loading...
مجله وبلاگی | بروز ترین مجله اینترنتی
وبلاگی بازدید : 673 پاییز 1390 نظرات (0)
لب‌ها از ماهیچه‌های دور دهان با یک قشر نازک چربی و یک لایه پوستی خارجی تشکیل شده‌اند. رنگ سرخ لب‌ها به دلیل مویرگ‌های خونی بی‌شماری است که زیر پوست جریان دارند و حساسیت آنها مربوط به پایانه‌های پرتعداد عصبی است.
برای مراقبت و حفظ زیبایی لب‌ها، برق لبتان را خودتان درست کنید.

مواد لازم:
 
یک قاشق چایخوری کره کاکائو
 یک قاشق چایخوری روغن نارگیل
 یک قاشق چایخوری روغن ویتامین E
 چهار قاشق چایخوری کاکائوی رنده شده

 طرز تهیه: در ادامه مطلب ....
وبلاگی بازدید : 571 پاییز 1390 نظرات (1)
ژان بروس هارد

‏در آن روزگارهای قدیم؛ ماه، دخترکی دَمِ بخت بود.
‏حتی بعضی‌ها می‌گویند که اصلاً از همان اول، ماه، نامزد آفتاب بود. ممکن است که این مطلب واقعاً صحیح باشد، چون‌که در آن روزگار، هنوز از شب هیچ خبری نبود.
‏هیچ‌وقت شب نمی‌شد، نه روی زمین و نه توی آسمان...
از غروب تا صبح، همه‌اش روز بود.
‏بله! آفتاب، عاشقِ دل‌خسته‌ی ماه بود.
‏طاقت نداشت که یک دقیقه دوری ماه را تحمل کند. ‏مدام پهلوی ماه می‌ماند و هاج و واج رقصیدن او را تماشا می‌کرد.
‏آن‌قدر عاشق و بی‌قرارِ ماه بود که حتی برای یک دقیقه هم نمی‌توانست از ماه دل بکند و مثلاً برود بگیرد بخوابد.
‏می‌آمد و می‌آمد تا می‌رسید دم افق، روی مرداب‌ها یا روی شن‌زارها. اما هنوز یک قدم هم جلوتر نگذاشته بود که پشیمان می‌شد و ‏برمی‌گشت و دوباره اوج می‌گرفت، می‌رفت بالای آسمان، آن‌جایی که ماه منتظرش ایستاده بود...
‏آن وقت - معلوم است دیگر- هنوز شب نشده دوباره روز می‌شد.
‏چیزی که هست، این دفعه از طرف مغرب به مشرق...! بله، دوباره ‏صبح می‌شد و روز شروع می‌شد و مردم که اصلاً نمی‌دانستند «شب» یعنی چه، بدون این‌که یک چُرت خوابیده باشند، برمی‌گشتند سر کار و زندگی‌شان. اما همان‌قدر که خورشید عاشق ماه بود، ماه هم عاشق رقصیدن بود، مدام دور و بر آفتاب می‌چرخید و می‌رقصید.
‏همین‌طور یک‌ریز می‌رقصید و می‌چرخید و می‌چرخید و می‌رقصید و هیچ‌وقت هم خسته نمی‌شد...

بقیه در ادامه مطلب ...
وبلاگی بازدید : 601 پاییز 1390 نظرات (0)
محققان مي‌گوئيند زناني که درآمد کمي دارند و از نظر تحصيلات در سطح پاييني قرار گرفته‌اند بيشتر به ديابت نوع2 مبتلا مي‌شوند.
به گزارش خبرگزاري فرانسه اين 2 عامل نيز همانند چاقي و نژاد از جمله عوامل دخيل در بروز ديابت نوع 2 محسوب مي‌شوند. محققان کانادايي پس از زير نظر گرفتن 17 هزار فرد بين سال‌هاي 1994، 1955 متوجه شدند زناني که مبتلا به اضافه‌وزن هستند؟ اما در در محيطي آرام زندگي مي‌کنند و از نظر اجتماعي در سطح بالاتري قرار دارند در مقايسه با زنان کم‌سوادتر که در محيط‌هاي فقير زندگي مي‌کنند کمتر به ديابت نوع2 دچار مي‌شوند. در مورد مردان اين موضوع صحت ندارد و برعکس چاقي، دخانيات، الکل و برخي بيماري‌ها در بروز اين بيماري نقش اساسي دارد.
.

وبلاگی بازدید : 665 پاییز 1390 نظرات (0)
موارد مصرف‌: اين‌ دارو در درمان‌عفونتهاي‌ مجاري‌ ادرار، عفونت‌ گوش‌مياني‌، برونشيت‌ مزمن‌، سالمونلوز مهاجم‌و سوزاك‌ مصرف‌ مي‌شود. به‌ علاوه‌، اين‌دارو در درمان‌ تب‌ تيفوئيدي‌ و نيز درپيشگيري‌ از عفونت‌ دنداني‌ مصرف‌مي‌شود.

فارماكوكينتيك‌: 90 ـ 75 درصد دارو از راه‌خوراكي‌ جذب‌ مي‌شود و پس‌ از 2 ـ 1ساعت‌ غلظت‌ سرمي‌ دارو به‌ اوج‌ مي‌رسد.نيمه‌ عمر دارو 1 ساعت‌ است‌ كه‌ درصورت‌ عيب‌ كار كليه‌ ممكن‌ است‌ تا 12ساعت‌ افزايش‌ يابد. 70 ـ 65 درصد داروبه‌صورت‌ تغيير نيافته‌ از راه‌ كليه‌ دفع‌ مي‌شود.

موارد منع‌ مصرف‌: در صورت‌ وجودسابقه‌ آلرژيك‌ به‌ پني‌سيلين‌ها نبايدمصرف‌ شود.

