loading...
مجله وبلاگی | بروز ترین مجله اینترنتی
وبلاگی بازدید : 669 پاییز 1390 نظرات (0)

بدن سالم و خوش فرم بدون رژیم های سخت
 
آیا شما نیاز به وزن كم كردن دارید ؟ اگرچه كاهش وزن در افراد چاق باعث بهبود سلامتی می‌شود ولی شما می‌توانید گامی در راه سلامتی خود بردارید بدون كاهش وزن. 
 
خانم مارتیکا هینر متخصص تغذیه و تناسب اندام با توصیه های خود به شما کمک میکند تا بدون داشتی رژیم های طاقت فرسا بدنی خوش فرم و سالم داشته باشید.در این مقاله با ما همراه باشید.


 چاقی سلامت شما را به خطر می اندازد
اگر BMI شما بالای 25 است شما اضافه وزن دارید و بهتر است  وزن خود را كم كنید تا سلامتی شما به خطر نیافتد.

آیا شما نیاز به وزن كم كردن دارید ؟
BMI بالاتر از حد نرمال نشان می دهد شما در خطر ابتلا به دیابت نوع 2 ،فشار خون بالا هستید. این ریسك با سایز كمر بیش از 100 سانتی متر برای مردان و بیش از 95 سانتی متر برای زنان افزایش می یابد
 
 
سلامتی شما در معرض خطر است اگر 3 یا بیشتر از فاكتورهای زیر را داشته باشید :
استعمال دخانیات ، استفاده از داروهای فشار خون ،كلسترول ، بالا بودن گلوكز خون ، ارثیه بیماری قلبی و یا اگر 45 ساله (برای مردان) و 50  ساله (برای زنان) باشید. دكتر شما ممكن است به شما توصیه پایین آوردن كلسترول و فشار خون را بكند.

كم كردن وزن ممكن است راه خوبی برای كاهش فشار خون و كنترل كلسترول منفی خون باشد.

به هر حال اگر شما تا به حال هیچ مشكلی نداشتید ولی BMI شما بالای مرز نرمال باشد سلامتی شما هنوز در خطر است اگر تحرك بدنی نداشته باشید میزان تری گلسرید خونتان بالا باشد. برای جلوگیری از این قبیل بیماری ها پیشنهاد می شود وزن خود را كاهش دهید تا همیشه سلامت باشید.

چگونه كاهش وزن سلامتی شما را تضمین می كند.

بقیه در ادامه مطلب .....

وبلاگی بازدید : 698 پاییز 1390 نظرات (0)





در صورتی که وزنتان کم نمی شود و یا حتی در حال افزایش وزن هستید،...


6- " خوردن در شب هنگام، سبب افزایش وزن می شود"

قطع مصرف تنقلات در شب یک راه رایج در میان مردم است زیرا به نظر منطقی می رسد- وقتی کمتر فعالیت می کنید کمتر بخورید. اما این مطلب سالهاست که مورد بحث بوده است و حتی اخیرا مطالعه ای در آوریل 2011 در مجله چاقی Obesity انجام شده و در آن پیشنهاد شده که خوردن پس از ساعت 8 بعد از ظهر، ممکن است ریسک چاقی را افزایش دهد اما دلایل روشنی بر اینکه چرا چنین است وجود ندارد.

اساسا چیزی که بر روی مقدار وزن گیری شما اثر می گذارد، مقدار خوردن است نه زمان آن. بسیاری از افراد شب هنگام به دلایلی غیر از گرسنگی مانند خستگی یا احساسات دیگر چیز می خورند و به همین دلیل بیشتر از نیاز بدن خود کالری دریافت می کنند.این کالری های اضافی به صورت چربی در بدن آنها ذخیره می گردد. همچنین اشخاصی که در شب خوراکی می خورند، ممکن است بدون اشتها بیدار شوند و صبحانه نخورند یعنی وعده ای که سبب کنترل میزان دریافت کالری در سرتاسر روز می گردد.

بقیه در ادامه مطلب....
وبلاگی بازدید : 667 پاییز 1390 نظرات (0)





در این مقاله 10 مورد از رایج ترین شایعات و داستان های واقعی مرتبط با رژیم غذایی را بیان می کنیم. 10  افسانه درباره ی ورزش و رژیم که سبب افزایش وزن می شوند.
خانم جولیا والنتور، برنامه ریز و سخنگوی رسانه ای شورای ورزش آمریکا می گوید: باور به تصورات غلط می تواند ما را از مسیر درست دستیابی به اهداف خود خارج سازد. 

