loading...
مجله وبلاگی | بروز ترین مجله اینترنتی
وبلاگی بازدید : 801 پاییز 1390 نظرات (0)

همانطور که می‌دانید در CPU بخشی به نام Level2 Cache یا به طور خلاصه L2 Cache وجود دارد که وظیفه آن ذخیره اطلاعات فایل اجرا شده در درون خود می‌باشد. به‌طوریکه که وقتی شما نرم افزار، بازی و هر فایل اجرایی دیگر را اجرا می‌کنید، اطلاعات اصلی فایل که برای اجرا لازم است در درون L2 Cache در CPU ذخیره می‌شود و

اگر شما همان زمان از برنامه خارج شوید و دوباره آن‌ را اجرا کنید خواهید دید که این‌ بار با سرعتی بیشتر اجرا می‌شود. علت آن این است که اطلاعات اصلی مورد نیاز برای اجرای فایل، در مرتبه اولی که فایل را اجرا کردید در L2 Cache ذخیره شده و در دفعات بعدی به هنگام اجرا با سرعت بیشتری بارگذاری میشود. از این رو هم اکنون قصد داریم ترفندی ساده را به شما معرفی کنیم تا بتوانید از حداکثر توانایی L2 Cache استفاده کنید و در نهایت سرعت ویندوز XP خود را تا چندین برابر افزایش دهید.

در طی عملیات نصب ویندوز XP، ویندوز، CPU را برای پی بردن به مقدار L2 Cache آن، تست میکند تا مثلأ اگر L2 Cache پردازده شما برابر با 1024 کیلوبایت باشد، برای ویندوز همین مقدار را تعیین کند. اما گاهی اوقات ویندوز در طی عملیات نصب نمی‌تواند مقدار L2 Cache پردازده شما را تشخیص دهد و به همین دلیل، مقدار L2 Cache را پیش‌فرض 0 (یعنی 256 کیلوبایت) قرار میدهد. در این حالت ویندوز فقط از 256 کیلوبایت از L2 Cache شما استفاده میکند. در حالی که ممکن است L2 cache شما بسیار بیشتر از این حد باشد.


بقیه در ادامه مطلب .....

وبلاگی بازدید : 692 پاییز 1390 نظرات (0)

مطمئنأ شما نیز تاکنون دیگر نام جدیدترین ویندوز عرضه شده مایکروسافت یعنی ویندوز ویستا را شنیده اید. این سیستم عامل مدت کمی است که از عرضه آن میگذرد. مطمئنأ در آینده ای نه چندان دور XP هم به سرنوشت ویندوزهای پیشین دچار خواهد شد پس باید از هم اکنون کامپیوتر خود را برای پذیرش این ویندوز آماده کنید.

ویستا قابلیتهای جدید و متنوعی دارد که مایکروسافت آن ها در آن گنجانده است ، شاید برای مطرح کردن ترفندهای منحصر به فرد این ویندوز زود باشد. به همین دلیل در این ترفند قصد داریم تا 10 نکته اساسی پیش از استفاده و نصب ویندوز ویستا را به شما معرفی کنیم. با دانستن این نکته ها میتوانید این سیستم عامل جدید و ناشناخته را به طور کامل بشناسید.

1- آیا سخت‌افزار کامپیوتر و یا شبکه داخلی سازمان شما امکان پشتیبانی ویندوز ویستا را دارد؟
ویستا بسیار مجهز و مفید است ولی شاید از یک نظر بسیار نامرغوب باشد و آن نیاز بالای این سیستم عامل به سخت‌افزار قوی و سنگین است. مشخصا سخت‌افزار مورد نیاز برای اجرای سیستم عامل ویستا در مقایسه یا سیستم‌های عامل قبلی ویندوز اختلاف زیادی دارد. یعنی سخت‌افزار مورد نیاز برای اجرای این سیستم عامل باید بسیار قوی و پرسرعت باشد.
در واقع برای اجرای این سیستم عامل نیاز به دو گروه سخت‌افزار جداگانه است: یک گروه سخت‌افزاری مورد نیاز برای اجرای سیستم عامل "Vista Capable" و دیگری برای اجرای "Vista Premium Ready". این در حالی است که برای اجرای "Premium Ready" نیاز به پردازش‌گر 1 گیگاهرتز و حافظه RAM حداقل یک گیگا بایت و کارت گرافیکی با کیفیت بسیار بالا است. البته سخت افزار مورد نیاز برای اجرای "Capable" اندکی پایین‌تر و ارزان‌تر است.
بنابراین قبل از اینکه برای استفاده از سیستم عامل ویستا در سازمان خود برنامه‌ریزی کنید شما باید سخت‌افزار مورد نیاز برای اجرای این سیستم عامل را از وب‌سایت «راهنمای سخت‌افزار مورد نیاز برای اجرای سیستم عامل ویستای مایکروسافت» بررسی کنید.

