loading...
مجله وبلاگی | بروز ترین مجله اینترنتی
وبلاگی بازدید : 649 پاییز 1390 نظرات (0)

فعال‏سازی یک قابلیت کاربردی جهت انتخاب همزمان چند آیتم در ویندوز ویستا و 7


فرض کنید در محیط ویندوز قصد دارید چند فایل یا چند فولدر را به طور همزمان انتخاب کنید. در این زمان ناچار خواهید بود با استفاده از ماوس، آیتم‏های مورد نظر را با ایجاد یک مستطیل نقطه‏چینی انتخاب کنید و یا به کمک کلیدهای Shift و Ctrl و ترکیب آنها را به حالت انتخاب دربیاورید.

اما در ویندوز ویستا و 7 قابلیت جدیدی اضافه شده است که انتخاب همزمان چندین آیتم را بسیار ساده می‏کند. این امکان با اضافه شدن چک باکس در کنار هر فایل و فولدر مهیا شده است. با چک باکس‏ها (Check Box) یا جعبه‏های تیک‏دار پیش از این در فرم های انتخابی موجود در ویندوز و صفحات اینترنتی آشنایی داشتید. در این ترفند نحوه فعال سازی چک باکس‏ها جهت انتخاب آیتم‏های مختلف را در ویندوز ویستا و 7 برای شما بازگو می‏نماییم.

برای این کار:
ابتدا بر روی منوی Start کلیک کرده و عبارت Folder Options را وارد نموده و Enter بزنید.
در پنجره Folder Options به تب View بروید.
حالدر لیست موجود، تیک گزینه Use check boxes to select items را بزنید و بر روی دکمه OK کلیک کنید.
اکنون در صورتی که ماوس را بر روی یک فایل یا فولدر و یا حتی شورتکات‏های موجود در صفحه دسکتاپ ببرید خواهید دید که یک چک باکس در کنار آن به چشم می‏خورد. با زدن تیک مربوط به هر آیتم می‏توانید آن را به حالت انتخاب دربیاورید. برای انتخاب سایر آیتم‏ها نیز می‏بایست بدون کلیک بر روی فضای خالی، تیک آیتم بعدی را بزنید. به همین ترتیب می‏توانید به سادگی چندین فایل یا فولدر را به طور همزمان انتخاب کنید.

وبلاگی بازدید : 681 پاییز 1390 نظرات (0)

اشعه UV (ماوراء بنفش) اشعه‌ای غیر قابل رویت است که دارای فرکانسی پائین‌تر از طیف مرئی است بهترین طول موج یا فرکانسی که می‌توان به کمک آن میکروارگانیزم‌ها و آلودگی‌های میکروبی را از بین برد طول موج ۲۵۴nm می‌باشد. به این طول موج (UV-c) نیز می‌گویند.
  
امروزه پرزدهی پارچه‌های فاستونی نقش به‌سزائی در صنعت نساجی دارد به‌همین دلیل ما به بررسی اثر اشعه UV بر روی پارچه‌های فاستونی (۴۵-۵۵) پشم پلی‌استر و همچنین پارچه پشم ـ پلی‌استر (۲۰-۸۰) در خاصیت پرزدهی آنها پرداختیم و به نتایج بسیار مهمی نایل شدیم که عبارتند از اینکه در نمونه پشم پلی‌استر (۴۵-۵۵) در اثر اشعه UV استحکام افزایش پیدا کرد و در نمونه پشم پلی‌استر (۲۰-۸۰) استحکام بالعکس یافت و همچنین اثر اشعه UV باعث کاهش پرزدانه در نمونه (۴۵-۵۵) و افزایش پرزدانه در نمونه پلی‌استر تابش دیده گردید و نتایج مهم دیگری که در پروژه ارائه شده است.
● مقدمه:
اشعه UV (ماوراء بنفش) اشعه‌ای غیر قابل رویت است که دارای فرکانسی پائین‌تر از طیف مرئی است بهترین طول موج یا فرکانسی که می‌توان به کمک آن میکروارگانیزم‌ها و آلودگی‌های میکروبی را از بین برد طول موج ۲۵۴nm می‌باشد. به این طول موج (UV-c) نیز می‌گویند.
خورشید که یک راکتور هسته‌ای طبیعی است طیفی از انرژی الکترومغناطیسی، از امواج کیهانی تا امواج رادیوئی تولید می‌کند، ما به بخشی از این امواج، آشنائیم، از جمله مادون قرمز که زمین را گرم می‌کند و اشعه‌های مرئی که توسط چشم قابل دیدن می‌باشند. اشعه UV در محدوده ۲۰۰ـ۴۰۰ نانومتر می‌باشد که به سه دسته تقسیم می‌شود:
UV-A که طول موج در محدوده ۳۱۵ـ۴۰۰ نانومتر دارد و به موج بلند مشهور است و برای برنزه کردن پوست در بسترهای مخصوص استفاده می‌شود.
UV-B کە دارای طول موج در محدوده ۲۹۰-۳۱۵ نانومتر است و برای ضدعفونی کردن پوست هنگام بروز بیماری پسوریاسیس استفاده می‌شود و به موج متوسط مشهور می‌باشد.