1- تمرینهای ورزشی قدرتی سبب حجیم و سنگین  شدن بدن می شوند.
ابتدا بگذارید با این تصور نادرست که یک کیلو عضله، وزن بیشتری از یک کیلو چربی دارد مقابله کنیم. یک کیلو یک کیلو است، چه ماهیچه باشد و چه چربی. آنچه که درست است این است که ماهیچه دارای چگالی بیشتر نسبت به چربی است و فضای کمتری را در بر می گیرد. والنتور می گوید: در نتیجه دو خانم که دارای وزن یکسانی هستند، اگر یکی از آنها دارای نسبت ماهیچه ای بیشتری باشد ممکن است از نظر ظاهری کاملا متفاوت به نظر بیایند. او می افزاید: وزن عضلانی، وزن خوب است زیرا شما محکم تر، کوچکتر و متناسب تر به نظر می آیید. همچنین از نظر سوخت و ساز فعال تر خواهید بود، بنابراین صرف داشتن ماهیچه های بیشتر سبب تقویت سوخت و ساز در سرتاسر شبانه روز خواهد گردید، در نتیجه شما لاغرتر خواهید ماند.

بقیه در ادامه مطلب....
وبلاگی بازدید : 710 پاییز 1390 نظرات (0)

کاهش وزن و لاغری با آب و لیمو ترش







برای اینکه سریع‌تر به وزن ایده‌آل خود برسید بهتر است قبل از خوردن صبحانه، آب با لیمو ترش بنوشید.

نوشیدن آب همراه با لیموترش نه تنها به روند کاهش وزن شما سرعت می‌بخشد، بلکه بدن شما را از سموم پاک کرده و باعث افزایش انرژی در شما می‌شود.

برای اینکه بدانید چگونه از این دو ماده برای کاهش وزن باید استفاده کرد مراحل زیر را دنبال کنید:

• وقتی صبح از خواب بیدار می‌شوید یک برش لیمو ترش را درون یک لیوان آب گرم ریخته و میل کنید.

نوشیدن آب گرم همراه با لیمو، با رفع سستی و تنبلی از سیستم گوارش، به کاهش وزن کمک می‌کند.

برای انجام این کار باید آب را در مایکروویو یا درون ظرفی داغ کرده سپس درون لیوان بریزید و یک برش از لیمو ترش را درون آن بریزید و بگذارید کمی خنک شود سپس مانند چای آن را بنوشید.

• هنگام صبح، ‌یک عدد لیمو ترش را خوب شسته و آن را به صورت درسته درون دستگاه غذاساز به صورت پوره درآورید و به آن را به آبی که طی روز می‌نوشید اضافه کنید.( در صورت کوچک بودن لیمو ترش، از تعداد بیشتری استفاده کنید).


بقیه در ادامه مطلب ....
وبلاگی بازدید : 716 پاییز 1390 نظرات (0)






مرا به یاد بیاور , وقتی كه رفته ام !
و رهسپار سرزمین سكوت شده ام,
وقتی كه دیگر نمی توانی دستم را در دست بگیری
ومن نمی توانم میان ماندن و رفتن, دودل باشم.
به یاد بیاور مرا وقتی كه دیگر نمی توانی
برنامه ی روزهای آینده را برایم بگویی,
تنها مرا به یاد بیاور
دیگر برای هر حرف یا نیایشی دیر است
و اگر زمانی مرا از یاد بردی
و سپس باز به یاد آوردی
اندوهگین نباش .
درمسیر راه من امروز
کسی پیدا شد
کسی که حرفی زد
کسی که رازی داشت


بقیه در ادامه مطلب ....
وبلاگی بازدید : 643 پاییز 1390 نظرات (1)






حکایت و داستان زیبای معنای عشق

دخترک شانزده ساله بود که برای اولین بار عاشق پسری شد. پسر قدبلند بود، صدای بمی داشت و همیشه شاگرد اول کلاس بود. دختر خجالتی نبود اما نمی خواست احساسات خود را به پسر ابراز کند، او از اینکه راز این عشق را در قلبش نگه می داشت و دورادور او را می دید احساس خوشبختی می کرد.