بقیه در ادامه مطلب ....
وبلاگی بازدید : 793 پاییز 1390 نظرات (0)

افزایش تولید برق زیر سایه حفظ محیط‌ زیست


در حال حاضر تنوع زیادی در منبع تامین انرژی الکتریکی به وجود آمده است اما بررسی‌های کارشناسی حاکی از آن است که وابستگی نیروگاهها به سوخت فسیلی تا سال ۲۰۵۰ میلادی یعنی بیش از ۴۰ سال دیگر ادامه خواهد داشت.

  
بحث محیط‌زیست در جامعه امروز،‌موضوعی کاملاً محوری و فراگیر است، موضوعی که در تمامی عرصه‌های زندگی اقتصادی- اجتماعی و حیطه و میدان توسعه صنعتی نیز حضور قاطع و همه‌جانبه دارد.
یکی از مباحث مورد توجه بیست و دومین کنفرانس بین‌المللی برق که در اواخر آبان سال جاری برگزار شد توجه به مسایل زیست‌محیطی،‌ایمنی در صنعت‌برق بود که مسایل و مشکلات زیست‌محیطی در صنعت‌برق اعم از نیروگاهها یا خطوط انتقال و توزیع در آن بررسی شد و در مقالات متعددی راهکارهای کاهش پیامدهای زیان‌بار آسیب‌های زیست‌محیطی ارایه شد.
در این ارتباط، توسعه مرزهای دانش و فن‌آوری مناسب برای حفظ محیط‌زیست و سلامت کارکنان صنعت‌برق نیز با ارایه راهکارهایی در بیست و دومین کنفرانس بین‌المللی برق از طریق مقالات تشریح شد.
در عرصه صنعت‌برق،‌ چند مساله از نظر آلودگی محیط‌زیستی حائز اهمیت است که یکی از مسایل آلودگی هوا ناشی از ترکیب سوخت در تولید انرژی الکتریکی است.
در حال حاضر تنوع زیادی در منبع تامین انرژی الکتریکی به وجود آمده است اما بررسی‌های کارشناسی حاکی از آن است که وابستگی نیروگاهها به سوخت فسیلی تا سال ۲۰۵۰ میلادی یعنی بیش از ۴۰ سال دیگر ادامه خواهد داشت

بقیه در ادامه مطلب ....
وبلاگی بازدید : 960 پاییز 1390 نظرات (0)

تاثیر یوگا بر کمر درد

ستون فقرات که در کمر جای دارد یکی از مهمترین بخش های حیاتی بدن انسان به شمار می‌رود.  ستون فقرات، ‌تکیه گاه بدن،  نخاع و عصبهای نخاعی می‌باشد و مسئول حرکات بدن می‌باشد. بسیاری از مردم، ‌در طول زندگی با انواعی از کمردرد زندگی کرده اند که این درد در دوره های مختلف پیشرفته تر می‌گردد.  مشکلات کمر یکی از دلایلی است که به طرز کار افراد چه زن و چه مرد در همه گروههای سنی بستگی دارد.  اگرچه، ‌کمردردها می‌توانند بوسیله ورزش و حرکات صحیح بدن قابل پیشگیری باشند.





ستون فقرات تقریباً 75 سانتیمتر طول دارد و از 33 مهره که به 5 قسمت تقسیم شده اند تشکیل شده اند.

