loading...
مجله وبلاگی | بروز ترین مجله اینترنتی
وبلاگی بازدید : 857 پاییز 1390 نظرات (0)

راهی دیگر برای بستن پنجره‏های ویندوز

 

در گذشته در ترفندستان ترفندی با عنوان شش راه برای بستن پنجره‏های ویندوز!  منتشر شد که در آن به بررسی 6 راه مختلف برای بستن پنجره‏های ویندوز پرداختیم. اما در این میان یک راه دیگر از قلم افتاده است! در این ترفند قصد داریم

به معرفی هفتمین راه بستن پنجره‏های ویندوز بپردازیم. راهی که به احتمال خیلی زیاد تاکنون به آن پی نبرده‏اید. لازم به ذکر است این ترفند بر روی کلیه نسخه‏های ویندوز قابل انجام است.

برای این کار:
کافی است در منتهی‏الیه سمت چپ نوار بالایی هر پنجره دوبار کلیک کنید.
خواهید دید کهپنجره بسته خواهد شد.
منظور دقیقاً بخش مخالف قسمتی است که علامت ضربدر هر پنجره قرار دارد. به عبارت دیگر جایی که آیکن کوچک پنجره برنامه ها وجود دارد.

کاربرد دیگر این ترفند این است که در پنجره‏هایی که دکمه ضربدر ندارند یا امکان استفاده از آن نیست، این روش برای بستن پنجره عملی است.
دلیل اصلی که این قابلیت در پنجره‏های ویندوز گنجانده شده است این است که در سیستم‏ عامل‏های مکینتاش دکمه Close در همین مکان یعنی بالا سمت چپ پنجره تعبیه شده است. در نتیجه افرادی که عادت به کار با سیستم عامل مکینتاش را دارند در صورت کار در محیط ویندوز طبق عادت قبلی می‏توانند پنجره‏ها را به همان صورت ببندند.

وبلاگی بازدید : 1362 پاییز 1390 نظرات (0)

انواع گاز
گاز سنتز گازی است بی بو ، بی رنگ و سمی که در حضور هوا و دمای ۵۷۴ درجه سانتیگراد بدون شعله می سوزد. وزن مخصوص گاز سنتز بستگی به میزان درصد هیدروژن و کربن منواکسید دارد از گاز سنتز می توان به عنوان منبع هیدروژن برای تولید آمونیاک ،متانول و هیدروژن دهی در عملیات پالایش و حتی به عنوان سوخت استفاده کرد گاز سنتز از گاز طبیعی ، نفتا، مواد سنگین و زغال سنگ بدست می آید .

  
● گاز ساختگی (SUBSTITUTE NATURAL)
گاز ساختگی را می توان مانند گاز سنتز از گازسازی زغال سنگ و یا گازرسانی مواد نفتی بدست اورد ارزش گرمایی این گاز در مقایسه با گاز سنتز بسیار بالاتر است چون مانند گاز طبیعی بخش عمده آن را گاز متان تشکیل می دهد. گاز ساختگی را می توان با روش لورگی نیز بدست آورد ( همچنین نگاه کنید به لورگی - رهرگس فرایند) . نمودار ساده جریان در گازسازی زغال سنگ برای تولید گاز ساختگی در شکل نشان داده شده است.
● گاز سنتز (SYNTHESIS GAS)
گاز سنتز گازی است بی بو ، بی رنگ و سمی که در حضور هوا و دمای ۵۷۴ درجه سانتیگراد بدون شعله می سوزد. وزن مخصوص گاز سنتز بستگی به میزان درصد هیدروژن و کربن منواکسید دارد از گاز سنتز می توان به عنوان منبع هیدروژن برای تولید آمونیاک ،متانول و هیدروژن دهی در عملیات پالایش و حتی به عنوان سوخت استفاده کرد گاز سنتز از گاز طبیعی ، نفتا، مواد سنگین و زغال سنگ بدست می آید . معمولا برای تولید هر یک تن گاز سنتز که در آن نسبت مولی H۲/CO=۱ باشد ، به ۰/۵۵ تن متان نیاز است . در صورتی که این نسبت ۳ باشد ۰/۴۹ تن متان لازم خواهد بود. تهیه گاز سنتز از منابع هیدروکربورها امکان پذیر است که به شرح زیر خلاصه می شود:

بقیه در ادامه مطلب ...
وبلاگی بازدید : 646 پاییز 1390 نظرات (0)
در هنر هندو ، مثلث سمبل نیرو و قدرت برای سرچشمه الهی می باشد. حرکت مثلث یا تریکوناسانا جزء حرکات پایه در جلسات یوگا محسوب می شود.