در آن روزها، حتی یک سلام به یکدیگر، دل دختر را گرم می کرد. او که ساختن ستاره های کاغذی را یاد گرفته بود هر روز روی کاغذ کوچکی یک جمله برای پسر می نوشت و کاغذ را به شکل ستاره ای زیبا تا می کرد و داخل یک بطری بزرگ می انداخت. دختر با دیدن پیکر برازنده پسر با خود می گفت پسری مثل او دختری با موهای بلند و چشمان درشت را دوست خواهد داشت.

دختر موهایی بسیار سیاه ولی کوتاه داشت و وقتی لبخند می زد، چشمانش به باریکی یک خط می شد.

وبلاگی بازدید : 734 پاییز 1390 نظرات (0)

تاریخچه ۱۰ سال اخیر بورس تهران، افت و خیزهای بسیاری را در اذهان فعالان بازار سرمایه ثبت كرده است و هر یك از این فرازوفرودها نیز برندگان و بازندگان زیادی داشته است.
اما نگاهی از دریچه تحلیل به این تاریخچه پرنوسان، نتایج با ارزشی را در اختیار سرمایه‌گذاران امروز با سرمایه می‌گذارد. به لطف پیدایش بانك‌های اطلاعاتی اینترنتی اكنون آرشیو كاملی از سیر تحولات و اطلاعات بازار سرمایه به رایگان در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است. تنها اندكی وقت و تامل لازم است تا این داده‌های تاریخی گردآوری شده و به تحلیل‌های ارزشمند تبدیل شود.

 


مطلب حاضر با همین نگاه، به یك بررسی اجمالی در خصوص تحولات اخیر شركت‌های سرمایه‌گذاری در بورس تهران پرداخته است.
اگر از قدیمی‌ترهای بازار از پدیده‌ای به نام «توفان سرمایه‌گذاری‌ها» بپرسید، آنها شما را برای یافتن پاسخ به وقایع بورس تهران در سال ۸۳ ارجاع خواهند داد.
كافی است به یك مقایسه ساده توجه كنید: شاخص مالی بورس تهران در پنجم مهر ۸۲ برابر ۱۴۶۲۷ واحد بوده است. این رقم در پنجم فروردین ۱۳۸۳ به ۲۳۲۰۲ واحد رسید و در پنجم مهر ۸۳ بالاترین رقم را در تاریخچه دوران فعالیت خود ثبت كرد. در این روز شاخص مالی به رقم بی سابقه ۴۴۶۷۹ واحد رسید كه رشدی در حدود ۲۰۰درصد در طول یكسال را نشان می‌داد. (البته شاخص مالی، گروه بانك و لیزینگ را نیز در بر می‌گیرد كه اگرچه وزن آنها كوچكتر است اما آنها نیز بر حسب اتفاق به واسطه سیاست‌های پولی، نوساناتی تقریبا هماهنگ با شركت‌های سرمایه‌گذاری داشته‌اند).
به هر حال در مهر ۸۳، هر ۲۵ شركت سرمایه‌گذاری بورس تهران (به جز رنا و پارس توشه) با اختلاف‌های فاحشی نسبت به خالص ارزش دارایی‌هایشان معامله می‌شدند و معامله‌گران به دلایلی نظیر نقد شوندگی بالا، بدنه كارشناسی قوی، پرتفولیوی متنوع، معاملات چرخشی سودساز با شركت‌های زیرمجموعه و نیز فقدان گروه‌های جایگزین جهت سرمایه‌گذاری در بازار، ‌این رشد را توجیه‌پذیر می‌دانستند. گذشت زمان خط بطلان بر صحت این توجیهات كشید و شركت‌های سرمایه‌گذاری با كاهش‌های سنگین و چند مرحله‌ای به سمت میانگین‌های بلندمدت قیمتی خود میل كردند، اما قضایا به همین جا ختم نشد و پس از چندی اوضاع دگرگون شد.

بقیه در ادامه مطلب ...

تفریحی
پیشنهاد 2






تعداد صفحات : 431

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    جنسیت شما ؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 3266
  • کل نظرات : 77
  • افراد آنلاین : 34
  • تعداد اعضا : 53
  • آی پی امروز : 643
  • آی پی دیروز : 646
  • بازدید امروز : 5,692
  • باردید دیروز : 4,803
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 42,147
  • بازدید ماه : 107,567
  • بازدید سال : 651,684
  • بازدید کلی : 7,007,211
  • پخش زنده فوتبال
    مطالب پربازدید
    بازی انلاین مجله