هشدارها: در بيماران‌ مبتلا به‌  عيب‌ كاركليه‌، در بيماران‌ مبتلا به‌ تب‌ گلاندولار ولوسمي‌ لنفاتيك‌ مزمن‌ و سابقه‌ بيماريهاي‌گوارشي‌ بويژه‌ كوليت‌ وابسته‌ به‌آنتي‌بيوتيك‌ بايد با احتياط فراوان‌ تجويزشود.

عوارض‌ جانبي‌: واكنش‌هاي‌ حساسيتي‌شامل‌ كهير، تب‌، درد مفاصل‌، آنژيوادم‌،شوك‌ آنافيلاكتيك‌ در بيماراني‌ كه‌ دچارحساسيت‌ مفرط مي‌شوند، با مصرف‌ اين‌دارو گزارش‌ شده‌ است‌.

بقیه در ادامه مطلب .....

وبلاگی بازدید : 1109 پاییز 1390 نظرات (0)

روانشناسی رنگها در یک نگاه

برخی از روانشناسان عقيده دارند رنگی که برگزيده و دلخواه کسی است ميتواند گويای خصوصيات اخلاقی و روانشناسی او باشد. نوشتار زير چکيده ای است که بر اساس اين نظريه و پس از سالهای پژوهش نگاشته شده





قرمز: خوش قلب اما خودپرست
اين رنگ مظهر شدت و زياده روی است که گاهی در جهت مخالف آن است. قرمز رنگ عشق و تنفر و فداكاری و خشونت و خون و آتش. كسی كه به اين رنگ علاقه دارد هرگز نمي تواند در زندگی بی تفاوت باشد.اين گونه اشخاص تند و سركش و در عين حال فعال و شجاع و کمی عجول هستند. احتمال شكست به خصوص در عشق برای آنها فراوان است.

قضاوتهاي عجولانه و ناگهاني در مورد ديگران اغلب سبب از بين رفتن دوستي هايشان مي شود، با آن كه در عشق كاملاً فداكارند اما اگر روزی حوادث بر وفق مراد نباشد بدون تفكر و جويا شدن علت مي جنگند.

دو عيب بزرگ خودپرستی و عدم كنترل، در نفس آنهاست و دو صفت ممتازشان خوش قلبی و حس بزرگ طلبی است. به طور كلی دوستداران رنگ قرمز دارای خصوصيات متضادی هستند.


بقیه در ادامه مطلب....

وبلاگی بازدید : 841 پاییز 1390 نظرات (1)
سالاد لاغر کننده
 
این روز‌ها خیلی مد شده است كه افراد به بهانه پیروی از رژیم لاغری ، ابتدا‌یك بشقاب بزرگ سالاد میل می كنند و بعد سراغ غذا می ‌روند. آنها به این امید كه سالاد خورده‌اند و چاق نمی ‌شوند تا آنجا كه می‌ توانند غذا می‌ خورند. اما متخصصان تغذیه می ‌گویند: مصرف سالاد تنها زمانی به لاغر شدن كمك می ‌كند كه جایگزین بخشی از حجم غذایی شود كه فرد قصد خوردن آن را دارد.






به بیان دیگر با توجه به اینكه سالاد فیبر زیادی دارد، خوردن آن قبل از غذا معده را پُر می ‌كند، اما زیاده‌روی در مصرف آن به همراه غذا می تواند به بزرگ تر شدن حجم معده و در نتیجه افزایش اشتها بیانجامد.

بقیه در در ادامه مطلب...
وبلاگی بازدید : 569 پاییز 1390 نظرات (1)



وقتی خیلی کوچک بودم اولین خانواده ای که در محلمان تلفن خرید ما بودیم.
هنوز جعبه قدیمی‌و گوشی سیاه و براق تلفن که به دیوار وصل شده بود به خوبی در خاطرم مانده.

قد من کوتاه بود و دستم به تلفن نمیرسید ولی هر وقت که مادرم با تلفن حرف میزد می‌ایستادم و گوش میکردم و لذت میبردم !
بعد از مدتی کشف کردم که موجودی عجیب در این جعبه جادویی زندگی می‌کند که همه چیز را می‌داند . اسم این موجود اطلاعات لطفآ بود ، و به همه سوالها پاسخ می‌داد...
ساعت درست را می‌دانست و شماره تلفن هر کسی را به سرعت پیدا میکرد!

بار اولی که با این موجود عجیب رابطه بر قرار کردم روزی بود که مادرم به دیدن همسایه مان رفته بود . رفته بودم در زیر زمین و با وسایل نجاری پدرم بازی میکردم که با چکش کوبیدم روی انگشتم. دستم خیلی درد گرفته بود ولی انگار گریه کردن فایده نداشت چون کسی در خانه نبود که دلداریم بدهد.

انگشتم را کرده بودم در دهانم و همین طور که میمکیدمش دور خانه راه می‌رفتم . تا اینکه به راه پله رسیدم و چشمم به تلفن افتاد ! فوری رفتم و یک چهار پایه آوردم و رفتم رویش ایستادم

بقیه در ادامه مطلب...



تفریحی
پیشنهاد 2






تعداد صفحات : 431

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    جنسیت شما ؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 3266
  • کل نظرات : 77
  • افراد آنلاین : 43
  • تعداد اعضا : 53
  • آی پی امروز : 61
  • آی پی دیروز : 659
  • بازدید امروز : 248
  • باردید دیروز : 6,416
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 248
  • بازدید ماه : 108,539
  • بازدید سال : 652,656
  • بازدید کلی : 7,008,183
  • پخش زنده فوتبال
    مطالب پربازدید
    بازی انلاین مجله