشنهاد 2






تعداد صفحات : 431

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    جنسیت شما ؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 3266
  • کل نظرات : 77
  • افراد آنلاین : 42
  • تعداد اعضا : 53
  • آی پی امروز : 638
  • آی پی دیروز : 646
  • بازدید امروز : 5,436
  • باردید دیروز : 4,803
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 41,891
  • بازدید ماه : 107,311
  • بازدید سال : 651,428
  • بازدید کلی : 7,006,955
  • پخش زنده فوتبال
    مطالب پربازدید
    بازی انلاین مجله