loading...
مجله وبلاگی | بروز ترین مجله اینترنتی
وبلاگی بازدید : 786 پاییز 1390 نظرات (0)

دید کلی
جاروبرقی یکی از وسایل خانگی مهم است، که این روزها در اکثر منازل وجود دارد. کارخانه‌های گوناگون این دستگاه را در شکل‌های مختلف ساخته و به بازار عرضه می‌کنند. بعضی از این جاروبرقی‌ها دارای کیسه زباله یکبار مصرف می‌باشند، و بعضی دارای کیسه دایمی که قابل تخلیه و استفاده مجدد است. ساختمان جاروبرقی از دو قسمت اصلی تشکیل شده که در زیر به آنها می‌پردازیم.








قسمت الکتریکی (الکتروموتور) دستگاه
مهمترین قسمت الکتریکی جاروبرقی را یک الکتروموتور از نوع موتورهای کلکتوردار تشکیل می‌دهد. در اکثر وسایل الکتریکی خانگی معمولا از موتور یونیورسال (سری DC) استفاده می‌شود. ساختمان و طرز کار آن به صورت زیر می‌باشد.


بقیه در ادامه مطلب ....
وبلاگی بازدید : 685 پاییز 1390 نظرات (0)

سس اسپانیولی Espagnole

از آب گوشت های قرمز مانند گوشت گوساله با راکس قهوه ای ( یا آرد بو داده ) تهیه میشود .





طرز تهیه :
کره : ۵۰ گرم

آرد سفید : ۱ قاشق سوپخوری

آب گوشت : ۱۰۰۰ گرم

کرفس خرد شده : ۲ قاشق سوپخوری

هویج : ۲ قاشق سوپخوری

پیاز : ۲ قاشق سوپخوری


طرز تهیه : بقیه در ادامه مطلب .....

وبلاگی بازدید : 1983 پاییز 1390 نظرات (0)

طرز تهیه شیرینی زبان مخصوص


مواد لازم :
* روغن: ۲۵۰ گرم
* پودر شکر: ۲۵۰ گرم
* سفیده ی تخم مرغ: ۲۲۵ گرم
* آرد: ۳۲۵ گرم
* وانیل: نصف قاشق چایخوری
* زعفران: نصف قاشق چایخوری
* حرارت فر: ۱۷۰ درجه ی سانتی گراد
* زمان پخت: ۱۰ دقیقه



 طرز تهیه :
بقیه در ادامه مطلب ....


وبلاگی بازدید : 796 پاییز 1390 نظرات (0)
زن آئینه تمام نمای شخصیت انسان است . او مظهر پرورش است و صفت الهی پروردن از جانب خدای خویش را به ودیعه دارد...







زن آئینه تمام نمای شخصیت انسان است . او مظهر پرورش است و صفت الهی پروردن از جانب خدای خویش را به ودیعه دارد. این وجود سراسر نیاز، خود نیازمندان را غنا می بخشد، آنان را به كمال معنوی سوق می دهد تا با احاطه بر كلیات هستی و شناخت برهانی به مبدا و غایت وجود دست یابند. آنان را به جایگاهی می رساند كه جز قداست و پاكی چیزی نیست، به راستی این وجود لطیف با همه ظرایف روحی كه دیگران ضعیف می خوانندش، چگونه می تواند جلوه و جمالی از حق و عامل تجلی صفات الهی در سایرین باشد؟ رمز آن قدرت عظیم  كه در این وجود نهفته است در چیست؟ اندیشه های والا و نگرش عمیق و دقیق، راز این حكمت را در قدرت پرورش و در مكتب قرآن ، انسانیت را ابتدا  تزكیه لازم است، سپس افشاندن بذر آموزش. در مقام تعیین این دو عامل ارزشمند قرآن ابتداتربیت را توصیه می نماید، تا تزكیه بر آن مقدور گردد.  تربیت نفس كه باید از خواستگاه ایجاد و جایگاه تولد مهیای پاكی و عفاف گردد رسالتش به عهده اولینمربی حیات یعنیeاست. وجود ناتوانی به امانت به وی سپرده می شود تا به حول و قوه الهی وی را صاحب توان وقدرت نماید. (الله الذی خلقكم من ضعف ثم جعل من بعد ضعف قوه) این توانمندی می تواند در مسیر هدایت یا ضلالت باشد و زن بیشترین نقش را در استقرار هر یك از دو مسیر فوق در تكامل شخصیت انسان دارد. همراهی تعلیم و تربیت با تزكیه نفس، سازنده انسانی است والا یعنی همان انسان صاحبعلم و تقوا.

