loading...
مجله وبلاگی | بروز ترین مجله اینترنتی
وبلاگی بازدید : 1066 پاییز 1390 نظرات (0)

بسکتبال

بَسکِتبال یک ورزش گروهی و با کمک یک توپ است. هدف هر تیم از انجام بازی کسب امتیاز از طریق انداختن توپ در داخل حلقه تیم مقابل می‌باشد، لذا تاکید فراوانی بر تقویت مهارت‌های پرتاب صورت می‌گیرد. هر توپی که از حلقه حریف عبور کند و داخل آن برود گل نامیده می‌شود.


پیدایش بسکتبال

تاریخچه بسکتبال زادگاه بازی بسکتبال آمریکاست . این بازی در اوایل پاییز سال ۱۸۹۱ میلادی توسط شخصی به نام جیمز نای اسمیت پایه ریزی و ابداع شد . اما ، از قرن‌ها پیش در میان ساکنان نقاط مختلف قاره آمریکا ، به ویژه آمریکای مرکزی و جنوبی انواعی از بازی و مسابقه رایج بوده که کم و بیش به بسکتبال شباهت داشته‌است .

 

سابقه تاریخی در کشور آرژانتین ، نوعی بازی سنتی و قدیمی در میان گله دار‌ها متداول است که آن را (پاتو) (PATO) می‌نامند . در این بازی ، دو تیم سوار بر اسب در می‌دانی وسیع به تاخت و تاز می‌پردازند و هر تیم کوشش می‌کند توپی را که شش حلقه (مانند دستگیره) بر بدنه آن هست ، با پرتاب کردن و پاس دادن به یاران خودی ، به آن سوی میدان برساند و از حلقه و توری سبدی که در انتهای میدان بر روی ستونی چوبی نصب شده ، عبور دهد . این بازی تا حدی شبیه بسکتبال است اما شباهت بازی پوک تاپوک با ورزش بسکتبال بیش از پیش است . پوک تاپوک ، در میان اقوام متمدن قاره آمریکای جنوبی و مرکزی رواج بسیار داشت به ویژه اقوام مایا و تولتک (در ناحیه مکزیک کنونی) این بازی را کهن با توپ و حلقه‌های ثابت در می‌دانی وسیع انجام می‌شد ، با علاقه و هیجان زیادی برگزار می‌کردند .

 تولد بسکتبال


بقیه در ادامه مطلب ...

وبلاگی بازدید : 713 پاییز 1390 نظرات (0)
تندیس آزادی (Statue of Liberty)، مجسمه بزرگی است که در سال ۱۸۸۶ توسط فرانسه به ایالات متحده آمریکا هدیه داده شد





این تندیس در بندرگاه نیویورک قرار دارد و در سال ۱۹۲۴ به صورت یک بنای یاد بود تاریخی درآمد. اداره خدمات پارک‌های ملی در وزارت کشور آمریکا نیز مسئول نگهداری از این بنای یادبود است.

طرح این موضوع توسط ادوارد دولابولا تاریخدان فرانسوی در سال ۱۸۶۵ ارائه شد و این مجسمه به عنوان هدیه‌ای از سوی مردم فرانسه به مناسبت استقلال آمریکا و به نشانه روابط دوستانه میان دو کشور به آمریکا هدیه داده شود.

طراحی و ساخت مجسمه را فردریک بارتولدی مجسمه‌ساز فرانسوی و سازه درونی آن را الکساندر ایفل، مهندس فرانسوی برج ایفل، انجام دادند. اوژن ویوله لودوک نوع مسی را که برای پوشش مجسمه به کار رفته انتخاب کرده‌است.

مجسمه به شکل شخصیت زنی است ایستاده در حال گام برداشتن، که دور سرش را 7 اشعه نورانی فرا گرفته ‌است. او با دست چپ خود یک لوح سنگی و با دست راست نیز مشعلی فروزان را بالای سر خود نگه داشته‌است.

هزینه ساخت این تندیس توسط موسسه‌ای به نام انجمن آمریکا و فرانسه که در سال ۱۸۷۵ تشکیل شد، تامین گشت.

این تندیس در فرانسه به شکل قطعات جداگانه ساخته و در سال ۱۸۸۵ در ۲۱۴ جعبه بزرگ بسته بندی و به ایالات متحد آمریکا فرستاده شد.


وبلاگی بازدید : 727 پاییز 1390 نظرات (0)
رئیس کمیته والیبال ساحلی کنفدراسیون والیبال آسیا (AVC) از طراحی لباس ویژه این رشته برای بانوان مسلمان جهت حضور در تورنمنتهای معتبر بین المللی خبر داد.

به نقل از مهر، لباس ویژه بانوان مسلمان ساحلی باز با ایجاد پوشش  مناسب و حجاب کامل این امکان را به آنها می دهد تا بتوانند در میادین بین‌المللی مختلف با حریفان خود رقابت کنند.