بقیه در ادامه مطلب ....

وبلاگی بازدید : 710 پاییز 1390 نظرات (0)
القصرا: حجاب به من نیرو می‌دهد

رقیه القصرا

رقیه القصرا معروف‌ترین و بهترین دونده دنیای اسلام است كه با لباس‌ها و پوشش مخصوص خود قهرمانی‌های متعدد و مدال‌های با ارزشی كسب كرده و توانسته جایگاه ویژه در میان علاقه‌مندان به ورزش در كشورهای اسلامی كسب كند.

این دونده محجبه در دومین حضورش در ایران به ایسنا، گفت: من احساس بسیار خوبی از حضور در ایران و از رقابت در یك كشور اسلامی دارم كه زنان آن حجاب‌شان را رعایت می‌كنند.

القصرا، در سال 1982 – سال 1361 هجری شمسی- در روستای "اعلی" در 10 كیلومتری شهر منامه، پایتخت كشور كوچك بحرین در جنوب خلیج فارس به دنیا آمد. وی به عنوان یك زن، پله‌های ترقی را با حفظ اصول و ارزش‌های جامعه سنتی و اسلامی‌اش طی كرده و اكنون به فتح قله‌های بلند در ورزش می‌اندیشد.

این بانوی دونده نخستین زن بحرینی بود كه در سال 2003 در مسابقات دوومیدانی شركت كرد و دو مدال طلای 100 و 200 متر كشورهای عربی را كسب كرد.همچنین وی نخستین ورزشكار بحرینی بود كه در بازی‌های آسیایی مدال طلا كسب کرد. پس ازآن نیز القصرا نخستین زن دونده جامعه مسلمان و اعراب دنیا بود كه وارد بازی‌های المپیك پکن 2008 شده بود.

بقیه در ادامه مطلب ....
وبلاگی بازدید : 1129 پاییز 1390 نظرات (1)

مسجد خانم زنجان از جمله بناهای مذهبی و تاریخی شهر زنجان است، كه در محله قدیمی معروف به فخیم الدوله واقع در بافت تاریخی شهر زنجان قرار دارد.

مسجد خانم توسط استاد اسماعیل بنا و به سفارش یكی از بانوان متمكن در اواخر دوره قاجار ساخته شده است. تاریخ ساخت این بنا به استناد كتیبه سردر در این بنای مذهبی اسلامی به سال ۱۳۲۲ هجری قمری بر‌می‌گردد.





وجود مناره‌های قطور و كوتاه بر فراز سردر كه دارای تزئینات بدیع آجر كاشی است و قابل مقایسه با مناره‌های مدرسه سپهسالار تهران است. تمامی شیوه‌های به کار رفته در معماری مسجد خانم منحصرا از خصوصیات معماری دوره قاجار است. برای مثال تزئینات پرکار بخش اعظمی از درب ورودی، سطوح فوقانی حجره‌های مشرف به میانسرا، نقوش هندسی موجود در آنها و رنگ های استفاده شده در آنها به بهترین شکل گویای معماری دوران قاجار است.

وبلاگی بازدید : 672 پاییز 1390 نظرات (1)






چند روزی که در یکی از اتاق های بیمارستان بستری شده بودم، زن و شوهری در تخت روبروی من مناقشه ی بی پایانی را ادامه می دادند. زن می خواست از بیمارستان مرخص شود و شوهرش می خواست او همان جا بماند.

در ادامه مطلب ...

تفریحی
پیشنهاد 2






تعداد صفحات : 431

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    جنسیت شما ؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 3266
  • کل نظرات : 77
  • افراد آنلاین : 45
  • تعداد اعضا : 53
  • آی پی امروز : 648
  • آی پی دیروز : 646
  • بازدید امروز : 5,994
  • باردید دیروز : 4,803
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 42,449
  • بازدید ماه : 107,869
  • بازدید سال : 651,986
  • بازدید کلی : 7,007,513
  • پخش زنده فوتبال
    مطالب پربازدید
    بازی انلاین مجله