زمانیکه بوسیله چرخش و کششی که در این حرکت وجود دارد تنش را از پشت و عضلات عقب ران برمیدارید در قسمت بالای پاهای خود (رانها) و قسمت پایین کمر احساس قدرت می کند.این تمرین برای بدست آوردن احساس توازن و هماهنگی مفید است . شما برای انجام این حرکات به تمرکز و دقت زیادی نیاز دارید.


بقیه در ادامه مطلب ...
وبلاگی بازدید : 624 پاییز 1390 نظرات (0)
اخراج بانوی المپیكی از تیم ملی

نجمه آبتین

سرمربی تیم ملی تیراندازی با كمان با تائید اخراج نجمه آبتین از اردوهای تیم ملی ریکرو تاكید كرد: هیچ تضمینی برای بازگشت این كماندار وجود ندارد.

این در حالی است كه تیم ملی ریكرو در دو بخش زنان و مردان روز دوشنبه برای حضور در مسابقات جایزه بزرگ آسیا بدون آبتین راهی تایلند شد، نامی از نخستین كماندار زن المپیكی ایران در میان تیم اعزامی به این رقابتها دیده نمی شود.
نجمه آبتین

نجمه آبتین در گفتگو با فارس در این ارتباط گفت: پیش از المپیك 2008 پكن دچار آسیب دیدگی شدم اما به دلیل اهمیت مسابقات از پیگیری و درمان بازماندم. پس از المپیک هم در حین تمرینات همچنان با مشكل خود مدارا كرده ام؛ اما مدتی است كه به پیشنهاد مربیان كره ای و نظر پزشك تمرینات را تعطیل كرده و به مدت یك ماه در مرخصی بسر خواهم برد.

با وجود این اظهارات، پارك سرمربی تیم ملی ریكرو ایران نظر دیگری در این خصوص دارد. وی با تائید خبر اخراج آبتین از اردوهای تیم ملی تاكید دارد كه هیچ تضمینی در خصوص بازگشت این كماندار نیست.


بقیه در ادامه مطلب ...
وبلاگی بازدید : 627 پاییز 1390 نظرات (0)

قلعه بهستان یا کهن دژ در شهرستان ماه‌نشان در استان زنجان واقع می‌باشد. قدمت این دژ به دوره هخامنشیان بر می‌گردد. این دژ به شماره ۱۴۵۸ به نام قلعه بهستان در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده‌است ولی در آستانه تخریب است.



فضای کلی قلعه به سه دسته شامل اتاق‌ها، دالان‌ها و راه‌پله‌ها تقسیم می‌گردیده‌است که گاه دارای سقفی تیزه‌دار و دارای محل‌هایی به شکل مثلث یا مدور روی دیوارها برای قرار گرفتن پیه‌سوز بوده‌است. این دژ دارای راه‌پله‌های زیگ‌زاگی در ضلع‌های غربی و شرقی است که روزگاری از پایینی‌ترین قسمت ضلع شمالی آن شروع می‌شده و حالا جز ویرانه‌ای تحمیل شده بر هسته اصلی قلعه به چیز دیگری شبیه نیست و به دلیل فرسایش طبقات زیرین آن، تردد در این مسیر خطرناک و تقریباً ناممکن است.

راه‌پله‌های ضلع شمال غربی قلعه به عنوان یکی از مناطق دست نخورده و سالم دژ بهستان است که بالای این پله‌ها، اتاقی به شکل طاق محراب‌های مسجد دوران اسلامی تزئین شده متعلق به دوره اسلامی وجود دارد و راه‌پله‌های زیاد با عرض یک متر نیز اقتباس از این سبک معماری است. هم اکنون به دلیل تخریب زیاد تنها با عملیات کوهنوردی می‌توان بر بالای قلعه با تخته سنگهای عظیم مسطح آن رسید. قسمت بالای قلعه با گچ اندوده شده و داخل آن حوضی با ابعاد ۷ در ۳ متر و از جنس سنگ و ساروج قرار دارد که با استفاده از لوله‌های آب گلی نیم‌متری به اسم گنگ آب آن تأمین می‌شده‌است.