ریتا سوبوهو، رئیس اندونزیایی کمیته والیبال ساحلی کنفدارسیون والیبال آسیا (AVC) در نشست سالیانه اعضای این کمیته با اعلام این خبر تاکید کرد: مراحل طراحی اولیه این پوشش به پایان رسیده است و اکنون درحال سپری کردن مراحل لازم برای کسب مجوز نهایی آن از سوی مسئولان بلند پایه AVC هستیم.

وی همچنین تاکید کرد: پس از تائید نهایی نمونه یا الگوی لباس مورد نظر در اختیار تمام کشورهای مسلمان عضو کنفدراسیون والیبال آسیا قرار می گیرد تا با استفاده از آن بتوانند در میادین مختلف شرکت کنند.
پوشش مناسب برای ورزشکاران مسلمان

رئیس کمیته والیبال ساحلی کنفدارسیون والیبال آسیا (AVC) خاطرنشان کرد: بانوان مسلمان فعال در رشته والیبال ساحلی می توانند در سال 2013 و در جریان بازیهای کشورهای اسلامی که در کشور اندونزی برگزار می شود رقابتی نزدیک با دیگر کشورها داشته باشند.

از سوی دیگر احمد خجسته ، رئیس کمیته والیبال ساحلی کشورمان که برای شرکت در اجلاس سالیانه کمیته والیبال ساحلی AVC عازم جاکارتا شده بود، ضمن تائید مطلب فوق گفت: این درحالیست که پیش از این ایران به دلیل اجباری بودن حضور همزمان نمایندگان مرد و زن هر کشور در تورنمنتهای بین المللی از اعزام نماینده به محل برگزاری بازیها خودداری می کرد اما استفاده از لباس فوق این امکان را می دهد که در میادین برون مرزی حضور پررنگتری داشته باشیم.
وبلاگی بازدید : 656 پاییز 1390 نظرات (1)
اگر به تصویر کسی که سال‌ها عاشق او بوده‌ایم نگاه کنیم،‌ درد را کمتر احساس می‌کنیم. این، اگرچه باوری شاعرانه است،‌اما واقعیت است. ظاهرا دلیل این پدیده شگفت‌انگیز،‌ فعال شدن مرکز احساس امنیت در مغز است.




نگاه کردن به عکس کسی که دوستش دارید،‌ درد را کاهش می‌دهد. این جمله شاید شاعرانه به نظر برسد،‌ اما در واقع کاملا  علمی است. اما چرا؟ آیا تنها به دلیل ایجاد حس رضایت است؟ یا این که تصویر فرد مورد علاقه، تداعی‌کننده حفاظتی است که می‌تواند مانعی در برابر آسیب باشد؟ به نظر می‌رسد پاسخ دوم به واقعیت نزدیک است.

 پیش از این دانشمندان به این نتیجه رسیده بودند که نگاه کردن به عکس فرد مورد علاقه، درد را کم می‌کند. این‌ بار نائومی آیزنبرگر، روانشناس به دنبال پاسخ به این سوال است که چه‌طور چنین اتفاقی می‌افتد.

محققین، مغز 17 زن داوطلب را در حالی که به تصاویری از یک فرد مورد علاقه،‌ یک غریبه و یک شیء نگاه می‌کردند و شوک‌های خفیفی می‌گرفتند، با ام.آر.آی عملکردی بررسی کردند. از آن‌ها همچنین خواسته شده بود که در هر حالت،‌ میزان دردی را که احساس می‌کنند، ارزیابی کنند.

چنان که انتظار می‌رفت، افراد وقتی به عکس کسی که برای مدت طولانی عاشق او بوده‌اند نگاه می‌کردند، درد چندانی بر اثر شوک احساس نمی‌کردند. آیزنبرگر به این نتیجه رسید که کاهش درد به فعالیت قشر پیش‌پیشانی ونترومدیال مغز مربوط می‌شود،‌ بخشی از مغز که به احساس امنیت واطمینان ربط دارد.

فرضیه آیزنبرگر این بود که تاثیر دیدن عکس فرد مورد علاقه درکاهش درد، فقط به تحریک ساده سیستم پاداش در مغز محدود نمی‌شود،‌ فرایندی که اغلب در بین زوج‌های جوانی که در مراحل اولیه ارتباط خود به سر می‌برند دیده می‌شود.

یکی از دلایلی که آیزنبرگر در فضیه خود بدان اشاره می‌کند، این است که دیدن تصاویری از موجوداتی مثل مار و عنکبوت، احساس درد را بیشتر می‌کند. ما به طور غریزی برای ترسیدن از این گونه موجودات آماده هستیم، ‌چرا که در طول تاریخ تکامل انسان،‌ باید برای زنده ماندن از آن‌ها فاصله می‌گرفتیم. این نوعی سازگاری است.


بقیه در ادامه مطلب ...