 

بقیه در ادامه مطلب . . .

وبلاگی بازدید : 1087 پاییز 1390 نظرات (0)

این حرکت رانها ، زانوها و عضلات کمر را نیرومند می سازد ، انعطاف پذیری کشاله ران را افزایش می دهد و انجام این حرکت تمرکز و توازن را تقویت می کند.این حرکت برای ...


وبلاگی بازدید : 655 پاییز 1390 نظرات (0)

فوتبال بانوان پرسپولیس فعال شد

آذربایجان آخرین حریف تدارکاتی تمی فوتبال بانوان

تیم فوتبال بانوان پیكان در هفته چهارم از دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر با نام پرسپولیس به مصاف حریف خود می رود.

به نقل از ایسنا، با توجه به اینكه قرار بود از آغاز فصل لیگ برتر تیم فوتبال بانوان پیكان با نام پرسپولیس و تحت حمایت این باشگاه در رقابت‌های لیگ شركت كند بعدازظهر شنبه باشگاه پرسپولیس طی نامه‌ای به صورت رسمی اعلام كرد كه تیم فوتبال بانوان پیكان از روز یكشنبه با نام پرسپولیس در رقابت‌های لیگ حضور خواهد یافت.

این اقدام با هماهنگی هیات فوتبال استان تهران، فدراسیون فوتبال و باشگاه پرسپولیس صورت گرفته است.

وبلاگی بازدید : 835 پاییز 1390 نظرات (0)

ابهر
 
اطلاعات کلی
نام رسمی: ابهر
کشور: ایران 
استان: زنجان
شهرستان: ابهر
جمعیت 70.836 نفر
 زبان‌های گفتاری: ترکی آذربایجانی
 مذهب: شیعه
 جغرافیای طبیعی
 مساحت: 10 کیلومتر مربع
 ارتفاع از سطح دریا: 1540 متر
 
اَبهَر یکی از شهرهای استان زنجان و مرکز شهرستان ابهر می‌باشد. این شهر با 70.836 نفر جمعیت در سال 1385 [۱]، به عنوان دومین شهر پرجمعیت استان زنجان پس از شهر زنجان محسوب می‌شود. ارتفاع شهر ابهر از سطح دریا ۱540 متر است. این شهر در 90 کیلومتری شرق زنجان و 230 کیلومتری غرب تهران واقع شده است. مهم‌ترین اثر تاریخی و دیدنی شهر ابهر، بقعه امامزاده زیدالکبیر در شرق این شهر است.

 

بقیه در ادامه مطلب . . .

وبلاگی بازدید : 589 پاییز 1390 نظرات (0)

با عینک دید در شب Crisli شب را مانند روز روشن ببينيد. از اولين كساني باشيد كه اين عينك را امتحان ميكنند. بسته اورجينال عينك شامل عينك مخصوص شب + عینک دید در روز…

 عينك ديد در شب Crisli

آيا رانندگي و تردد در شب براي شما مشكل است؟

آيا نور هاي انعكاس يافته در آينه ها چشمان شما را آزار ميدهد؟

آيا تلالو نور ها مانع رانندگي راحت شما در شب ميشود؟

عينك ديد در شب مخصوص رانندگي و تردد در شب و کسانی که

قیمت این محصول: 29,900 تومان

 

دوست دارند شب را مانند روز روشن ببینند

براي اولين بار در ايران

طراحي فوق العاده براي سال 2011 ، جذابيت و زيبايي حق شماست…

فقط چند قدم با جذابيت و ايمني ديد در شب فاصله داريد

از اولين كساني باشيد كه اين عينك را امتحان ميكنند

بسته اورجينال عينك شامل عينك مخصوص شب + عینک دید در روز

قیمت این محصول: 29,900 تومان

 

اين عينك به صورت اورجينال و شماره سريال معتبر با قيمتي

استثنايي عرضه مي شود

هم جذاب شويد و هم براي خود شب ايمني را فراهم سازيد .

از اولين كساني باشيد كه اين عينك را امتحان ميكنند!!