بقیه در ادامه مطلب ...
وبلاگی بازدید : 708 پاییز 1390 نظرات (0)



به دفترخاطراتم پناه میبرم تا سردترین لحظات زندگیم را در گور سرد خاطراتم دفن کنم.   امشب میخواهم از دلی بگویم که دیگرهیچ نقطه ای برای آغاز را نخواهد دید و کرشمه ی   هیچ نگاهی تارهایش را به لرزه در نخواهد آورد.امشب به خاطر سرآمد شومم سیاه پوش شده   تمام هستی امشب تمام ستارگان و سیارات سوگواری خود را با من سر میدهند امشب دیگر   هیچ آوازی برایم آرام بخش نیست.دیگر حتی امشب رمق بیداری هم از دست رفته است و من   درخت خاطراتت را از بیخ و بن ریشه کنان بر زمین سرد بی احساس میکوبم تیر عشقت را   آنچنان بیرون خواهم کشید که یا خواهم مرد و یا آسوده خاطر خواهم شد.هر وقت خواستی با   دسته گلی از نفرت بر گور سرد عشقی که داشتی بیا و نفرین وار ناسزایش بگو.


وبلاگی بازدید : 637 پاییز 1390 نظرات (0)
درِ مطب دکتر به شدت به صدا درآمد. دکتر گفت در را شکستی! بیا تو. در باز شد و دختر کوچولوی نه ساله ای که خیلی پریشان بود به طرف دکتر دوید و گفت : آقای دکتر! مادرم! مادرم! و در حالی که نفس نفس میزد ادامه داد : التماس میکنم با من بیایید، مادرم خیلی مریض است. دکتر گفت : باید مادرت را اینجا بیاوری، من برای ویزیت به خانه کسی نمیروم. دختر گفت : ولی دکتر، من نمیتوانم، اگر شما نیایید او میمیرد! و اشک از چشمانش سرازیر شد.
دل دکتر به رحم آمد و تصمیم گرفت همراه او برود. دختر، دکتر را به طرف خانه راهنمایی کرد، جایی که مادر بیمارش در رختخواب افتاده بود. دکتر شروع کرد به معاینه و توانست با آمپول و قرص، تب او را پایین بیاورد و نجاتش دهد. او تمام شب را بر بالین زن ماند، تا صبح که علایم بهبودی در او دیده شد. زن به سختی چشمانش را باز کرد و از دکتر به خاطر کاری که کرده بود تشکر کرد. دکتر به او گفت : باید از دخترت تشکر کنی، اگر او نبود حتماً میمردی! مادر با تعجب گفت : ولی دکتر، دختر من سه سال است که از دنیا رفته! و به عکس بالای تختش اشاره کرد. پاهای دکتر از دیدن عکس روی دیوار سست شد. این همان دختر بود! یک فرشته کوچک و زیبا ..
وبلاگی بازدید : 612 پاییز 1390 نظرات (0)

خودآزمایی ازدواج(طنز)

اگر به سوالات زیر پاسخ درست بدهید یعنی شما درک صحیحی از مراسم ازدواج و حواشی آن دارید





 و می‏توانید برای مزدوج شدن اقدام کنید:

1- چرا زن‏ها مهریه می‏گیرند و مردها مهریه می‏دهند؟

الف- چون عدالت رعایت شود!

ب- ای آقا! حالا کی داده کی گرفته؟

ج- چون آقای داماد دست از پا خطانکنه

2- به هدیه خانواده عروس به اطرافیان داماد چه می‏گویند؟

الف- خلعتی

ب- جارخته

ج- جارفته 


بقیه در ادامه مطلب ....

تفریحی
پیشنهاد 2






تعداد صفحات : 431

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    جنسیت شما ؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 3266
  • کل نظرات : 77
  • افراد آنلاین : 42
  • تعداد اعضا : 53
  • آی پی امروز : 638
  • آی پی دیروز : 646
  • بازدید امروز : 5,438
  • باردید دیروز : 4,803
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 41,893
  • بازدید ماه : 107,313
  • بازدید سال : 651,430
  • بازدید کلی : 7,006,957
  • پخش زنده فوتبال
    مطالب پربازدید
    بازی انلاین مجله