برخی، پیشینه این دژ را به زمان ماد نسبت می‌دهند. مادها از طریق مصب و کناره‌های رودخانه قزل اوزن وارد فلات ایران شدند و در روستاهایی همچون مادآباد در ۱۵ کیلومتری شهر ماه‌نشان مستقر شدند و وجود قلعه‌های دفاعی همچون قلعه بهستان در ۱۲ کیلومتری ماه‌نشان معماری زیبا و هنرمندانه‌ای را به نمایش گذاشته‌است. اما بر اساس پژوهش‌های باستان شناسی تاکنون، پیشینه این دژ به دوره هخامنشیان به اثبات رسیده. این دژ در دوره پس از اسلام و تا قرن پنجم نیز این دژ پابرجا بوده و کاربرد داشته‌است.

وبلاگی بازدید : 823 پاییز 1390 نظرات (0)

ساعت مچی دخترانه طرح CK

در رنـگ هـای مـتـنـوع و زیـــبـــا

ویــــژه افــراد خــوش سـلـیــقــه

یک ساعت فوق العاده شیک و جدید

که جذابیت شما را چندین برابر می کند

    

    
    
قیمت این محصول: 9,500 تومان


خـانم هـای شـیــک و امـروزی

دستـان شما در اخـتیار جذابـیـت

بـــا ایـن سـاعــت مـچــی زیــبــا

بیـش از پیش در مجالس بدرخشـیـد

برای شما که می خواهید به روز باشید

راز شـیـک پـوش شـدن شـمـا ایـنـجـاسـت

ساعـتـی فـوق الـعـاده زیـبـا برای نسل جوان

موجود در رنگهای :

مشکی ، سفید ، قرمز ، صورتی ، قهوه ای و نارنجی

    

    
    
قیمت این محصول: 9,500 تومان

ساعتی فوق العاده زیبا برای نسل جوان

دستان شما در اختیار جذابیت …

فوق العاده شیک و زیبا

برای افراد خوش سلیقه

یک مدل فوق العاده مناسب برای جوانان امروزی

این همان هدیه ای است که

مدتها به دنبالش می گشتید

برای تقدیم کردن به آنان که دوستشان دارید

    

    
    
قیمت این محصول: 9,500 تومان

طراحی شیک و منحصر به فرد

این ساعت همه را حیرت زده خواهد کرد

از خرید این ساعت بی نظیر و زیبا

که با قیمت بسیار  مناسب و با کیفیت خوب

عرضه میگردد پشیمان نخواهید شد.

    

    
    
قیمت این محصول: 9,500 تومان

موجود در رنگهای :

مشکی ، سفید ، قرمز ، صورتی ، قهوه ای و نارنجی

در صورتی که رنگ خاصی مد نظر شماست

آیا به دنبال جدیدترین و به روز ترین

لوازم برای شیک پوش بودن می گردید ؟

آیا از دادن هدایای تکراری خسته شده اید؟

ساعت CK در رنگ های متنوع و زیبا

وبلاگی بازدید : 732 پاییز 1390 نظرات (0)
موج های رادیو
موج های رادیویی یک فرمی از اشعه الکترومغناطیس هستند، و به وجود می آیند وقتی یک شارژ الکتریکی موضوع شتاب با یک فرکانس که در فرکانس رادیو قرار دارد و قسمتی از طیف الکترومغناطیسی است. این یک تیررس از مقداری هرتز دربرابر مقداری گیگا هرتز. اشعه الکترومغناطیس (تکثیر) حرکت می کنند توسط نوسان الکتریکی و زمینه های مغناطیسی که از هوا و خلاء فضا به خوبی عبور می کند و نیاز به وسیله برای حرکت و جابجایی ندارد.







توسط تفاضل، دیگر اشعه های الکترومغناطیسی با فرکانس های بیشتر ازRF اشعه گاما، اشعه ایکس و مادون قرمز، ماورای بنفش و روشنایی قابل دیدن هستند.

بقیه در ادامه مطلب. . .
تفریحی
پیشنهاد 2






تعداد صفحات : 431

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    جنسیت شما ؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 3266
  • کل نظرات : 77
  • افراد آنلاین : 42
  • تعداد اعضا : 53
  • آی پی امروز : 612
  • آی پی دیروز : 646
  • بازدید امروز : 4,553
  • باردید دیروز : 4,803
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 41,008
  • بازدید ماه : 106,428
  • بازدید سال : 650,545
  • بازدید کلی : 7,006,072
  • پخش زنده فوتبال
    مطالب پربازدید
    بازی انلاین مجله