عينك ديد در شب يكي از

معروفترين و زيباترين عينك هاي روز دنيا مي باشد

قیمت این محصول: 29,900 تومان

 

براساس آمار موجود، رانندگي و تردد در شب بسيار خطرآفرين تر از رانندگي در روشنايي روز است. تصادفات منجر به مرگ در شب چند برابر روز است ، اساسي ترين دليل اين سوانح اين است كه در تاريكي مردمك چشم گشاد ميشود و وسعت ديد ما كم ميشود. وجود تابش خيره كننده تشكيل هاله و كاهش ديد پيرامون همه با هم موجب خستگي چشم ميشود…

مشخصات عینک دید در شب:
- بسیار سبك و مدرن
- کیفیت عالی و بادوام
- 100 ٪ حفاظت از اشعه ماوراء بنفش (در روز هم می توانید از این عینک استفاده نمایید)
- داراي لنز هاي با كيفيت بالا

>

اين عينك به طور ويژه براي اصلاح كاهش نزديك بيني در تاريكي كاهش درخشندگي كنتراست آبي تيره محيط اطراف و نهايتاً ارائه رانندگي ايمن تر بدون تغيير كردن ادراك رنگ بعد از تاريكي هوا طراحي شده است. فريم ديد در شب از تيتانيوم ساخته شده و با الاستومرها پوشيده شده است بنابراين اين عينك بسيار سبك و با قابليت انعطاف پذيري در اطراف شقيقه است و بسيار شيك براي رانندگي خواهد بود از جمله امتيازات اين عينك اين هست كه نور مزاحم چراغهاي ماشينهاي جلوي را خنثي ميكند و شب را مانند روز روشن خواهيد ديد.

با این عینک شب را هم مانند روز روشن ببینید!

برای اولین بار در ایران

با یک سال گارانتی تعویض …

قیمت این محصول: 29,900 تومان

 

وبلاگی بازدید : 1443 پاییز 1390 نظرات (0)

میکروویو که به اشتباه ماکروویو خوانده می شود، از ترکیب دو واژه مایکرو یا میکروMICRO(به معنی کوچک) وویوWAVE (به معنی موج) تشکیل شده است و به معنای امواج با طول موج کوتاه و تعداد نوسانات (فرکانس) بسیار بالا می باشد. فرکانس چنین امواجی، بین300 مگاهرتز تا چند گیگاهرتز در ثانیه می تواند باشد. بُرد چنین امواجی کوتاه بوده و در حد چند متر است، ولی میزان نفوذ آن ها نسبتا بالا است و از درون ابر و غبار عبور می کنند. هر چه فرکانس بیشتر باشد، شدت نفوذ بیشتر ولی بُرد امواج، کوتاه تر می شود. به عنوان مثال هر چیزی که در مجاورت دستگاه نوسان ساز اجاق های میکروویو معمول قرار داشته باشد، به شدت تحت تاثیر ارتعاشات قرار می گیرد. در حالی که اگر نیم متر از منبع ارتعاش دور شود، قدرت امواج به یک صدم کاهش خواهد یافت.

امواج دارای طول موج کوتاه، هنگام برخورد به ماده، چنان موجب ارتعاش و تغییر قطب های منفی و مثبت موجود در آن می شوند که این جنبش بالای ملکول ها موجب به هم خوردن شدید آن ها و ایجاد اصطکاک درملکول ها و در نهایت سبب گرم شدن آن ماده می شود. در این میان نقش آب در درون ماده غذایی بارزتر است. زیرا ملکول های آب که قطبی هستند (همچون دیگر ملکول های قطبی)، بیشتر تحت تاثیر نوسانات قرار گرفته و به شدت شروع به جابه جایی در محل خود می کنند. به همین دلیل هر چه غذا رطوبت بیشتری داشته باشد سریع تر تحت تاثیر این امواج قرار می گیرد. البته امروزه اغلب دستگاه هایی که تحت عنوان میکروویو به فروش می رسند، علاوه بر لرزاننده ی (نوسان یا موج ساز) مورد بحث، دارای یک یا چند المنت (سیم فلزی ای که در مقابل جریان برق مقاومت بالایی دارد و موجب گرم شدن آن می شود) هستند که به عنوان گریل (کباب پز) و فر، داخل دستگاه قرار داده شده اند. چنین دستگاه هایی را به عنوان "میکروویو گریل دار" و یا "میکروویو+ گریل+ فر" و یا کامبینیشن (یعنی ترکیب چند دستگاه) می شناسند.

 

بقیه در ادامه مطلب . . .

تفریحی
پیشنهاد 2






تعداد صفحات : 431

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    جنسیت شما ؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 3266
  • کل نظرات : 77
  • افراد آنلاین : 44
  • تعداد اعضا : 53
  • آی پی امروز : 106
  • آی پی دیروز : 659
  • بازدید امروز : 516
  • باردید دیروز : 6,416
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 516
  • بازدید ماه : 108,807
  • بازدید سال : 652,924
  • بازدید کلی : 7,008,451
  • پخش زنده فوتبال
    مطالب پربازدید
    بازی انلاین مجله