وبلاگی بازدید : 704 پاییز 1390 نظرات (1)




این بار

مینویسمت…

” تو ” را میان اصطحکاک مداد و کاغذ

گیر خواهم انداخت

شاید اینگونه بشود تو را

” تجربه ” کرد…!!!

برای تویی که قلبت پـاک است…

برای تو می نویسم……..

برای تویی که تنهایی هایم پر از یاد توست…

برای تویی که قلبم منزلگه عـــشـــق توست…

برای تویی که احساسم از آن وجود نازنین توست…

برای تویی که تمام هستی ام در عشق تو غرق شد…

برای تویی که چشمانم همیشه به راه تو دوخته است…

برای تویی که مرا مجذوب قلب ناز و احساس پاک خود کردی…
وبلاگی بازدید : 768 پاییز 1390 نظرات (1)





 

کوه بلندی بود که لانه عقابی با چهار تخم، بر بلندای آن قرار داشت. یک روز زلزله ای کوه را به لرزه در آورد و باعث شد که یکی از تخم ها از دامنه کوه به پایین بلغزد. بر حسب اتفاق آن تخم به مزرعه ای رسید که پر از مرغ و خروس بود.
مرغ و خروس ها می دانستند که باید از این تخم مراقبت کنند و بالاخره هم مرغ پیری داوطلب شد تا روی آن بنشیند و آن را گرم نگهدارد تا جوجه به دنیا بیاید. یک روز تخم شکست و جوجه عقاب از آن بیرون آمد . جوجه عقاب مانند سایر جوجه ها پرورش یافت و طولی نکشید که جوجه عقاب باور کرد که چیزی جز یک جوجه خروس نیست. او زندگی و خانواده اش را دوست داشت اما چیزی از درون او فریاد می زد که تو بیش از این هستی. تا این که یک روز که داشت در مزرعه بازی می کرد متوجه چند عقاب شد که در آسمان اوج می گرفتند و پرواز می کردند. عقاب آهی کشید و گفت ای کاش من هم می توانستم مانند آنها پرواز کنم.


کوه بلندی بود که لانه عقابی با چهار تخم، بر بلندای آن قرار داشت. یک روز زلزله ای کوه را به لرزه در آورد و باعث شد که یکی از تخم ها از دامنه کوه به پایین بلغزد. بر حسب اتفاق آن تخم به مزرعه ای رسید که پر از مرغ و خروس بود.

بقیه در ادامه مطلب .....
وبلاگی بازدید : 648 پاییز 1390 نظرات (1)
‏... در هرحال، ما کاری به این دو جور عقیده نداریم.
‏همین قدر می‌دانیم که آفتاب، ماه را بغل کرد و- یکهو- برای اولین بار در دنیا، همه‌جا تاریک شد...
تا آن وقت، چنین اتفاقی نیفتاده بود که روز - یکهو - شب بشود و آفتاب خودش را پشتِ ماه قایم کند.
‏به همین دلیل، تا این طور شد، همه‌ی حیوانات پا گذاشتند به فرار، پرنده‌ها توی لانه‌هایشان قایم شدند، ‏زن‌ها و مردها چپیدند توی کپرهایشان، و از خزنده و پرنده و چرنده، از آدمی‌زاد و از حیوان، هرچه که بود و هرچه که نبود، ‏برای اولین دفعه، طعم خنکِ شب را چشیدند. چند دقیقه که گذشت، آفتاب، دوباره چراغ را روشن کرد. آن وقت، ماه رفت توی ابرها، سر و تنش را شُست.
‏پرنده‌ها، از توی لانه‌هایشان درآمدند، نشستند روی شاخه‌ها و شروع کردند به صاف و صوف کردن پَرهایشان.
‏مارها، که چنبره زده بودند، از هم باز شدند.
‏غزال‌ها، جست و خیز کنان، گله گله راه بیابان را پیش گرفتند. اما... بشنو از آدم‌ها:
‏آدم‌ها که از آن چند دقیقه تاریک شدن هوا خیلی کیف کرده بودند، طبل‌های بزرگِ «تام تام» را درآوردند ‏و به علامت شادی، شروع کردند به «تام تام» زدن تا آن چند دقیقه‌ی ‏راحتِ شب، و آن خنکیِ ملایمی را که بر اثر تاریک شدن هوا توی کپرهایشان پیدا کرده بودند، ‏جشن بگیرند.

بقیه در ادامه مطلب ...
تفریحی
پیشنهاد 2






تعداد صفحات : 431

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    جنسیت شما ؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 3266
  • کل نظرات : 77
  • افراد آنلاین : 39
  • تعداد اعضا : 53
  • آی پی امروز : 657
  • آی پی دیروز : 646
  • بازدید امروز : 6,321
  • باردید دیروز : 4,803
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 42,776
  • بازدید ماه : 108,196
  • بازدید سال : 652,313
  • بازدید کلی : 7,007,840
  • پخش زنده فوتبال
    مطالب پربازدید
    بازی انلاین مجله